Ogłoszenie - szczegóły
Pobierz dane XML Ogłoszenie numer: O.2110.5.2024.NGDrukuj informację Ogłoszenie numer: O.2110.5.2024.NGSzczegóły informacji
Ogłoszenie: Skarbnik Gminy Krosno Odrzańskie
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Miejsce pracy: Urząd Miasta w Krośnie Odrzańskim
Wymiar etatu: pełny wymiar czasu pracy
Ilość etatów: 1 etat
Wydział: Wydział Finansowy.
Data udostępnienia: 2024-06-21
Ogłoszono dnia: 2024-06-21
Termin składania dokumentów: 2024-07-02 15:30:00
Nr ogłoszenia: O.2110.5.2024.NG
Zlecający: Burmistrz Krosna Odrzańskiego
I. Wymagania w stosunku do kandydatów:
a. Wymagania niezbędne:
Burmistrz Krosna Odrzańskiego
ogłasza nabór na stanowisko Skarbnika Gminy Krosno Odrzańskie
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
- brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- brak prawomocnego skazania za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe;
- brak orzeczonej kary za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w postaci zakazu pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi;
- obywatelstwo polskie lub obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, chyba że odrębne ustawy uzależniają zatrudnienie w jednostce sektora finansów publicznych od posiadania obywatelstwa polskiego;
- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku wskazanym w ogłoszeniu;
- posiada znajomość języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków głównego księgowego;
- znajomość przepisów prawnych regulujących ustrój i kompetencje samorządu gminnego, a w szczególności ustawy o samorządzie gminnym;
- znajomość przepisów prawa związanych z sektorem finansów publicznych, w szczególności: ustawy
o finansach publicznych (oraz rozporządzeń wykonawczych do ustawy), ustawy o rachunkowości, ustawy
o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, ustawy o podatku od towarów i usług; - znajomość przepisów prawa w zakresie rachunkowości budżetowej i sprawozdawczości budżetowej
i finansowej oraz klasyfikacji środków trwałych; - spełnienie jednego z poniższych warunków:
- ukończenie ekonomicznych jednolitych studiów magisterskich, ekonomicznych wyższych studiów zawodowych, uzupełniających ekonomicznych studiów magisterskich lub ekonomicznych studiów podyplomowych i posiadanie co najmniej 3-letniej praktyki w księgowości,
- ukończenie średniej, policealnej lub pomaturalnej szkoły ekonomicznej i posiadanie co najmniej
6-letniej praktyki w księgowości, - wpis do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów,
- posiadanie certyfikatu księgowego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwa kwalifikacyjnego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydanego na podstawie odrębnych przepisów.
b. Wymagania dodatkowe:
- preferowane doświadczenie zawodowe w księgowości jednostek sektora finansów publicznych;
- biegła obsługa komputera w tym: programów Microsoft Office, programu BESTI@, znajomość i obsługa programów księgowych i budżetowych;
- umiejętność praktycznej interpretacji przepisów;
- cechy charakteru: dyspozycyjność, umiejętność pracy w zespole, systematyczność i samodzielność, odpowiedzialność, umiejętność analitycznego myślenia i pracy pod presją czasu.
II. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- wykonywanie funkcji głównego księgowego budżetu gminy w zakresie:
- prowadzenia rachunkowości,
- wykonywania dyspozycji środkami pieniężnymi,
- dokonywania wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
- dokonywania wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych;
- sprawowanie nadzoru nad prowadzeniem rachunkowości i gospodarki finansowej gminy, w tym nad jednostkami organizacyjnymi i instytucjami kultury;
- nadzorowanie i koordynowanie prac związanych z opracowywaniem projektu budżetu gminy, w tym m.in. przekazywanie wytycznych oraz danych niezbędnych do opracowywania projektu budżetu gminy;
- nadzorowanie i kontrola wykonywania budżetu, polegająca na wstępnej kontroli legalności dokumentów oraz bieżącej i następnej kontroli operacji gospodarczych będących przedmiotem księgowań;
- koordynowanie i przygotowywanie projektów uchwał dotyczących zmian w budżecie oraz projektów zarządzeń w tym zakresie;
- dokonywanie okresowych analiz, zapewnianie bieżącej informacji i ocen realizacji budżetu i przedkładanie ich odpowiednim organom gminy;
- kontrasygnowanie czynności prawnych powodujących powstanie zobowiązań pieniężnych (ewentualnie udzielanie upoważnień dla innych osób do dokonywania kontrasygnaty);
- nadzorowanie sporządzania sprawozdawczości budżetowej;
- przygotowywanie okresowych analiz, sprawozdań, ocen i bieżących informacji o sytuacji finansowej gminy;
- opiniowanie projektów aktów normatywnych organów gminy wywołujących skutki finansowe dla gminy;
