ˆ

Deklaracja dostepnosci

Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi

Lista informacji

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności serwisu BIP Urzędu Gminy Krzeszyce

Urząd Gminy Krzeszyce zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej, BIP zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej serwisu Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Krzeszyce.
  • Data publikacji strony internetowej: 2012-04-18
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021-01-01

Treści niedostępne

  • filmy, materiały multimedialne nie posiadają audiodeskrypcji , napisów dla osób głuchych,
  • część plików nie jest dostępnych cyfrowo,
  • brak opisów alternatywnych i tytułów dla części zdjęć i obrazków,
  • część dokumentów PDF posiada błędy w warstwie tekstowej (po skanowaniu/OCR),
  • dokumenty PDF nie są poprawnie odczytywane przez programy dla osób niewidzących (np. nieprawidłowo przygotowane tabele, wykresy, obrazki, brak sekcji nawigacyjnych, tytułu itp.)

Wyłączenia

  • mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności,
  • filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej, poprawienie dostępności strony niosłoby za sobą nadmierne obciążenia dla podmiotu publicznego.

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

  • Deklarację sporządzono dnia: 2020-03-31
  • Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2023-03-31
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

  • Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Tomasz Dziubczyk.
  • E-mail:
  • Telefon: (95) 75 73 161
Każdy ma prawo:
  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Skargi i odwołania

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
  • Organ nadzorujący: Wójt Gminy Krzeszyce
  • Adres: Urząd Gminy, ul. Skwierzyńska 16, 66-435 Krzeszyce
  • E-mail:
  • Telefon: (95) 757 31 61 do 64
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Do budynku prowadzą trzy wejścia. Wejście główne od ul. Skwierzyńskiej. Pozostałe wejścia usytuowane są od strony parkingu.
Wejścia od strony parkingu wyposażone w podjazd dla wózków z barierką umożliwiająca podtrzymanie się osobom mającym trudności w poruszaniu się.
Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
Przy wejściu do budynku brak dzwonka przywoławczego dla osób mających trudności z samodzielnym wejściem.
Wejście nie jest  zabezpieczone bramkami.
W budynku nie ma windy.
Dla osób na wózkach dostępne są  korytarze i pomieszczenia na parterze. Krawędzie schodów nie są oznakowane kontrastową taśmą.
Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze.
Przed budynkiem znajduje się parking bez wyznaczonego miejsca parkingowego dla osób niepełnosprawnych.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Brak możliwości skorzystania z bezpłatnych usług tłumacza migowego.
Można skorzystać z pomocy osoby przybranej tj. osoby, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę zainteresowaną w celu ułatwienia porozumienia z nią i udzielenia jej pomocy w załatwieniu sprawy.

Informacje dodatkowe i inne oświadczenia

Przeprowadzono standardowe testy zgodności standardami W3C i WCAG. Serwis w znacznym stopniu spełnia wytyczne techniczne związane z dostępnością. Staramy się sukcesywnie eliminować wszystkie błędy składowe, aby serwis dobrze spełniał wytyczne związane z dostępnością.

Dostępne w serwisie skróty klawiaturowe (accesskey):
  • [u] – Szybki przeskok do bloku: ustawienia dostępności,
  • [m] – Szybki przeskok do bloku: menu główne,
  • [t] – Szybki przeskok do bloku: główny obszar treści,
  • [s] – Szybki przeskok do bloku: wyszukiwarka,
  • [l] – Szybki przeskok do bloku: menu główne/lewe.
Wywoływanie skrótów klawiaturowych w najpopularniejszych wersjach przeglądarek internetowych:
  • Google Chrome v 80.X lewy ALT + [litera_skrótu],
  • Mozilla Firefox v 74.X lewy SHIFT + lewy ALT + [litera_skrótu],
  • Internet Explorer v 11.X lewy ALT + [litera_skrótu],
  • Opera 67.X lewy ALT + [litera_skrótu],

Koordynator do spraw dostępności

Koordynator dostępności odpowiada za wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Urząd Gminy Krzeszyce oraz monitorowanie zapewnienia przez ten urząd dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Ponadto koordynator sporządza plan działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Urzędzie Gminy Krzeszyce.
Zadania Koordynatora dostępności:
  1. Wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do świadczonych usług,
  2. Przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, zgodnie z minimalnymi wymaganiami służącymi zapewnieniu dostępności, określonymi w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. z 2020 r. poz. 1062 z późn. zm.),
  3. Monitorowanie działalności urzędu w zakresie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
  4. Sporządzanie raportu o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Kontakt
Koordynator do spraw dostępności w Urzędzie Gminy Krzeszyce:
  • Sylwia Ławniczak-Karbowiak – Zastępca Wójta
 
Telefon kontaktowy: 609-989-111
e-mail:
Podstawa Prawna
Ustawa z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. 2020 poz. 1062 z późn. zm.)

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Krzeszyce
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2020-03-31
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Tomasz Dziubczyk
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2020-07-13 09:47:36
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Tomasz Dziubczyk
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2020-07-13 09:47:40
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Patryk Dudkiewicz
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2023-12-22 15:14:32
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1700 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »