P r o t o k ó ł
z XXXV Sesji Rady Gminy Pszczew
z dnia 03 grudnia 2013 r.
Odegrano hymn.
I. Sprawy organizacyjne.
XXXV Sesja Rady Gminy Pszczew – sesja zwyczajna, odbyła się 03 grudnia 2013 r. w sali Gminnego Ośrodka Kultury w Pszczewie. Oficjalnego otwarcia o godz. 14.00 dokonał Przewodniczący Rady Gminy Konrad Kiona, który na wstępie powitał wszystkie zebrane osoby. Następnie przeszedł do oficjalnej części obrad.
Po stwierdzeniu kworum – na ogólną liczbę 15 radnych obecnych było 14 radnych (listy obecności radnych sołtysów, kierowników jednostek organizacyjnych i pracowników urzędu gminy stanowią załączniki nr 1, 2 i 3 do protokołu).
Nieobecna radna Krystyna Hałuszczak.
W dalszej kolejności Przewodniczący Rady odczytał proponowany porządek obrad (porządek obrad stanowi załącznik nr 3 do protokołu).
1.Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.
2.Ustalenie porządku obrad.
3.Przyjęcie protokołu z XXXIV sesji.
4.Interpelacje radnych i zapytania sołtysów.
5.Informacja Wójta z działalności międzysesyjnej.
6.Podjęcie uchwały w sprawie zmian w wieloletniej prognozie finansowej Gminy Pszczew na lata 2013-2023- druk Nr 217.
7.Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej na 2013 rok- druk Nr 218.
8.Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania
Problemów Alkoholowych na rok 2014- druk Nr 219.
9.Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii
na lata 2014-2016- druk Nr 220.
10.Podjęcie uchwały w sprawie zarządzenia poboru w drodze inkasa podatku rolnego, leśnego
i od nieruchomości od osób fizycznych, wyznaczenia inkasentów oraz określenia
wysokości wynagrodzenia za inkaso- druk Nr 22.1
11.Odpowiedzi na wnioski i interpelacje.
12.Zakończenie obrad.
Uwag do porządku obrad nie zgłoszono.
Ad. 3 Przyjęcie protokołu z XXXIV sesji.
Następnie 14 głosami ,,za” bez odczytywania radni przyjęli protokół z poprzedniej XXXIV sesji, który dostępny jest przed sesją w Biurze Rady Gminy.
Ad.4 Interpelacje radnych i zapytania sołtysów.
Podczas XXXV sesji nie zgłoszono żadnych interpelacji i zapytań.
Ad.5 Informacja Wójta z działalności międzysesyjnej.
Wójt poinformował, że w okresie międzysesyjnym tj. od 30 października 2013 roku wykonano następujące prace:
Przygotowano projekty uchwał na sesję w dniu dzisiejszym.
Wydano zarządzenia:
· Nr 0050.120.2013 z dnia 31 października 2013 r. w sprawie zmian w uchwale budżetowej Gminy Pszczew na 2013 rok;
· Nr 0050.121.2013 z dnia 31 października 2013 r. w sprawie ustalenia wysokości opłat za wynajem lokali użyteczności publicznej ( wynajem sal wiejskich);
· Nr 0050.122.2013 z dnia 21 listopada 2013 r. w sprawie zmian w uchwale budżetowej Gminy Pszczew na 2013 rok;
· Nr 0050.123.2013z dnia 21 listopada 2013 r. w sprawie ustalenia wysokości opłat za wynajem lokali użyteczności publicznej administrowanych przez Przedszkole Samorządowe w Pszczewie.
Zarządzenia znajdują się na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Pszczew.
W dniu 31 października –Wójt uczestniczył w spotkaniu z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków na temat zaleceń konserwatorskich renowacji przydrożnych kapliczek. W trakcie spotkania zapoznałem konserwatora ze stanem kapliczek w Pszczewie, Szarczu i Stołuniu.
W dniu 6 listopada - w sali narad Urzędu odbyło się bezpłatne szklenie nt. realizacji małych projektów i sporządzania wniosków o płatność, w którym uczestniczyli mieszkańcy gminy, członkowie stowarzyszeń i przedsiębiorcy. Szkolenie prowadził pracownik LGD „Działaj z Nami” zs. w Świebodzinie.
W dniu 8 listopada –Wójt uczestniczył w spotkaniu Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska z zespołem przygotowującym zmiany w planie zagospodarowania przestrzennego w sąsiedztwie jeziora Szarcz.
Tego też dnia wynikiem negatywnym zakończył się V przetarg ustny nieograniczony na najem lokali usługowych zlokalizowanych w Pszczewie przy placu Zamielno 4 z przeznaczeniem na przychodnię lekarską oraz aptekę.
W dniu 11 listopada – w kinie „Przystań”, odbył się przygotowany przez Teatr Rozrywki „Trójkąt” Zielona Góra, program artystyczno-historyczny z okazji 95 rocznicy odzyskania niepodległości.
W dniu 14 listopada – wybrano ofertę najkorzystniejszą w przetargu nieograniczonym na „Przebudowę i rozbudowę Sali wiejskiej z zapleczem i kotłownią wraz z zagospodarowaniem terenu placu zabaw w Szarczu, dofinansowanego z PROW na 2007-2013. Wykonawcą robót jest firma Usługi Ogólnobudowlane Piotr Gnoiński z Łowynia, która zaoferowała wykonanie przedmiotu umowy za kwotę 760.266,85 zł. Umowę podpisano w dniu 22 listopada. Planowane zakończenie realizacji zadania to 1 września 2014 r.
W tym też dniu wynikiem negatywnym zakończyły się przetargi:
· III przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż nieruchomości gruntowej niezabudowanej położonej w obrębie Pszczew, oznaczonej nr działki 656/10 o pow. 0,0775 ha;
· V przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż nieruchomości gruntowej niezabudowanej położonej w obrębie Zielomyśl, działka nr 20 o pow. 0,5900 ha.
Tego też dnia ogłoszono IV przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż nieruchomości gruntowej niezabudowanej położonej w obrębie Pszczew, oznaczonej nr działki 656/10 o pow. 0,0775 ha. Rozstrzygnięcie nastąpi dnia 20 grudnia 2013 roku.
W dniu 15 listopada – wybrano ofertę najkorzystniejszą, a w dniu 16 listopada, podpisano umowę z firmą Agencja Usługowa Stanisław Cap, Św. Wojciech 52, na realizację zadania „Zabezpieczenie brzegów jeziora Miejskiego (Kochle) w Pszczewie”. Zadanie to jest dofinansowane w ramach Programu Operacyjnego Zrównoważony Rozwój Sektora Rybołówstwa i Nadbrzeżnych Obszarów Rybackich 2007-2013, w ramach Środka 4.1 Rozwój obszarów zależnych od rybactwa. Zakończenie realizacji zadania planowane jest na 30 czerwca 2014 roku.
W dniu 20 listopada – ogłoszono VI przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż nieruchomości gruntowej niezabudowanej położonej w obrębie Zielomyśl, działka nr 20 o pow. 0,5900 ha. Rozstrzygnięcie nastąpi dnia 20 grudnia 2013 roku.
W dniu 21 listopada – Wójt uczestniczył w obchodach Dnia Pracownika Socjalnego – święta pracowników służb społecznych, w szczególności pracowników socjalnych. Była to okazja do wyróżnienia najbardziej zasłużonych pracowników socjalnych, wykonujących prace na rzecz lokalnej społeczności.
W dniu 25 listopada – wynikiem negatywnym zakończył się III przetarg pisemny nieograniczony na dzierżawę nieruchomości gruntowych niezabudowanych, położonych przy ul. Parkowej w Pszczewie.
W dniu 27 listopada – w związku z realizowanym przez Związek Młodzieży Wiejskiej projektem pn. „Lubuskie Inkubatory Inicjatyw Ekonomii Społecznej”, w sali Gminnego Ośrodka Kultury w Pszczewie odbyło się spotkanie dla osób bezrobotnych i nieaktywnych zawodowo do 30 roku życia. W spotkaniu uczestniczył Jan Klemt – Sekretarz – Dyrektor Generalny Zarządu Krajowego Związku Młodzieży Wiejskiej oraz Agata Dawidowicz – specjalista ds. ekonomii społecznej. W spotkaniu uczestniczyli również Klaudia Kolanowska – Sroka (UG Pszczew), Aleksandra Sobiak, Kamila Wojtucka (OPS), Ewa Walkowska (LGROW). Z uwagi na fakt, iż na terenie gminy Pszczew jest szereg osób, którym można pomóc i zaktywizować, podjęliśmy działania walki z bezrobociem młodych ludzi (do 30 roku życia włącznie), nieaktywnością zawodową, a także brakiem możliwości finansowych i wiedzy niezbędnej do rozwoju przedsiębiorczości.
W dniu 28 listopada - Gmina Pszczew złożyła wniosek o dofinansowanie na realizację zadania pn. „Bezpieczny Pszczew – rozbudowa sieci monitoringu na terenie gminy” w ramach rządowego programu ograniczania przestępczości i aspołecznych zachowań - „Razem Bezpieczniej” w zakresie poprawy bezpieczeństwa mieszkańców - obszar „Bezpieczeństwo w miejscach publicznych i w miejscu zamieszkania”. Projekt ten zakłada podjęcie szeregu działań mających na celu podnoszenie poczucia bezpieczeństwa osobistego i publicznego. Głównym filarem projektu jest modernizacja i rozbudowa systemu monitoringu na terenie gminy Pszczew.
W dniach 7- 8 grudnia odbędzie się XII Turniej Szachowy o Puchar Wójta Gminy Pszczew. O godzinie 14,oo w dniu 7 grudnia odbędą się eliminacje do turnieju a finał zostanie rozegrany w dniu następnym , od godz. 14.
W dniu 15 grudnia, na Placu Magdaleńskim w Pszczewie odbędzie się „Spotkanie Wigilijne pod chmurką”. Uroczyste rozpoczęcie nastąpi po Mszy św. – godz. 13,00.
Projekt „Strategii Rozwoju Społeczno – Gospodarczego Gminy Pszczew 2023”,
został poddany ostatecznej konsultacji społecznej, dotyczącej sformułowanych priorytetowych celów i zadań strategicznych. Projekt został umieszczony na stronie internetowej gminy wraz z formularzem konsultacyjnym, z prośbą skierowaną do mieszkańców o wyrażenie swoich opinii do dnia 30 listopada 2013 r. Po przeanalizowaniu opinii i uwag zgłoszonych podczas konsultacji, projekt strategii zostanie przedstawiony Radzie Gminy.
Trwa realizacja zadania „Rozbudowa i przebudowa strażnicy OSP w Pszczewie – Centrum spotkań polsko-niemieckich – schronisko młodzieżowe”- dofinansowane z PO RYBY 2007-2013, zakończenie prac planowane jest na wrzesień 2014.
Trwają prace przy realizacji inwestycji pn. „Rozbiórka istniejącego budynku OSP, budowę sali wiejskiej z szatnią sportową i boksem garażowym wraz z infrastrukturą towarzyszącą” w miejscowości Nowe Gorzycko. Zakończone zostały roboty rozbiórkowe i prace geodezyjne, rozpoczęto roboty ziemne i fundamentowe. Zadanie dofinansowane jest ze środków PROW na lata 2007-2013 w ramach działania „Odnowa i rozwój wsi”.
Uwag do porządku obrad nie zgłoszono.
Ad. 3 Przyjęcie protokołu z XXXIV sesji.
Następnie 14 głosami ,,za” bez odczytywania radni przyjęli protokół z poprzedniej XXXIV sesji, który dostępny jest przed sesją w Biurze Rady Gminy.
Ad.4 Interpelacje radnych i zapytania sołtysów.
Podczas XXXV sesji nie zgłoszono żadnych interpelacji i zapytań.
Ad.5 Informacja Wójta z działalności międzysesyjnej.
Ad. 7 Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej na 2013 rok- druk Nr 218.
Uwag do porządku obrad nie zgłoszono.
Ad. 3 Przyjęcie protokołu z XXXIV sesji.
Następnie 15 głosami ,,za” bez odczytywania radni przyjęli protokół z poprzedniej XXXV sesji, który dostępny jest przed sesją w Biurze Rady Gminy.
Ad.4 Interpelacje radnych i zapytania sołtysów.
Podczas XXXV sesji nie zgłoszono żadnych interpelacji i zapytań.
Ad.5 Informacja Wójta z działalności międzysesyjnej.
Projekt uchwały przedstawiła Skarbnik Gminy, Pani Halina Jokiel.
Komisje pozytywnie opiniowały projekt uchwały. Podczas sesji uwag do projektu uchwały nie zgłoszono.
Przewodniczący rady, Konrad Kiona poddał pod głosowanie projekt uchwały.
W wyniku głosowania za- 14; przeciw-0; wstrzymujące-0, Rada Gminy jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie zmiany uchwały budżetowej na 2013 rok.
Uchwała stanowi załącznik do protokołu.
Ad.8 Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2014- druk Nr 219.
Projekt uchwały przedstawił Wiceprzewodniczący Pan Czesław Brzeziński.
Komisje pozytywnie opiniowały projekt uchwały. Podczas sesji uwag do projektu uchwały nie zgłoszono.
Przewodniczący rady, Konrad Kiona poddał pod głosowanie projekt uchwały.
W wyniku głosowania za- 14; przeciw-0; wstrzymujące-0, Rada Gminy jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2014. Uchwała stanowi załącznik do protokołu.
Ad. 9 Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na lata 2014-2016- druk Nr 220.
Projekt uchwały przedstawił Wiceprzewodniczący Pan Czesław Brzeziński.
Komisje pozytywnie opiniowały projekt uchwały. Podczas sesji uwag do projektu uchwały nie zgłoszono.
Przewodniczący rady, Konrad Kiona poddał pod głosowanie projekt uchwały.
W wyniku głosowania za- 14; przeciw-0; wstrzymujące-0, Rada Gminy jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie przyjęcia Gminnego Programu. Uchwała stanowi załącznik do protokołu.
Ad.10 Podjęcie uchwały w sprawie zarządzenia poboru w drodze inkasa podatku rolnego,
leśnego i od nieruchomości od osób fizycznych, wyznaczenia inkasentów oraz określenia
wysokości wynagrodzenia za inkaso- druk Nr 221.
Projekt uchwały przedstawiła Wiceprzewodnicząca Pani Jadwiga Gajewska.
Komisje pozytywnie opiniowały projekt uchwały. Podczas sesji uwag do projektu uchwały nie zgłoszono.
Przewodniczący rady, Konrad Kiona poddał pod głosowanie projekt uchwały.
W wyniku głosowania za- 14; przeciw-0; wstrzymujące-0, Rada Gminy jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie zarządzenia poboru w drodze inkasa podatku rolnego, leśnego i od nieruchomości od osób fizycznych, wyznaczenia inkasentów oraz określenia wysokości wynagrodzenia za inkaso. Uchwała stanowi załącznik do protokołu.
Ad.11 Odpowiedzi na wnioski i interpelacje.
Nie było.
Ad. 12 Zakończenie obrad.
Wobec wyczerpania tematów, Przewodniczący Rady Gminy, pan Konrad Kiona zamknął obrady XXXV sesji, dziękując wszystkim z udział w obradach.
Na tym protokół zakończono.
Protokołowała:
M. Wojtucka
|