ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta w Krośnie Odrzańskim
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Zgłoszenie zgonu – sporządzenie aktu zgonu Drukuj informacjęSprawa: Zgłoszenie zgonu – sporządzenie aktu zgonu

Szczegóły informacji

Zgłoszenie zgonu – sporządzenie aktu zgonu

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Wydział Urząd Stanu Cywilnego i Spraw Obywatelskich

Ogłoszono dnia: 2018-02-07 13:34:07

Termin załatwienia

Zgłoszenie zgonu następuje przez złożenie we właściwym usc karty zgonu w terminie 3 dni od dnia jej sporządzenia. Jeżeli zgon nastąpił na skutek choroby zakaźnej, zgłoszenia zgonu dokonuje się w ciągu 24 godzin od zgonu.

Osoba kontaktowa

Mirosław Kossowski – Kierownik USC, Agnieszka Haręża – Z-ca Kierownika USC, Dariusz Sawicki – Z-ca Kierownika USC

Miejsce załatwienia

Urząd Miasta w Krośnie Odrzańskim, ul. Parkowa 1, budynek A, parter, pokój nr 4.

Telefon kontaktowy

68 410-97-50 – Kierownik USC, 68 410-97-51 – Z-ca Kierownika USC, 68 410-97-52 – Z-ca Kierownika USC

Adres e-mail

m.kossowski@krosnoodrzanskie.pl
a.hareza@krosnoodrzanskie.pl
d.sawicki@krosnoodrzanskie.pl

Sposób załatwienia

Do zgłoszenia zgonu są obowiązani w kolejności:
  • pozostały małżonek(ka);
  • krewni zstępni;
  • krewni wstępni;
  • krewni boczni do 4 stopnia pokrewieństwa;
  • powinowaci w linii prostej do 1 stopnia.
 
Na potwierdzenie dokonania rejestracji zgonu, wnioskodawca otrzymuje jeden odpis skrócony aktu zgon niepodlegający opłacie skarbowej oraz wypełnioną przez kierownika usc część karty zgonu, przeznaczoną dla administracji cmentarza.
W razie potrzeby, w dniu sporządzania aktu zgonu, osoba zgłaszająca zgon może otrzymać kserokopię karty zgonu z bliżej określoną przyczyną zgonu, osoby zmarłej, poświadczoną w tut. USC za zgodność z oryginałem – poświadczenie dwóch stron wiąże się z opłatą skarbową.
 

Miejsce odbioru

Osobiście w Urząd Miasta w Krośnie Odrzańskim, ul. Parkowa 1, budynek A, parter, pokój nr 4.

Wymagane Dokumenty

  • karta zgonu wystawiona przez lekarza, który stwierdził zgon,
  • dowód osobisty osoby zmarłej,
  • dokument tożsamości (dowód osobisty lub paszport) osoby zgłaszającej zgon,
  • książeczkę wojskową osoby zmarłej (jeśli ją posiadała),
 

Czas realizacji

W dniu zgłoszenia zgonu.

Opłaty

Bez opłat.
 
10 zł. - za poświadczenie dwóch stron kserokopii z oryginałem - przyczyny zgonu osoby zmarłej, jeśli istnieje taka potrzeba - na wyraźny wniosek osoby zgłaszającej zgon.
 
Opłatę należy uiszczać w kasie Urzędu Miasta w Krośnie Odrzańskim
lub przelewem na konto bankowe:
SANTANDER Bank Polska S.A. Oddział II Krosno Odrzańskie
Numer 91 1090 1551 0000 0000 5500 1055
SWIFT - WBKPPLPP
IBAN - PL

Tryb odwoławczy

Nie dotyczy.

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 463 ze zm.),
Ustawa z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1947 ze zm.),
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1546 ze zm.).

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony