Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: Sporządzenie aktu urodzenia.Drukuj informacjęSprawa: Sporządzenie aktu urodzenia.Szczegóły informacji
Sporządzenie aktu urodzenia.
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Wydział Urząd Stanu Cywilnego i Spraw Obywatelskich
Ogłoszono dnia: 2018-02-07 13:39:01
Termin załatwienia
Zgłoszenia urodzenia dziecka dokonuje się w terminie 21 dni od dnia sporządzenia karty urodzenia, a w przypadku gdy dziecko urodziło się martwe – w terminie 3 dni od dnia sporządzenia karty martwego urodzenia.
Osoba kontaktowa
Mirosław Kossowski – Kierownik USC, Agnieszka Haręża – Z-ca Kierownika USC, Dariusz Sawicki – Z-ca Kierownika USC
Miejsce załatwienia
Urząd Miasta w Krośnie Odrzańskim, ul. Parkowa 1, budynek A, parter, pokój nr 4.
Telefon kontaktowy
68 410-97-50 – Kierownik USC, 68 410-97-51 – Z-ca Kierownika USC, 68 410-97-52 – Z-ca Kierownika USC
Adres e-mail
m.kossowski@krosnoodrzanskie.pl
a.hareza@krosnoodrzanskie.pl
d.sawicki@krosnoodrzanskie.pl
Sposób załatwienia
Zgłoszenie urodzenia dziecka dokonuje się w urzędzie stanu cywilnego właściwym ze względu na miejsce urodzenia dziecka, tj. w urzędzie stanu cywilnego na obszarze działania którego urodziło się dziecko. Jeżeli dziecko urodziło się na terenie Gminy Krosno Odrzańskie, Bytnica, Bobrowice i Dąbie zgłoszenie urodzenia następuje w Urzędzie Stanu Cywilnego w Krośnie Odrzańskim.
Zgłoszenia urodzenia dokonują matka lub ojciec dziecka posiadający pełną zdolność do czynności prawnych. Matka lub ojciec dziecka, którzy ukończyli 16 lat, dokonują zgłoszenia urodzenia, jeżeli posiadają ograniczoną zdolność do czynności prawnych. W pozostałych przypadkach, zgłoszenia urodzenia dokonują przedstawiciel ustawowy lub opiekun matki. Zgłoszenia urodzenia można dokonać przez pełnomocnika legitymującego się aktualnym pełnomocnictwem.
Osoba zgłaszająca urodzenie dziecka, otrzymuje z urzędu, jeden odpis skrócony aktu urodzenia nie podlegający opłacie skarbowej.
Miejsce odbioru
Osobiście w Urzędzie Miasta w Krośnie Odrzańskim, ul. Parkowa 1, budynek A, parter, pokój nr 4.
Wymagane Dokumenty
Dokumenty tożsamości rodziców dziecka (dowody osobiste, paszporty) - do wglądu.
Czas realizacji
W dniu zgłoszenia urodzenia.
Opłaty
Bez opłat.
Tryb odwoławczy
Nie dotyczy.
Uwagi
Jeżeli nie dokonano zgłoszenia urodzenia w terminie 21 dni od dnia sporządzenia karty urodzenia lub w terminie 3 dni od dnia sporządzenia karty martwego urodzenia, kierownik urzędu stanu cywilnego sporządza z urzędu akt urodzenia na podstawie karty urodzenia albo karty martwego urodzenia, z adnotacją o sporządzeniu aktu z urzędu, oraz informuje rodziców dziecka o jego sporządzeniu.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 2064).