Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta w Krośnie Odrzańskim
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Szczegóły informacji

Sporządzenie aktu zgonu.

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Wydział Urząd Stanu Cywilnego i Spraw Obywatelskich

Ogłoszono dnia: 2018-02-07 13:34:07

Termin załatwienia

Zgłoszenie zgonu następuje przez złożenie we właściwym usc karty zgonu w terminie 3 dni od dnia jej sporządzenia. Jeżeli zgon nastąpił na skutek choroby zakaźnej, zgłoszenia zgonu dokonuje się w ciągu 24 godzin od zgonu.

Osoba kontaktowa

Mirosław Kossowski – Kierownik USC, Agnieszka Haręża – Z-ca Kierownika USC, Dariusz Sawicki – Z-ca Kierownika USC

Miejsce załatwienia

Urząd Miasta w Krośnie Odrzańskim, ul. Parkowa 1, budynek A, parter, pokój nr 4.

Telefon kontaktowy

68 410-97-50 – Kierownik USC, 68 410-97-51 – Z-ca Kierownika USC, 68 410-97-52 – Z-ca Kierownika USC

Adres e-mail

m.kossowski@krosnoodrzanskie.pl
a.hareza@krosnoodrzanskie.pl
d.sawicki@krosnoodrzanskie.pl

Sposób załatwienia

Do zgłoszenia zgonu są obowiązani w kolejności:
  • pozostały małżonek(ka);
  • krewni zstępni;
  • krewni wstępni;
  • krewni boczni do 4 stopnia pokrewieństwa;
  • powinowaci w linii prostej do 1 stopnia.
 
Na potwierdzenie dokonania rejestracji zgonu, wnioskodawca otrzymuje jeden odpis skrócony aktu zgon niepodlegający opłacie skarbowej oraz wypełnioną przez kierownika usc część karty zgonu, przeznaczoną dla administracji cmentarza.
W razie potrzeby, w dniu sporządzania aktu zgonu, osoba zgłaszająca zgon może otrzymać kserokopię karty zgonu z bliżej określoną przyczyną zgonu, osoby zmarłej, poświadczoną w tut. USC za zgodność z oryginałem – poświadczenie dwóch stron wiąże się z opłatą skarbową.
 

Miejsce odbioru

Osobiście w Urząd Miasta w Krośnie Odrzańskim, ul. Parkowa 1, budynek A, parter, pokój nr 4.

Wymagane Dokumenty

Karta zgonu wystawiona przez lekarza, który stwierdził zgon,
dowód osobisty osoby zmarłej,
dokument tożsamości (dowód osobisty lub paszport) osoby zgłaszającej zgon,
książeczkę wojskową osoby zmarłej (jeśli ją posiadała).

Czas realizacji

W dniu zgłoszenia zgonu.

Opłaty

Bez opłat.
 
10 zł. - za poświadczenie dwóch stron kserokopii z oryginałem - przyczyny zgonu osoby zmarłej, jeśli istnieje taka potrzeba - na wyraźny wniosek osoby zgłaszającej zgon.
 
Opłatę należy uiszczać w kasie Urzędu Miasta w Krośnie Odrzańskim
lub przelewem na konto bankowe:
BZ WBK O/Krosno Odrzańskie
Numer 91 1090 1551 0000 0000 5500 1055
SWIFT - WBKPPLPP
IBAN - PL

Tryb odwoławczy

Nie dotyczy.

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 2224 ze zm.),
Ustawa z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 912),
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1000).