ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta w Krośnie Odrzańskim
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Wydział Gospodarki Nieruchomościami, Ochrony Środowiska i Rolnictwa

Informacja ogłoszona dnia 2024-07-10 12:59:56 przez Jolanta Tutajewicz

Akapit nr 1 - brak tytułu

Jednostka
Wydział Gospodarki Nieruchomościami, Ochrony Środowiska i Rolnictwa Urzędu Miasta w Krośnie Odrzańskim    
Kierownik Wydziału
Małgorzata Kirchhoff
Rodzaj kontroli 
Kontrola wewnętrzna – planowa
Znak sprawy
K.1712.7.2023.KF
Nr upoważnienia
122/2023
Termin
od 07.11.2023 r. do 01.03.2024 r.
Tematyka
Poprawność tworzenia i wykorzystania funduszu sołeckiego
Badany okres
01.01.2022 r. – 31.10.2023 r.
Zalecenia pokontrolne
Pismem z dnia 28 marca 2024 r. Burmistrz Krosna Odrzańskiego zobowiązał Naczelnika Wydziału do realizacji poniższych zaleceń pokontrolnych:
dotyczy Wydziału Gospodarki Nieruchomościami, Ochrony Środowiska i Rolnictwa:
  1. dostosować zapisy § 2 ust. 1 Zasad wydatkowania oraz ujmowania w ewidencji wydatków wykonanych w ramach funduszu sołeckiego wprowadzonych zarządzeniem nr 108/14 Burmistrza Krosna Odrzańskiego z dnia 30 czerwca 2014 r. w sprawie ustanowienia Regulaminu funduszu sołeckiego Gminy Krosno Odrzańskie, zasad wydatkowania oraz ujmowania w ewidencji wydatków wykonanych w ramach funduszu sołeckiego do obowiązujących aktów prawa miejscowego;
  2. zapewnić, aby wszystkie wnioski o przyznanie środków z funduszu sołeckiego zostały opatrzone pieczęcią wpływu do Urzędu, co pozwala na potwierdzenie, że wniosek został złożony w ustawowym terminie;
  3. zapewnić, aby wszystkie wnioski o przyznanie środków z funduszu sołeckiego oraz o zmianę realizowanych przedsięwzięć składane były na aktualnie obowiązujących drukach;
  4. dokonywać kontroli złożonych wniosków o przyznanie środków z funduszu oraz o zmianę realizowanych przedsięwzięć pod względem kompletności załączników, prawidłowości wypełnienia i uzasadnienia zgłaszanych przedsięwzięć oraz ich zmian;
  5. zapewnić, aby na rozpatrzonych wnioskach znajdował się podpis osób dokonujących oceny oraz rekomendacji wniosku;
  6. egzekwować od sołtysów wymóg corocznego przedkładania Burmistrzowi informacji na temat wykorzystania środków z funduszu sołeckiego oraz dokonywać kontroli prawidłowości złożonych informacji;
  7. zapewnić, aby wydatki realizowane z funduszu były zgodne z przyjętym planem;
  8. zapewnić, aby wydatki w ramach funduszu sołeckiego dokonywane były zgodnie z Regulaminem udzielania zamówień w Urzędzie Miasta w Krośnie Odrzańskim o wartości nieprzekraczającej równowartości kwoty 130 000 złotych netto, przyjętym zarządzeniem nr 4/21 Burmistrza Krosna Odrzańskiego z dnia 21 lutego 2021 r.;
  9. w przypadku wydatków remontowo-inwestycyjnych egzekwować od sołtysów obowiązek przedkładania pracownikowi merytorycznemu przed poniesieniem wydatku druku zamówienia/zlecenia do weryfikacji
    i akceptacji;
  10. zapewnić prawidłowy opis na fakturach potwierdzających poniesienie wydatku w ramach funduszu sołeckiego,
dotyczy Wydziału Finansowego:
  1. we wniosku do Wojewody Lubuskiego o zwrot z budżetu państwa części wydatków Gminy wykonanych w ramach funduszu sołeckiego wykazywać prawidłową wysokość kwoty bazowej Kb oraz średniej kwoty bazowej w kraju Kbk;
  2. zwracać szczególną uwagę na wydatki przekraczające kwotę 10.000 zł netto, dla których nie przeprowadzono postępowania o udzielenie zamówienia zgodnie z zarządzeniem nr 4/21 z dnia 21 lutego 2021 r. oraz nie zaangażowano wydatku w ewidencji księgowej.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Krosno Odrzańskie
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2024-07-10
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Jolanta Tutajewicz
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2024-07-10 12:59:50
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Jolanta Tutajewicz
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2024-07-10 12:59:56
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Jolanta Tutajewicz
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2024-07-10 12:59:56
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
11 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony