Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: Zameldowanie na pobyt stały lub pobyt czasowyDrukuj informacjęSprawa: Zameldowanie na pobyt stały lub pobyt czasowySzczegóły informacji
Zameldowanie na pobyt stały lub pobyt czasowy
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Wydział Urząd Stanu Cywilnego i Spraw Obywatelskich
Ogłoszono dnia: 2018-02-01 08:27:09
Termin załatwienia
nie dotyczy
Osoba kontaktowa
Agnieszka Szurgot
Miejsce załatwienia
Urząd Miasta w Krośnie Odrzańskim, ul. Parkowa 1,budynek A, parter, pokój nr 2
Telefon kontaktowy
68 4109 754
Adres e-mail
a.szurgot@krosnoodrzanskie.pl
Sposób załatwienia
- zarejestrowanie pobytu w rejestrze PESEL oraz
- w przypadku zameldowania na pobyt stały, wydanie zaświadczenia o zameldowaniu na pobyt stały
Miejsce odbioru
Urząd Miasta w Krośnie Odrzańskim, ul. Parkowa 1,budynek A, parter, pokój nr 2
Wymagane Dokumenty
- wypełniony druk "Zgłoszenie pobytu stałego" lub "Zgłoszenie pobytu czasowego" (druk moze zostać również wygenerowany przez urzędnika podczas dokonywania czynności zameldowania),
- do wglądu: ważny dokument tożsamości (dowód osobisty lub paszport), dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu (oryginał) np. wypis z księgi wieczystej, umowa cywilno prawna, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu oraz inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu.
- w przypadku dokonywania zameldowania przez pełnomocnika, oryginał pełnomocnictwa.
Czas realizacji
Gdy spełnione są wszystkie wymogi wynikające z ustawy o ewidencji ludności, zarejestrowanie pobytu następuje niezwłocznie.
Opłaty
- czynność zameldowania nie podlega opłacie,
- wydanie zaświadczenia o zameldowaniu na pobyt stały wydawane jest "z urzędu" i nie podlega opłacie,
- wydanie zaświadczenia o zmaledowaniu na pobyt czasowy podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł,
- opłata za pełnomocnictwo w wysokości 17 zł. Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.
Tryb odwoławczy
Nie przysługuje
Uwagi
- obowiązku meldunkowego należy dokonać w obecności osoby dysponującej tytułem prawnym do lokalu,
- jeżeli dokument własności dotyczy wyłącznie działki, należy okazać dokument, z którego wynika nadanie numeru dla budynku znajdującego się na danej działce,
- za osobę nieposiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu wspólnego pobytu,
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r., poz. 657 ze zm.),
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jedn. Dz. U. z 2016 r., poz. 1827 ze zm.),
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jedn. Dz. U.z 2017 r., poz. 1257 ze zm.),
- rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 września 2011 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (tekst jedn. Dz. U. z 2015 r., poz. 1852).