ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

ARCHIWUM BIP Urzędu Gminy Zielona Góra
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

rok 2005

Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi

Lista informacji

W sprawie nadania imienia Publicznej Szkole Podstawowej w Przylepie

Akapit nr 1 - brak tytułu

Uchwała Nr XXXIV/220/05
Rady Gminy Zielona Góra
z dnia 19 kwietnia 2005 r.

w sprawie nadania imienia Publicznej Szkole Podstawowej w Przylepie

Na podstawie art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) w związku z § 1 ust. 3 statutu Publicznej Szkoły Podstawowej w Przylepie stanowiącego załącznik do uchwały Nr 15/2004 Rady Pedagogicznej Publicznej Szkoły Podstawowej w Przylepie z dnia 11 października 2004 r. uchwala się, co następuje:

§ 1.
Na wspólny wniosek Rady Pedagogicznej, Rady Rodziców i Samorządu Uczniowskiego nadaje się Publicznej Szkole Podstawowej w Przylepie imię „Jana Brzechwy”.
§ 2.
Traci moc uchwała Nr XXXII/48/97 Rady Gminy Zielona Góra z dnia 30 grudnia 1997 r. w sprawie akceptacji nadania imienia Publicznej Szkole Podstawowej w Przylepie.
§ 3.
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Zielona Góra.
§ 4.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega wywieszeniu na tablicy informacyjnej Urzędu Gminy Zielona Góra oraz na tablicach ogłoszeń w sołectwach.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Zielona Góra
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Wójt Gminy Zielona Góra
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2005-04-14
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Wójt Gminy Zielona Góra
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2005-04-14 16:40:11
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2005-04-14 16:40:21
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2005-04-14 16:40:21
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1319 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

W sprawie uchwalenia statutu sołectwa (WSZYSTKIE SOLECTWA W GMINIE) położonego w Gminie Zielona Góra.

Akapit nr 1 - brak tytułu

UCHWAŁY OD NR XXXIII/196 DO NR XXXIII/212/05
RADY GMINY ZIELONA GÓRA
z dnia 31marca 2005



w sprawie uchwalenia statutu sołectwa (WSZYSTKIE SOLECTWA W GMINIE) położonego w Gminie Zielona Góra.


Na podstawie art.35 ust.1 i 3 oraz art. 40 ust.2 pkt.1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym /Dz.U.z 2001 r Nr 142 ,poz.1591 z późn. zm./ po przeprowadzeniu konsultacji z mieszkańcami sołectwa, uchwala się, co następuje:


ROZDZIAŁ I

Postanowienia ogólne

§ 1. 1. Terenem działania sołectwa jest wieś .................................................................... .
2. Sołectwo jest jednostką pomocniczą Gminy, która uczestniczy w realizacji zadań Gminy na warunkach określonych w niniejszym statucie.

§ 2.1. Statut sołectwa określa zakres działania sołectwa ,organizację i zadania organów jednostki pomocniczej, zasady i tryb wyborów Sołtysa i Rady Sołeckiej ,zakres i formy nadzoru i kontroli nad działalnością organów jednostki pomocniczej .
2. Sołectwo współdziała z organami Gminy w wykonywaniu zadań własnych i zleconych
Gminy.

§ 3. Sołectwo posiada zdolność sądową w sprawach należących do jego właściwości z mocy ustawy i niniejszego statutu.

§ 4. Granice terytorialne sołectwa określa mapa stanowiąca załącznik do niniejszego statutu.


ROZDZIAŁ II

Zakres działania sołectwa

§ 5. Sołectwo i jego organy dbają o zbiorowe potrzeby mieszkańców lokalnej społeczności.

§ 6.Zadania Sołectwa obejmują w szczególności:
  1. współdziałanie z miejscowymi organizacjami społecznymi w sprawach kształtowania właściwych postaw mieszkańców, a w szczególności: gotowości niesienia pomocy sąsiedzkiej, kultury współżycia mieszkańców, wzajemnego szacunku, kultywowania gospodarności, dyscypliny społecznej i poszanowania mienia,
  2. działania oświatowo-wychowawcze na rzecz umacniania rodziny, kultury życia
    rodzinnego oraz wychowania w rodzinie,
  3. organizowanie różnych form opieki w ramach pomocy społecznej mieszkańcom oczekującym tej pomocy,
  4. podejmowanie działań mających na celu umacnianie bezpieczeństwa i porządku publicznego,
  5. organizowanie i współdziałanie z właściwymi organami w celu poprawy  warunków sanitarnych, stanu ochrony przeciwpożarowej i ochrony środowiska społeczności lokalnej.

§ 7. Sołectwo współdziała z organami Gminy m.in. w zakresie wydawania opinii
w sprawach:
  1. przestrzennego zagospodarowania sołectwa,
  2. remontów i modernizacji urządzeń komunalnych, obiektów oświatowych i sportowo-rekreacyjnych,
  3. komunikacji lokalnej.

ROZDZIAŁ III
Władze sołectwa


§ 8. 1. Organami sołectwa są:
    1. zebranie wiejskie jako organ uchwałodawczy sołectwa.
    2. Sołtys jako organ wykonawczy sołectwa.
  1. Działalność Sołtysa wspomaga Rada Sołecka .
  2. Zebranie wiejskie może powołać komisje stałe i doraźne określając ich skład osobowy i zakres działania.

§ 9.1. Kadencja Sołtysa i Rady Sołeckiej odpowiada kadencji Rady Gminy, z zastrzeżeniem ust.3 i 4.
2. Wybory Sołtysa i Rady Sołeckiej po upływie kadencji zarządza Rada Gminy w  terminie 3 miesięcy 
    od rozpoczęcia kadencji Rady Gminy.
3.W przypadku wyboru Sołtysa , Rady Sołeckiej lub zmian wprowadzonych w jej składzie w okresie
   6 miesięcy przed upływem kadencji , o której mowa w ust.1 , kadencja tych organów ulega
   przedłużeniu na następną kadencje.
4. Do czasu wyboru Sołtysa i Rady Sołeckiej obowiązki tych organów wykonują  dotychczasowe
   organy.
5. Nadzór nad działalnością organów sołectwa sprawują organy Gminy, zgodnie z postanowieniami
   niniejszego statutu.

ROZDZIAŁ IV
Zebranie wiejskie


§ 10. Kompetencją zebrania wiejskiego są objęte wszystkie sprawy pozostające w zakresie działania sołectwa, określone w niniejszym statucie.

§ 11. Do właściwości zebrania wiejskiego należą w szczególności:
  1. wybór i odwołanie Sołtysa,
  2. wybór i odwołanie członków Rady Sołeckiej,
  3. uchwalenie rocznego planu finansowo-rzeczowego sołectwa .
§ 12. 1. Prawo uczestnictwa i wybierania w zebraniu wiejskim mają wszyscy mieszkańcy sołectwa stale zamieszkujący na obszarze danego sołectwa, posiadający czynne prawo wyborcze do Rady Gminy.
2. Uczestnictwo w zebraniu wiejskim upoważnia do:
  1. zabierania głosu w dyskusji,
  2. przedstawiania wniosków i projektów uchwał,
  3. głosowania,
  4. składania oświadczeń,
  5. kandydowania do składów komisji.

3. W zebraniu wiejskim mogą uczestniczyć Wójt Gminy, a także pracownicy Urzędu Gminy i inni zaproszeni goście.

§ 13. 1. Zebranie wiejskie, z zastrzeżeniem ust. 3 oraz § 22 ust. 2, zwołuje Sołtys:
  1. z własnej inicjatywy,
  2. na wniosek Rady Sołeckiej,
  3. na pisemny wniosek co najmniej 1/10 mieszkańców uprawnionych do udziału w zebraniu wiejskim,
  4. na wniosek Wójta Gminy.
2. Zwołanie zebrania wiejskiego powinno nastąpić w terminie 10 dni od daty złożenia wniosku, o którym mowa w ust 1 pkt 2-4.

3. W przypadku trwałej nieobecności lub niemożliwości sprawowania przez Sołtysa urzędu lub nie wywiązania się z obowiązku, o którym mowa w ust. 1 i 2, zebranie wiejskie zwołuje członek Rady Sołeckiej wskazany przez Wójta Gminy.

§ 14. 1. Zebrania wiejskie odbywają się w miarę potrzeb, w zasadzie jednak nie rzadziej niż dwa razy do roku , w tym w okresie wiosennym i przed zakończeniem roku budżetowego.

2. O zebraniu wiejskim powiadamia się mieszkańców sołectwa zgodnie z miejscowymi zwyczajami, a także zamieszczając, w miejscach ogólnodostępnych, w sołectwie oraz na tablicach ogłoszeń , informację: o miejscu , dniu i godzinie zebrania w pierwszym terminie, oraz o miejscu, dniu i godzinie zebrania w drugim terminie z określeniem, w obydwu przypadkach, proponowanego porządku obrad.

§ 15.1. Wymagane „quorum” dla ważności zebrania wiejskiego przy podejmowaniu uchwał wynosi co najmniej 1/10 uprawnionych mieszkańców sołectwa.

 2. Wymogu określonego w ust. 1 nie stosuje się, gdy zebranie odbywa się w II terminie.
 3. Uchwały zebrania wiejskiego podejmowane są w głosowaniu jawnym zwykłą większością głosów,
     z wyjątkiem uchwał dotyczących wyboru i odwołania Sołtysa i członków Rady Sołeckiej.
 
§ 16. 1. Zebranie wiejskie otwiera i przewodniczy mu Sołtys.
 2. W razie nieobecności Sołtysa zebraniu przewodniczy osoba wybrana spośród uczestników zebrania.
 3. Zebranie wiejskie uchwala porządek obrad.
 4. Obrady są protokołowane , a protokół wraz z uchwałami i listą obecności oraz wnioskami przekazywane są  do Urzędu Gminy , a kopie tych dokumentów pozostają w sołectwie .

ROZDZIAŁ V
Wybory Sołtysa i Rady Sołeckiej

§ 17. W uchwale Rady Gminy w sprawie zarządzenia wyborów podaje się:
  1) miejsce, godzinę i dzień zebrania wyborczego,
  2) propozycję porządku obrad, obejmującą w szczególności:
      - sprawozdanie z działalności statutowej za okres kadencji,
      - dyskusję nad sprawozdaniem,
      - powołanie komisji skrutacyjnej ,
      - zgłoszenie kandydatów na Sołtysa i członków Rady Sołeckiej,
      - przeprowadzenie tajnego głosowania,
      - ogłoszenie wyników wyborów.
§ 18. 1. Wybory Sołtysa i członków Rady Sołeckiej przeprowadza komisja skrutacyjna w składzie co najmniej 3 osób, wybrana spośród uprawnionych uczestników zebrania.
   2. Członkiem komisji nie może być osoba kandydująca do organów sołectwa.
   3. Głosowanie na Sołtysa i głosowanie na członków Rady Sołeckiej odbywa się oddzielnie .

4. Do zadań komisji skrutacyjnej należy:
  1. przedstawienie uczestnikom zebrania trybu przeprowadzenia wyborów,
  2. przyjęcie zgłoszeń kandydatów,
  3. przygotowanie warunków organizacyjnych (urna wyborcza, zasłona) i przeprowadzenie tajnego głosowania,
  4. ustalenie wyników głosowania i wyborów oraz ich ogłoszenia,
  5. sporządzenie i podpisanie protokołu o wynikach wyborów.

5. Uchwałę zebrania wiejskiego o wyborze Sołtysa i członków Rady Sołeckiej podaje się do publicznej wiadomości.

§ 19. 1. Uprawnieni uczestnicy zebrania wyborczego wybierają Sołtysa i członków  Rady Sołeckiej w głosowaniu tajnym ,bezpośrednim tylko spośród kandydatów zgłoszonych na zebraniu wyborczym.
2. Liczba kandydatów na Sołtysa i poszczególnych członków Rady Sołeckiej jest nieograniczona.

§ 20. 1. Uprawnieni uczestnicy zebrania wyborczego głosują kartami do głosowania, przygotowanymi przez komisję.
2. Na kartach do głosowania komisja wpisuje imiona i nazwiska kandydatów zgłoszonych na stanowisko Sołtysa i członków Rady Sołeckiej.
3. Nieważne są głosy na kartach:
  1. całkowicie podartych,
  2. innych niż przygotowała komisja,
  3. oddanych niezgodnie z ustalonymi zasadami głosowania.

§ 21. Za wybranych na Sołtysa i członków Rady Sołeckiej uważa się kandydatów, którzy
uzyskali największą liczbę głosów.


ROZDZIAŁ VI
Odwołanie Sołtysa i Rady Sołeckiej

§ 22. 1. Odwołanie Sołtysa i członków Rady Sołeckiej stanowi wyłączną kompetencję zebrania wiejskiego.
2. Zebranie wiejskie w celu odwołania Sołtysa bądź członków Rady Sołeckiej zwołuje Wójt Gminy.
3. Wniosek wraz z uzasadnieniem w sprawie odwołanie Sołtysa lub członków Rady Sołeckiej winien być skierowany do Wójta Gminy.
4. O odwołanie Sołtysa i członków Rady Sołeckiej mogą występować:
   a) mieszkańcy sołectwa, których wniosek uzyska poparcie (podpisy) 1/10 osób uprawnionych do udziału
       w zebraniu wiejskim,
   b) Wójt Gminy.
5.Odwołanie Sołtysa jest równoznaczne z odwołaniem Rady Sołeckiej .
§ 23.1. Wniosek o odwołanie Sołtysa lub członków Rady Sołeckiej powinien zawierać uzasadnienie.
2. Rozpoznaniu przez Wójta Gminy podlegają wnioski ,o których mowa w ust.1:
1) stawiające Sołtysowi i członkom Rady Sołeckiej zarzuty:
  a) nie wywiązywania się z obowiązków statutowych,
  b) nie respektowania uchwał zebrania wiejskiego,
2) wskazujące na dopuszczenia się przez Sołtysa lub członków Rady Sołeckiej czynów dyskwalifikujących ich w opinii społecznej.
3. Wnioskom bez uzasadnienia Wójt nie nadaje biegu.

§ 24. 1. Odwołanie Sołtysa lub Rady Sołeckiej nie może nastąpić zaocznie chyba, że zainteresowani nie stawią się na zebraniu wiejskim bez usprawiedliwionych przyczyn.
2. Odwołanie następuje w trybie głosowania tajnego i bezpośredniego ,z zastrzeżeniem
§ 22 ust.5.
3. Głosowanie przeprowadza komisja skrutacyjna , do której stosuje się odpowiednio przepisy § 18 ust.1-4statutu.
4. Uchwałę zebrania wiejskiego w sprawie odwołania Sołtysa lub członków Rady Sołeckiej podaje się do publicznej wiadomości.

§ 25. 1. Sołtys lub członek Rady Sołeckiej może złożyć rezygnację z pełnionej funkcji w toku pełnionej kadencji.
2. Rezygnację z funkcji , o której mowa w ust.1, zebranie wiejskie przyjmuje uchwałą i podaje do publicznej wiadomości.
3.Wybory uzupełniające zarządza uchwałą Rada Gminy zgodnie z § 17 a przeprowadza komisja skrutacyjna do której stosuje się przepisy § 18 ust.1-4 statutu.


ROZDZIAŁ VII
Sołtys jako organ wykonawczy sołectwa


§ 26 .Sołtys sprawuje funkcję organu wykonawczego sołectwa.

§ 27. 1. Sołtys jako organ wykonawczy sołectwa:
  1. reprezentuje sołectwo na zewnątrz,
  2. organizuje realizację zadań statutowych sołectwa,
  3. realizuje określone przez prawo zadania z zakresu administracji publicznej,
  4. podejmuje czynności związane z wykonaniem uchwał zebrania wiejskiego.
  5. Działalność Sołtysa, jako organu wykonawczego sołectwa, wspomaga Rada Sołecka.

§ 28 . Do uprawnień Sołtysa, jako reprezentanta sołectwa, należy w szczególności:
  1. występowanie w imieniu sołectwa wobec władz, instytucji i organizacji,
  2. udział w sesjach Rady Gminy z prawem głosu doradczego,
  3. udział w naradach Sołtysów gminy poświęconych realizacji spraw  ogólnych gminy,
  4. występowanie wobec organów gminy w celu realizacji uchwał zebrania wiejskiego,
  5. zwoływanie zebrania wiejskiego i przewodzenie jego obradom z uwzględnieniem postanowień niniejszego statutu,
  6. zwoływanie i przewodniczenie Radzie Sołeckiej , jeżeli jest jej przewodniczącym
  7. informowanie ogółu mieszkańców o ważnych sprawach dla sołectwa,

§ 29. Sołtys bierze udział w sesjach Rady Gminy, bez prawa udziału w głosowaniu nad uchwałami.

§ 30. Do uprawnień Sołtysa jako organizatora zadań sołectwa należy w szczególności:
  1. przygotowywanie wraz z Radą Sołecką programów i planów działań sołectwa w dziedzinie kultury, sportu, utrzymania ładu, porządku i estetyki oraz przedkładanie ich zebraniu wiejskiemu,
  2. przygotowywanie planów finansowo-rzeczowych sołectwa zgodniez budżetem gminy,
  3. propagowanie inicjatyw społecznych w zakresie poprawy warunków infrastruktury lokalnej .
 

ROZDZIAŁ VIII
Rada Sołecka


§ 31. 1. Rada Sołecka wspomaga Sołtysa w realizacji jego zadań statutowych i współpracuje z nim jako organem wykonawczym sołectwa.
2. Rada Sołecka działa kolegialne i wszystkie sprawy należące do jej kompetencji  rozstrzyga w formie uchwał, podjętych zwykłą większością głosów, w obecności co najmniej połowy ustalonego składu w głosowaniu jawnym.
3. Rada Sołecka uchwala okresowe plany pracy dla swojej działalności oraz dokonuje  podziału pracy pomiędzy swoich członków.
4. Posiedzenia Rady Sołeckiej winny odbywać się w zależności od potrzeb, lecz nie rzadziej niż raz na kwartał.
5. Rada Sołecka podejmuje działania w zakresie:
      1) realizacji planu finansowo-rzeczowego przyjętego na dany rok uchwałą zebrania wiejskiego,
      2) pobudzania inicjatyw mieszkańców sołectwa do udziału w rozwiązywaniu jego problemów,
      3) współorganizowania wykonania uchwał zebrania wiejskiego.

§ 32 . 1. Rada Sołecka składa się z 3-7 członków, z zastrzeżeniem ust.2.
      2. W skład Rady Sołeckiej wchodzi Sołtys w ramach liczby członków Rady Sołeckiej określonej w ust.1.

3. Członkowie Rady Sołeckiej wybierają spośród swego grona Przewodniczącego Rady, oraz Z-cę Przewodniczącego , który w czasie usprawiedliwionej nieobecności Przewodniczącego wykonuje jego obowiązki. .

§ 33. 1. Rada Sołecka podejmuje działania w celu realizacji uchwał:
     1) Rady Gminy,
     2) zebrania wiejskiego.

§ 34 .1. Przewodniczący Rady Sołeckiej organizuje prace Rady i przewodniczy jej posiedzeniom, przedstawia porządek posiedzenia i czuwa nad prawidłowością  podejmowanych uchwał.
2. Rada Sołecka przygotowuje projekty uchwał na Zebranie Wiejskie.
3. Posiedzenia Rady Sołeckiej winny być protokołowane.


ROZDZIAŁ IX
Zarząd mieniem komunalnym


§ 35. 1. Sołectwo zarządza i korzysta z mienia gminnego przekazanego mu przez Gminę.
  2. Przekazanie mienia gminnego sołectwu następuje zarządzeniami Wójta Gminy:
     1) na wniosek własny sołectwa ( uchwała zebrania wiejskiego),
     2) z inicjatywy Wójta Gminy.

§ 36. 1. Bezpośrednie czynności związane z wykorzystaniem przekazanego mienia sprawuje Sołtys przy pomocy Rady Sołeckiej.
2. Obowiązkiem Sołtysa w zarządzaniu mieniem komunalnym jest zachowanie szczególnej staranności przy wykonywaniu zarządu zgodnie z przeznaczeniem tego mienia i jego ochrona .


ROZDZIAŁ X
Zasady gospodarki finansowej sołectwa


§ 37. 1. Sołectwo prowadzi gospodarkę finansową w ramach budżetu Gminy.
2. Sołectwo dysponuje środkami finansowymi wydzielonymi w budżecie Gminy na realizację zadań określonych niniejszym statutem.
3. Ustalenie wysokości środków określonych w ust.2 następuje poprzez pomnożenie liczby mieszkańców sołectwa , mających stałe zameldowanie na jego terenie w dniu 30 czerwca roku poprzedzającego rok budżetowy, przez równoważność pieniężną 0,1q żyta wg. ceny przyjętej do wymiaru podatku rolnego na dany rok w Gminie.

§ 38. 1. Podstawę finansowej i rzeczowej działalności sołectwa w danym roku  budżetowym stanowi roczny plan finansowo-rzeczowy uchwalany przez zebranie  wiejskie, którego projekt opracowuje Sołtys wraz z Radą Sołecką.
2. Zebranie wiejskie może zmieniać roczny plan finansowo-rzeczowy w zależności od potrzeb.
3. Sołtys jest zobowiązany przekazać Skarbnikowi Gminy roczny plan finansowo-rzeczowy sołectwa na dany rok budżetowy, przyjęty przez zebranie wiejskie, do dnia 15 marca. Powyższy obowiązek dotyczy również wprowadzenia zmian do planu finansowo-rzeczowego sołectwa. Każdą zmianę Sołtys przekazuje Skarbnikowi w terminie do 14 dni od dnia przyjęcia zmiany przez zebranie wiejskie.
4. Obsługa finansowa sołectwa prowadzona jest przez księgowość Urzędu Gminy. Dokumenty związane z wydatkami sołectwa przed akceptacją do wypłaty parafuje Sołtys.
5. Środki finansowe przyznane sołectwu na dany rok kalendarzowy nie wykorzystane w tym roku budżetowym nie przechodzą na rok następny.

