UZYSKANIE ZEZWOLENIA NA LOKALIZACJĘ ZJAZDU Z DROGI PUBLICZNEJ
WYMAGANE DOKUMENTY •Wniosek o uzyskanie zezwolenia na lokalizację zjazdu z drogi publicznej Druk wnosku do pobrania Na stronie internetowej Do wniosku należy załączyć: •Kserokopię dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do nieruchomości wraz z oryginałem do wglądu, •Orgyginal mapy zasadniczej (sytuacyjno – wysokościowej) dla danego terenu zawierającej informacje o sposobie zagospodarowania działek sąsiednich. •Kopię projektu zagospodarowania działki w skali 1:500 lub 1:1000 wraz z określeniem sposobu włączenia przedmiotowej inwestycji do drogi, •Oryginał lub kserokopię decyzji o warunkach zabudowy ( o ile jest wymagana) •Upoważnienie udzielone osobie pełnomocnika działającego w imieniu inwestora wraz z opłatą skarbową za pelnmomocnictwo- jeśli sprawa załatwiana jest przez pełnomocnika
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY Urząd Gminy Pszczew, ul. Rynek 13, 66-330 Pszczew Złożenie dokumentów: - parter sekretariat – Tel.(095) 7592310, 7492311 - godziny obsługi klientów: poniedziałek: 8.00 – 18.00 , wtorek – piątek 7.30 – 16.30
Odbiór dokumentów:
Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem (95) 7492321 lub e-mail: drogi@pszczew.pl
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY Zasadniczo do 14 dni od złożenia kompletnego wniosku w przypadkach skomplikowanych do 30 dni od daty złożenia kompletnego wniosku.
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY 1.Pobierz i wypełnij odpowiedni wniosek 2.Dołącz do wniosku wymagane załączniki 3.Złóż wniosek w sekretariacie Urzędu 4.Poczekaj na załatwienie sprawy 5.Decyzja może być odebrana osobiście lub doręczona za pośrednictwem poczty wówczas na wniosku należy zaznaczyć formę odbioru dokumentu.
OPŁATY - 82 zł – za wydanie zezwolenia ( zwolnione są opłaty związane z budownictwem mieszkaniowym) - 17 zł – za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa Opłatę skarbową można zapłacić: - w kasie Urzędu (parter) w godzinach obsługi klientów, - lub przelewem na rachunek bankowy: Gmina Pszczew Nr Tytułem decyzja- zjazd z działki ……. W miejscowości ………………………
TRYB ODWOŁAWCZY •Od decyzji przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Gorzowie Wlkp. W terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Wójta Gminy Pszczew.
DODATKOWE INFORMACJE •Dodatkowych informacji udziela Pan Aleksander Błaszczak Tel. (95)7492321 e-mail: drogi@pszczew.pl •O uzyskanie zezwolenia na lokalizację zjazdu z drogi publicznej może wnioskować właściciel lub współwłaściciel nieruchomości. •Decyzja na lokalizację zjazdu nie jest jednoznaczna z zezwoleniem na wykonanie zjazdu. Przed przystąpieniem do robót w pasie drogowym należy uzyskać w tutejszym urzędzie decyzję na zajęcie pasa drogowego w celu prowadzenia robót zgodnie z ustawą z dnia 21 marca 1985 r o drogach publicznych ( z późniejszymi zmianami)
PODSTAWA PRAWNA •Art. 29 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (tekst jedn. Dz.U z 2013 r Nr 260, poz.0.), •Rozporządzenie Rady Ministrów z 1.06.2004 r.w sprawie określenia warunków udzielenia zezwoleń na zajęcie pasa drogowego (Dz.U z 2004 r Nr 140, poz.1481), •Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz.U. z 1999 r. Nr 43, poz. 430) •Art. Nr 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r kodeks postępowania administracyjnego (tekst jedn. Dz.U z 2000 r Nr 98, poz. 1071) •Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r o opłacie skarbowej ( tekst jednolity Dz.U z 2006 r. Nr 225, poz.1635 ze zmianami)
|