rok 2005
Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi
Lista informacji
W sprawie nadania imienia Publicznej Szkole Podstawowej w Przylepie
Akapit nr 1 - brak tytułu
Uchwała Nr XXXIV/220/05
Rady Gminy Zielona Góra
z dnia 19 kwietnia 2005 r.
Rady Gminy Zielona Góra
z dnia 19 kwietnia 2005 r.
w sprawie nadania imienia Publicznej Szkole Podstawowej w Przylepie
Na podstawie art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) w związku z § 1 ust. 3 statutu Publicznej Szkoły Podstawowej w Przylepie stanowiącego załącznik do uchwały Nr 15/2004 Rady Pedagogicznej Publicznej Szkoły Podstawowej w Przylepie z dnia 11 października 2004 r. uchwala się, co następuje:
§ 1.
Na wspólny wniosek Rady Pedagogicznej, Rady Rodziców i Samorządu Uczniowskiego nadaje się Publicznej Szkole Podstawowej w Przylepie imię „Jana Brzechwy”.
§ 2.
Traci moc uchwała Nr XXXII/48/97 Rady Gminy Zielona Góra z dnia 30 grudnia 1997 r. w sprawie akceptacji nadania imienia Publicznej Szkole Podstawowej w Przylepie.
§ 3.
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Zielona Góra.
§ 4.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega wywieszeniu na tablicy informacyjnej Urzędu Gminy Zielona Góra oraz na tablicach ogłoszeń w sołectwach.
Pobierz dane XML W sprawie nadania imienia Publicznej Szkole Podstawowej w Przylepie Drukuj informację W sprawie nadania imienia Publicznej Szkole Podstawowej w Przylepie
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Gmina Zielona Góra |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Wójt Gminy Zielona Góra |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2005-04-14 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Wójt Gminy Zielona Góra |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2005-04-14 16:40:11 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2005-04-14 16:40:21 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2005-04-14 16:40:21 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 1319 raz(y) |
W sprawie uchwalenia statutu sołectwa (WSZYSTKIE SOLECTWA W GMINIE) położonego w Gminie Zielona Góra.
Akapit nr 1 - brak tytułu
UCHWAŁY OD NR XXXIII/196 DO NR XXXIII/212/05
RADY GMINY ZIELONA GÓRA
z dnia 31marca 2005
w sprawie uchwalenia statutu sołectwa (WSZYSTKIE SOLECTWA W GMINIE) położonego w Gminie Zielona Góra.
RADY GMINY ZIELONA GÓRA
z dnia 31marca 2005
w sprawie uchwalenia statutu sołectwa (WSZYSTKIE SOLECTWA W GMINIE) położonego w Gminie Zielona Góra.
Na podstawie art.35 ust.1 i 3 oraz art. 40 ust.2 pkt.1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym /Dz.U.z 2001 r Nr 142 ,poz.1591 z późn. zm./ po przeprowadzeniu konsultacji z mieszkańcami sołectwa, uchwala się, co następuje:
ROZDZIAŁ I
Postanowienia ogólne
§ 1. 1. Terenem działania sołectwa jest wieś .................................................................... .
2. Sołectwo jest jednostką pomocniczą Gminy, która uczestniczy w realizacji zadań Gminy na warunkach określonych w niniejszym statucie.
§ 2.1. Statut sołectwa określa zakres działania sołectwa ,organizację i zadania organów jednostki pomocniczej, zasady i tryb wyborów Sołtysa i Rady Sołeckiej ,zakres i formy nadzoru i kontroli nad działalnością organów jednostki pomocniczej .
2. Sołectwo współdziała z organami Gminy w wykonywaniu zadań własnych i zleconych
Gminy.
§ 3. Sołectwo posiada zdolność sądową w sprawach należących do jego właściwości z mocy ustawy i niniejszego statutu.
§ 4. Granice terytorialne sołectwa określa mapa stanowiąca załącznik do niniejszego statutu.
ROZDZIAŁ II
Zakres działania sołectwa
§ 5. Sołectwo i jego organy dbają o zbiorowe potrzeby mieszkańców lokalnej społeczności.
§ 6.Zadania Sołectwa obejmują w szczególności:
- współdziałanie z miejscowymi organizacjami społecznymi w sprawach kształtowania właściwych postaw mieszkańców, a w szczególności: gotowości niesienia pomocy sąsiedzkiej, kultury współżycia mieszkańców, wzajemnego szacunku, kultywowania gospodarności, dyscypliny społecznej i poszanowania mienia,
- działania oświatowo-wychowawcze na rzecz umacniania rodziny, kultury życia
rodzinnego oraz wychowania w rodzinie, - organizowanie różnych form opieki w ramach pomocy społecznej mieszkańcom oczekującym tej pomocy,
- podejmowanie działań mających na celu umacnianie bezpieczeństwa i porządku publicznego,
- organizowanie i współdziałanie z właściwymi organami w celu poprawy warunków sanitarnych, stanu ochrony przeciwpożarowej i ochrony środowiska społeczności lokalnej.
§ 7. Sołectwo współdziała z organami Gminy m.in. w zakresie wydawania opinii
w sprawach:
w sprawach:
- przestrzennego zagospodarowania sołectwa,
- remontów i modernizacji urządzeń komunalnych, obiektów oświatowych i sportowo-rekreacyjnych,
- komunikacji lokalnej.
ROZDZIAŁ III
Władze sołectwa
Władze sołectwa
§ 8. 1. Organami sołectwa są:
- zebranie wiejskie jako organ uchwałodawczy sołectwa.
- Sołtys jako organ wykonawczy sołectwa.
- Działalność Sołtysa wspomaga Rada Sołecka .
- Zebranie wiejskie może powołać komisje stałe i doraźne określając ich skład osobowy i zakres działania.
§ 9.1. Kadencja Sołtysa i Rady Sołeckiej odpowiada kadencji Rady Gminy, z zastrzeżeniem ust.3 i 4.
2. Wybory Sołtysa i Rady Sołeckiej po upływie kadencji zarządza Rada Gminy w terminie 3 miesięcyod rozpoczęcia kadencji Rady Gminy.
3.W przypadku wyboru Sołtysa , Rady Sołeckiej lub zmian wprowadzonych w jej składzie w okresie6 miesięcy przed upływem kadencji , o której mowa w ust.1 , kadencja tych organów ulegaprzedłużeniu na następną kadencje.
4. Do czasu wyboru Sołtysa i Rady Sołeckiej obowiązki tych organów wykonują dotychczasoweorgany.
5. Nadzór nad działalnością organów sołectwa sprawują organy Gminy, zgodnie z postanowieniamininiejszego statutu.
ROZDZIAŁ IV
Zebranie wiejskie
§ 10. Kompetencją zebrania wiejskiego są objęte wszystkie sprawy pozostające w zakresie działania sołectwa, określone w niniejszym statucie.
§ 11. Do właściwości zebrania wiejskiego należą w szczególności:
- wybór i odwołanie Sołtysa,
- wybór i odwołanie członków Rady Sołeckiej,
- uchwalenie rocznego planu finansowo-rzeczowego sołectwa .
§ 12. 1. Prawo uczestnictwa i wybierania w zebraniu wiejskim mają wszyscy mieszkańcy sołectwa stale zamieszkujący na obszarze danego sołectwa, posiadający czynne prawo wyborcze do Rady Gminy.
2. Uczestnictwo w zebraniu wiejskim upoważnia do:
2. Uczestnictwo w zebraniu wiejskim upoważnia do:
- zabierania głosu w dyskusji,
- przedstawiania wniosków i projektów uchwał,
- głosowania,
- składania oświadczeń,
- kandydowania do składów komisji.
3. W zebraniu wiejskim mogą uczestniczyć Wójt Gminy, a także pracownicy Urzędu Gminy i inni zaproszeni goście.
§ 13. 1. Zebranie wiejskie, z zastrzeżeniem ust. 3 oraz § 22 ust. 2, zwołuje Sołtys:
- z własnej inicjatywy,
- na wniosek Rady Sołeckiej,
- na pisemny wniosek co najmniej 1/10 mieszkańców uprawnionych do udziału w zebraniu wiejskim,
- na wniosek Wójta Gminy.
2. Zwołanie zebrania wiejskiego powinno nastąpić w terminie 10 dni od daty złożenia wniosku, o którym mowa w ust 1 pkt 2-4.
3. W przypadku trwałej nieobecności lub niemożliwości sprawowania przez Sołtysa urzędu lub nie wywiązania się z obowiązku, o którym mowa w ust. 1 i 2, zebranie wiejskie zwołuje członek Rady Sołeckiej wskazany przez Wójta Gminy.
§ 14. 1. Zebrania wiejskie odbywają się w miarę potrzeb, w zasadzie jednak nie rzadziej niż dwa razy do roku , w tym w okresie wiosennym i przed zakończeniem roku budżetowego.