§ 39. Posiadane przez sołectwo środki finansowe mogą być wydatkowane na :
1) prowadzenie inicjatyw służących poprawie estetyki oraz stanu ochrony środowiska, a w szczególności:
    a) prowadzenie sołeckich konkursów, których celem jest podniesienie poziomu estetycznego sołectwa,
    b) pielęgnacja zieleni komunalnej oraz terenów użyteczności publicznej w sołectwie,
    c) wykonywanie nasadzeń zieleni trwałej na terenach należących do Gminy;
2) kulturę i sport masowy :
    a) organizowanie przez Radę Sołecką uroczystości i imprez masowych dla mieszkańców sołectwa,
    b) urządzanie placów zabaw dla dzieci ,
3) utrzymanie i konserwację mienia komunalnego przekazanego sołectwu ,
4) inne cele mieszczące się w kompetencjach Gminy i jej jednostek pomocniczych określone w ustawie.
§ 40. 1. W celu realizacji zadań przekraczających możliwości finansowe sołectwa lub  adresowanych do mieszkańców więcej niż jednego sołectwa możliwe jest finansowanie tych zadań przez więcej niż jedną jednostkę pomocniczą Gminy.
2. W celu wykonania wspólnego zadania organy wykonawcze sołectw zawierają pisemne porozumienie.
3. Do realizacji porozumienia, o którym mowa w ust. 2 mają zastosowanie postanowienia dotyczące gospodarki finansowej sołectwa.

§ 41. 1. Gospodarka finansowa sołectwa podlega rocznej ocenie przez zebranie  wiejskie.
2. Za prawidłową gospodarkę finansową sołectwa odpowiada Sołtys i Rada Sołecka.
3. Bieżącą kontrolę nad gospodarką finansową sołectwa sprawuje Wójt Gminy za pośrednictwem Skarbnika Gminy.


ROZDZIAŁ XI
Nadzór nad działalnością sołectwa .



§ 42.1. Nadzór nad działalnością sołectwa sprawowany jest na podstawie  kryterium zgodności z prawem, celowości, rzetelności i gospodarności.
2.Organami nadzoru nad działalnością sołectwa są: Rada Gminy, Wójt Gminy, a w sprawach finansowych Skarbnik Gminy.
3.Organy nadzoru mają prawo żądania niezbędnych informacji, danych i wyjaśnień dotyczących funkcjonowania jednostki pomocniczej.
4.Wójt w ramach sprawowanego nadzoru przyjmuje sprawozdanie organów sołectwa z działalności finansowo-rzeczowej .


§ 43 1. Sołtys zobowiązany jest do przedłożenia Wójtowi Gminy uchwał zebrania  wiejskiego w terminie 7 dni od daty ich podjęcia.
2. Uchwały zebrania wiejskiego sprzeczne z prawem są nieważne.
3. Wójt Gminy wstrzymuje wykonanie uchwał zebrania wiejskiego sprzecznych z prawem i przekazuje je do rozpoznania Radzie Gminy , która orzeka o nieważności uchwał w  całości lub w części.
4. Uchwała zebrania wiejskiego nie odpowiadająca wymogom celowości, gospodarności lub  rzetelności może być uchylona przez Wójta Gminy .
5. Od decyzji Wójta Gminy , o której mowa w ust.4, sołectwu przysługuje prawo  wniesienia odwołania do Rady Gminy w terminie 7 dni od daty otrzymania decyzji .


ROZDZIAŁ XII
Postanowienia końcowe


§ 44. 1.Spory między organami sołectwa wynikające na tle interpretacji niniejszego statutu  rozpatruje Wójt. 
   2. Do zmian w statucie stosuje się przepisy dotyczące jego uchwalenia .
   3. W sprawach nie uregulowanych niniejszym statutem mają zastosowanie przepisy ustawy o samorządzie gminnym.
§ 45.Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Zielona Góra.

§ 46.Traci moc uchwała Nr XXVII/15/2001 r Rady Gminy Zielona Góra z dnia 25 maja 2001 roku w sprawie uchwalenia Statutów Sołectw Gminy Zielona Góra /Dz.Urz.Woj.Lub.Nr 55, poz.488/.

§ 47.Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Zielona Góra
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Wójt Gminy Zielona Góra
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2005-04-13
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Wójt Gminy Zielona Góra
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2005-04-13 12:22:15
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2005-04-13 12:23:17
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2005-04-13 12:23:17
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
3598 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

W sprawie uchwalenia Statutu Komunalnego Zakładu Gospodarczego Gminy Zielona Góra z siedzibą w Zawadzie

Akapit nr 1 - brak tytułu

Uchwała Nr XXXIII/213/05
Rady Gminy Zielona Góra
z dnia 31 marca 2005 r.

w sprawie uchwalenia Statutu Komunalnego Zakładu Gospodarczego Gminy Zielona Góra z siedzibą w Zawadzie
 
Na podstawie art. 40 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym /Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm./ uchwala się, co następuje:

Postanowienia ogólne.

§ 1.
Nadaje się statut Komunalnemu Zakładowi Gospodarczemu Gminy Zielona Góra z siedzibą w Zawadzie o treści określonej uchwałą.

§ 2.
Komunalny Zakład Gospodarczy Gminy Zielona Góra działa na podstawie przepisów:
  1. uchwały nr XX/32/92 Rady Gminy Zielona Góra z dnia 16 czerwca 1992 r. w sprawie powołania zakładu budżetowego pod nazwą „Komunalny Zakład Gospodarczy Gminy Zielona Góra z/s w Zawadzie”,
  2. ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym / Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.
  3. ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych /Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148 z późn. zm./,
  4. ustawy z dnia 22 marca 1990 r. o pracownikach samorządowych /Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1593 z późn. zm/.
  5. rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 26 lipca 2000 r. w sprawie zasad wynagradzania i wymagań kwalifikacyjnych pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych jednostek samorządu terytorialnego /Dz. U. Nr 61, poz. 708 z późn. zm./,
  6. niniejszego statutu.
§ 3.
 
Komunalny Zakład Gospodarczy Gminy Zielona Góra z siedzibą w Zawadzie ul. Szkolna 18 jest zakładem budżetowym Gminy Zielona Góra, zwanym w dalszych postanowieniach „Zakładem”.
Przedmiot i zakres działania
§ 4.
 
Przedmiotem działania Zakładu jest:
  1. w zakresie zarządzania gminnymi zasobami mieszkaniowymi i użytkowymi:
    a/ administrowanie lokalami mieszkalnym i użytkowymi stanowiącymi własność Gminy, w tym zawieranie umów najmu i dzierżawy,
    b/ wykonywanie bieżących napraw i remontów w ramach środków pochodzących z czynszów najmu,
  2. w zakresie zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków:
    a/ dostarczanie odbiorcom wody spełniającej obowiązujące przepisy sanitarne,
    b/ utrzymanie, konserwacja i eksploatacja urządzeń komunalnych sieci wodociągowej i kanalizacyjnej oraz oczyszczalni ścieków,
    c/ odbieranie ścieków,
    d/ prowadzenie ewidencji i pobieranie opłat za dostawę wody i odbiór ścieków,
    e/ świadczenie usług w zakresie odbioru nieczystości płynnych z osadników – szamb;
  3. w zakresie zarządzania cmentarzami:
    a/ utrzymanie cmentarzy komunalnych,
    b/ świadczenie usług pogrzebowych,
  4. w zakresie gospodarki rolnej:
    a/ świadczenie usług rolniczych sprzętem przejętym na podstawie umowy użyczenia od Spółdzielni Usług Rolniczych w Zawadzie.
    5/ wykonywanie innych działań w zakresie bieżącej obsługi gminy zlecanych przez Wójta Gminy Zielona Góra.

