ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Ośrodka Pomocy Społecznej w Świebodzinie
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ogłoszenie - szczegóły

Pobierz dane XML Ogłoszenie numer: 5/2014Drukuj informację Ogłoszenie numer: 5/2014

Szczegóły informacji

Ogłoszenie: Specjalista ds. wspierania rodzin zagrożonych wykluczeniem społecznym

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Miejsce pracy: Ośrodek Pomocy Społecznej w Świebodzinie, pl. Wolności 14

Wymiar etatu: Umowa zlecenie

Ilość etatów: Umowa zlecenie

Wydział: W ramach projektu EFS

Data udostępnienia: 2014-04-03

Ogłoszono dnia: 2014-04-03 przez Agnieszka Karolczyk

Termin składania dokumentów: 2014-04-10 00:00:00

Nr ogłoszenia: 5/2014

Zlecający: Ośrodek Pomocy Społecznej w Świebodzinie

I. Wymagania w stosunku do kandydatów:

a. Wymagania niezbędne:
  1. Obywatelstwo polskie;
  2. Pełna zdolność do czynności prawnych;
  3. Odpowiednie kwalifikacje zawodowe: osoba powinna spełniać co najmniej jeden z niżej wymienionych warunków:
a) wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub
b) wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy  z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie ust. 3 i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną
c) wykształcenie średnie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną także udokumentuje co najmniej    3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną,
4.Nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona.
5. Niekaralność prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
6. Nieposzlakowana opinia. 
b. Wymagania dodatkowe:
  1. Znajomość obowiązujących przepisów a w szczególności :
- ustawy z dnia 9 czerwca 2011r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2013r.,poz. 135 z późn.zm.)
- ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2013 r. poz. 182 z późn.zm.), i aktów wykonawczych do ustawy.
  1. Umiejętność pracy w zespole;
  2. Predyspozycje osobowościowe: odpowiedzialność, zaangażowanie, łatwość nawiązywania kontaktów, konsekwencja w działaniu;
  3. Dyspozycyjność.

II. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

Do zakresu obowiązków należy:
  1. Wspieranie rodziny poprzez konsultacje i działania o charakterze edukacyjnym w zakresie:
  1. prawidłowego wychowania i opieki nad dziećmi (organizowanie czasu wolnego dzieciom, budowanie prawidłowych więzi między członkami rodziny, rozwijanie umiejętności wychowawczych, aktywne uczestnictwo w życiu szkolnym dziecka),
  2. dbanie o zdrowie (higiena, pielęgnacja, prawidłowe odżywianie, rekreacja, w razie potrzeby: leczenie i rehabilitacja),
  3. gospodarowania budżetem domowym (planowanie i monitorowanie wydatków, oszczędne gospodarowanie mediami),
  4. wykonywanie prac na rzecz domu oraz ich podziału na członków rodziny (sprzątnie, zmywanie, gotowanie, prasowanie, remont itd.),
  5. pozyskiwanie usług na rzecz domu i rodziny (np. związanych z naprawą, załatwianiem spraw urzędowych, znalezieniem pracy, kontaktów ze służbą zdrowia),
  6. usamodzielnianie się poprzez uzupełnianie wykształcenia i podjęcie pracy, dbałość  o edukację i rozwój dzieci.
  1. Propagowanie wzorców prawidłowego funkcjonowania społecznego poprzez edukację i trening w zakresie obowiązujących norm współżycia społecznego.
  2. Informowanie rodziny – wiadomości niezbędne do podjęcia odpowiedniego wyboru, dostarczanie klientowi informacji związanej z jego życzeniem, typem problemów, które napotka i usiłuje rozwiązać (dotyczyć może prawa i administracji oraz działalności różnych instytucji, możliwości korzystania z placówek zaplecza socjalnego: świetlic, klubów zainteresowań, przychodni, poradni, placówek sportowych i rekreacji itd.).
  3.  Rozszerzanie kontaktów, dostępu do nowych, wzbogacających doświadczeń (ułatwianie klientowi nawiązywania kontaktów z innymi, w zależności od jego potrzeb i umiejętności; stymulowanie podopiecznego do samodzielnego poszukiwania w swoim otoczeniu nowych możliwości: sił, osób, grup, instytucji lub ułatwianie mu tego np. poprzez towarzyszenie).
  4. Prowadzenie dokumentacji (metryczka rodziny, plany pomocy, protokoły z wejścia  do rodziny i inne).
  5. Sporządzanie sprawozdawczości z zakresu powierzonych zadań.
  6. Inicjowanie działań zmierzających do zapobiegania degradacji osób, rodzin i grup społecznych.
  7. Działania podejmowane na rzecz rodziny polegają między innymi na:
    1. diagnozowaniu problemów rodziny poprzez zapoznanie się z dokumentacją dotyczącą rodziny – wywiad środowiskowy, kontrakt socjalny,
    2. określeniu wspólnie z rodziną, podstawowych problemów i potrzeb występujących w rodzinie,
    3. zmotywowaniu rodziny do współpracy i działań zmierzających do pokonania problemów,
    4. sporządzeniu planu pomocy rodzinie z uwzględnieniem metod bezpośredniej pracy z rodziną, zorganizowanie wsparcia środowiskowego poprzez zaproszenie do współpracy reprezentantów służb i instytucji, zaangażowaniu całej szeroko pojętej rodziny oraz podejmowaniu czynności związanych z realizacją zadań zawartych w planie, przy aktywnym udziale rodziny,
    5. pomocy w poprawie sytuacji rodziny, w szczególności pomocy w usunięciu czynników przeszkadzających w osobistym wychowywaniu dzieci (rozwiązywanie podstawowych problemów: socjalnych, psychologicznych, wychowawczych, pomocy w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego, wspieranie rodziny w uzyskaniu zatrudnienia i podniesieniu kwalifikacji zawodowych), wspieraniu rodziny w dążeniu do pokonania problemów, budowanie i utrwalanie w niej wiary we własne siły,
    6. prowadzeniu poradnictwa i edukacji dla rodzin będących w trudnej sytuacji życiowej, w tym w szczególności poradnictwa dotyczącego możliwości rozwiązywania problemów oraz udzielania informacji na temat pomocy świadczonej przez właściwe instytucje rządowe i organizacje samorządowe,
    7. współpracy z jednostkami administracji rządowej i samorządu terytorialnego, właściwymi instytucjami, organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i specjalistami działającymi na rzecz dziecka i rodziny wymagających wsparcia w celu przeciwdziałania i ograniczania skutków negatywnych zjawisk społecznych,
    8. monitorowaniu i wspieraniu procesu zmian, wzmacnianiu i pokazywaniu rezultatów własnych osiągnięć, dalsze budowanie postawy aktywnej klienta. 

III. Warunki zatrudnienia na stanowisku:

Umowa zlecenie 

V. Wymagane dokumenty:

  1. List motywacyjny
  2. Curriculum Vitae;
  3. Kserokopie  dokumentów potwierdzających wykształcenie, kwalifikacje oraz doświadczenie zawodowe;
  4. Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego;
  5. Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych;
  6. Oświadczenie o sprawowaniu władzy rodzicielskiej, jej zawieszeniu ograniczeniu lub pozbawieniu.
  7. Oświadczenie o niekaralności;

VI. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:

a. Termin:
2014-04-10 00:00:00
b. Sposób:
Osoby zainteresowane zapraszamy do składania ofert w siedzibie:
Ośrodka Pomocy Społecznej
plac Wolności 14,
66-200 Świebodzin,
sekretariat - pok. nr 19
pod numerem faksu. 68 4750834
lub na e- mail ops_swiebodzin@wp.pl
do dnia 10 kwietnia  2014 r.
c. Miejsce:
Ośrodek Pomocy Społecznej
plac Wolności 14,
66-200 Świebodzin,

VII. Informacje dodatkowe:

Data rozpoczęcia i rodzaj zatrudnienia:  14 kwietnia 2014 r.- umowa zlecenie 
« powrót do poprzedniej strony