ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Ośrodka Pomocy Społecznej w Świebodzinie
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Informacje o programie WSPIERAJ SENIORA

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2020-11-10 14:32:01 przez Tomasz Jarmoliński

Akapit nr - brak tytułu

 
 
Informacje ogólne
  1. Program ogłoszony przez Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej ,,Wspieraj Seniora” na rok 2020 dofinansowany został na podstawie art. 115 ust. 1 ustawy o pomocy społecznej na realizację zadań Gminy zgodnie z art. 17 ust. 2 pkt 4 ww. ustawy.
  2. Usługa wsparcia Seniorów finansowana jest z dotacji otrzymanej przez Gminę Świebodzin oraz ze środków Gminy Świebodzin w ramach realizacji Programu Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej ,,Wspieraj Seniora” na rok 2020 i będzie przeznaczona na dofinansowanie organizacji i realizacji ww. usługi.
  3. Usługa wsparcia w ramach Programu będzie realizowana przez Ośrodek Pomocy Społecznej w Świebodzinie w okresie od 23 października 2020r. do 31.12.2020r.
  4. Celem strategicznym Programu jest zapewnienie usługi wsparcia Seniorom, którzy w obowiązującym stanie pandemii zdecydują się pozostać w domu i nie są w stanie np. poprzez wsparcie rodziny zabezpieczyć sobie artykułów podstawowej potrzeby.   
 
Realizacja usług
  1. Ośrodek Pomocy Społecznej w Świebodzinie realizuje usługę wsparcia przez pracowników Ośrodka Pomocy Społecznej oraz w przypadku wystąpienia takiej potrzeby przy wsparciu wolontariuszy, harcerzy, członków ochotniczych straży pożarnych oraz żołnierzy WOT.
  2. Seniorzy poniżej 70 roku życia w szczególnych przypadkach mogą zostać zakwalifikowani do udzielenia wsparcia. Za szczególne sytuacje uważa się brak możliwości zapewnienia niezbędnych potrzeb wynikających ze stanu zdrowia oraz sytuacji rodzinnej i społecznej osoby. Oceny zasadności udzielenia wsparcia dokonuje pracownik realizatora podczas pierwszego kontaktu.
  3. Senior dzwoni na ogólnopolską infolinię uruchomioną w ramach programu Solidarnościowy Korpus Wsparcia nr 22 505 11 11, zgłoszenie zostaje zarejestrowane w systemie, następnie pracownik realizatora kontaktuje się telefonicznie (w przypadku braku numeru telefonu osobiście z zachowaniem środków bezpieczeństwa) z Seniorem, weryfikuje zgłoszenie poprzez podanie daty i godziny zgłoszenia przez Seniora ustala potrzeby,
  4.  w przypadku stwierdzenia, że potrzeby Seniora nie są zgodne z zakresem usługi wsparcia pracownik realizatora zakańcza zgłoszenie wpisując sposób jego załatwienia. 
  5. Pracownik realizatora może przyjąć zgłoszenie usługi wsparcia dla Seniora z pominięciem Infolinii – Senior może zadzwonić bezpośrednio do realizatora.
  6. Pracownik nie ponosi odpowiedzialności za ceny produktów zakupionych oraz ich jakość.
  7. W przypadku wystąpienia konieczności Dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej kontaktuje się z: Ochotniczą Strażą Pożarną lub Wojskami Obrony Terytorialnej lub wolontariuszami, harcerzami w celu dostarczenia zakupów pod wskazany adres. Zgłaszający zostaje powtórnie poinformowany o udostępnieniu niezbędnych danych osobowych w celu dostarczenia zakupów przez ww. służby. Wyrażenie zgody na taką formę dostarczenia zakupów zostaje przyjęte przez pracownika Ośrodka Pomocy Społecznej pocztą elektroniczną lub telefonicznie.
Bezpieczeństwo
  1. Pracownicy przestrzegają zasad bezpieczeństwa, udając się w środowisko w maseczce zakrywającej usta i nos lub w przyłbicy, w rękawiczkach jednorazowych oraz zachowując dystans ze Zgłaszającym. Jednocześnie pracownicy dbają o dezynfekcję rąk. 
  2. W przypadku stwierdzenia trudnej sytuacji w środowisku, telefonicznie pracownik wzywa w zależności od sytuacji Policję lub/i Pogotowie - jednocześnie informując Dyrektora o takiej potrzebie. Po powrocie do Ośrodka pracownik sporządza notatkę służbową o zaistniałym zdarzeniu. 
  3. W środowiskach, w których występują problemy pracownicy mogą świadczyć wsparcie w dwie osoby celem zapewnienia bezpieczeństwa.

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony