ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Brodach
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Aktualności

Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi

Lista informacji

Bon Energetyczny

Akapit nr 1 - brak tytułu

Bon energetyczny to jednorazowe świadczenie pieniężne.
Obowiązują dwa progi dochodowe:
  • do 2500 zł dla gospodarstw 1-osobowych,
  • do 1700 zł na osobę dla gospodarstw wieloosobowych.
Badanym rokiem dochodowym jest rok 2023 r.
Wysokość bonu zależy od liczby osób w gospodarstwie domowym:
  • 300 zł dla gospodarstw 1-osobowych,
  • 400 zł dla 2-3 osobowych,
  • 500 zł dla 4-5 osobowych,
  • 600 zł dla 6 osobowych i większych.
W przypadku gdy główne źródło ogrzewania danego gospodarstwa domowego jest zasilane energią elektryczną i jest wpisane lub zgłoszone do centralnej ewidencji emisyjności budynków, o której mowa w art. 27a ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków (Dz. U. z 2023 r. poz. 2496), do dnia 1 kwietnia 2024 r., albo po tym dniu – w przypadku głównych źródeł ogrzewania zgłoszonych lub wpisanych po raz pierwszy do centralnej ewidencji emisyjności budynków, o których mowa w art. 27g ust. 1 tej ustawy, bon energetyczny przyznaje się w wysokości:
1) 600 zł – gospodarstwu domowemu jednoosobowemu;
2) 800 zł – gospodarstwu domowemu wieloosobowemu składającemu się z 2 do 3 osób;
3) 1000 zł – gospodarstwu domowemu wieloosobowemu składającemu się z 4 do 5 osób;
4) 1200 zł – gospodarstwu domowemu wieloosobowemu składającemu się z co najmniej 6 osób.
 
Definicja gospodarstwa domowego:
- gospodarstwo domowe jednoosobowe - gospodarstwo domowe tworzy osoba składająca wniosek o bon energetyczny , samotnie zamieszkująca i gospodarująca ;
- gospodarstwo domowe wieloosobowe - osoba składająca wniosek o bon energetyczny oraz osoby z nią spokrewnione lub niespokrewnione pozostające w faktycznym związku, wspólnie z nią zamieszkujące i gospodarujące
 
Dokonując weryfikacji wniosku o wypłatę bonu energetycznego organ właściwy bierze pod uwagę w szczególności:
1) informacje wynikające z deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, o której mowa w art. 6m ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2024 r. poz. 399);
2) informacje uzyskane w związku z postępowaniem o przyznanie:
a) świadczeń rodzinnych oraz dodatków do zasiłku rodzinnego, o których mowa odpowiednio w art. 2 i art. 8 ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych,
b) świadczenia wychowawczego, o którym mowa w art. 4 ustawy z dnia 11 lutego 2016 r. o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci (Dz. U. z 2024 r. poz. 421),
c) dodatku osłonowego, o którym mowa w art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 17 grudnia 2021 r. o dodatku osłonowym (Dz. U. z 2023 r. poz. 759 i 2760 oraz z 2024 r. poz. 123),
d) dodatku mieszkaniowego, o którym mowa w art. 2 ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1335),
e) dodatku elektrycznego, o którym mowa w art. 27 ust. 1 ustawy z dnia 7 października 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach służących ochronie odbiorców energii elektrycznej w 2023 roku oraz w 2024 roku w związku z sytuacją na rynku energii elektrycznej (Dz. U. z 2023 r. poz. 1704, 1785 i 2760);
3) dane zgromadzone w rejestrze PESEL oraz rejestrze mieszkańców, o których mowa odpowiednio w art. 6 ust. 1 i art. 6a ust. 1 ustawy z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2022 r. poz. 1191 oraz z 2023 r. poz. 497, 1394 i 1941).
 
Zasada złotówka za złotówkę
Przy wypłacie bonu obowiązuje tzw. zasada złotówka za złotówkę. Oznacza to, że bon energetyczny będzie przyznawany nawet po przekroczeniu kryterium dochodowego, a kwota bonu będzie pomniejszana o kwotę tego przekroczenia.
 
Terminy składania wniosku
Wniosek dotyczący bonu energetycznego należy złożyć w gminie,  
w terminie od 1 sierpnia do 30 września 2024 r.
Termin rozpatrzenia wniosku - 60 dni.
 

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2024-07-22
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Katarzyna Niekraszewicz
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2024-07-22 10:12:15
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Joanna Niedziółka
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2024-07-22 10:13:30
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Joanna Niedziółka
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2024-07-22 10:13:30
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
13 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

RAZEM W BRODACH

Akapit nr 1 - brak tytułu

Zapraszamy do lektury "Razem w Brodach"!
 
Cieszymy się ogromnie, że dzięki zaangażowaniu i inicjatywie naszych pracowników Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Brodach powstała nasza własna gazeta. "Razem w Brodach" to miesięcznik, który ma na celu informowanie oraz integrowanie społeczności lokalnej. W każdym numerze znajdziesz ciekawe artykuły, relacje z wydarzeń społecznych oraz wiele innych treści przydatnych dla mieszkańców naszej gminy.
 
Serdecznie zachęcamy do zapoznania się z naszymi publikacjami. Kliknij poniższy link, aby przejść do aktualnego numeru "Razem w Brodach": Link do gazety "Razem w Brodach".
 
 
 

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2024-07-10
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Katarzyna Niekraszewicz
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2024-07-10 10:40:19
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Joanna Niedziółka
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2024-07-10 10:44:36
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Joanna Niedziółka
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2024-07-10 10:44:36
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
30 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Program Fundusze Europejskie na Pomoc Żywnościową 2021-2027 (FEPŻ)

Akapit nr 1 - brak tytułu

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2024-06-18
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Katarzyna Niekraszewicz
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2024-06-18 11:45:41
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Joanna Niedziółka
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2024-06-18 11:45:55
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Joanna Niedziółka
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2024-06-18 11:45:55
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
82 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

CARITAS

Akapit nr 1 - brak tytułu

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2024-06-18
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Katarzyna Niekraszewicz
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2024-06-18 11:39:36
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Joanna Niedziółka
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2024-06-18 11:39:40
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Joanna Niedziółka
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2024-06-18 11:41:01
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
89 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

PROGRAM "KORPUS WSPARCIA SENIORÓW"

Akapit nr 1 - brak tytułu

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2024-06-13
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Katarzyna Niekraszewicz
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2024-06-13 08:10:11
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Joanna Niedziółka
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2024-06-13 08:10:27
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Joanna Niedziółka
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2024-06-20 12:20:06
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
99 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

20 LAT W UE

Akapit nr 1 - brak tytułu

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2024-05-27
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Katarzyna Niekraszewicz
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2024-05-27 13:59:20
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Joanna Niedziółka
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2024-05-27 13:59:25
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Joanna Niedziółka
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2024-05-27 13:59:25
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
103 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Mammografia

Akapit nr 1 - brak tytułu

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2024-05-24
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Katarzyna Niekraszewicz
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2024-05-24 11:21:56
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Joanna Niedziółka
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2024-05-24 11:22:25
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Joanna Niedziółka
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2024-07-08 07:50:13
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
131 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Asystent Rodziny

