.Urząd Gminy w Pszczewie
ul. Rynek 13
  
     szukaj
strona główna | redakcja | rejestr zmian | statystyka | pomoc | administracja  
Biuletyn Informacji Publicznej
   
   
Protokoły z sesji kadencja 2014-2018:
Protokół z przebiegu X sesji Rady Gminy Pszczew w dniu 10 września 2015 rok.

BR.0002.10.2015

 

 

Protokół z przebiegu X sesji Rady Gminy Pszczew w dniu 10 września 2015 rok.

X sesja odbyła się w Pszczewie przy ul. Zamkowej 14, obrady rozpoczęły się o godz. 16.00.

 

Odegrano hymn.

W obradach uczestniczyli radni według załączonej listy obecności.

Otwarcia X sesji dokonał Przewodniczący rady gminy, Pan Zbigniew Gajewski serdecznie witając radnych, Wójta, Skarbnika, sołtysów oraz mieszkańców.

Następnie stwierdził kworum na ogólną liczbę 15, obecnych było 15 radnych.

 

Ad. 2 Ustalenie porządku obrad.

Przewodniczący rady gminy poprosił o uwagi do otrzymanego wcześniej porządku obrad.

Wójt gminy wnioskował o wprowadzenie do porządku obrad projekt uchwały Nr 63 w sprawie uznania lasów za ochronne.

Radny Leonard Kaczmarek- dlaczego pierwszy projekt nie zawierał takiego uzasadnienia.

Z kolei radny Piotr Adamski pytał, czy można przełożyć to głosowanie na następną sesję?

Wójt poinformował, że 25.09. mija termin ustosunkowania się do wniosku Nadleśnictwa Bolewice prosząc o wprowadzenie do porządku obrad ww. projektu.

Przewodniczący rady gminy, Pan Zbigniew  Gajewski poddał pod głosowanie wniosek Wójta
o wprowadzenie do porządku obrad projekt uchwały Nr 63.

Wobec powyższego zmianie ulega numeracja punktów  od 9-11; na 10-12.

W wyniku głosowania rada gminy większością głosów (za 7; przeciw-6; wstrzymujące -2) zdecydowała o wprowadzeniu do porządku obrad po pkt 8 projekt uchwały Nr 63.

Po przyjętych większością głosów zmianach porządek obrad przedstawiał się następująco:

 

1.       Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.

2.       Ustalenie porządku obrad.

3.       Interpelacje radnych i zapytania sołtysów.

4.       Podjęcie uchwały w sprawie zwrotu nieruchomości na rzecz Agencji Nieruchomości Rolnych- druk Nr 55.

5.       Podjęcie uchwały w sprawie utworzenia odrębnego obwodu głosowania- druk Nr 59

6.       Podjęcie uchwały w sprawie zmian w  uchwale budżetowej  Gminy Pszczew na 2015 rok- druk Nr 60.

7.       Podjęcie uchwały w sprawie zmian w wieloletniej prognozie finansowej Gminy Pszczew na lata 2015-2023- druk Nr 61.

8.       Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż lokalu użytkowego- druk Nr 62.   

9.       Podjęcie uchwały w sprawie uznania lasów za ochronne – druk Nr 63.

10.   Odpowiedzi na wnioski i interpelacje.

11.   Sprawy organizacyjne- korespondencja.

12.   Zakończenie obrad.  

 

Ad.3. Interpelacje radnych i zapytania sołtysów.

 

Radna Krystyna Hałuszczak wnioskowała  , żeby radny Piotr Adamski powtórzył słowa wypowiedziane na wspólnym posiedzeniu Komisji w kwestii budowy drogi Stoki- Nowe Gorzycko.

 

Wiceprzewodniczący Mirosław Leśny poinformował, że na Osiedlu Powstańców Wlkp. od 24 lipca br.  nie świeci 5 lamp.

Radny Leonard Kaczmarek skierował do Wójta pytanie w kwestii  ustaleń z Nadleśnictwem odnośnie poprawienia widoczności z punktu widokowego w Silnej. Ponadto ww. pytał
o zagospodarowanie oczka wodnego  koło posesji p. Badacha, na zakończeniu promenady.
 