2. O zebraniu wiejskim powiadamia się mieszkańców sołectwa zgodnie z miejscowymi zwyczajami, a także zamieszczając, w miejscach ogólnodostępnych, w sołectwie oraz na tablicach ogłoszeń , informację: o miejscu , dniu i godzinie zebrania w pierwszym terminie, oraz o miejscu, dniu i godzinie zebrania w drugim terminie z określeniem, w obydwu przypadkach, proponowanego porządku obrad.
§ 15.1. Wymagane „quorum” dla ważności zebrania wiejskiego przy podejmowaniu uchwał wynosi co najmniej 1/10 uprawnionych mieszkańców sołectwa.
3. W przypadku trwałej nieobecności lub niemożliwości sprawowania przez Sołtysa urzędu lub nie wywiązania się z obowiązku, o którym mowa w ust. 1 i 2, zebranie wiejskie zwołuje członek Rady Sołeckiej wskazany przez Wójta Gminy.
§ 14. 1. Zebrania wiejskie odbywają się w miarę potrzeb, w zasadzie jednak nie rzadziej niż dwa razy do roku , w tym w okresie wiosennym i przed zakończeniem roku budżetowego.
2. O zebraniu wiejskim powiadamia się mieszkańców sołectwa zgodnie z miejscowymi zwyczajami, a także zamieszczając, w miejscach ogólnodostępnych, w sołectwie oraz na tablicach ogłoszeń , informację: o miejscu , dniu i godzinie zebrania w pierwszym terminie, oraz o miejscu, dniu i godzinie zebrania w drugim terminie z określeniem, w obydwu przypadkach, proponowanego porządku obrad.
§ 15.1. Wymagane „quorum” dla ważności zebrania wiejskiego przy podejmowaniu uchwał wynosi co najmniej 1/10 uprawnionych mieszkańców sołectwa.
2. Wymogu określonego w ust. 1 nie stosuje się, gdy zebranie odbywa się w II terminie.
3. Uchwały zebrania wiejskiego podejmowane są w głosowaniu jawnym zwykłą większością głosów,
z wyjątkiem uchwał dotyczących wyboru i odwołania Sołtysa i członków Rady Sołeckiej.
§ 16. 1. Zebranie wiejskie otwiera i przewodniczy mu Sołtys.
2. W razie nieobecności Sołtysa zebraniu przewodniczy osoba wybrana spośród uczestników zebrania.
3. Zebranie wiejskie uchwala porządek obrad.
4. Obrady są protokołowane , a protokół wraz z uchwałami i listą obecności oraz wnioskami przekazywane są do Urzędu Gminy , a kopie tych dokumentów pozostają w sołectwie .
2. W razie nieobecności Sołtysa zebraniu przewodniczy osoba wybrana spośród uczestników zebrania.
3. Zebranie wiejskie uchwala porządek obrad.
4. Obrady są protokołowane , a protokół wraz z uchwałami i listą obecności oraz wnioskami przekazywane są do Urzędu Gminy , a kopie tych dokumentów pozostają w sołectwie .
ROZDZIAŁ V
Wybory Sołtysa i Rady Sołeckiej
§ 17. W uchwale Rady Gminy w sprawie zarządzenia wyborów podaje się:
1) miejsce, godzinę i dzień zebrania wyborczego,
2) propozycję porządku obrad, obejmującą w szczególności:
- sprawozdanie z działalności statutowej za okres kadencji,
- dyskusję nad sprawozdaniem,
- powołanie komisji skrutacyjnej ,
- zgłoszenie kandydatów na Sołtysa i członków Rady Sołeckiej,
- przeprowadzenie tajnego głosowania,
- ogłoszenie wyników wyborów.
- dyskusję nad sprawozdaniem,
- powołanie komisji skrutacyjnej ,
- zgłoszenie kandydatów na Sołtysa i członków Rady Sołeckiej,
- przeprowadzenie tajnego głosowania,
- ogłoszenie wyników wyborów.
§ 18. 1. Wybory Sołtysa i członków Rady Sołeckiej przeprowadza komisja skrutacyjna w składzie co najmniej 3 osób, wybrana spośród uprawnionych uczestników zebrania.
2. Członkiem komisji nie może być osoba kandydująca do organów sołectwa.
3. Głosowanie na Sołtysa i głosowanie na członków Rady Sołeckiej odbywa się oddzielnie .
4. Do zadań komisji skrutacyjnej należy:
2. Członkiem komisji nie może być osoba kandydująca do organów sołectwa.
3. Głosowanie na Sołtysa i głosowanie na członków Rady Sołeckiej odbywa się oddzielnie .
4. Do zadań komisji skrutacyjnej należy:
- przedstawienie uczestnikom zebrania trybu przeprowadzenia wyborów,
- przyjęcie zgłoszeń kandydatów,
- przygotowanie warunków organizacyjnych (urna wyborcza, zasłona) i przeprowadzenie tajnego głosowania,
- ustalenie wyników głosowania i wyborów oraz ich ogłoszenia,
- sporządzenie i podpisanie protokołu o wynikach wyborów.
5. Uchwałę zebrania wiejskiego o wyborze Sołtysa i członków Rady Sołeckiej podaje się do publicznej wiadomości.
§ 19. 1. Uprawnieni uczestnicy zebrania wyborczego wybierają Sołtysa i członków Rady Sołeckiej w głosowaniu tajnym ,bezpośrednim tylko spośród kandydatów zgłoszonych na zebraniu wyborczym.
2. Liczba kandydatów na Sołtysa i poszczególnych członków Rady Sołeckiej jest nieograniczona.
§ 20. 1. Uprawnieni uczestnicy zebrania wyborczego głosują kartami do głosowania, przygotowanymi przez komisję.
2. Na kartach do głosowania komisja wpisuje imiona i nazwiska kandydatów zgłoszonych na stanowisko Sołtysa i członków Rady Sołeckiej.
3. Nieważne są głosy na kartach:
§ 20. 1. Uprawnieni uczestnicy zebrania wyborczego głosują kartami do głosowania, przygotowanymi przez komisję.
2. Na kartach do głosowania komisja wpisuje imiona i nazwiska kandydatów zgłoszonych na stanowisko Sołtysa i członków Rady Sołeckiej.
3. Nieważne są głosy na kartach:
- całkowicie podartych,
- innych niż przygotowała komisja,
- oddanych niezgodnie z ustalonymi zasadami głosowania.
§ 21. Za wybranych na Sołtysa i członków Rady Sołeckiej uważa się kandydatów, którzy
uzyskali największą liczbę głosów.
ROZDZIAŁ VI
Odwołanie Sołtysa i Rady Sołeckiej
§ 22. 1. Odwołanie Sołtysa i członków Rady Sołeckiej stanowi wyłączną kompetencję zebrania wiejskiego.
2. Zebranie wiejskie w celu odwołania Sołtysa bądź członków Rady Sołeckiej zwołuje Wójt Gminy.
3. Wniosek wraz z uzasadnieniem w sprawie odwołanie Sołtysa lub członków Rady Sołeckiej winien być skierowany do Wójta Gminy.
4. O odwołanie Sołtysa i członków Rady Sołeckiej mogą występować:
a) mieszkańcy sołectwa, których wniosek uzyska poparcie (podpisy) 1/10 osób uprawnionych do udziału
2. Zebranie wiejskie w celu odwołania Sołtysa bądź członków Rady Sołeckiej zwołuje Wójt Gminy.
3. Wniosek wraz z uzasadnieniem w sprawie odwołanie Sołtysa lub członków Rady Sołeckiej winien być skierowany do Wójta Gminy.
4. O odwołanie Sołtysa i członków Rady Sołeckiej mogą występować:
a) mieszkańcy sołectwa, których wniosek uzyska poparcie (podpisy) 1/10 osób uprawnionych do udziału
w zebraniu wiejskim,
b) Wójt Gminy.
5.Odwołanie Sołtysa jest równoznaczne z odwołaniem Rady Sołeckiej .
b) Wójt Gminy.
5.Odwołanie Sołtysa jest równoznaczne z odwołaniem Rady Sołeckiej .
§ 23.1. Wniosek o odwołanie Sołtysa lub członków Rady Sołeckiej powinien zawierać uzasadnienie.
2. Rozpoznaniu przez Wójta Gminy podlegają wnioski ,o których mowa w ust.1:
1) stawiające Sołtysowi i członkom Rady Sołeckiej zarzuty:
a) nie wywiązywania się z obowiązków statutowych,
b) nie respektowania uchwał zebrania wiejskiego,
2) wskazujące na dopuszczenia się przez Sołtysa lub członków Rady Sołeckiej czynów dyskwalifikujących ich w opinii społecznej.
3. Wnioskom bez uzasadnienia Wójt nie nadaje biegu.
§ 24. 1. Odwołanie Sołtysa lub Rady Sołeckiej nie może nastąpić zaocznie chyba, że zainteresowani nie stawią się na zebraniu wiejskim bez usprawiedliwionych przyczyn.
2. Odwołanie następuje w trybie głosowania tajnego i bezpośredniego ,z zastrzeżeniem
§ 22 ust.5.
3. Głosowanie przeprowadza komisja skrutacyjna , do której stosuje się odpowiednio przepisy § 18 ust.1-4statutu.
4. Uchwałę zebrania wiejskiego w sprawie odwołania Sołtysa lub członków Rady Sołeckiej podaje się do publicznej wiadomości.
§ 25. 1. Sołtys lub członek Rady Sołeckiej może złożyć rezygnację z pełnionej funkcji w toku pełnionej kadencji.
2. Rezygnację z funkcji , o której mowa w ust.1, zebranie wiejskie przyjmuje uchwałą i podaje do publicznej wiadomości.
3.Wybory uzupełniające zarządza uchwałą Rada Gminy zgodnie z § 17 a przeprowadza komisja skrutacyjna do której stosuje się przepisy § 18 ust.1-4 statutu.
2. Rozpoznaniu przez Wójta Gminy podlegają wnioski ,o których mowa w ust.1:
1) stawiające Sołtysowi i członkom Rady Sołeckiej zarzuty:
a) nie wywiązywania się z obowiązków statutowych,
b) nie respektowania uchwał zebrania wiejskiego,
2) wskazujące na dopuszczenia się przez Sołtysa lub członków Rady Sołeckiej czynów dyskwalifikujących ich w opinii społecznej.
3. Wnioskom bez uzasadnienia Wójt nie nadaje biegu.
§ 24. 1. Odwołanie Sołtysa lub Rady Sołeckiej nie może nastąpić zaocznie chyba, że zainteresowani nie stawią się na zebraniu wiejskim bez usprawiedliwionych przyczyn.
2. Odwołanie następuje w trybie głosowania tajnego i bezpośredniego ,z zastrzeżeniem
§ 22 ust.5.
3. Głosowanie przeprowadza komisja skrutacyjna , do której stosuje się odpowiednio przepisy § 18 ust.1-4statutu.
4. Uchwałę zebrania wiejskiego w sprawie odwołania Sołtysa lub członków Rady Sołeckiej podaje się do publicznej wiadomości.
§ 25. 1. Sołtys lub członek Rady Sołeckiej może złożyć rezygnację z pełnionej funkcji w toku pełnionej kadencji.
2. Rezygnację z funkcji , o której mowa w ust.1, zebranie wiejskie przyjmuje uchwałą i podaje do publicznej wiadomości.
3.Wybory uzupełniające zarządza uchwałą Rada Gminy zgodnie z § 17 a przeprowadza komisja skrutacyjna do której stosuje się przepisy § 18 ust.1-4 statutu.
ROZDZIAŁ VII
Sołtys jako organ wykonawczy sołectwa
§ 26 .Sołtys sprawuje funkcję organu wykonawczego sołectwa.
§ 27. 1. Sołtys jako organ wykonawczy sołectwa:
§ 27. 1. Sołtys jako organ wykonawczy sołectwa:
- reprezentuje sołectwo na zewnątrz,
- organizuje realizację zadań statutowych sołectwa,
- realizuje określone przez prawo zadania z zakresu administracji publicznej,
- podejmuje czynności związane z wykonaniem uchwał zebrania wiejskiego.
- Działalność Sołtysa, jako organu wykonawczego sołectwa, wspomaga Rada Sołecka.
§ 28 . Do uprawnień Sołtysa, jako reprezentanta sołectwa, należy w szczególności:
- występowanie w imieniu sołectwa wobec władz, instytucji i organizacji,
- udział w sesjach Rady Gminy z prawem głosu doradczego,
- udział w naradach Sołtysów gminy poświęconych realizacji spraw ogólnych gminy,
- występowanie wobec organów gminy w celu realizacji uchwał zebrania wiejskiego,
- zwoływanie zebrania wiejskiego i przewodzenie jego obradom z uwzględnieniem postanowień niniejszego statutu,
- zwoływanie i przewodniczenie Radzie Sołeckiej , jeżeli jest jej przewodniczącym
- informowanie ogółu mieszkańców o ważnych sprawach dla sołectwa,
§ 29. Sołtys bierze udział w sesjach Rady Gminy, bez prawa udziału w głosowaniu nad uchwałami.
§ 30. Do uprawnień Sołtysa jako organizatora zadań sołectwa należy w szczególności:
§ 30. Do uprawnień Sołtysa jako organizatora zadań sołectwa należy w szczególności:
- przygotowywanie wraz z Radą Sołecką programów i planów działań sołectwa w dziedzinie kultury, sportu, utrzymania ładu, porządku i estetyki oraz przedkładanie ich zebraniu wiejskiemu,
- przygotowywanie planów finansowo-rzeczowych sołectwa zgodniez budżetem gminy,
- propagowanie inicjatyw społecznych w zakresie poprawy warunków infrastruktury lokalnej .
ROZDZIAŁ VIII
Rada Sołecka
§ 31. 1. Rada Sołecka wspomaga Sołtysa w realizacji jego zadań statutowych i współpracuje z nim jako organem wykonawczym sołectwa.
2. Rada Sołecka działa kolegialne i wszystkie sprawy należące do jej kompetencji rozstrzyga w formie uchwał, podjętych zwykłą większością głosów, w obecności co najmniej połowy ustalonego składu w głosowaniu jawnym.
3. Rada Sołecka uchwala okresowe plany pracy dla swojej działalności oraz dokonuje podziału pracy pomiędzy swoich członków.
4. Posiedzenia Rady Sołeckiej winny odbywać się w zależności od potrzeb, lecz nie rzadziej niż raz na kwartał.
5. Rada Sołecka podejmuje działania w zakresie:
1) realizacji planu finansowo-rzeczowego przyjętego na dany rok uchwałą zebrania wiejskiego,
2) pobudzania inicjatyw mieszkańców sołectwa do udziału w rozwiązywaniu jego problemów,
3) współorganizowania wykonania uchwał zebrania wiejskiego.
§ 32 . 1. Rada Sołecka składa się z 3-7 członków, z zastrzeżeniem ust.2.
2. W skład Rady Sołeckiej wchodzi Sołtys w ramach liczby członków Rady Sołeckiej określonej w ust.1.
3. Członkowie Rady Sołeckiej wybierają spośród swego grona Przewodniczącego Rady, oraz Z-cę Przewodniczącego , który w czasie usprawiedliwionej nieobecności Przewodniczącego wykonuje jego obowiązki. .
§ 33. 1. Rada Sołecka podejmuje działania w celu realizacji uchwał:
1) Rady Gminy,
2) zebrania wiejskiego.
§ 34 .1. Przewodniczący Rady Sołeckiej organizuje prace Rady i przewodniczy jej posiedzeniom, przedstawia porządek posiedzenia i czuwa nad prawidłowością podejmowanych uchwał.
2. Rada Sołecka przygotowuje projekty uchwał na Zebranie Wiejskie.
3. Posiedzenia Rady Sołeckiej winny być protokołowane.
2) pobudzania inicjatyw mieszkańców sołectwa do udziału w rozwiązywaniu jego problemów,
3) współorganizowania wykonania uchwał zebrania wiejskiego.
§ 32 . 1. Rada Sołecka składa się z 3-7 członków, z zastrzeżeniem ust.2.
2. W skład Rady Sołeckiej wchodzi Sołtys w ramach liczby członków Rady Sołeckiej określonej w ust.1.
3. Członkowie Rady Sołeckiej wybierają spośród swego grona Przewodniczącego Rady, oraz Z-cę Przewodniczącego , który w czasie usprawiedliwionej nieobecności Przewodniczącego wykonuje jego obowiązki. .
§ 33. 1. Rada Sołecka podejmuje działania w celu realizacji uchwał:
1) Rady Gminy,
2) zebrania wiejskiego.
§ 34 .1. Przewodniczący Rady Sołeckiej organizuje prace Rady i przewodniczy jej posiedzeniom, przedstawia porządek posiedzenia i czuwa nad prawidłowością podejmowanych uchwał.
2. Rada Sołecka przygotowuje projekty uchwał na Zebranie Wiejskie.
3. Posiedzenia Rady Sołeckiej winny być protokołowane.
ROZDZIAŁ IX
Zarząd mieniem komunalnym
§ 35. 1. Sołectwo zarządza i korzysta z mienia gminnego przekazanego mu przez Gminę.
2. Przekazanie mienia gminnego sołectwu następuje zarządzeniami Wójta Gminy:
1) na wniosek własny sołectwa ( uchwała zebrania wiejskiego),
2) z inicjatywy Wójta Gminy.
§ 36. 1. Bezpośrednie czynności związane z wykorzystaniem przekazanego mienia sprawuje Sołtys przy pomocy Rady Sołeckiej.
2. Obowiązkiem Sołtysa w zarządzaniu mieniem komunalnym jest zachowanie szczególnej staranności przy wykonywaniu zarządu zgodnie z przeznaczeniem tego mienia i jego ochrona .
ROZDZIAŁ X
Zasady gospodarki finansowej sołectwa
§ 37. 1. Sołectwo prowadzi gospodarkę finansową w ramach budżetu Gminy.
2. Sołectwo dysponuje środkami finansowymi wydzielonymi w budżecie Gminy na realizację zadań określonych niniejszym statutem.
3. Ustalenie wysokości środków określonych w ust.2 następuje poprzez pomnożenie liczby mieszkańców sołectwa , mających stałe zameldowanie na jego terenie w dniu 30 czerwca roku poprzedzającego rok budżetowy, przez równoważność pieniężną 0,1q żyta wg. ceny przyjętej do wymiaru podatku rolnego na dany rok w Gminie.
§ 38. 1. Podstawę finansowej i rzeczowej działalności sołectwa w danym roku budżetowym stanowi roczny plan finansowo-rzeczowy uchwalany przez zebranie wiejskie, którego projekt opracowuje Sołtys wraz z Radą Sołecką.
2. Zebranie wiejskie może zmieniać roczny plan finansowo-rzeczowy w zależności od potrzeb.
3. Sołtys jest zobowiązany przekazać Skarbnikowi Gminy roczny plan finansowo-rzeczowy sołectwa na dany rok budżetowy, przyjęty przez zebranie wiejskie, do dnia 15 marca. Powyższy obowiązek dotyczy również wprowadzenia zmian do planu finansowo-rzeczowego sołectwa. Każdą zmianę Sołtys przekazuje Skarbnikowi w terminie do 14 dni od dnia przyjęcia zmiany przez zebranie wiejskie.
4. Obsługa finansowa sołectwa prowadzona jest przez księgowość Urzędu Gminy. Dokumenty związane z wydatkami sołectwa przed akceptacją do wypłaty parafuje Sołtys.
5. Środki finansowe przyznane sołectwu na dany rok kalendarzowy nie wykorzystane w tym roku budżetowym nie przechodzą na rok następny.
§ 39. Posiadane przez sołectwo środki finansowe mogą być wydatkowane na :
1) prowadzenie inicjatyw służących poprawie estetyki oraz stanu ochrony środowiska, a w szczególności:
a) prowadzenie sołeckich konkursów, których celem jest podniesienie poziomu estetycznego sołectwa,
b) pielęgnacja zieleni komunalnej oraz terenów użyteczności publicznej w sołectwie,
c) wykonywanie nasadzeń zieleni trwałej na terenach należących do Gminy;
2) kulturę i sport masowy :
a) organizowanie przez Radę Sołecką uroczystości i imprez masowych dla mieszkańców sołectwa,
b) urządzanie placów zabaw dla dzieci ,
3) utrzymanie i konserwację mienia komunalnego przekazanego sołectwu ,
4) inne cele mieszczące się w kompetencjach Gminy i jej jednostek pomocniczych określone w ustawie.
5. Środki finansowe przyznane sołectwu na dany rok kalendarzowy nie wykorzystane w tym roku budżetowym nie przechodzą na rok następny.
§ 39. Posiadane przez sołectwo środki finansowe mogą być wydatkowane na :
1) prowadzenie inicjatyw służących poprawie estetyki oraz stanu ochrony środowiska, a w szczególności:
a) prowadzenie sołeckich konkursów, których celem jest podniesienie poziomu estetycznego sołectwa,
b) pielęgnacja zieleni komunalnej oraz terenów użyteczności publicznej w sołectwie,
c) wykonywanie nasadzeń zieleni trwałej na terenach należących do Gminy;
2) kulturę i sport masowy :
a) organizowanie przez Radę Sołecką uroczystości i imprez masowych dla mieszkańców sołectwa,
b) urządzanie placów zabaw dla dzieci ,
3) utrzymanie i konserwację mienia komunalnego przekazanego sołectwu ,
4) inne cele mieszczące się w kompetencjach Gminy i jej jednostek pomocniczych określone w ustawie.
§ 40. 1. W celu realizacji zadań przekraczających możliwości finansowe sołectwa lub adresowanych do mieszkańców więcej niż jednego sołectwa możliwe jest finansowanie tych zadań przez więcej niż jedną jednostkę pomocniczą Gminy.
2. W celu wykonania wspólnego zadania organy wykonawcze sołectw zawierają pisemne porozumienie.
3. Do realizacji porozumienia, o którym mowa w ust. 2 mają zastosowanie postanowienia dotyczące gospodarki finansowej sołectwa.
§ 41. 1. Gospodarka finansowa sołectwa podlega rocznej ocenie przez zebranie wiejskie.
2. Za prawidłową gospodarkę finansową sołectwa odpowiada Sołtys i Rada Sołecka.
3. Bieżącą kontrolę nad gospodarką finansową sołectwa sprawuje Wójt Gminy za pośrednictwem Skarbnika Gminy.
2. W celu wykonania wspólnego zadania organy wykonawcze sołectw zawierają pisemne porozumienie.
3. Do realizacji porozumienia, o którym mowa w ust. 2 mają zastosowanie postanowienia dotyczące gospodarki finansowej sołectwa.
§ 41. 1. Gospodarka finansowa sołectwa podlega rocznej ocenie przez zebranie wiejskie.
2. Za prawidłową gospodarkę finansową sołectwa odpowiada Sołtys i Rada Sołecka.
3. Bieżącą kontrolę nad gospodarką finansową sołectwa sprawuje Wójt Gminy za pośrednictwem Skarbnika Gminy.
ROZDZIAŁ XI
Nadzór nad działalnością sołectwa .
§ 42.1. Nadzór nad działalnością sołectwa sprawowany jest na podstawie kryterium zgodności z prawem, celowości, rzetelności i gospodarności.
2.Organami nadzoru nad działalnością sołectwa są: Rada Gminy, Wójt Gminy, a w sprawach finansowych Skarbnik Gminy.
3.Organy nadzoru mają prawo żądania niezbędnych informacji, danych i wyjaśnień dotyczących funkcjonowania jednostki pomocniczej.
4.Wójt w ramach sprawowanego nadzoru przyjmuje sprawozdanie organów sołectwa z działalności finansowo-rzeczowej .
§ 43 1. Sołtys zobowiązany jest do przedłożenia Wójtowi Gminy uchwał zebrania wiejskiego w terminie 7 dni od daty ich podjęcia.
2. Uchwały zebrania wiejskiego sprzeczne z prawem są nieważne.
3. Wójt Gminy wstrzymuje wykonanie uchwał zebrania wiejskiego sprzecznych z prawem i przekazuje je do rozpoznania Radzie Gminy , która orzeka o nieważności uchwał w całości lub w części.
4. Uchwała zebrania wiejskiego nie odpowiadająca wymogom celowości, gospodarności lub rzetelności może być uchylona przez Wójta Gminy .
5. Od decyzji Wójta Gminy , o której mowa w ust.4, sołectwu przysługuje prawo wniesienia odwołania do Rady Gminy w terminie 7 dni od daty otrzymania decyzji .
ROZDZIAŁ XII
Postanowienia końcowe
§ 44. 1.Spory między organami sołectwa wynikające na tle interpretacji niniejszego statutu rozpatruje Wójt.
2. Do zmian w statucie stosuje się przepisy dotyczące jego uchwalenia .
3. W sprawach nie uregulowanych niniejszym statutem mają zastosowanie przepisy ustawy o samorządzie gminnym.
§ 45.Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Zielona Góra.
§ 46.Traci moc uchwała Nr XXVII/15/2001 r Rady Gminy Zielona Góra z dnia 25 maja 2001 roku w sprawie uchwalenia Statutów Sołectw Gminy Zielona Góra /Dz.Urz.Woj.Lub.Nr 55, poz.488/.
§ 47.Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego.
§ 46.Traci moc uchwała Nr XXVII/15/2001 r Rady Gminy Zielona Góra z dnia 25 maja 2001 roku w sprawie uchwalenia Statutów Sołectw Gminy Zielona Góra /Dz.Urz.Woj.Lub.Nr 55, poz.488/.
§ 47.Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego.
Pobierz dane XML W sprawie uchwalenia statutu sołectwa (WSZYSTKIE SOLECTWA W GMINIE) położonego w Gminie Zielona Góra. Drukuj informację W sprawie uchwalenia statutu sołectwa (WSZYSTKIE SOLECTWA W GMINIE) położonego w Gminie Zielona Góra.
