ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

ARCHIWUM BIP Urzędu Gminy Zielona Góra
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Oświata

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2013-02-13 13:56:29 przez Robert Kubicki

Akapit nr - brak tytułu

tel. 68-4755651
I pietro  pokój 31c
 

Akapit nr - brak tytułu

Zakres zadań
  • prowadzenie spraw związanych z realizacją przez Gminę, jako organu prowadzącego, zadań dotyczących kształtowania, realizacji i prognozowania polityki oświatowej;
  • monitorowanie i analiza funkcjonowania sieci przedszkoli i szkół Gminy;
  • kontrola realizacji obowiązku nauki;
  • wykonywanie zadań z zakresu egzekucji realizacji obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego i obowiązku szkolnego;
  • prowadzenie ewidencji przedszkoli, szkół i placówek niepublicznych;
  • prowadzenie rejestru żłobków i klubów dziecięcych oraz wykazu dziennych opiekunów, prowadzących działalność na podstawie ustawy o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3;
  • współuczestniczenie w przygotowaniu projektu budżetu w zakresie oświaty;
  • organizowanie i prowadzenie postępowania związanego z awansem zawodowym nauczycieli;
  • wykonywanie zadań związanych z realizacją dofinansowania doskonalenia zawodowego nauczycieli szkół i placówek oświatowo-wychowawczych;
  • prowadzenie postępowania związanego z przyznawaniem pomocy zdrowotnej dla nauczycieli;
  • prowadzenie zadań zapewniających placówkom oświatowym z terenu Gminy warunki do pełnej realizacji programów nauczania i wychowania oraz zabezpieczenie prawidłowej ich działalności w realizacji zadań statutowych, a w szczególności:
    • analiza potrzeb i nadzór nad sprawnym dowozem uczniów do szkół;
    • analiza projektów organizacyjnych i przedkładanie ich Wójtowi
      do zatwierdzenia;
    • współpraca z dyrektorami placówek oświatowych oraz organami sprawującymi nadzór pedagogiczny nad placówkami oświatowymi;
    • współpraca z dyrektorami placówek i Referatem ds. Obywatelskich
      i Administracyjnych w celu sprawnego przekazywania informacji ewidencyjnych o dzieciach - stała analiza demograficzna;
    • prowadzenie spraw w zakresie zakładania, przekształcania i likwidowania placówek oświatowych;
  • prowadzenie zadań związanych z dofinansowaniem pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych pracowników;
  • prowadzenie zadań związanych z wnioskowaniem i realizacją programów dotyczących edukacji i oświaty dofinansowywanych ze środków zewnętrznych oraz sprawozdawczości w tym zakresie;
  • gromadzenie i przechowywanie aktualnych statutów, regulaminów i innej dokumentacji stanowiącej o organizacji jednostek oświatowych nadzorowanych przez Gminę;
  • przygotowywanie sprawozdań i statystyk dotyczących oświaty, w tym gromadzenie i przekazywanie danych w Systemie Informacji Oświatowej;
  • analiza efektywności kształcenia w oparciu o wyniki sprawdzianów klas VI szkół podstawowych i egzaminów gimnazjalnych;
  • realizacja zadań związanych z przyznawaniem stypendiów motywacyjnych dla uczniów;
  • współpraca w zakresie opracowywania projektów i planów rozwojowych Gminy;
  • prowadzenie spraw związanych przyznawaniem i rozliczaniem dotacji dla niepublicznych przedszkoli i innych form wychowania przedszkolnego;
  • przygotowywanie projektów zarządzeń i uchwał dotyczących oświaty.
 
« powrót do poprzedniej strony