.Urząd Gminy w Pszczewie
ul. Rynek 13
  
     szukaj
strona główna | redakcja | rejestr zmian | statystyka | pomoc | administracja  
Biuletyn Informacji Publicznej
   
   
Zamówienia Publiczne aktualne:
Wyjaśnienie i modyfikacja treści SIWZ do przetargu nieograniczonego ZP.271.8.2015 Przebudowa i remont dróg gminnych nr 004422F i 004424F wraz z rozbudową oświetlenia ulicznego w Pszczewie – etap
poka wszystkie dokumenty

Pszczew, dnia 9 października 2015 roku

 

Oferenci w przetargu nieograniczonym „Przebudowa i remont dróg gminnych nr 004422F i 004424F wraz z rozbudową oświetlenia ulicznego w Pszczewie – etap I”.

 

ZP.271.8.2015 „Przebudowa i remont dróg gminnych nr 004422F i 004424F wraz z rozbudową oświetlenia ulicznego w Pszczewie – etap I

 

            Na podstawie art. 38 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 roku poz. 907 – tekst jednolity z późn. zm.) poniżej przedstawiam treść zapytań wraz z odpowiedziami do niniejszego przetargu. Jednocześnie informuję iż odpowiedzi na pytanie 1, 2, 3 stanowią modyfikację treści SIWZ zgodnie z art. 38 ust. 4 ustawy Pzp.

 

1)                 Prosimy o wprowadzenie zmian w zapisach SST D-04.02.01 odnośnie materiałów do warstwy odsączającej i odcinającej oraz powołanie się na aktualne normy (PN-EN 13043, PN-EN 13285, PN-EN 13242 i normy związane). Zgodnie z zapisami prawa budowalnego każdy wyrób budowlany musi posiadać Deklaracje Właściwości Użytkowych (DWU), klasyfikującą wyrób w oparciu o obowiązujące normy prawne.

2)                 Prosimy o wprowadzenie zmian w zapisach SST D-04.04.02 odnośnie materiałów i wymagań w stosunku do warstwy podbudowy z kruszywa stabilizowanego mechanicznie oraz powołanie się na aktualne normy (PN-EN 13285, PN-EN 13242 i normy związane) i dokumenty techniczne (WT-4:2010). Zgodnie z zapisami prawa budowalnego każdy wyrób budowlany musi posiadać Deklaracje Właściwości Użytkowych (DWU), klasyfikującą wyrób w oparciu o obowiązujące normy prawne.

3)                 Prosimy o wprowadzenie zmian w zapisach SST D-05.03.05B odnośnie wymagań w stosunku do kruszyw oraz właściwości betonu asfaltowego AC 16 W i powołanie się na dokumenty techniczne WT-1 i WT-2 z roku 2010 r., na które powołano się w specyfikacji na warstwę ścieralną (D-05.03.05a). Przywołane w SST dokumenty techniczne (WT-1 i WT-2) z roku 2008 są nieaktualne i zostały zastąpione ze względu na błędy i niezgodności tam zawarte.

4)                 Prosimy o udostępnienie bilansu robot ziemnych.

5)                 Prosimy o udostępnienie przekroi poprzecznych.

6)                 Prosimy zamawiającego o uszczegółowienie zapisów przedmiaru robót – dział  3 roboty ziemne ( cały)- prosimy o uszczegółowienie których ulic dotyczą owe roboty ziemne.

 

Ad. 1-6 W załączeniu udostępniono poszczególne opisy ze zmianami oraz rysunki, przy czym załączniki od Aa1 do Ad 3 w związku z modyfikacją swojej treści stanowią  modyfikację treści SIWZ zgodnie  z art. 38 ust. 4 ustawy Pzp

 

7)                 Dotyczy Projektu Umowy - § 7 ust.2 pkt. 6

Prosimy Zamawiającego o usunięcie powyższej jednostki redakcyjnej jako całkowicie nie do pogodzenia z zasadą rozkładu obowiązków pomiędzy Stronami. Ponadto zauważyć należy, że zgodnie z istotą umowy o roboty budowlane – po stronie Wykonawcy leży obowiązek wykonania prac budowlanych zaś po stronie Inwestora – Zamawiającego przedstawienie odpowiedniej dokumentacji umożliwiającej prowadzenie prac budowlanych wraz z niezbędnymi pozwoleniami i zezwoleniami. Brak jest zatem podstaw do obciążania Wykonawcy kosztami ewentualnymi zajęć terenów przyległych do terenu prowadzonych prac budowlanych

8)                 Dotyczy Projektu Umowy - § 10 ust. 8

Prosimy Zamawiającego o wyjaśnienie treści przedmiotowej jednostki redakcyjnej poprzez  wskazanie czy do faktury końcowej Wykonawca ma dołączyć kopie wszystkich dowodów zapłaty wymagalnych wynagrodzeń. W przypadku odpowiedzi pozytywnej prosimy o odpowiednią modyfikację przedmiotowej jednostki redakcyjnej.

9)                 Dotyczy Projektu Umowy – § 15 ust.1 pkt. 1

Odpowiednią zmianę wyżej wskazanej jednostki redakcyjnej poprzez przyjęcie jako podstawy do naliczenia kary umownej okoliczności, za którą Wykonawca ponosi winę, tj. „zwłoki” w miejsce „opóźnienia”. Dotychczasowe sformułowanie skutkuje bowiem obciążeniem Wykonawcy karami umownymi w sytuacji, w której nieterminowa realizacja prac jest skutkiem okoliczności, za które nie ponosi on winy lub potwierdzenie znaczenia ww. jednostki redakcyjnej, zgodnie z którym, Wykonawca nie będzie ponosił odpowiedzialności za opóźnienia, które powstały z przyczyn całkowicie od niego niezależnych.

10)             Dotyczy Projektu Umowy – § 15 ust.1 pkt. 2

Odpowiednią zmianę wyżej wskazanej jednostki redakcyjnej poprzez przyjęcie jako podstawy do naliczenia kary umownej okoliczności, za którą Wykonawca ponosi winę, tj. „zwłoki” w miejsce „opóźnienia”. Dotychczasowe sformułowanie skutkuje bowiem obciążeniem Wykonawcy karami umownymi w sytuacji, w której nieterminowe usuniecie wad i usterek jest skutkiem okoliczności, za które nie ponosi on winy lub potwierdzenie znaczenia ww. jednostki redakcyjnej, zgodnie z którym, Wykonawca nie będzie ponosił odpowiedzialności za opóźnienia, które powstały z przyczyn całkowicie od niego niezależnych.

11)             Dotyczy Projektu Umowy – § 15 ust.1 pkt.3

Prosimy Zamawiającego o odpowiednią modyfikację wskazanej jednostki redakcyjnej poprzez obciążenie Wykonawcy karą umowną za zwłokę w wykonaniu robót budowalnych. Zamawiający przewidział bowiem w § 15 ust. 1 pkt. 3 stosowną karę umowną za nieterminowe przedłożenie Zamawiającemu dokumentacji wymaganej postanowieniami umownymi.

12)             Dotyczy Projektu Umowy – § 15 ust.1 pkt. 7

Odpowiednią zmianę wyżej wskazanej jednostki redakcyjnej poprzez obniżenie kwoty kary umownej do wysokości 1500 zł.  W ocenie Wykonawcy kara umowna w aktualnej wysokości jest wygórowana,                              a jej określenie w wysokości powyżej  wskazanej w sposób wystarczający zabezpieczy interesy Zamawiającego.

13)             Dotyczy Projektu Umowy – § 15 ust.1 pkt. 8

Odpowiednią zmianę wyżej wskazanej jednostki redakcyjnej poprzez obniżenie kwoty kary umownej do wysokości 1500 zł.  W ocenie Wykonawcy kara umowna w aktualnej wysokości jest wygórowana,                              a jej określenie w wysokości powyżej  wskazanej w sposób wystarczający zabezpieczy interesy Zamawiającego.

14)             Dotyczy Projektu Umowy - § 15 ust.1 pkt. 9

Odpowiednią zmianę wyżej wskazanej jednostki redakcyjnej poprzez obniżenie kwoty kary umownej do wysokości 1500 zł.  W ocenie Wykonawcy kara umowna w aktualnej wysokości jest wygórowana,                              a jej określenie w wysokości powyżej  wskazanej w sposób wystarczający zabezpieczy interesy Zamawiającego.

15)             Dotyczy Projektu Umowy - § 15 ust.1 pkt. 11

Odpowiednią zmianę wyżej wskazanej jednostki redakcyjnej poprzez obniżenie kwoty kary umownej do wysokości 1500 zł.  W ocenie Wykonawcy kara umowna w aktualnej wysokości jest wygórowana,                              a jej określenie w wysokości powyżej  wskazanej w sposób wystarczający zabezpieczy interesy Zamawiającego.

16)             Dotyczy Projektu Umowy - § 15 ust. 2

Prosimy Zamawiającego o zmianę ust. 2 powyższej jednostki redakcyjnej poprzez przyznanie prawa do dochodzenia odszkodowania przewyższającego wysokość kar umownych w wysokości analogicznej jak zastrzeżonej na tą okoliczność dla Zamawiającego uzupełniającego również po stronie Wykonawcy. Dotychczasowe brzmienie przedmiotowej jednostki redakcyjnej uprawniającej do odszkodowania przewyższającego wysokość kar umownych wyłącznie dla Zamawiającego uznać należy za jednostronne i istotnie godzące w zasadę równowagi stron projektowanego stosunku prawnego i faktycznie stanowi nadużycie pozycji Zamawiającego względem Wykonawcy, które nie ma żadnego celu w ochronie interesu Zamawiającego do którego powołane zostały normy prawa zamówień publicznych.

17)             Dotyczy Projektu Umowy - § 16 ust. 1 pkt. 3

Prosimy Zamawiającego o usunięcie jednostki redakcyjnej uprawniającej Zamawiającego do odstąpienia od umowy w przypadku przerwy w realizacji robót. Określenie powyższych podstaw do odstąpienia od umowy nie znajduje bowiem żadnego uzasadniania zarówno w interesie publicznym, do którego ochrony powołane są normy prawa zamówień publicznych, jak i w charakterze projektowanej inwestycji. Wykonawca bowiem zobowiązuje się do wykonania określonego obiektu w ściśle określonym terminie. W toku realizacji inwestycji może natomiast dość do uzasadnionego przestoju w pracach – np. awarii sprzętu, która skutkować będzie wstrzymaniem robót na określony czas bez jednak wpływu na możliwość dotrzymania ostatecznego określonego przez Zamawiającego terminu. W przypadku natomiast jego nie dotrzymania Zamawiający stosowną  przewidział kare umowną. Brak jest przez to uzasadnienia do odstąpienia od Umowy w przypadku przerwy w realizacji prac – która można rozumieć bardzo szeroko.

18)             Dotyczy Projektu Umowy - § 16 ust. 1 pkt. 4

Prosimy Zamawiającego o usunięcie jednostki redakcyjnej uprawniającej Zamawiającego do odstąpienia od umowy w przypadku przerwy w realizacji robót. Określenie powyższych podstaw do odstąpienia od umowy nie znajduje bowiem żadnego uzasadniania zarówno w interesie publicznym, do którego ochrony powołane są normy prawa zamówień publicznych, jak i w charakterze projektowanej inwestycji. Wykonawca bowiem zobowiązuje się do wykonania określonego obiektu w ściśle określonym terminie. W toku realizacji inwestycji może natomiast dość do uzasadnionego przestoju w pracach – np. awarii sprzętu, która skutkować będzie wstrzymaniem robót na określony czas bez jednak wpływu na możliwość dotrzymania ostatecznego określonego przez Zamawiającego terminu. W przypadku natomiast jego nie dotrzymania Zamawiający przewidział stosowną  kare umowną. Brak jest przez to uzasadnienia do odstąpienia od Umowy w przypadku przerwy w realizacji prac – która można rozumieć bardzo szeroko.

 

Ad. 7- 18 Zamawiający nie zmienia treści umowy, tym samym nie uwzględnia próś© określonych w poszczególnych pytaniach. Według zamawiającego postanowienia umowy są zgodne z obowiązującym porządkiem prawnym i zważywszy na zasadę swobody kontraktowej stron w istocie umożliwiają takie ukształtowanie stosunku cywilnoprawnego stron.

Wobec powyższego zapisy projektu umowy pozostają bez zmian.

 

W związku wprowadzonymi zmianami, mając na uwadze zapisy art. 38 ust. 6 ustawy  ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 roku poz. 907 – tekst jednolity z późn zm.) Zamawiający zmienia termin składania ofert z dnia 13.10.2015. godz. 12.00 na dzień 13.10.2015. godz. 14.00 oraz otwarcia ofert z dnia 13.10.2015r. godz. 12.15 na dzień 13.10.2015r. godz. 14.15. Zmianie ulega również termin wpłaty wadium z dnia 13.10.2015r. do godz. 12.00 na dzień 13.10.2015r. do godz. 14.00 (przy czym liczy się data wpływu środków do Zamawiającego) oraz opis koperty z dnia 13.10.2015r. do godz. 12.00 na dzień 13.10.2015r. do godz. 14.00

            Z uwagi na fakt, że powyższe zmiany treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia prowadzą do zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu, Zamawiający, zgodnie z art. 38 ust. 4a ustawy ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 roku poz. 907 – tekst jednolity z późn zm.) zamieścił ogłoszenie o zmianie ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych.

Pozostałe zapisy SIWZ nie ulegają zmianie.

 

                                                                            Wójt Gminy Pszczew

                                                                            /-/ Waldemar Górczyński

 
informacje udostępnił:Krystian Grabowski
data udostępnienia: 2015-10-09 13:21:35
ostatnia modyfikacja: Krystian Grabowski 2015-10-09 13:26:33 »
drukuj wyślij link  

Dokumenty do pobrania:
 Roboty ziemne
 Ad 5 1
 Ad 5
 Ad 3
 Ad 2
 Ad. 1
wszystkie dokumenty >>
 
 
. .
BIP - liczba wejść: 144290