Organizacja Zakładu.
§ 5.
Bezpośredni nadzór nad Zakładem sprawuje Wójt Gminy Zielona Góra.
§ 6.
Kierownik Zakładu jest zatrudniany na podstawie umowy o prace przez Wójta Gminy Zielona Góra.
§ 7.
  1. Kierownik zarządza Zakładem i reprezentuje Zakład na zewnątrz.
  2. Kierownik działa jednoosobowo na podstawie i w granicach pełnomocnictwa udzielonego przez Wójta Gminy Zielona Góra.
  3. Kierownik zgodnie z udzielonymi pełnomocnictwami podejmuje samodzielnie decyzje i ponosi za nie odpowiedzialność.
§ 8.
  1. Służbowym przełożonym zatrudnionych w Zakładzie pracowników jest jego kierownik.
  2. Zwierzchnikiem służbowym Kierownika Zakładu jest Wójt Gminy Zielona Góra.
§ 9.
Szczegółową strukturę Zakładu określa regulamin organizacyjny Zakładu opracowany przez Kierownika Zakładu i zatwierdzony przez Wójta Gminy Zielona Góra.
§ 10.
  1. Do dokonywania czynności prawnych w imieniu Zakładu upoważniony jest Kierownik w zakresie ustalonym w pełnomocnictwie udzielonym przez Wójta.
  2. Jeżeli czynność prawna może spowodować powstanie zobowiązań pieniężnych, do jej skuteczności wymagana jest kontrasygnata Głównego Księgowego Zakładu lub upoważnionej przez niego osoby.
  3. Główny Księgowy oraz pełnomocnicy Zakładu działają w granicach pełnomocnictwa określonego przez Kierownika Zakładu.
  4. Udzielenie pełnomocnictwa wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności.
§ 11.
  1. Zakład prowadzi własne księgi rachunkowe i na jej podstawie sporządza
    sprawozdania budżetowe.
  2. Kontrolę prawidłowości rozliczeń Zakładu z budżetem Gminy sprawuje Skarbnik Gminy.
  3. Kierownik Zakładu w okresach półrocznych składa Wójtowi sprawozdania z działalności finansowo-rzeczowej Zakładu w ciągu miesiąca od zakończenia półrocza.
§ 12.
 
Odrębne przepisy określają zasady:
  1. planowania i sprawozdawczości,
  2. finansowania i rozliczania z budżetem gminy.
  3. tworzenia i wykorzystywania funduszów,
  4. ustalania cen.
Mienie zakładu.
§ 13.
 
Mienie Zakładu składa się z:
  1. mienia komunalnego przekazanego Zakładowi:
    a/ w trwały zarząd,
    b/ w administrowanie,
  2. mienia przejętego na podstawie umowy użyczenia zawartej ze Spółdzielnią Usług Rolniczych w Zawadzie.
System kontroli wewnętrznej.
§ 14.
  1. W Zakładzie działa system kontroli wewnętrznej zapewniający celowość, gospodarność, rzetelność i legalność podejmowanych działań – prowadzonych na zasadach ustalonych przez Kierownika Zakładu w regulaminie organizacyjnym, o którym mowa w § 9.
  2. Ogólny nadzór nad funkcjonowaniem kontroli wewnętrznej sprawuje Kierownik Zakładu.
    Postanowienia końcowe.

§ 15.
Zmiany w statucie mogą być dokonywane w trybie właściwym do jego uchwalenia.
§ 16.
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Zielona Góra.
§ 17.
Traci moc Uchwała Nr XV/2/96 Rady Gminy Zielona Góra z dnia 26 marca 1996 r. w sprawie statutu Komunalnego Zakładu Gospodarczego Gminy Zielona Góra z siedzibą w Zawadzie.

§ 18.
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Zielona Góra
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Wójt Gminy Zielona Góra
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2005-03-25
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Wójt Gminy Zielona Góra
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2005-03-25 20:20:27
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2005-03-25 20:20:42
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2005-03-25 20:20:42
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1368 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

W sprawie zmiany budżetu gminy na 2005 rok

Akapit nr 1 - brak tytułu

Uchwała Nr XXXIII/195/ 05
Rady Gminy Zielona Góra
z dnia 31 marca 2005 roku

w sprawie zmiany budżetu gminy na 2005 rok .
Na podstawie art.18 ust.2, pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym ( Dz.U. z 2001 r, Nr 142 , poz. 1591 z późn. zm. ) oraz art.109 , art.124 ust.1 ustawy z dnia 26 listopada 1998 roku o finansach publicznych ( Dz.U. z 2003 r Nr 15, poz.148 z późn. zm.) w związku z art.73 ust.1 ustawy z dnia 25 listopada 2004 r. o zmianie ustawy o finansach publicznych oraz o zmianie niektórych ustaw ( Dz.U. Nr 273 poz.2703 ) uchwala się co następuje :

§ . 1.
Zwiększa się planowane dochody budżetowe o kwotę 118.344 zł przy czym :
  1. w dziale 600 / transport i łączność /:
    - wpływy z różnych opłat zwiększa się o 6.000 zł ;
  2. w dziale 700 / gospodarka mieszkaniowa /:
    - wpływy z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego przysługujące go osobom fizycznym w prawo własności wprowadza się na kwotę 18.000 zł
  3. w dziale 801 / oświata i wychowanie /:
    - dotacje otrzymane z budżetu państwa na dofinansowanie zadań własnych gminy zwiaz. z real. proj. ze śr. finansowych pozysk.przez RP ze śr.Banku Światowego zmniejsza się o 512 zł ;
  4. w dziale 756 /dochody od osób praw.,od os. fiz.i od inn. jedn. nie posiad.os.praw./
    - wpływy z opłaty eksploatacyjnej zwiększa się o 5.000 zł ;
  5. w dziale 852 / pomoc społeczna / :
    - dotacje cel. otrzymane z budż. pań. na realizację wł. zad. bież. gm. zwiększa się o 80.000 zł ;
  6. w dziale 854 / edukacyjna opieka wychowawcza /:
    - dotacje otrzymane z budżetu państwa na dofinansowanie zadań własnych gminy zwiaz. z real. proj. ze śr. finansowych pozysk.przez RP ze śr.Banku Światowego zmniejsza się o 144 zł ;
  7. w dziale 900 / gospodarka komunalna i ochrona środowiska /:
    - wpływy z różnych opłat wprowadza się na kwotę 10.000 zł .
§. 2.
Zwiększa się planowane wydatki budżetowe o kwotę 118.344 zł przy czym :
  1. w dziale 600 / transport i łączność /
    - rozdział 60016 /drogi publiczne gminne/ zwiększa o kwotę 6.000 zł przy czym:
    a) wydatki bieżące zwiększa się o 6.000 zł,
    w tym : wynagr. i pochodne od wynagr. o kwotę 0 zł
    b) wydatki majątkowe zwiększa się o 0 zł ;
  2. w dziale 700 / gospodarka mieszkaniowa /:
    - rozdział 70005 / gospodarka gruntami i nieruchom./ zwiększa się o 20.000 zł przy czym :
    a) wydatki bieżące zwiększa się o 2.000 zł
    w tym : wynagr. i pochodne od wynagr. o kwotę 0 zł
    b) wydatki majątkowe zwiększa się o 18.000 zł ;
  3. w dziale 801 / oświata i wychowanie / :
    - rozdział 80101 / szkoły podstawowe / zmniejsza się o 512 zł przy czym :
    a) wydatki bieżące zmniejsza się o 512 zł przy czym: wynagr. i pochodne od wynagr. zwiększa się o kwotę 0 zł
    b) wydatki majątkowe zmniejsza się o 0 zł ;
  4. w dziale 852 / pomoc społeczna – zadania własne / :
    - rozdział 85214 /zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezp. społ./ zwiększa się o 80.000 zł przy czym:
    a) wydatki bieżące zwiększa się o 80.000 zł przy czym: wynagr. i pochodne od wynagr. o kwotę 0 zł
    b) wydatki majątkowe zwiększa się o 0 zł ;
  5. w dziale 854 / edukacyjna opieka wychowawcza / :
    - rozdział 85401 / świetlice szkolne / zmniejsza się o 7.608 zł przy czym :
    a) wydatki bieżące zmniejsza się o 7.608 zł przy czym: wynagr. i pochodne od wynagr. zmniejsza się o kwotę 0 zł
    b) wydatki majątkowe zwiększa się o 0 zł ;
    - rozdział 85412 / kolonie obozy oraz inne formy wypoczynku dzieci i młodzieży szkolnej a także szkolenia młodzieży / zwiększa się o 20.464 zł przy czym :
    a) wydatki bieżące zwiększa się o 20.464 zł przy czym: wynagr. i pochodne od wynagr. zwiększa się o kwotę 0 zł
    b) wydatki majątkowe zwiększa się o 0 zł ;
  6. w dziale 921 / kultura i ochrona dziedzictwa narodowego / :
    - rozdział 92120 / ochrona i konserwacja zabytków / przy zachowaniu tej samej kwoty wydatków bieżących zwiększa się o 6.000 zł kwotę na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń .
§ 3.
Po dokonaniu zmian budżet gminy wynosi :
dochody budżetu - 31.512.482 zł wydatki budżetu - 35.738.235 zł
§ 4.
W uchwale Nr XXIX/156/04 Rady Gminy Zielona Góra z dnia 14 grudnia 2004 r. w sprawie budżetu gminy na 2005 rok skreśla się § 5 oraz załącznik Nr 6 pn. „ Plan przychodów i wydatków środka specjalnego „ Zajęcie pasa drogowego na 2005 rok” .

§ 5.
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Zielona Góra .
§ 6.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega wywieszeniu na tablicach ogłoszeń w sołectwach i tablicy informacyjnej w Urzędzie Gminy Zielona Góra

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Zielona Góra
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Wójt Gminy Zielona Góra
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2005-03-25
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Wójt Gminy Zielona Góra
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2005-03-25 20:03:38
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2005-03-25 20:03:52
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2005-03-25 20:03:52
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1288 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

W sprawie: przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenu położonego w Drzonkowie.

Akapit nr 1 - brak tytułu

Uchwała Nr XXXIII/194/05
Rady Gminy Zielona Góra
z dnia 31 marca 2005
 
w sprawie: przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenu położonego w Drzonkowie.

Na podstawie art. 18 ust. 2, pkt 5 ustawy z dnia 8 marca 1990r.o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 14 ust. 1,2,4 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. Nr 80, poz. 717 z późn. zm.), uchwala się co następuje:

§1.
  1. Przystępuje się do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenu położonego w miejscowości Drzonków.
  2. Granice terenu objętego planem są określone na mapie w skali 1:5000, stanowiącej załącznik nr 1 do niniejszej uchwały.
§2.
Przedmiotem planu jest określenie warunków zagospodarowania terenu z przeznaczeniem pod:
  • zabudowę mieszkaniową jednorodzinną,
  • zabudowę usługową,
  • zabudowę techniczno - produkcyjną,
  • budowę obwodnicy Drzonkowa,
z zachowaniem istniejących kompleksów leśnych, wraz z niezbędnymi terenami: komunikacji, zieleni i infrastruktury technicznej.

§3
 
Stosownie do art. 15 ust. 2 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, zakres ustaleń planu będzie obejmował:
  1. przeznaczenie terenów oraz linie rozgraniczające tereny o różnym przeznaczeniu lub różnych zasadach zagospodarowania,
  2. zasady ochrony i kształtowania ładu przestrzennego,
  3. zasady ochrony środowiska, przyrody i krajobrazu kulturowego,
  4. zasady ochrony dziedzictwa kulturowego i zabytków oraz dóbr kultury współczesnej,
  5. wymagania wynikające z potrzeb kształtowania przestrzeni publicznych,
  6. parametry i wskaźniki kształtowania zabudowy oraz zagospodarowania terenu, w tym linii zabudowy, gabaryty obiektów i wskaźniki intensywności zabudowy,
  7. granice i sposoby zagospodarowania terenów lub obiektów podlegających ochronie, ustalone na podstawie odrębnych przepisów, a także narażonych na niebezpieczeństwo powodzi oraz zagrożonych osuwaniem się mas ziemnych,
  8. szczegółowe zasady i warunki scalania i podziału nieruchomości objętych planem miejscowym,
  9. szczególne warunki zagospodarowania terenów oraz ograniczenia w ich użytkowaniu, w tym zakaz zabudowy,
  10. zasady modernizacji, rozbudowy i budowy systemów komunikacji i infrastruktury technicznej,
  11. sposoby i terminy tymczasowego zagospodarowania, urządzenia i użytkowania terenów, imprez masowych,
§ 4.
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Zielona Góra.
§ 5.
 Uchwała wchodzi w życie z dniem jej podjęcia i i podlega wywieszeniu na tablicy informacyjnej Urzędu Gminy Zielona Góra

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Zielona Góra
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Wójt Gminy Zielona Góra
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2005-03-25
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Wójt Gminy Zielona Góra
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2005-03-25 19:55:52
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2005-03-25 19:56:09
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2005-03-25 19:56:09
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1314 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

W sprawie ustalenia regulaminu przyznawania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Zielona Góra

Akapit nr 1 - brak tytułu

Uchwała Nr XXXIII/214/05
Rady Gminy Zielona Góra
z dnia 31 marca 2005 roku

w sprawie ustalenia regulaminu przyznawania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Zielona Góra

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 90 f ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.) uchwala się, co następuje:

Rozdział I

Postanowienia ogólne
§ 1.
Regulamin przyznawania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Zielona Góra, zwany dalej „regulaminem” określa:
  1. sposób ustalania wysokości stypendium szkolnego,
  2. formy udzielania stypendium szkolnego,
  3. tryb i sposób udzielania stypendium szkolnego,
  4. tryb i sposób udzielania zasiłku szkolnego.
§ 2.
Ilekroć w regulaminie jest mowa o:
  1. dochodzie miesięcznym na członka rodziny ucznia – należy przez to rozumieć dochód ustalony na zasadach określonych w art. 8 ust. 3-13 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej ( Dz. U. Nr 64, poz. 593 z późn. zm.),
  2. kryterium dochodowym na osobę w rodzinie – należy przez to rozumieć kwotę, o której mowa w art. 8 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej ( Dz. U. Nr 64, poz. 593 z późn. zm.),
  3. rodzinie – należy przez to rozumieć osoby spokrewnione lub niespokrewnione pozostające w faktycznym związku, wspólnie zamieszkujące i gospodarujące,
  4. ustawie o świadczeniach rodzinnych – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych ( Dz. U. Nr 228, poz. 2255 z późn. zm.),
  5. ustawie o systemie oświaty – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.).
§ 3.
 
