Ekran szczegółów informacji - sprawa
Szczegóły informacji
Wydanie odpisu aktu stanu cywilnego/zaświadczenia z rejestru stanu cywilnego
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Wydział Urząd Stanu Cywilnego i Spraw Obywatelskich
Ogłoszono dnia: 2018-02-01 08:27:09
Termin załatwienia
nie dotyczy
Osoba kontaktowa
Mirosław Kossowski – Kierownik USC, Agnieszka Haręża – Z-ca Kierownika USC, Dariusz Sawicki – Z-ca Kierownika USC
Miejsce załatwienia
Urząd Miasta w Krośnie Odrzańskim, ul.Parkowa 1,budynek A, parter, pokój nr 4
Telefon kontaktowy
68 410-97-50 – Kierownik USC, 68 410-97-51 – Z-ca Kierownika USC, 68 410-97-52 – Z-ca Kierownika USC
Adres e-mail
m.kossowski@krosnoodrzanskie.pl
a.hareza@krosnoodrzanskie.pl
d.sawicki@krosnoodrzanskie.pl
Sposób załatwienia
Wniosek w sprawie wydania odpisu aktu stanu cywilnego lub zaświadczenia można przesłać pocztą tradycyjną, złożyć osobiście w siedzibie urzędu lub za pomocą platformy ePUAP.
Odmowa dokonania czynności następuje w formie decyzji administracyjnej.
Odpis aktu stanu cywilnego i zaświadczenie wydaje się osobie której akt dotyczy, lub jej małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu, rodzeństwu, przedstawicielowi ustawowemu, opiekunowi, osobie, która wykaże w tym interes prawny, sądowi, prokuratorowi, organizacjom społecznym, jeżeli jest to zgodne z ich celem statutowym i przemawia za tym interes społeczny, oraz organom administracji publicznej, jeżeli jest to konieczne do realizacji ich ustawowych zadań.
Miejsce odbioru
Urząd Miasta w Krośnie Odrzańskim, ul.Parkowa 1,budynek A, parter, pokój nr 4
Wymagane Dokumenty
Wypełniony formularz wniosku.
Dokument tożsamości (dowód osobisty lub paszport) – w przypadku gdy wniosek składany jest osobiście.
Oświadczenie lub dokument wykazujący interes prawny w przypadku osób, które nie są rodzicami, dziadkami, dziećmi, wnukami, rodzeństwem lub małżonkiem osoby, której akt dotyczy.
Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis).
Czas realizacji
Niezwłocznie – w przypadku gdy wniosek o wydanie odpisu aktu stanu cywilnego/zaświadczenia zostanie złożony w tutejszym urzędzie, gdzie zdarzenie (urodzenie, małżeństwo, zgon) zostało zarejestrowane.
Czas realizacji może ulec wydłużeniu jeżeli wniosek o wydanie odpisu aktu stanu cywilnego/zaświadczenia złożony w tutejszym urzędzie, dotyczy aktów sporządzonych w innych urzędach stanu cywilnego.
Opłaty
Opłata skarbowa za wydanie:
odpisu skróconego aktu stanu cywilnego - 22 zł,
odpisu skróconego wielojęzycznego aktu stanu cywilnego - 22 zł,
odpisu zupełnego aktu stanu cywilnego - 33 zł,
zaświadczenia - 24 zł,
-
zaświadczenie o złożonych zapewnieniach do ślubu,
-
zaświadczenie o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby;
17 zł. - w przypadku działania przez pełnomocnika (od każdego stosunku pełnomocnictwa).
Opłaty należy dokonać przed dołączeniem pełnomocnictwa do akt sprawy.
Zwolnienia od opłaty za złożone pełnomocnictwo reguluje załącznik do ustawy o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2006 roku w części 1.IV.kol.4.
Opłaty należy uiszczać w kasie Urzędu Miasta w Krośnie Odrzańskim
lub przelewem na konto bankowe:
SANTANDER Bank Polska S.A. Oddział II Krosno Odrzańskie
Numer 91 1090 1551 0000 0000 5500 1055
SWIFT - WBKPPLPP
IBAN - PL
Tryb odwoławczy
Od decyzji o odmowie wydania odpisu aktu stanu cywilnego przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Wojewody Lubuskiego, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.
Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Kierownika tutejszego Urzędu Stanu Cywilnego.
Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Kierownika tutejszego Urzędu Stanu Cywilnego.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 2224 ze zm.),
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1000),