 

Ad.4 Podjęcie uchwały w sprawie zwrotu nieruchomości na rzecz Agencji Nieruchomości Rolnych- druk Nr 55.

 

Projekt Nr 55-  przedstawił Wiceprzewodniczący Mirosław Leśny.

Wiceprzewodniczący rady gminy, Przewodniczący Klubu- Romuald Tankielun przedstawił stanowisko Klubu Twój Samorząd.

Wójt Gminy- pogratulował Klubowi Twój Samorząd optymizmu w kwestii kosztów na zagospodarowanie terenów.

 

Przewodniczący rady, Pan Zbigniew Gajewski poddał pod głosowanie projekt uchwały.

W wyniku głosowania rada gminy jednogłośnie za- 15; przeciw-0; wstrzymujące-0, podjęła uchwałę Nr X.42.2015 w sprawie zwrotu nieruchomości na rzecz Agencji Nieruchomości Rolnych. Uchwała stanowi załącznik do protokołu.

 

 

Ad.5 Podjęcie uchwały w sprawie utworzenia odrębnego obwodu głosowania- druk Nr 59

Projekt uchwały  przedstawił Wiceprzewodniczący Mirosław Leśny.

Przewodniczący Zbigniew Gajewski pytał o uwagi do projektu uchwały.

Wójt Gminy, Pan Waldemar Górczyński poinformował, że kwestię podziału gminy na obwody głosowania reguluje wyłącznie Kodeks Wyborczy, w którym  jednoznacznie ustanowiony jest  obowiązek tworzenia, podczas wszystkich wyborów, odrębnych obwodów głosowania
w zakładach opieki zdrowotnej, domach pomocy społecznej, zakładach karnych i aresztach śledczych oraz w oddziałach zamkniętych takich zakładów i aresztów.

Generalną zasadą jest, że w dniu wyborów ma przebywać w takiej jednostce co najmniej 15 wyborców, przy czym w wypadku wyborów do organów stanowiących samorządu terytorialnego oraz wyborów wójta (burmistrza, prezydenta miasta) musi to być co najmniej 15 wyborców ujętych w rejestrze wyborców prowadzonym w gminie, na terenie której położona jest dana jednostka. Na dzień dzisiejszy w stałym rejestrze wyborców w DPS Szarcz wpisanych jest 45 osób.

 Nieutworzenie obwodu jest możliwe wyłącznie w uzasadnionych przypadkach na wniosek osoby kierującej daną jednostką.

Za takie uzasadnione przypadki można uznać głównie sytuacje, w których w takim zakładzie będzie przebywać co najmniej 15 wyborców, aczkolwiek oddanie głosu przez część
z nich nie będzie możliwe. Szczególnie jaskrawym przykładem mogą tu być szpitale, gdzie mogą przebywać wyborcy nieprzytomni czy odizolowani z powodu choroby zakaźnej.

Innym przykładem uzasadnionego przypadku nieutworzenia obwodu odrębnego są katastrofy budowlane, skutki działań żywiołów, jak np. powodzie. O kwalifikacji uzasadnionego przypadku nietworzenia odrębnego obwodu głosowania  decyduje Komisarz Wyborczy, do którego musi być skierowany ewentualny wniosek kierownika takiej jednostki.

 

Jeżeli chodzi o odrębny obwód głosowania w DPS Szarcz, takie uzasadnione przypadki nie występują.

Należy podkreślić, że obowiązek tworzenia odrębnych obwodów głosowania wynika
z czynnego prawa wyborczego obywateli, a obowiązkiem Państwa jest umożliwić wszystkim uprawnionym oddanie głosu w wyborach, szczególnie tym,  których zdolność przemieszczania się jest ograniczona.

Natomiast w przypadku gdy rada gminy nie podejmuje uchwały o utworzeniu odrębnego obwodu głosowania, to zgodnie z art. 17 Kodeksu Wyborczego, komisarz wyborczy wzywa radę do wykonania zadania zgodnie z prawem w wyznaczonym terminie, a w razie bezskutecznego upływu terminu, niezwłocznie wykonuje to zadanie i powiadamia o tym Państwową Komisję Wyborczą.

 

Przewodniczący rady, Pan Zbigniew Gajewski poddał pod głosowanie projekt uchwały.

W wyniku głosowania rada gminy większością głosów  za- 10; przeciw-5; wstrzymujące-0, podjęła uchwałę Nr X.43.2015 w sprawie utworzenia odrębnego obwodu głosowania. Uchwała stanowi załącznik do protokołu.

 

 

Ad.6 Podjęcie uchwały w sprawie zmian w  uchwale budżetowej  Gminy Pszczew na 2015 rok- druk Nr 60.

Projekt uchwały  przedstawiła Skarbnik Gminy, Pani Halina Jokiel.

 

Wójt prosił o głos celem wprowadzenia autopoprawek do przedstawionego projektu uchwały.

 

Zmian w uchwale budżetowej Gminy Pszczew na 2015 rok dokonuje poprzez:

 

Zwiększenie dochodów bieżących o kwotę 143.295,00zł,

w tym:

1)        środki z rezerwy części oświatowej subwencji ogólnej w wysokości 5.000,00 zł. – zgodnie z pismem z Min Fin. nr ST5.4750.217.15.6g. z dn. 17 lipca 2015r.
z przeznaczeniem na dofinansowanie j.s.t w zakresie wyposażenia gabinetów profilaktyki zdrowotnej i pomocy przedlekarskiej,

2)      zwiększenie pozostałych dochodów o kwotę 138.295,00 zł,

w tym:

- wpływy z różnych opłat (zwrot kosztów upomnień, opł. na rzecz ochrony środowiska) -  500,00 zł,                 

-odsetki podatkowe -1.610,00 zł,

-odsetki pozostałe     6.500,00 zł,                                                                                               zwrot podatku VAT za 2014rok - 99.351,00 zł,

- wpływy z tytułu rozliczenia budowy przydomowych oczyszczalni ścieków              28.514,00zł,

- nagroda pieniężna dla wsi Stoki z tytułu wyróżnienia w konkursie „Najpiękniejsza Wieś Lubuska w 2015” 1.500,00 zł

  - wpływy z usług (zwroty za materiały promocyjne) 320,00 zł,                                                 

Zwiększenie dochodów majątkowych o kwotę 126.311,00zł,

w tym:

środki z PROW w kwocie 126.311,00zł stanowiące refundację zrealizowanej inwestycji pn. „Przebudowa kopca ziemnego nad jeziorem Miejskim w Pszczewie”, zgodnie
z umową nr 00201-6930-UM0430042/13.
 

1.    Zwiększenie wydatków bieżących o kwotę 110.590,00zł,

w tym:

1)   zwiększenie o kwotę 20.000,00zł wydatków z przeznaczeniem na przygotowanie  planu zaopatrzenie w energię, ciepło i paliwa,

2)   zwiększenie o kwotę 4.500,00zł wydatków na drogi gminne z przeznaczeniem kwoty 3.800,00zł na zakup znaków drogowych i kwoty 700,00zł na usługę transportową,

3)   zwiększenie o kwotę 45.000,00zł środków na obsługę prawną – doradztwa podatkowego związaną z odzyskaniem podatku VAT,

4)   zwiększenie o kwotę 5.000,00 zł środków na pokrycie kosztów zużycie paliwa gazowego w budynku Strażnicy OSP w Pszczewie - Centrum spotkań i współpracy polsko-niemieckiej”

5)   zwiększenie o kwotę 5.000,00zł budżetu Zespołu Szkół na doposażenie gabinetu pielęgniarki szkolnej,

6)   zwiększenie o kwotę 30.000,00zł wydatków z przeznaczeniem na przygotowanie  programu gospodarki niskoemisyjnej,