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Gmina Zielona Góra |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Wójt Gminy Zielona Góra |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2005-04-13 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Wójt Gminy Zielona Góra |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2005-04-13 12:22:15 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2005-04-13 12:23:17 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2005-04-13 12:23:17 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 3598 raz(y) |
W sprawie uchwalenia Statutu Komunalnego Zakładu Gospodarczego Gminy Zielona Góra z siedzibą w Zawadzie
Akapit nr 1 - brak tytułu
Uchwała Nr XXXIII/213/05
Rady Gminy Zielona Góra
z dnia 31 marca 2005 r.
Rady Gminy Zielona Góra
z dnia 31 marca 2005 r.
w sprawie uchwalenia Statutu Komunalnego Zakładu Gospodarczego Gminy Zielona Góra z siedzibą w Zawadzie
Na podstawie art. 40 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym /Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm./ uchwala się, co następuje:
Postanowienia ogólne.
§ 1.
Nadaje się statut Komunalnemu Zakładowi Gospodarczemu Gminy Zielona Góra z siedzibą w Zawadzie o treści określonej uchwałą.
§ 2.
Komunalny Zakład Gospodarczy Gminy Zielona Góra działa na podstawie przepisów:
- uchwały nr XX/32/92 Rady Gminy Zielona Góra z dnia 16 czerwca 1992 r. w sprawie powołania zakładu budżetowego pod nazwą „Komunalny Zakład Gospodarczy Gminy Zielona Góra z/s w Zawadzie”,
- ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym / Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.
- ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych /Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148 z późn. zm./,
- ustawy z dnia 22 marca 1990 r. o pracownikach samorządowych /Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1593 z późn. zm/.
- rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 26 lipca 2000 r. w sprawie zasad wynagradzania i wymagań kwalifikacyjnych pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych jednostek samorządu terytorialnego /Dz. U. Nr 61, poz. 708 z późn. zm./,
- niniejszego statutu.
§ 3.
Komunalny Zakład Gospodarczy Gminy Zielona Góra z siedzibą w Zawadzie ul. Szkolna 18 jest zakładem budżetowym Gminy Zielona Góra, zwanym w dalszych postanowieniach „Zakładem”.
Przedmiot i zakres działania
§ 4.
§ 4.
Przedmiotem działania Zakładu jest:
- w zakresie zarządzania gminnymi zasobami mieszkaniowymi i użytkowymi:
a/ administrowanie lokalami mieszkalnym i użytkowymi stanowiącymi własność Gminy, w tym zawieranie umów najmu i dzierżawy,
b/ wykonywanie bieżących napraw i remontów w ramach środków pochodzących z czynszów najmu, - w zakresie zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków:
a/ dostarczanie odbiorcom wody spełniającej obowiązujące przepisy sanitarne,
b/ utrzymanie, konserwacja i eksploatacja urządzeń komunalnych sieci wodociągowej i kanalizacyjnej oraz oczyszczalni ścieków,
c/ odbieranie ścieków,
d/ prowadzenie ewidencji i pobieranie opłat za dostawę wody i odbiór ścieków,
e/ świadczenie usług w zakresie odbioru nieczystości płynnych z osadników – szamb; - w zakresie zarządzania cmentarzami:
a/ utrzymanie cmentarzy komunalnych,
b/ świadczenie usług pogrzebowych, - w zakresie gospodarki rolnej:
a/ świadczenie usług rolniczych sprzętem przejętym na podstawie umowy użyczenia od Spółdzielni Usług Rolniczych w Zawadzie.
5/ wykonywanie innych działań w zakresie bieżącej obsługi gminy zlecanych przez Wójta Gminy Zielona Góra.
Organizacja Zakładu.
§ 5.
Bezpośredni nadzór nad Zakładem sprawuje Wójt Gminy Zielona Góra.
§ 6.
Kierownik Zakładu jest zatrudniany na podstawie umowy o prace przez Wójta Gminy Zielona Góra.
§ 7.
- Kierownik zarządza Zakładem i reprezentuje Zakład na zewnątrz.
- Kierownik działa jednoosobowo na podstawie i w granicach pełnomocnictwa udzielonego przez Wójta Gminy Zielona Góra.
- Kierownik zgodnie z udzielonymi pełnomocnictwami podejmuje samodzielnie decyzje i ponosi za nie odpowiedzialność.
§ 8.
- Służbowym przełożonym zatrudnionych w Zakładzie pracowników jest jego kierownik.
- Zwierzchnikiem służbowym Kierownika Zakładu jest Wójt Gminy Zielona Góra.
§ 9.
Szczegółową strukturę Zakładu określa regulamin organizacyjny Zakładu opracowany przez Kierownika Zakładu i zatwierdzony przez Wójta Gminy Zielona Góra.
§ 10.
- Do dokonywania czynności prawnych w imieniu Zakładu upoważniony jest Kierownik w zakresie ustalonym w pełnomocnictwie udzielonym przez Wójta.
- Jeżeli czynność prawna może spowodować powstanie zobowiązań pieniężnych, do jej skuteczności wymagana jest kontrasygnata Głównego Księgowego Zakładu lub upoważnionej przez niego osoby.
- Główny Księgowy oraz pełnomocnicy Zakładu działają w granicach pełnomocnictwa określonego przez Kierownika Zakładu.
- Udzielenie pełnomocnictwa wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności.
§ 11.
- Zakład prowadzi własne księgi rachunkowe i na jej podstawie sporządza
sprawozdania budżetowe. - Kontrolę prawidłowości rozliczeń Zakładu z budżetem Gminy sprawuje Skarbnik Gminy.
- Kierownik Zakładu w okresach półrocznych składa Wójtowi sprawozdania z działalności finansowo-rzeczowej Zakładu w ciągu miesiąca od zakończenia półrocza.
§ 12.
Odrębne przepisy określają zasady:
- planowania i sprawozdawczości,
- finansowania i rozliczania z budżetem gminy.
- tworzenia i wykorzystywania funduszów,
- ustalania cen.
Mienie zakładu.
§ 13.
Mienie Zakładu składa się z:
- mienia komunalnego przekazanego Zakładowi:
a/ w trwały zarząd,
b/ w administrowanie, - mienia przejętego na podstawie umowy użyczenia zawartej ze Spółdzielnią Usług Rolniczych w Zawadzie.
System kontroli wewnętrznej.
§ 14.
§ 14.
- W Zakładzie działa system kontroli wewnętrznej zapewniający celowość, gospodarność, rzetelność i legalność podejmowanych działań – prowadzonych na zasadach ustalonych przez Kierownika Zakładu w regulaminie organizacyjnym, o którym mowa w § 9.
- Ogólny nadzór nad funkcjonowaniem kontroli wewnętrznej sprawuje Kierownik Zakładu.
Postanowienia końcowe.
§ 15.
Zmiany w statucie mogą być dokonywane w trybie właściwym do jego uchwalenia.
§ 16.
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Zielona Góra.
§ 17.
Traci moc Uchwała Nr XV/2/96 Rady Gminy Zielona Góra z dnia 26 marca 1996 r. w sprawie statutu Komunalnego Zakładu Gospodarczego Gminy Zielona Góra z siedzibą w Zawadzie.
§ 18.
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego.
Pobierz dane XML W sprawie uchwalenia Statutu Komunalnego Zakładu Gospodarczego Gminy Zielona Góra z siedzibą w Zawadzie Drukuj informację W sprawie uchwalenia Statutu Komunalnego Zakładu Gospodarczego Gminy Zielona Góra z siedzibą w Zawadzie
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Gmina Zielona Góra |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Wójt Gminy Zielona Góra |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2005-03-25 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Wójt Gminy Zielona Góra |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2005-03-25 20:20:27 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2005-03-25 20:20:42 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2005-03-25 20:20:42 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 1368 raz(y) |
W sprawie zmiany budżetu gminy na 2005 rok
Akapit nr 1 - brak tytułu
Uchwała Nr XXXIII/195/ 05
Rady Gminy Zielona Góra
z dnia 31 marca 2005 roku
Rady Gminy Zielona Góra
z dnia 31 marca 2005 roku
w sprawie zmiany budżetu gminy na 2005 rok .
Na podstawie art.18 ust.2, pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym ( Dz.U. z 2001 r, Nr 142 , poz. 1591 z późn. zm. ) oraz art.109 , art.124 ust.1 ustawy z dnia 26 listopada 1998 roku o finansach publicznych ( Dz.U. z 2003 r Nr 15, poz.148 z późn. zm.) w związku z art.73 ust.1 ustawy z dnia 25 listopada 2004 r. o zmianie ustawy o finansach publicznych oraz o zmianie niektórych ustaw ( Dz.U. Nr 273 poz.2703 ) uchwala się co następuje :
§ . 1.
Zwiększa się planowane dochody budżetowe o kwotę 118.344 zł przy czym :
- w dziale 600 / transport i łączność /:
- wpływy z różnych opłat zwiększa się o 6.000 zł ; - w dziale 700 / gospodarka mieszkaniowa /:
- wpływy z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego przysługujące go osobom fizycznym w prawo własności wprowadza się na kwotę 18.000 zł - w dziale 801 / oświata i wychowanie /:
- dotacje otrzymane z budżetu państwa na dofinansowanie zadań własnych gminy zwiaz. z real. proj. ze śr. finansowych pozysk.przez RP ze śr.Banku Światowego zmniejsza się o 512 zł ; - w dziale 756 /dochody od osób praw.,od os. fiz.i od inn. jedn. nie posiad.os.praw./
- wpływy z opłaty eksploatacyjnej zwiększa się o 5.000 zł ; - w dziale 852 / pomoc społeczna / :
- dotacje cel. otrzymane z budż. pań. na realizację wł. zad. bież. gm. zwiększa się o 80.000 zł ; - w dziale 854 / edukacyjna opieka wychowawcza /:
- dotacje otrzymane z budżetu państwa na dofinansowanie zadań własnych gminy zwiaz. z real. proj. ze śr. finansowych pozysk.przez RP ze śr.Banku Światowego zmniejsza się o 144 zł ; - w dziale 900 / gospodarka komunalna i ochrona środowiska /:
- wpływy z różnych opłat wprowadza się na kwotę 10.000 zł .
§. 2.
Zwiększa się planowane wydatki budżetowe o kwotę 118.344 zł przy czym :
- w dziale 600 / transport i łączność /
- rozdział 60016 /drogi publiczne gminne/ zwiększa o kwotę 6.000 zł przy czym:
a) wydatki bieżące zwiększa się o 6.000 zł,
w tym : wynagr. i pochodne od wynagr. o kwotę 0 zł
b) wydatki majątkowe zwiększa się o 0 zł ; - w dziale 700 / gospodarka mieszkaniowa /:
- rozdział 70005 / gospodarka gruntami i nieruchom./ zwiększa się o 20.000 zł przy czym :
a) wydatki bieżące zwiększa się o 2.000 zł
w tym : wynagr. i pochodne od wynagr. o kwotę 0 zł
b) wydatki majątkowe zwiększa się o 18.000 zł ; - w dziale 801 / oświata i wychowanie / :
- rozdział 80101 / szkoły podstawowe / zmniejsza się o 512 zł przy czym :
a) wydatki bieżące zmniejsza się o 512 zł przy czym: wynagr. i pochodne od wynagr. zwiększa się o kwotę 0 zł
b) wydatki majątkowe zmniejsza się o 0 zł ; - w dziale 852 / pomoc społeczna – zadania własne / :
- rozdział 85214 /zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezp. społ./ zwiększa się o 80.000 zł przy czym:
a) wydatki bieżące zwiększa się o 80.000 zł przy czym: wynagr. i pochodne od wynagr. o kwotę 0 zł
b) wydatki majątkowe zwiększa się o 0 zł ; - w dziale 854 / edukacyjna opieka wychowawcza / :
- rozdział 85401 / świetlice szkolne / zmniejsza się o 7.608 zł przy czym :
a) wydatki bieżące zmniejsza się o 7.608 zł przy czym: wynagr. i pochodne od wynagr. zmniejsza się o kwotę 0 zł
b) wydatki majątkowe zwiększa się o 0 zł ;
- rozdział 85412 / kolonie obozy oraz inne formy wypoczynku dzieci i młodzieży szkolnej a także szkolenia młodzieży / zwiększa się o 20.464 zł przy czym :
a) wydatki bieżące zwiększa się o 20.464 zł przy czym: wynagr. i pochodne od wynagr. zwiększa się o kwotę 0 zł
b) wydatki majątkowe zwiększa się o 0 zł ; - w dziale 921 / kultura i ochrona dziedzictwa narodowego / :
- rozdział 92120 / ochrona i konserwacja zabytków / przy zachowaniu tej samej kwoty wydatków bieżących zwiększa się o 6.000 zł kwotę na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń .
§ 3.
Po dokonaniu zmian budżet gminy wynosi :
dochody budżetu - 31.512.482 zł wydatki budżetu - 35.738.235 zł
dochody budżetu - 31.512.482 zł wydatki budżetu - 35.738.235 zł
§ 4.
W uchwale Nr XXIX/156/04 Rady Gminy Zielona Góra z dnia 14 grudnia 2004 r. w sprawie budżetu gminy na 2005 rok skreśla się § 5 oraz załącznik Nr 6 pn. „ Plan przychodów i wydatków środka specjalnego „ Zajęcie pasa drogowego na 2005 rok” .
§ 5.
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Zielona Góra .
§ 6.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega wywieszeniu na tablicach ogłoszeń w sołectwach i tablicy informacyjnej w Urzędzie Gminy Zielona Góra
Pobierz dane XML W sprawie zmiany budżetu gminy na 2005 rok Drukuj informację W sprawie zmiany budżetu gminy na 2005 rok
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Gmina Zielona Góra |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Wójt Gminy Zielona Góra |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2005-03-25 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Wójt Gminy Zielona Góra |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2005-03-25 20:03:38 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2005-03-25 20:03:52 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2005-03-25 20:03:52 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 1288 raz(y) |
W sprawie: przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenu położonego w Drzonkowie.
Akapit nr 1 - brak tytułu
Uchwała Nr XXXIII/194/05
Rady Gminy Zielona Góra
z dnia 31 marca 2005
z dnia 31 marca 2005
w sprawie: przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenu położonego w Drzonkowie.
Na podstawie art. 18 ust. 2, pkt 5 ustawy z dnia 8 marca 1990r.o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 14 ust. 1,2,4 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. Nr 80, poz. 717 z późn. zm.), uchwala się co następuje:
§1.
- Przystępuje się do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenu położonego w miejscowości Drzonków.
- Granice terenu objętego planem są określone na mapie w skali 1:5000, stanowiącej załącznik nr 1 do niniejszej uchwały.
§2.
Przedmiotem planu jest określenie warunków zagospodarowania terenu z przeznaczeniem pod:
- zabudowę mieszkaniową jednorodzinną,
- zabudowę usługową,
- zabudowę techniczno - produkcyjną,
- budowę obwodnicy Drzonkowa,
z zachowaniem istniejących kompleksów leśnych, wraz z niezbędnymi terenami: komunikacji, zieleni i infrastruktury technicznej.
§3
Stosownie do art. 15 ust. 2 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, zakres ustaleń planu będzie obejmował:
- przeznaczenie terenów oraz linie rozgraniczające tereny o różnym przeznaczeniu lub różnych zasadach zagospodarowania,
- zasady ochrony i kształtowania ładu przestrzennego,
- zasady ochrony środowiska, przyrody i krajobrazu kulturowego,
- zasady ochrony dziedzictwa kulturowego i zabytków oraz dóbr kultury współczesnej,
- wymagania wynikające z potrzeb kształtowania przestrzeni publicznych,
- parametry i wskaźniki kształtowania zabudowy oraz zagospodarowania terenu, w tym linii zabudowy, gabaryty obiektów i wskaźniki intensywności zabudowy,
- granice i sposoby zagospodarowania terenów lub obiektów podlegających ochronie, ustalone na podstawie odrębnych przepisów, a także narażonych na niebezpieczeństwo powodzi oraz zagrożonych osuwaniem się mas ziemnych,
- szczegółowe zasady i warunki scalania i podziału nieruchomości objętych planem miejscowym,
- szczególne warunki zagospodarowania terenów oraz ograniczenia w ich użytkowaniu, w tym zakaz zabudowy,
- zasady modernizacji, rozbudowy i budowy systemów komunikacji i infrastruktury technicznej,
- sposoby i terminy tymczasowego zagospodarowania, urządzenia i użytkowania terenów, imprez masowych,
§ 4.
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Zielona Góra.
§ 5.
Uchwała wchodzi w życie z dniem jej podjęcia i i podlega wywieszeniu na tablicy informacyjnej Urzędu Gminy Zielona Góra
Pobierz dane XML W sprawie: przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenu położonego w Drzonkowie. Drukuj informację W sprawie: przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenu położonego w Drzonkowie.
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Gmina Zielona Góra |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Wójt Gminy Zielona Góra |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2005-03-25 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Wójt Gminy Zielona Góra |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2005-03-25 19:55:52 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2005-03-25 19:56:09 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2005-03-25 19:56:09 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 1314 raz(y) |
W sprawie ustalenia regulaminu przyznawania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Zielona Góra
Akapit nr 1 - brak tytułu
Uchwała Nr XXXIII/214/05
Rady Gminy Zielona Góra
z dnia 31 marca 2005 roku
z dnia 31 marca 2005 roku
w sprawie ustalenia regulaminu przyznawania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Zielona Góra
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 90 f ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.) uchwala się, co następuje:
Rozdział I
Postanowienia ogólne
§ 1.