Na warunkach przewidzianych w niniejszym regulaminie pomoc materialna jest przyznawana zamieszkałym na terenie Gminy Zielona Góra uczniom szkół wymienionych w art. 90 b ust. 3 i 4 ustawy o systemie oświaty.
Rozdział II
Sposób ustalania wysokości stypendium szkolnego oraz jego formy

§ 4.
  1. Miesięczną wysokość stypendium szkolnego stanowi suma kwoty wynikającej z zakwalifikowania ucznia do grupy dochodowej, wymienionej w ust. 2 i kwoty stanowiącej indywidualne uzupełnienie stypendium, w zależności od okoliczności przewidzianych w art. 90 d ust. 1 ustawy o systemie oświaty.
  2. Ustala się następujące grupy dochodowe:
    1) grupa I - dochód miesięczny na członka rodziny ucznia do wysokości 50 % kryterium dochodowego na osobę w rodzinie,
    2) grupa II - dochód miesięczny na członka rodziny ucznia wyższy niż 50 % i nieprzekraczający 80 % kryterium dochodowego na osobę w rodzinie,
    3) grupa III - dochód miesięczny na członka rodziny ucznia wyższy niż 80 % i nieprzekraczający 100 % kryterium dochodowego na osobę w rodzinie.
  3. Maksymalna miesięczna wysokość stypendium szkolnego wynosi 200 % kwoty, o której mowa w art. 6 ust. 2 pkt 2 ustawy o świadczeniach rodzinnych.
  4. Kwota stypendium wynikająca z zakwalifikowania ucznia do grupy dochodowej wynosi:
    1) przy I grupie – 60 %,
    2) przy II grupie – 50 %,
    3) przy III grupie – 40 %,
    kwoty, o której mowa w ust. 3.
  5. Kwota stanowiąca indywidualne uzupełnienie stypendium nie może być wyższa niż 60 % kwoty, o której mowa w ust. 3.
  6. Stypendium szkolne może być realizowane w okresach innych niż miesięczne lub jednorazowo, z tym, że wówczas łączna wysokość stypendium szkolnego stanowi wielokrotność wysokości miesięcznej.
  7. Uczeń, który otrzymuje inne stypendium o charakterze socjalnym ze środków publicznych, może otrzymać stypendium szkolne w wysokości, która łącznie z innym stypendium o charakterze socjalnym ze środków publicznych nie przekracza dwudziestokrotności kwoty, o której mowa w art. 6 ust. 2 pkt 2 ustawy oświadczeniach rodzinnych, a w przypadku słuchaczy kolegiów nauczycielskich, nauczycielskich kolegiów języków obcych i kolegiów pracowników służb społecznych osiemnastokrotności kwoty o której mowa w art. 6 ust. 2 pkt 2 ustawy oświadczeniach rodzinnych.
§ 5.
Stypendium szkolne może być udzielane w formie:
  1. częściowego lub całkowitego pokrycia kosztów udziału w zajęciach edukacyjnych, w tym wyrównawczych, wykraczających poza zajęcia organizowane w szkole w ramach planu nauczania, a także udziału w zajęciach edukacyjnych realizowanych poza szkołą,
  2. pomocy rzeczowej o charakterze edukacyjnym, w tym w szczególności zakupu podręczników, a także wydawnictw o charakterze encyklopedycznym, słowników, atlasów, przyborów szkolnych i stroju gimnastycznego,
  3. pokrycia kosztów związanych z pobieraniem nauki - przez uczniów szkół ponadgimnazjalnych oraz słuchaczy kolegiów, o których mowa w art. 90 d ust. 3 - poza miejscem zamieszkania, w tym w szczególności:
    a) pokrycia kosztów zakwaterowania (internat, bursa, kwatera prywatna),
    b) pokrycia kosztów dojazdu do szkoły środkami komunikacji zbiorowej,
  4. świadczenia pieniężnego, jeżeli Wójt Gminy Zielona Góra uzna, że przyznanie stypendiów w formach, o których mowa w pkt 1-3 nie jest możliwe lub celowe.
Rozdział III
Tryb i sposób udzielania stypendium szkolnego
§ 6.
 
  1. Wnioski o przyznanie stypendium szkolnego uczniowie składają w szkole, do której uczęszczają, z zastrzeżeniem ust. 2.
  2. Osoby pobierające naukę w szkołach znajdujących się poza terenem Gminy Zielona Górą, składają wnioski, o których mowa w ust. 1 wraz z opinią dyrektora szkoły w sekretariacie Urzędu Gminy Zielona Góra.
  3. Szkoła zobowiązana jest do:
    1) przyjmowania wniosków o przyznanie stypendium szkolnego,
    2) sprawdzenia kompletności złożonych dokumentów,
    3) dostarczenia kompletnych wniosków wraz z załącznikami oraz z opinią dyrektora szkoły do sekretariatu Urzędu Gminy Zielona Góra.
§ 7.
 
Wzór wniosku o przyznanie pomocy materialnej określa Wójt Gminy Zielona Góra w drodze zarządzenia.
§ 8.
 
  1. Stypendium szkolne udzielone w formie określonej w § 5 pkt 1, realizowane jest przez zapłatę należności za udział ucznia w zajęciach edukacyjnych, przelewem na rachunek bankowy podmiotu organizującego te zajęcia.
  2. Stypendium szkolne udzielane w formie rzeczowej określonej w § 5 pkt 2, udzielane jest przez:
    1) dostarczenie uczniowi za pośrednictwem szkoły, do której uczęszcza, podręczników zaakceptowanych przez szkołę lub pomocy wskazanych we wniosku o stypendium,
    2) zwrot uprzednio zaakceptowanych kosztów poniesionych na zakup podręczników i pomocy na podstawie przedstawionych rachunków.
    3. Stypendium szkolne udzielone w formie określonej w § 5 pkt 3 lit. a, realizowane jest przez zapłatę należności za zakwaterowanie, przelewem na rachunek bankowy podmiotu zapewniającego zakwaterowanie.
    4 Stypendium szkolne udzielone w formie określonej w § 5 pkt 3 lit. b, realizowane jest przez zwrot kosztów biletów miesięcznych lub jednorazowych na podstawie przedstawionych dokumentów (rachunków za ich zakup, znaczków, biletów).
    5. Stypendium szkolne udzielone w formie określonej w § 5 pkt 4 jest wypłacane w formie gotówkowej, w kasie Urzędu Gminy Zielona Góra, z zastrzeżeniem ust. 6.
    6. Przekazywanie stypendium w formie bezgotówkowej, na rachunek oszczędnościowo-rozliczeniowy jest dopuszczalne za pisemną zgodą wnioskodawcy.
    7. Dokumenty potwierdzające poniesienie kosztów, o których mowa w ust. 2 pkt 2 oraz ust. 4 należy składać w Urzędzie Gminy Zielona Góra w terminie określonym w decyzji. Zwrot poniesionych kosztów, o których wyżej mowa, nastąpi po weryfikacji złożonych dokumentów.
Rozdział IV
Tryb i sposób udzielania zasiłku szkolnego
§ 9.
 
Zasiłek szkolny może być przyznany uczniowi znajdującemu się przejściowo w trudnej sytuacji materialnej z powodu zdarzenia losowego.
§ 10.
 