Akapit nr 1 - brak tytułu

KIM JEST ASYSTENT RODZINY I JAKĄ PEŁNI ROLĘ?
Ustawa z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej przewiduje funkcję asystenta rodziny. Pełni on inną rolę niż pracownik socjalny, a mianowicie jest przede wszystkim wsparciem dla rodziny i jest bliżej jej problemów. Elastyczny czas pracy asystenta rodziny powinien być dostosowany do rytmu życia rodziny i jej realnych potrzeb. Rola asystenta rodziny polega na pomaganiu rodzinom dysfunkcyjnym z małoletnimi dziećmi, pomocy w rozwiązywaniu problemów wychowawczych, socjalnych takich jak prowadzenie gospodarstwa domowego, prawidłowe dysponowanie środkami finansowymi i inne obowiązki rodzicielskie. Nadrzędnym celem w pracy z rodziną jest wypracowanie funkcji wychowawczych na podstawowym poziomie, aby zapobiec konieczności umieszczenia dziecka w pieczy zastępczej. Jeżeli jednak, taka sytuacja ma miejsce, to asystent rodziny kontynuuje swoją pracę z rodziną oraz współpracuje z instytucją pieczy zastępczej, pomagając rodzinie odzyskać stabilność życiową umożliwiającą powrót dziecka do rodziny biologicznej. 
Liczba rodzin, z którymi jeden asystent rodziny może w tym samym czasie prowadzić pracę, jest uzależniona od stopnia trudności wykonywanych zadań, jednak nie może przekroczyć 15.
Przydzielenie rodzinie asystenta rodziny następuje na wniosek pracownika socjalnego, po przeprowadzeniu rodzinnego wywiadu środowiskowego oraz dokonaniu analizy sytuacji rodziny.  
Do zadań asystenta rodziny należy w szczególności:
  1. opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym;
  2. opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej;
  3. udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;
  4. udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;
  5. udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;
  6. udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;
  7. wspieranie aktywności społecznej rodzin;
  8. motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;
  9. udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;
  10. motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;
  11. udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych;
  12. podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;
  13. prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci;
  14. realizacja zadań określonych w ustawie z dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”;
  15. prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;
  16. dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku;
  17. monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;
  18. sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach;
  19. współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;
  20. współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą, o których mowa w art.  9a ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie, lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną.
Psycholog  przyjmuje wg. potrzeb.
Wizyty są umawiane przez pracowników socjalnych tut. Ośrodka, tel. 68 371 25 74  wew. 212, 213, 215 od poniedziałku do piątku od 7.30 do 15.00.
Nieodpłatna pomoc prawna i nieodpłatne poradnictwo obywatelskie:
Link: , tel. 536885770
Dodatkowy dyżur telefoniczny prawnika: w każdy wtorek w godzinach 15-16 tel. 515856516
Urząd Miasta, ul. Rynek 2, Brody, godziny dyżurów: czwartek 8.00-12.00
Gminny Zespół Interdyscyplinarny ds. Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie w Brodach
68-343 Brody ul. Rynek 2

godziny przyjęć: od poniedziałku do piątku od 7.30 do 15.00.
tel. 68 371 25 74
e-mail:
Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
68-343 Brody ul. Rynek 2
godziny przyjęć interesantów: od poniedziałku do piątku od 7.30 do 14.00
tel. 68 371 25 74 lub 68 371 21 55 ,
e-mail: ,
Konsultacje indywidulane prowadzi na zlecenie:
Ośrodek Terapii Grunwald w Gubinie ul. Śląska 35 ,
Ośrodek Zdrowia Bromedica Brody ul.Polna 1 ,
Intramed Lubsko ul. Wrocławska 16A
Psychiatra Aleksandra Warzecha tel. 683712658
Psycholog i Specjalista psychoterapii uzależnień Beata Szwarc
Specjalista psychoterapii uzależnień – Pani Anna Dłubała
Psycholog dziecięcy przyjmuje w Zespole Szkolno- Przedszkolnym w Brodach dzieci z terenu gminy Brody

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2024-05-16
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Katarzyna Niekraszewicz
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2024-05-16 12:58:28
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Joanna Niedziółka
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2024-05-16 12:58:36
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Joanna Niedziółka
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2024-05-16 13:26:30
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
156 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Kandydaci na opiekunów prawnych dla osób całkowicie ubezwłasnowolnionych i kuratorów dla osób częściowo ubezwłasnowolnionych