7)   zwiększenie o kwotę 1.090,00zł dotacji dla Gminnego Ośrodka Kultury
z przeznaczeniem na obsługę prawną związaną z doradztwem podatkowym związanym
z odzyskaniem podatku VAT,

 

2.    Zwiększenie wydatków majątkowych o kwotę 301.000,00zł,

w tym:

1)   zwiększenie o kwotę 35.000,00zł. wydatków na inwestycję „Budowa wodociągu do Borowego Młyna”,

2)   zwiększenie o kwotę 40.000,00zł. wydatków na inwestycję „Budowa chodników przy drogach gminnych w miejscowościach: Silna, Szarcz”,

3)   wprowadzenie środków w kwocie 36.000,00zł na „Opracowanie dokumentacji budowy dróg gminnych położonych na dz. nr 255 i 293 w m. Stołuń”,

4)   wprowadzenie zadania pn. „Opracowanie dokumentacji budowy drogi Nowe Gorzycko- Stoki z kwotą 70.000,00zł,

5)   wprowadzenie środków w kwocie 10.000,00zł na pomoc finansową dla Powiatu Międzyrzeckiego na dofinansowanie zakupu karetki-ambulansu dla Szpitala Międzyrzeckiego Sp. z o.o.

6)   zwiększenie o kwotę 50.000,00zł dotacji dla Zakładu Usług Komunalnych na zadanie pn. „ Zakup ciągnika rolniczego do realizacji prac związanych z utrzymaniem terenów zielonych oraz wywozem nieczystości płynnych”,

7)   wprowadzenie środków w kwocie 6.000,00zł, na zadanie „Zagospodarowanie wód opadowych przy świetlicy wiejskiej w Szarczu”

8)   zwiększenie o kwotę 4.000,00zł środków na zadanie „Przebudowa otoczenia boiska przy ul. Międzyrzeckiej w Pszczewie”,

9)   zwiększenie o kwotę 50.000,00zł zadania pn. „Budowa hali sportowej przy Zespole Szkol w Pszczewie.

 

Pozostałe zmiany w planie wydatków stanowią przeniesienia między rozdziałami
i paragrafami klasyfikacji budżetowej, m.in. dokonano przesunięcia w obrębie Funduszu Sołeckiego wsi Stoki.

Zmiany w planie wydatków skutkują  koniecznością aktualizacji załączników od nr 5 do nr 7 uchwały budżetowej na 2015 rok.

 

Zmniejszona nadwyżka budżetowa skutkuje zwiększonym zaangażowaniem wolnych środków o kwotę 141.984,00zł (zał. Nr 3). 

Radny Piotr Adamski- wniósł  o wykreślenie z projektu poz. budowa drogi Nowe Gorzycko- Stoki.

Według radnego nie jest to droga najważniejsza, są ważniejsze  a ponadto jesteśmy przed budową drogi Akacjowej i Dworcowej. Radny poinformował, że  Klub sprzeciwia się wieloletniej tradycji inwestowania bez konsultacji.

Na  przyszły rok należy opracować plan budowy dróg, gdzie znajdzie się i ta droga.

 

Wójt Gminy  nie do końca rozumiał stanowisko Klubu. Już na wspólnym posiedzeniu Komisji Wójt informował ,że w tym roku będą potrzebne środki na dokumentację. Wójt dodał, że taka szansa  nie przydarzy się gminie do 2020 roku. Samorządy cały czas są zaskakiwane nagle ogłaszanymi naborami. Wspomniana droga wskazana była przez Komisję, która pracowała nad rozkładem jazdy autobusów dowożących dzieci do szkoły. Z tego naboru mogą być realizowane drogi gminne. Do końca grudnia br. należy złożyć wniosek. Przy 82 gminach, które będą składały wnioski  może 26 gminom uda się skorzystać z tego naboru.

Wójt bardzo gorąco prosił Szanowną Radę o przyjęcie zgłoszonych autopoprawek.

 

Radny Leonard Kaczmarek pytał o nośność tej drogi?

Wójt Gminy- gmina musi budować drogi publiczne zgodnie z wytycznymi Ministra Infrastruktury, ograniczamy nośność tej drogi do 12 ton mając na uwadze bezpieczeństwo.

 

Radny Romuald Tankielun  pytał Wójta o zakup gimbusa , o którym wspominał Pan Wójt kiedyś i do dnia dzisiejszego cisza w tym temacie.  

Wójt Gminy - potwierdził zamiar kupna autobusu z rynku wtórnego, ale jest problem
ze znalezieniem kierowcy.

 

Wójt dbając o kondycję budżetu gminy poinformował, że pracownicy urzędu gminy pracują nad uszczelnieniem systemu podatkowego, nowe prawo o lasach państwowych.  Ponadto Wójt dalej będzie apelował do starosty aby ośrodek geodezji zakończył inwentaryzację. Na terenie naszej gminy- jest ok.600 działek, które budzą wątpliwość. Kontrole wykazały, że przekształcone działki nie zostały ujawnione w ewidencji gruntów- geodezji.

 

Ryszard Wołyński- ponowił prośbę radnej Krystyny Hałuszczak o powtórzenie słów wypowiedzianych na wspólnym posiedzeniu komisji przez radnego Piotra Adamskiego.

 

Przewodniczący rady, Pan Zbigniew Gajewski zarządził 10 minutową przerwę w obradach.

 

Po przerwie przewodniczący rady, Pan Zbigniew Gajewski wznowił obrady pytając  o inne uwagi do projektu uchwały.

 

Radna Krystyna Hałuszczak poinformowała, że sporna  droga  zapisana jest jako droga rowerowa,  to tym bardziej według radnej powinna być remontowana. Według radnej jest potrzeba remontu tej drogi.

 

Przewodniczący rady gminy, Pan Zbigniew Gajewski – poddał pod głosowanie wniosek radnego Piotra Adamskiego o wykreślenie w załączniku wydatków związaną na wykonanie dokumentacją na drogę Stoki- Nowe Gorzycko.

W wyniku głosowania rada gminy odrzuciła wniosek radnego Piotra Adamskiego (za- 1; przeciw-7 ; wstrzymujące -7).

 

Natomiast autopoprawka Wójta dot. zwiększenia o kwotę 50.000,00zł zadania pn. „Budowa hali sportowej przy Zespole Szkół w Pszczewie znalazła jednogłośną aprobatę rady ( za-15; przeciw-0; wstrzymujących się-0.

 

Przewodniczący rady gminy, Pan Zbigniew Gajewski poddał pod głosowanie projekt uchwały
z wcześniej przyjęta autopoprawką. W wyniku głosowania rada gminy jednogłośnie za-15; przeciw-0 ; wstrzymujące-0 podjęła uchwałę Nr X.54.2015 w sprawie zmian w uchwale budżetowej Gminy Pszczew na 2015 rok. Uchwała stanowi załącznik do protokołu.

 

Ad. 7 Podjęcie uchwały w sprawie zmian w wieloletniej prognozie finansowej Gminy Pszczew na lata 2015-2023- druk Nr 61.

Projekt nr 61 przedstawiła Skarbnik Gminy.

 

Wójt Gminy, Pan Waldemar Górczyński poprosił o głos informując, że w związku  z dokonaniem zmian w uchwale budżetowej wprowadza się następujące zmiany w załącznikach do WPF:

W załączniku nr 1 – Wieloletnia prognoza finansowa

Rok 2015

Zwiększa się dochody o kwotę 269.606,00 zł do wysokości 22.599.508,41 zł w tym:

- zwiększa sią dochody bieżące o kwotę 143.295,00 zł do kwoty 16.736.148,41zł

- większa się dochody majątkowe o kwotę 126.311,00 zł do kwoty 5.863.360,00zł.

                                              

Zwiększa się wydatki o kwotę  411.590,00zł  do wysokości  22.178.811,41 zł w tym:

- zwiększa się wydatki bieżące o kwotę 110.590,00zł  do kwoty 15.023.002,41 zł.