Regulamin przyznawania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Zielona Góra, zwany dalej „regulaminem” określa:
- sposób ustalania wysokości stypendium szkolnego,
- formy udzielania stypendium szkolnego,
- tryb i sposób udzielania stypendium szkolnego,
- tryb i sposób udzielania zasiłku szkolnego.
§ 2.
Ilekroć w regulaminie jest mowa o:
- dochodzie miesięcznym na członka rodziny ucznia – należy przez to rozumieć dochód ustalony na zasadach określonych w art. 8 ust. 3-13 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej ( Dz. U. Nr 64, poz. 593 z późn. zm.),
- kryterium dochodowym na osobę w rodzinie – należy przez to rozumieć kwotę, o której mowa w art. 8 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej ( Dz. U. Nr 64, poz. 593 z późn. zm.),
- rodzinie – należy przez to rozumieć osoby spokrewnione lub niespokrewnione pozostające w faktycznym związku, wspólnie zamieszkujące i gospodarujące,
- ustawie o świadczeniach rodzinnych – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych ( Dz. U. Nr 228, poz. 2255 z późn. zm.),
- ustawie o systemie oświaty – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.).
§ 3.
Na warunkach przewidzianych w niniejszym regulaminie pomoc materialna jest przyznawana zamieszkałym na terenie Gminy Zielona Góra uczniom szkół wymienionych w art. 90 b ust. 3 i 4 ustawy o systemie oświaty.
Rozdział II
Sposób ustalania wysokości stypendium szkolnego oraz jego formy
Sposób ustalania wysokości stypendium szkolnego oraz jego formy
§ 4.
- Miesięczną wysokość stypendium szkolnego stanowi suma kwoty wynikającej z zakwalifikowania ucznia do grupy dochodowej, wymienionej w ust. 2 i kwoty stanowiącej indywidualne uzupełnienie stypendium, w zależności od okoliczności przewidzianych w art. 90 d ust. 1 ustawy o systemie oświaty.
- Ustala się następujące grupy dochodowe:
1) grupa I - dochód miesięczny na członka rodziny ucznia do wysokości 50 % kryterium dochodowego na osobę w rodzinie,
2) grupa II - dochód miesięczny na członka rodziny ucznia wyższy niż 50 % i nieprzekraczający 80 % kryterium dochodowego na osobę w rodzinie,
3) grupa III - dochód miesięczny na członka rodziny ucznia wyższy niż 80 % i nieprzekraczający 100 % kryterium dochodowego na osobę w rodzinie. - Maksymalna miesięczna wysokość stypendium szkolnego wynosi 200 % kwoty, o której mowa w art. 6 ust. 2 pkt 2 ustawy o świadczeniach rodzinnych.
- Kwota stypendium wynikająca z zakwalifikowania ucznia do grupy dochodowej wynosi:
1) przy I grupie – 60 %,
2) przy II grupie – 50 %,
3) przy III grupie – 40 %,
kwoty, o której mowa w ust. 3. - Kwota stanowiąca indywidualne uzupełnienie stypendium nie może być wyższa niż 60 % kwoty, o której mowa w ust. 3.
- Stypendium szkolne może być realizowane w okresach innych niż miesięczne lub jednorazowo, z tym, że wówczas łączna wysokość stypendium szkolnego stanowi wielokrotność wysokości miesięcznej.
- Uczeń, który otrzymuje inne stypendium o charakterze socjalnym ze środków publicznych, może otrzymać stypendium szkolne w wysokości, która łącznie z innym stypendium o charakterze socjalnym ze środków publicznych nie przekracza dwudziestokrotności kwoty, o której mowa w art. 6 ust. 2 pkt 2 ustawy oświadczeniach rodzinnych, a w przypadku słuchaczy kolegiów nauczycielskich, nauczycielskich kolegiów języków obcych i kolegiów pracowników służb społecznych osiemnastokrotności kwoty o której mowa w art. 6 ust. 2 pkt 2 ustawy oświadczeniach rodzinnych.
§ 5.
Stypendium szkolne może być udzielane w formie:
- częściowego lub całkowitego pokrycia kosztów udziału w zajęciach edukacyjnych, w tym wyrównawczych, wykraczających poza zajęcia organizowane w szkole w ramach planu nauczania, a także udziału w zajęciach edukacyjnych realizowanych poza szkołą,
- pomocy rzeczowej o charakterze edukacyjnym, w tym w szczególności zakupu podręczników, a także wydawnictw o charakterze encyklopedycznym, słowników, atlasów, przyborów szkolnych i stroju gimnastycznego,
- pokrycia kosztów związanych z pobieraniem nauki - przez uczniów szkół ponadgimnazjalnych oraz słuchaczy kolegiów, o których mowa w art. 90 d ust. 3 - poza miejscem zamieszkania, w tym w szczególności:
a) pokrycia kosztów zakwaterowania (internat, bursa, kwatera prywatna),
b) pokrycia kosztów dojazdu do szkoły środkami komunikacji zbiorowej, - świadczenia pieniężnego, jeżeli Wójt Gminy Zielona Góra uzna, że przyznanie stypendiów w formach, o których mowa w pkt 1-3 nie jest możliwe lub celowe.
Rozdział III
Tryb i sposób udzielania stypendium szkolnego
§ 6.
Tryb i sposób udzielania stypendium szkolnego
§ 6.
- Wnioski o przyznanie stypendium szkolnego uczniowie składają w szkole, do której uczęszczają, z zastrzeżeniem ust. 2.
- Osoby pobierające naukę w szkołach znajdujących się poza terenem Gminy Zielona Górą, składają wnioski, o których mowa w ust. 1 wraz z opinią dyrektora szkoły w sekretariacie Urzędu Gminy Zielona Góra.
- Szkoła zobowiązana jest do:
1) przyjmowania wniosków o przyznanie stypendium szkolnego,
2) sprawdzenia kompletności złożonych dokumentów,
3) dostarczenia kompletnych wniosków wraz z załącznikami oraz z opinią dyrektora szkoły do sekretariatu Urzędu Gminy Zielona Góra.
§ 7.
Wzór wniosku o przyznanie pomocy materialnej określa Wójt Gminy Zielona Góra w drodze zarządzenia.
§ 8.
- Stypendium szkolne udzielone w formie określonej w § 5 pkt 1, realizowane jest przez zapłatę należności za udział ucznia w zajęciach edukacyjnych, przelewem na rachunek bankowy podmiotu organizującego te zajęcia.
- Stypendium szkolne udzielane w formie rzeczowej określonej w § 5 pkt 2, udzielane jest przez:
1) dostarczenie uczniowi za pośrednictwem szkoły, do której uczęszcza, podręczników zaakceptowanych przez szkołę lub pomocy wskazanych we wniosku o stypendium,
2) zwrot uprzednio zaakceptowanych kosztów poniesionych na zakup podręczników i pomocy na podstawie przedstawionych rachunków.
3. Stypendium szkolne udzielone w formie określonej w § 5 pkt 3 lit. a, realizowane jest przez zapłatę należności za zakwaterowanie, przelewem na rachunek bankowy podmiotu zapewniającego zakwaterowanie.
4 Stypendium szkolne udzielone w formie określonej w § 5 pkt 3 lit. b, realizowane jest przez zwrot kosztów biletów miesięcznych lub jednorazowych na podstawie przedstawionych dokumentów (rachunków za ich zakup, znaczków, biletów).
5. Stypendium szkolne udzielone w formie określonej w § 5 pkt 4 jest wypłacane w formie gotówkowej, w kasie Urzędu Gminy Zielona Góra, z zastrzeżeniem ust. 6.
6. Przekazywanie stypendium w formie bezgotówkowej, na rachunek oszczędnościowo-rozliczeniowy jest dopuszczalne za pisemną zgodą wnioskodawcy.
7. Dokumenty potwierdzające poniesienie kosztów, o których mowa w ust. 2 pkt 2 oraz ust. 4 należy składać w Urzędzie Gminy Zielona Góra w terminie określonym w decyzji. Zwrot poniesionych kosztów, o których wyżej mowa, nastąpi po weryfikacji złożonych dokumentów.
Rozdział IV
Tryb i sposób udzielania zasiłku szkolnego
Tryb i sposób udzielania zasiłku szkolnego
§ 9.
Zasiłek szkolny może być przyznany uczniowi znajdującemu się przejściowo w trudnej sytuacji materialnej z powodu zdarzenia losowego.
§ 10.
Zdarzeniami losowymi uzasadniającymi przyznanie zasiłku są w szczególności:
- śmierć jednego lub obojga rodziców,
- nieuleczalna choroba rodziców lub pełnoletniego ucznia,
- ciężki wypadek powodujący trwały uszczerbek na zdrowiu,
- pożar lub zalanie mieszkania,
- zniszczenie, zagubienie oraz kradzież podręczników, pomocy szkolnych.
§ 11.
Zasiłek szkolny może być przyznany w formie:
- świadczenia pieniężnego na pokrycie wydatków związanych z procesem edukacyjnym,
- pomocy rzeczowej o charakterze edukacyjnym.
§ 12.
- Wysokość zasiłku szkolnego ustala się indywidualnie, oceniając skutki zdarzenia losowego, uzasadniającego złożenie wniosku.
- Do przyznania zasiłku szkolnego stosuje się odpowiednio § 6 i 7 niniejszego regulaminu.
§ 13.
Na zasiłki losowe dla uczniów przeznacza się nie więcej niż 5% dotacji celowej otrzymanej przez Gminę Zielona Góra zgodnie z art. 90 r. ustawy o systemie oświaty.
Rozdział V
Postanowienia końcowe
§ 14.
W sprawach nie objętych regulaminem, stosuje się przepisy ustawy o systemie oświaty.
§ 15.
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Zielona Góra.
§ 16.
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego.
Pobierz dane XML W sprawie ustalenia regulaminu przyznawania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Zielona Góra Drukuj informację W sprawie ustalenia regulaminu przyznawania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Zielona Góra
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Gmina Zielona Góra |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Wójt Gminy Zielona Góra |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2005-03-25 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Wójt Gminy Zielona Góra |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2005-03-25 19:49:41 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2005-03-25 19:49:56 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2005-03-25 19:49:56 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 1420 raz(y) |
W sprawie zatwierdzenia taryfy za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków.
Akapit nr 1 - brak tytułu
UCHWAŁA NR XXXII/188/05
RADY GMINY ZIELONA GÓRA
z dnia 28 luty 2005 r.
z dnia 28 luty 2005 r.
w sprawie zatwierdzenia taryfy za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym /Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z późn. zm./ oraz art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków /Dz.U. z 2001 Nr 72, poz. 747/ uchwala się, co następuje:
§ 1.
Zatwierdza się przedstawione przez Komunalny Zakład Gospodarczy Gminy Zielona Góra z siedzibą w Zawadzie taryfy za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków określone w załączniku do niniejszej uchwały.
§ 2.
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Zielona Góra.
§ 3.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Załączniki
Pobierz dane XML W sprawie zatwierdzenia taryfy za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków. Drukuj informację W sprawie zatwierdzenia taryfy za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków.
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Gmina Zielona Góra |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Wójt Gminy Zielona Góra |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2005-02-23 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Wójt Gminy Zielona Góra |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2005-02-23 16:55:49 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2005-02-23 16:56:00 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2005-02-23 16:56:00 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 1330 raz(y) |
W sprawie ustalenia wysokości dopłat do ceny 1 m3 wody i ścieków na terenie Gminy Zielona Góra.
Akapit nr 1 - brak tytułu
Uchwała nr XXXII/189/05
Rady Gminy Zielona Góra
z dnia 28 luty 2005 r.
z dnia 28 luty 2005 r.
w sprawie ustalenia wysokości dopłat do ceny 1 m3 wody i ścieków na terenie Gminy Zielona Góra.
Na podstawie art. 18 ust.2 pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym /Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm./, art. 24 ust. 6 ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r, o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzania ścieków /Dz. U. z 2001 r. Nr 72, poz. 747 z późn. zm./ uchwala się, co następuje:
§ 1.
Ustala się dopłaty do ceny 1m 3 wody dla gospodarstw domowych oraz gminnych jednostek oświatowych w wysokości 1.03 zł.
§ 2.
Ustala się dopłaty do ceny 1 m3 odprowadzonych ścieków dla gospodarstw domowych oraz gminnych jednostek oświatowych w wysokości 2,03 zł.
§ 3.
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Zielona Góra.
§ 4.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Pobierz dane XML W sprawie ustalenia wysokości dopłat do ceny 1 m3 wody i ścieków na terenie Gminy Zielona Góra. Drukuj informację W sprawie ustalenia wysokości dopłat do ceny 1 m3 wody i ścieków na terenie Gminy Zielona Góra.
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Gmina Zielona Góra |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Wójt Gminy Zielona Góra |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2005-02-23 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Wójt Gminy Zielona Góra |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2005-02-23 16:52:17 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2005-02-23 16:52:57 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2005-02-23 16:52:57 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 1307 raz(y) |
W sprawie upoważnienia Wójta Gminy Zielona Góra do ustalania cen i opłat
Akapit nr 1 - brak tytułu
UCHWAŁA Nr XXXII/187/05
RADY GMINY ZIELONA GÓRA
z dnia 28 lutego 2005 roku
RADY GMINY ZIELONA GÓRA
z dnia 28 lutego 2005 roku
w sprawie upoważnienia Wójta Gminy Zielona Góra do ustalania cen i opłat.
Na podstawie art.4 ust.2 ustawy z dnia 20 grudnia 1996 roku o gospodarce komunalnej /Dz.U.z 1997 r Nr 9, poz.43 z późn.zm./ uchwala się, co następuje:
§ 1.
- Powierza się Wójtowi Gminy Zielona Góra uprawnienia do ustalania cen i opłat bądź sposobu ustalenia cen i opłat za usługi komunalne o charakterze użyteczności publicznej oraz za korzystanie z gminnych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej, z zastrzeżeniem ust.2.
- Powierzenie, o którym mowa w ust.1, nie obejmuje uprawnienia do ustalania cen i opłat, które w przepisach ustawowych zostało wprost przyznane Radzie Gminy.
§ 2.
Traci moc uchwała Nr XXX/35/97 Rady Gminy Zielona Góra z dnia 14 listopada 1997 roku w sprawie upoważnienia Zarządu Gminy do ustalania cen i opłat.
§ 3.
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Zielona Góra.
§ 4.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega wywieszeniu na tablicy informacyjnej Urzędu Gminy Zielona Góra oraz tablicach ogłoszeń w sołectwach.
Pobierz dane XML W sprawie upoważnienia Wójta Gminy Zielona Góra do ustalania cen i opłat Drukuj informację W sprawie upoważnienia Wójta Gminy Zielona Góra do ustalania cen i opłat
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Gmina Zielona Góra |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Wójt Gminy Zielona Góra |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2005-02-20 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Wójt Gminy Zielona Góra |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2005-02-20 20:56:11 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2005-02-20 20:56:18 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2005-02-20 20:56:18 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 1331 raz(y) |
W sprawie ustalenia stawek dotacji przedmiotowych
Akapit nr 1 - brak tytułu
Uchwała Nr XXXII/190/ 05
Rady Gminy Zielona Góra
z dnia 28 lutego 2005 roku
Rady Gminy Zielona Góra
z dnia 28 lutego 2005 roku
w sprawie ustalenia stawek dotacji przedmiotowych.
Na podstawie art.18 ust.2, pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym ( Dz.U. z 2001 r, Nr 142 , poz. 1591 z późn. zm. ) oraz art.117 ust.3 ustawy z dnia 26 listopada 1998 roku o finansach publicznych ( Dz.U. z 2003 r Nr 15, poz.148 z późn. zm.) uchwala się co następuje:
§ 1.
Ustala się stawki jednostkowe dotacji przedmiotowej na 2005 rok dla Komunalnego Zakładu Gospodarczego Gminy Zielona Góra z siedzibą w Zawadzie w zakresie działalności:
- dostarczania wody dla gospodarstw domowych oraz gminnych jednostek oświatowych - w wysokości 1,03 zł do 1 m3 wody,
- odprowadzania ścieków dla gospodarstw domowych oraz gminnych jednostek oświatowych - w wysokości 2,03 zł do 1 m3 ścieków
- utrzymania przystanków autobusowych na terenie gminy – w wysokości 500 zł rocznie do jednego przystanku,
- utrzymania cmentarzy komunalnych na terenie gminy – w wysokości 1.957,93 zł rocz-nie do 1 ha.
§ 2.
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Zielona Góra.
§ 3.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega wywieszeniu na tablicy informacyjnej w Urzędzie Gminy Zielona Góra
Pobierz dane XML W sprawie ustalenia stawek dotacji przedmiotowych Drukuj informację W sprawie ustalenia stawek dotacji przedmiotowych
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Gmina Zielona Góra |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Wójt Gminy Zielona Góra |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2005-02-20 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Wójt Gminy Zielona Góra |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2005-02-20 20:52:16 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2005-02-20 20:52:24 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2005-02-20 20:52:24 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 1320 raz(y) |