Zdarzeniami losowymi uzasadniającymi przyznanie zasiłku są w szczególności:
  1. śmierć jednego lub obojga rodziców,
  2. nieuleczalna choroba rodziców lub pełnoletniego ucznia,
  3. ciężki wypadek powodujący trwały uszczerbek na zdrowiu,
  4. pożar lub zalanie mieszkania,
  5. zniszczenie, zagubienie oraz kradzież podręczników, pomocy szkolnych.
§ 11.
Zasiłek szkolny może być przyznany w formie:
  1. świadczenia pieniężnego na pokrycie wydatków związanych z procesem edukacyjnym,
  2. pomocy rzeczowej o charakterze edukacyjnym.
§ 12.
  1. Wysokość zasiłku szkolnego ustala się indywidualnie, oceniając skutki zdarzenia losowego, uzasadniającego złożenie wniosku.
  2. Do przyznania zasiłku szkolnego stosuje się odpowiednio § 6 i 7 niniejszego regulaminu.
§ 13.
 
Na zasiłki losowe dla uczniów przeznacza się nie więcej niż 5% dotacji celowej otrzymanej przez Gminę Zielona Góra zgodnie z art. 90 r. ustawy o systemie oświaty.

Rozdział V
Postanowienia końcowe
§ 14.
W sprawach nie objętych regulaminem, stosuje się przepisy ustawy o systemie oświaty.
§ 15.
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Zielona Góra.
§ 16.
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Zielona Góra
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Wójt Gminy Zielona Góra
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2005-03-25
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Wójt Gminy Zielona Góra
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2005-03-25 19:49:41
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2005-03-25 19:49:56
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2005-03-25 19:49:56
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1420 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

W sprawie zatwierdzenia taryfy za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków.

Akapit nr 1 - brak tytułu

UCHWAŁA NR XXXII/188/05
RADY GMINY ZIELONA GÓRA
z dnia 28 luty 2005 r.

w sprawie zatwierdzenia taryfy za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym /Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z późn. zm./ oraz art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków /Dz.U. z 2001 Nr 72, poz. 747/ uchwala się, co następuje:
 
§ 1.
Zatwierdza się przedstawione przez Komunalny Zakład Gospodarczy Gminy Zielona Góra z siedzibą w Zawadzie taryfy za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków określone w załączniku do niniejszej uchwały.
§ 2.
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Zielona Góra.
 
§ 3.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Zielona Góra
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Wójt Gminy Zielona Góra
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2005-02-23
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Wójt Gminy Zielona Góra
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2005-02-23 16:55:49
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2005-02-23 16:56:00
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2005-02-23 16:56:00
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1330 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

W sprawie ustalenia wysokości dopłat do ceny 1 m3 wody i ścieków na terenie Gminy Zielona Góra.

Akapit nr 1 - brak tytułu

Uchwała nr XXXII/189/05
Rady Gminy Zielona Góra
z dnia 28 luty 2005 r.

w sprawie ustalenia wysokości dopłat do ceny 1 m3 wody i ścieków na terenie Gminy Zielona Góra.

Na podstawie art. 18 ust.2 pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym /Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm./, art. 24 ust. 6 ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r, o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzania ścieków /Dz. U. z 2001 r. Nr 72, poz. 747 z późn. zm./ uchwala się, co następuje:

§ 1.
Ustala się dopłaty do ceny 1m 3 wody dla gospodarstw domowych oraz gminnych jednostek oświatowych w wysokości 1.03 zł.

§ 2.
Ustala się dopłaty do ceny 1 m3 odprowadzonych ścieków dla gospodarstw domowych oraz gminnych jednostek oświatowych w wysokości 2,03 zł.

§ 3.
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Zielona Góra.

§ 4.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Zielona Góra
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Wójt Gminy Zielona Góra
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2005-02-23
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Wójt Gminy Zielona Góra
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2005-02-23 16:52:17
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2005-02-23 16:52:57
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2005-02-23 16:52:57
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1307 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

W sprawie upoważnienia Wójta Gminy Zielona Góra do ustalania cen i opłat

Akapit nr 1 - brak tytułu

UCHWAŁA Nr XXXII/187/05
RADY GMINY ZIELONA GÓRA
z dnia 28 lutego 2005 roku

w sprawie upoważnienia Wójta Gminy Zielona Góra do ustalania cen i opłat.

Na podstawie art.4 ust.2 ustawy z dnia 20 grudnia 1996 roku o gospodarce komunalnej /Dz.U.z 1997 r Nr 9, poz.43 z późn.zm./ uchwala się, co następuje:

§ 1.
 
  1. Powierza się Wójtowi Gminy Zielona Góra uprawnienia do ustalania cen i opłat bądź sposobu ustalenia cen i opłat za usługi komunalne o charakterze użyteczności publicznej oraz za korzystanie z gminnych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej, z zastrzeżeniem ust.2.
  2. Powierzenie, o którym mowa w ust.1, nie obejmuje uprawnienia do ustalania cen i opłat, które w przepisach ustawowych zostało wprost przyznane Radzie Gminy.
§ 2.
 
Traci moc uchwała Nr XXX/35/97 Rady Gminy Zielona Góra z dnia 14 listopada 1997 roku w sprawie upoważnienia Zarządu Gminy do ustalania cen i opłat.

§ 3.
 
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Zielona Góra.
§ 4.
 
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega wywieszeniu na tablicy informacyjnej Urzędu Gminy Zielona Góra oraz tablicach ogłoszeń w sołectwach.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Zielona Góra
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Wójt Gminy Zielona Góra
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2005-02-20
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Wójt Gminy Zielona Góra
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2005-02-20 20:56:11
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2005-02-20 20:56:18
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2005-02-20 20:56:18
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1331 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

W sprawie ustalenia stawek dotacji przedmiotowych

Akapit nr 1 - brak tytułu

Uchwała Nr XXXII/190/ 05
Rady Gminy Zielona Góra
z dnia 28 lutego 2005 roku

w sprawie ustalenia stawek dotacji przedmiotowych.

Na podstawie art.18 ust.2, pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym ( Dz.U. z 2001 r, Nr 142 , poz. 1591 z późn. zm. ) oraz art.117 ust.3 ustawy z dnia 26 listopada 1998 roku o finansach publicznych ( Dz.U. z 2003 r Nr 15, poz.148 z późn. zm.) uchwala się co następuje:
§ 1.
 
Ustala się stawki jednostkowe dotacji przedmiotowej na 2005 rok dla Komunalnego Zakładu Gospodarczego Gminy Zielona Góra z siedzibą w Zawadzie w zakresie działalności:
  1. dostarczania wody dla gospodarstw domowych oraz gminnych jednostek oświatowych - w wysokości 1,03 zł do 1 m3 wody,
  2. odprowadzania ścieków dla gospodarstw domowych oraz gminnych jednostek oświatowych - w wysokości 2,03 zł do 1 m3 ścieków
  3. utrzymania przystanków autobusowych na terenie gminy – w wysokości 500 zł rocznie do jednego przystanku,
  4. utrzymania cmentarzy komunalnych na terenie gminy – w wysokości 1.957,93 zł rocz-nie do 1 ha.

§ 2.
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Zielona Góra.
§ 3.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega wywieszeniu na tablicy informacyjnej w Urzędzie Gminy Zielona Góra

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Zielona Góra
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Wójt Gminy Zielona Góra
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2005-02-20
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Wójt Gminy Zielona Góra
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2005-02-20 20:52:16
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2005-02-20 20:52:24
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2005-02-20 20:52:24
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1320 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Nawigacja między stronami listy informacji