Akapit nr 1 - brak tytułu

Potrzebni kandydaci na opiekunów prawnych dla osób całkowicie ubezwłasnowolnionych i kuratorów dla osób częściowo ubezwłasnowolnionych.
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Brodach ogłasza stały nabór kandydatów na opiekunów prawnych dla osób całkowicie ubezwłasnowolnionych i kuratorów dla osób częściowo ubezwłasnowolnionych.
Warunki jakie powinni spełniać kandydaci na opiekuna prawnego lub kuratora:
Opiekunem lub kuratorem może zostać osoba:
• posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych,
• niepozbawiona praw publicznych,
• niepozbawiona władzy rodzicielskiej,
• dająca gwarancję prawidłowego wykonywania obowiązków opiekuna lub kuratora.
Opiekunem prawnym lub kuratorem nie może być osoba:
• która była skazana za przestępstwo przeciwko wolności seksualnej lub obyczajności albo za umyślne przestępstwo z użyciem przemocy wobec osoby lub przestępstwo popełnione na szkodę małoletniego lub we współdziałaniu z nim,
• wobec której orzeczono zakaz prowadzenia działalności związanej z wychowywaniem, leczeniem, edukacją małoletnich lub opieką nad nimi,
• wobec której orzeczono obowiązek powstrzymywania się od przebywania w określonych środowiskach lub miejscach, zakaz kontaktowania się z określonymi osobami lub zakaz opuszczania określonego miejsca pobytu bez zgody sądu,
• wobec której zachodzi prawdopodobieństwo, że nie wywiążą się należycie z obowiązków opiekuna.
Obowiązki opiekuna prawnego i kuratora:
• Opiekun sprawuje pieczę nad osobą i majątkiem ubezwłasnowolnionego, a także go reprezentuje. Kurator osoby ubezwłasnowolnionej częściowo jest powołany do jej reprezentowania i do zarządu jej majątkiem tylko wtedy, gdy sąd opiekuńczy tak postanowi.
• Opiekun prawny i kurator obowiązani są wykonywać swe czynności z należytą starannością, jak tego wymaga dobro pozostającego pod opieką lub kuratelą i interes społeczny.
• Opiekun prawny i kurator powinni uzyskiwać zezwolenie sądu opiekuńczego we wszelkich ważniejszych sprawach, które dotyczą osoby pozostającej pod opieką lub kuratelą lub jej majątku.
• Niezwłocznie po objęciu opieki opiekun i kurator zobowiązani są sporządzić inwentarz majątku osoby pozostającej pod opieką lub kuratelą i przedłożyć go sądowi opiekuńczemu. Sąd opiekuńczy może zwolnić opiekuna od obowiązku sporządzenia inwentarza, jeżeli majątek jest nieznaczny.
• Opiekun prawny i kurator zobowiązani są, w terminach oznaczonych przez sąd opiekuńczy, nie rzadziej niż co roku, składać właściwemu sądowi sprawozdania dotyczące osoby pozostającego pod opieką lub kuratelą oraz rachunki z zarządu jej majątkiem. W razie zwolnienia opiekuna lub ustania opieki opiekun obowiązany jest złożyć w ciągu trzech miesięcy rachunek końcowy z zarządu majątkiem. Sąd może zwolnić ze składania rachunku końcowego.
Wynagrodzenie za sprawowanie opieki:
Sąd opiekuńczy może przyznać (ale nie musi) opiekunowi za sprawowanie opieki na jego żądanie stosowne wynagrodzenie okresowe albo wynagrodzenie jednorazowe w dniu ustania opieki lub zwolnienia go od niej, jeżeli uzna, że wkład pracy opiekuna jest znaczny. Wynagrodzenie jest pokrywane z dochodów lub majątku osoby, dla której opiekun lub kurator jest ustanowiony. Jeśli osoba ta nie ma odpowiednich dochodów lub majątku, wynagrodzenie pokrywane jest ze środków publicznych i wypłacane przez ośrodek pomocy społecznej. Wysokość wynagrodzenia w stosunku miesięcznym, nie może przekroczyć 1/10 przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw, bez wypłat nagród z zysku, ogłaszanego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego za okres poprzedzający dzień przyznania wynagrodzenia.
Podstawa prawna:
• art. 145 – 184 ustawy z dnia 25 lutego 1964 roku, Kodeks rodzinny i opiekuńczy (Dz.U. z 2023r., poz. 2809)
Osoby zainteresowane udziałem w rekrutacji mogą zgłaszać się do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Brodach, 68-343 Brody, ul. Rynek 2, tel. kontaktowy +48683712574.

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2024-05-16
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Katarzyna Niekraszewicz
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2024-05-16 11:47:43
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Joanna Niedziółka
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2024-05-16 11:49:16
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Joanna Niedziółka
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2024-05-16 11:49:16
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
133 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

WOLONTARIAT

Akapit nr 1 - brak tytułu

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2024-03-25
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Katarzyna Niekraszewicz
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2024-03-25 14:11:46
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Joanna Niedziółka
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2024-03-25 14:12:31
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Joanna Niedziółka
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2024-03-25 14:12:31
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
164 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Nawigacja między stronami listy informacji