- zwiększa się wydatki majątkowe  o kwotę 301.000,00zł  do kwoty 7.155.809,00 zł.

                                                                       

W załączniku nr 2 – Wykaz przedsięwzięć do WPF

Rok 2015

W wykazie przedsięwzięć realizowanych przez Gminę dokonuje się zmiany  w  limitach zobowiązań i kwot wydatków na następujące przedsięwzięcia:

Budowa kanalizacji sanitarnej grawitacyjno-tłocznej dla ośrodka wczasowego oraz rozbudowa sieci wodociągowej w miejscowości Pszczew.

Ponadto do „Wykazu przedsięwzięć do WPF” wprowadza się zadanie pn. „Budowa hali sportowej przy Zespole Szkół w Pszczewie”. Planowane wydatki w latach 2015-2018 to kwota 5.300.000,00zł.

Wobec powyższego zmienia się limit ogółem na przedsięwzięcia w roku 2015 z kwoty   3.268.725,00zł na kwotę 3.214.753,00zł.

 

Przewodniczący rady gminy, Zbigniew Gajewski poddał pod głosowanie autopoprawki Wójta wniesione do projektu uchwały.

W wyniku głosowania autopoprawka została przyjęta jednogłośnie za- 15; przeciw- 0   wstrzymujące-0 .

Przewodniczący rady gminy, Zbigniew Gajewski poddał pod głosowanie projekt uchwały
z wcześniej przyjętą autopoprawką Wójta.

W wyniku głosowania rada gminy jednogłośnie za- 15; przeciw 0; wstrzymujące- 0 podjęła uchwałę Nr X.55.2015 w sprawie zmian w wieloletniej prognozie finansowej Gminy Pszczew na lata 2015-2023. Uchwała stanowi załącznik do protokołu.

 

Ad. 8 Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż lokalu użytkowego- druk Nr 62.   

Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż lokalu użytkowego przedstawił Wiceprzewodniczący Mirosław Leśny.

Przewodniczący rady gminy, Pan Zbigniew  Gajewski pytał o opinie radnych.

 

Pan Romuald Tankielun- Wiceprzewodniczący rady gminy, przewodniczący Klubu „Twój Samorząd” w imieniu klubu wnioskował o zmianę zapisu w paragrafie 1, że sprzedaż nastąpi w 3 częściach.

Wójt odczuwa wolę  klubu – sprzedaż nastąpi w 3 częściach. Dodał jednak, że wola klubu poniesie za sobą koszty, podziału, wyceny itp.

Przewodniczący rady gminy, Pan Zbigniew Gajewski- za zgodą radcy prawnego poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z sugestią Klubu co do formy sprzedaży z podziałem na 3 odrębne części.

Po chwili, przewodniczący obradom cofnął się do głosowania tylko projektu uchwały.

W wyniku głosowania rada gminy jednogłośnie za- 15; przeciw 0; wstrzymujące- 0 podjęła

Uchwałę Nr X.56.2015 w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż lokalu użytkowego. Uchwała stanowi załącznik do protokołu.

 

Następnie Przewodniczący rady gminy, Pan Zbigniew Gajewski poddał pod głosowanie sugestie Klubu Twój Samorząd w kwestii zbycia lokali jako 3 odrębne (części) lokale mieszkalne.

Sugestia Klubu została przyjęta  większością głosów  8- za-  6-przeciw- 1 wstrzymujący.

 

Obrady opuścił radny Leonard Kaczmarek, rada obradowała w 14 osobowym składzie.

 

Ad.9 Podjęcie uchwały w sprawie uznania lasów za ochronne – druk Nr 63.

Projekt  uchwały przedstawił Wiceprzewodniczący, Pan  Mirosław Leśny.

Radny, Pan Marek Badach pytał czy fakt nie podjęcia tej uchwały na poprzedniej sesji pozwala na ponowne głosowanie nad uchwałą?

 

Wójt odpowiedział, że  projekt odrzucono i nie funkcjonuje w obrocie żadna uchwała.

Po czym dodał, że nic nie stoi na przeszkodzie  żeby ponownie pochylić się nad tą sprawą.

Po wyjaśnieniach Wójta udzielonych podczas wspólnego posiedzenia komisji, radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

 

Przewodniczący rady gminy, Pan Zbigniew Gajewski poddał pod głosowanie projekt uchwały. W wyniku głosowania, rada gminy większością głosów : za- 7;  przeciw- 4;  wstrzymujące- 3 podjęła Uchwałę Nr X.57.2015 w sprawie uznania lasów za ochronne. Uchwała stanowi załącznik do protokołu.

 

Ad.10 Odpowiedzi na wnioski i interpelacje.

 

Wójt Gminy poinformował, że Enea nie jest podmiotem odpowiedzialnym za utrzymanie oświetlenia. To Firma Eneos – jest odpowiedzialna za oświetlenie i tam należy zgłaszać wszelkie uwagi. Wójt Gminy przyznał, że są problemy z odpowiedzialnością tej firmy za oświetlenie po czym dodał, że gmina szykuje skargę na tą firmę.

 

W kwestii wieży widokowej- Wójt poinformował, że do dnia dzisiejszego nie było rozmowy
w tym zakresie.  Wójt czyni starania umówienia się z Nadleśniczym Bolewice na spotkanie celem omówienia tej kwestii.

 

Odnośnie promenady Wójt poinformował o problemie , Komisja dokonała w sposób wnikliwy odbioru gdzie stwierdziła zmiany  niezgodne z zapisami dokumentacji. Inspektor zmusił do wycofania wniosku i zażądał wykonanie dokumentacji zastępczej ( dotyczy palisady). Wójt wystosował pismo do Wojewody z prośbą  o czas niezbędny do przygotowania zastępczego projektu.

Wykonawca bez konsultacji dokonał zmiany realizacji zadania. Czyniono zmiany, które nie były odnotowywane w dzienniku budowy może to skutkować zwrotem 600 tys. dotacji.

Wobec powyższego żadne inne działania związane z promenadą na chwile obecną są niedopuszczalne.

 

W temacie lampy na ul. Stefana Batorego, teren należy do ANR i tam należy kierować wnioski- (wewnętrzne podwórko, na którym  nie można inwestować  publicznych pieniędzy.)

 

Radna Krystyna Hałuszczak- oczekiwała na powtórzenie przez radnego Piotra Adamskiego słów wypowiedzianych na wspólnym posiedzeniu przy dyskusji nt. drogi Stoki- Nowe Gorzycko.

Michał Siemiatowski- radna postawiła pytanie wobec czego należy zwrócić się do adresata celem ustosunkowania się.

Przewodniczący rady gminy Zbigniew Gajewski stwierdził, że zdarzają się różne sytuacje, były nerwy, trudne i bardzo nerwowe chwile ale nikt nie powtarzał słów wypowiedzianych w takich sytuacjach. Według przedmówcy czasami należy niekiedy wybaczyć drugiemu.

 

Radny, Pan Piotr Adamski poinformował, że podtrzymuje swoje słowa wypowiedziane
w poniedziałek ale nie przeprasza za nie i w dniu dzisiejszym ich nie powtórzy.

 

Kwitując temat, Wójt Gminy dodał, że  wybaczać należy zawsze a nie czasami jak stwierdził Przewodniczący rady gminy.

 

Wobec wyczerpania dzisiejszego porządku obrad, Przewodniczący rady gminy, Pan Zbigniew Gajewski zakończył obrady X sesji rady gminy.

Na tym protokół zakończono.

 

Protokołowała:

M.Wojtucka                                                          Prowadzący obrady:

                                                              Zbigniew Gajewski

 
informacje udostępnił:Maria Wojtucka
data udostępnienia: 2015-11-12 11:49:24
ostatnia modyfikacja: Maria Wojtucka 2015-11-12 11:49:24 »
drukuj wyślij link  

 
. .
BIP - liczba wejść: 144290