- pełnienie organu kontroli operacji finansowych i kontroli obiegu dokumentów finansowych w zakresie kompletności i rzetelności sporządzanych dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych;
- opracowywanie procedur kontroli operacji finansowych poprzez przygotowanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących w szczególności:
- zakładowego planu kont budżetu gminy i urzędu,
- obiegu i kontroli dokumentów finansowych,
- gospodarki finansowej,
- gospodarowania rzeczowymi składnikami majątkowymi, w tym opracowywanie instrukcji inwentaryzacyjnej;
- współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową, instytucjami rozliczającymi budżet państwa i gminy oraz podmiotami uczestniczącymi w procesie gospodarki finansowej gminy;
- kontrolowanie gospodarki finansowej jednostek pomocniczych w ramach budżetu gminy;
- koordynowanie zadań wynikających z ustawy o przeciwdziałaniu wprowadzaniu do obrotu finansowego wartości majątkowych pochodzących z nielegalnych lub nieujawnionych źródeł oraz o przeciwdziałaniu finansowaniu terroryzmu, poprzez pełnienie funkcji jednostki współpracującej z Generalnym Inspektorem Informacji Finansowej w Ministerstwie Finansów, a w szczególności opracowywanie instrukcji postępowania w przypadkach wskazanych w ustawie;
- dokonywanie ocen kwalifikacyjnych bezpośrednio podległych pracowników;
- wykonywanie innych zadań określonych przepisami prawa oraz na podstawie odrębnych upoważnień i poleceń służbowych wydawanych przez burmistrza.
Skarbnik obejmuje nadzorem sprawy prowadzone przez Wydział Finansowy, w tym bezpośrednio Skarbnikowi podlegające samodzielne stanowisko ds. planowania i analiz budżetu.
III. Warunki zatrudnienia na stanowisku:
stanowisko kierownicze, administracyjno – biurowe, praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godz.
IV. Wskaźnik zatrudnienia niepełnosprawnych:
conajmniej 6%
V. Wymagane dokumenty:
- Życiorys (CV) z opisem dotychczasowej kariery zawodowej.
- List motywacyjny.
- Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie.
- Dokumenty potwierdzające wykształcenie – dyplom lub zaświadczenie ukończenia studiów wyższych (kserokopie poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem).
- Dokumenty potwierdzające staż pracy - kserokopie świadectw pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu (kserokopie poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem).
- Inne dokumenty potwierdzające doświadczenie zawodowe oraz posiadane kwalifikacje (dodatkowe uprawnienia, dyplom ukończenia studiów podyplomowych, zaświadczenia o szkoleniach – kserokopie poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem).
- Oświadczenie kandydata, że posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych.
- Oświadczenie, że kandydat nie był skazany za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe (w przypadku zatrudnienia wymagane będzie zaświadczenie z Krajowego Rejestru Karnego).
- Oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem za przestępstwo przeciwko mieniu, obrotowi gospodarczemu, działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, wiarygodności dokumentów;
- Oświadczenie kandydata o braku orzeczonej kary za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w postaci zakazu pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi;
- Oświadczenie kandydata o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na stanowisku Skarbnika;
- Oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji o następującej treści:
"Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji na wolne stanowisko urzędnicze ogłoszone przez Burmistrza Krosna Odrzańskiego, ul. Parkowa 1, 66-600 Krosna Odrzańskiego zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1781) ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2022 r. poz. 530), Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L z 2016 r. Nr 119, s. 1 z późn. zm.)".
VI. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:
a. Termin:
2024-07-02 15:30:00
b. Sposób:
- Oferty z wymaganymi dokumentami kandydaci powinni składać w zamkniętych kopertach
w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miasta lub drogą pocztową do dnia 2 lipca 2024 r. do godziny 15:30. O zachowaniu terminu złożenia oferty decyduje data wpływu do Urzędu Miasta w Krośnie Odrzańskim. Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane. - Na kopercie powinien znajdować się napis:
„Nabór na stanowisko Skarbnika Gminy Krosno Odrzańskie”.
c. Miejsce:
Urząd Miasta w Krośnie Odrzańskim
ul. Parkowa 1
66-600 Krosno Odrzańskie
VIII. Informacje o administrowaniu danymi osobowymi:
Informacje dodatkowe o naborze można uzyskać w Urzędzie Miasta w Krośnie Odrzańskim pod nr tel. 68 4109 710.