2006
Szczegóły informacji
ZARZĄDZENIE NR VIII/06
Akapit nr 1 - brak tytułu
-
ZARZĄDZENIE NR VIII/06
Wójta Gminy Zielona Góra
z dnia 16 października 2006r.
w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Zielona Góra
Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym
(Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.), zarządza się co następuje:
Rozdział I
POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1.
Nadaje się Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy Zielona Góra o treści określonej niniejszym zarządzeniem.
§ 2.
Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy Zielona Góra, zwany dalej „Regulami-nem”, określa organizację i zasady funkcjonowania Urzędu Gminy Zielona Góra.
§ 3.
Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:
- Gminie - należy przez to rozumieć Gminę Zielona Góra,
- Radzie - należy przez to rozumieć Radę Gminy Zielona Góra,
- Wójcie, Zastępcy Wójta, Sekretarzu, Skarbniku, Kierowniku - należy przez to rozumieć odpowiednio: Wójta Gminy Zielona Góra, Zastępcę Wójta Gminy Zie-lona Góra, Sekretarza Gminy Zielona Góra, Skarbnika Gminy Zielona Góra oraz Kierownika Referatu Urzędu Gminy Zielona Góra,
- Zespole – należy przez to rozumieć Zespół ds. Społecznych, Przedsiębiorczości i Promocji,
- Komendzie Straży – należy przez to rozumieć Komendę Straży Gminnej,
- Referacie lub kierowniku referatu - należy przez to rozumieć również samo-dzielne stanowisko lub Zespół.
§ 4.
- Urząd jest jednostką budżetową Gminy.
- Siedzibą Urzędu jest miasto Zielona Góra.
Rozdział II
ZAKRES DZIAŁANIA I ZADANIA URZĘDU
§ 5.
ZAKRES DZIAŁANIA I ZADANIA URZĘDU
§ 5.
- Urząd jest aparatem pomocniczy Wójta, realizującym zadania wynikające ze spra-wowania przez Wójta funkcji organu wykonawczego Gminy.
-
Do zakresu działania Urzędu należy zapewnienie warunków do należytego wyko-nywania zadań Gminy w tym:
1) zadań własnych,
2) zadań zleconych,
3) zadań z zakresu administracji rządowej wykonywanych na podstawie porozu-mienia z organami administracji rządowej,
4) zadań publicznych powierzonych Gminie na podstawie porozumienia z innymi jednostkami samorządu terytorialnego.
§ 6.
Do zadań Urzędu należy w szczególności:
- przygotowywanie materiałów niezbędnych do podjęcia uchwał Rady, materia-łów niezbędnych do podejmowania i wydawania decyzji administracyjnych, po-stanowień i innych aktów z zakresu administracji publicznej oraz podejmowania innych czynności prawnych,
- kontaktowanie się z mieszkańcami Gminy, administracją samorządową, rzą-dową i sołectwami,
- przygotowanie i wykonywanie budżetu Gminy,
- planowanie zadań rzeczowych i wydatków dotyczących zadań stanowiska lub komórki organizacyjnej i składanie sprawozdań z realizacji tych zadań i wy-datków,
- zapewnienie warunków organizacyjnych do odbywania sesji Rady Gminy, po-siedzeń jej Komisji,
- prowadzenie zbioru przepisów gminnych oraz ich udostępnianie (także w for-mie elektronicznej), a także stała i bieżąca ich aktualizacja,
- realizowanie obowiązków i uprawnień pracodawcy.
Rozdział III
ORGANIZACJA URZĘDU
§ 7.
ORGANIZACJA URZĘDU
§ 7.
- Pracą Urzędu kieruje Wójt przy pomocy Zastępcy, Sekretarza i Skarbnika.
- W przypadku dłuższej nieobecności Wójta lub niemożności wykonywania przez niego obowiązków, jego zadania wykonuje Zastępca.
- Zastępca wykonuje zadania powierzone przez Wójta, w tym kieruje i sprawuje bezpośredni nadzór nad działalnością Zespołu, a w czasie nieobecności Sekreta-rza wykonuje jego zadania.
§ 8.
Sekretarz zapewnia sprawne funkcjonowanie Urzędu, odpowiada za organizację pra-cy Urzędu oraz wykonuje inne zadania określone przepisami lub wynikające z upo-ważnień i poleceń Wójta.
§ 9.
- Skarbnik sprawuje obsługę finansową - księgową budżetu Gminy, kieruje pracą Referatu Gospodarki Finansowej oraz sprawuje nadzór nad realizacją planów jednostek organizacyjnych i pomocniczych Gminy.
- W przypadku nieobecności Skarbnika lub nie możliwości wykonywania przez niego zadań, jego obowiązki wykonuje Zastępca Skarbnika.
§ 10.
-
W skład Urzędu wchodzą komórki organizacyjne, stanowiska i samodzielne sta-nowiska o następujących nazwach i symbolach:
1) Referat Gospodarki Finansowej – RGF,
2) Referat Gospodarki Gruntami – RGG,
3) Referat Infrastruktury Technicznej – RIT,
4) Referat Spraw Obywatelskich i Obronnych – ROO,
5) Zespół ds. Społecznych, Przedsiębiorczości i Promocji – ZSPP,
a) stanowisko ds. społecznych i promocji,
b) stanowisko ds. realizacji programów rozwojowych Gminy i spraw spo-łecznych,
c) stanowisko ds. przedsiębiorczości,
6) Stanowisko ds. Obsługi Rady Gminy – RG,
7) Radca prawny – RP,
8) Komendant Gminny Ochrony Przeciwpożarowej – KG,
9) Komenda Straży Gminnej – KSG,
10) Stanowisko ds. Kadr – K,
11) Stanowisko ds. Oświaty – OŚW,
12) Stanowisko ds. Informatyki – INF. - Strukturę organizacyjną Urzędu przedstawia schemat organizacyjny stanowiący za-łącznik do zarządzenia.
Rozdział IV
PODZIAŁ ZADAŃ I KOMPETENCJI
§ 11.
PODZIAŁ ZADAŃ I KOMPETENCJI
§ 11.
- Wójt wykonuje czynności wynikające z pełnienia funkcji organu wykonawczego Gminy.
-
Do zakresu zadań Wójta należy w szczególności:
1) reprezentowanie Gminy na zewnątrz,
2) nadzór nad realizacją budżetu,
3) składanie oświadczeń woli w imieniu Gminy w zakresie zarządu mieniem
4) sprawowanie funkcji kierownika Urzędu i podejmowanie czynności w sprawach z zakresu prawa pracy i wyznaczanie innych osób do podejmowa-nia tych czynności,
5) wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego wobec kierowników jed-nostek organizacyjnych,
6) wydawanie decyzji administracyjnych,
7) wydawanie zarządzeń, udzielanie upoważnień i pełnomocnictw, w zakresie swoich kompetencji,
8) gospodarowanie mieniem komunalnym
9) udzielanie odpowiedzi na skargi dotyczące pracowników Urzędu i podległych jednostek organizacyjnych,
10) udzielanie odpowiedzi na interpelacje i zapytanie radnych,
11) przyjmowanie petentów w ramach skarg i wniosków,
12) zapewnianie przestrzeganie prawa przez wszystkich pracowników,
13) czuwanie nad tokiem i terminowością wykonywania zadań Urzędu oraz ogól-ny nadzór, nad prawidłowym wykonywaniem przez pracowników czynności kancelaryjnych,
14) realizacja zadań szefa Obrony Cywilnej Gminy,
15) uczestniczenie w realizacji zadań w zakresie zarządzania kryzysowego.
§ 12.
Do zadań Zastępcy Wójta należy w szczególności:
- wykonywanie zadań powierzonych przez Wójta w ramach zakresu czynności, udzielonych upoważnień i pełnomocnictw,
- zastępowanie Wójta i Sekretarza w razie ich nieobecności lub wynikających z innych przyczyn niemożności pełnienia obowiązków przez Wójta lub Sekretarza Gminy,
- kierowanie i bieżący nadzór nad realizacją zadań powierzonych Zespołowi ds. Społecznych, Przedsiębiorczości i Promocji,
- nadzór i koordynacja zadań wynikających ze Strategii Rozwoju Gminy Zielona Góra i Planu Rozwoju Lokalnego Gminy Zielona Góra,
- koordynacja i nadzór nad opracowywaniem i realizowaniem projektów w ramach finansowania środkami zewnętrznymi krajowymi i środkami pochodzącymi ze źródeł zagranicznych, w tym z budżetu Unii Europejskiej,
- nadzór i koordynacja zadań związanych z funkcjonowaniem BIP pod względem poprawności merytorycznej, zakresu tematycznego, terminowości, aktualizacji i zabezpieczenia danych,
- prowadzenie i koordynowanie zadań w ramach informatyzacji stanowisk pracy w Urzędzie.
§ 13.
Do zadań Sekretarza Gminy należy:
- zapewnienie prawidłowego funkcjonowania Urzędu,
- organizowanie pracy Urzędu i koordynowanie działań podejmowanych przez poszczególne stanowiska pracy dotyczących spraw organizacyjnych Urzędu,
- występowanie z wnioskiem do Wójta w sprawach zmian w Regulaminie Orga-nizacyjnym Urzędu,
- opracowywanie zakresów czynności dla samodzielnych stanowisk pracy i kie-rowników referatów,
- sprawowanie nadzoru nad funkcjonowaniem kontroli wewnętrznej w Urzędzie i kontroli zewnętrznej prowadzonej przez Urząd,
- nadzór w zakresie przestrzegania instrukcji kancelaryjnej, w tym jednolitego rzeczowego wykazu akt, a także KPA,
- udział w przygotowywaniu projektów uchwał Rady oraz zarządzeń Wójta ,
- czuwanie nad prawidłowym tokiem i terminowością wykonywania zadań Urzę-du, w tym udzielaniem odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych oraz skargi i wnioski składane przez petentów do Urzędu
- inicjowanie i tworzenie warunków do podnoszenia kwalifikacji pracowników, prowadzenie spraw związanych ze szkoleniem, kształceniem i dokształcaniem pracowników,
- uczestniczenie w realizacji zadań w zakresie obronności kraju oraz zarządzania kryzysowego,
-
współpraca ze stanowiskiem ds. kadr w zakresie prowadzenia spraw kadrowo-osobowych pracowników Urzędu i kierowników jednostek organizacyjnych
w oparciu o politykę kadrową przyjętą przez Wójta, - nadzór nad realizacją zadań przypisanych statutem Gminnemu Ośrodkowi Po-mocy Społecznej,
- monitorowanie i koordynowanie zadań wynikających z realizacji ustawy o sys-temie oświaty.
§ 14.
Do zadań Skarbnika Gminy należy w szczególności:
- pełnienie funkcji Głównego Księgowego w Urzędzie,
- kierowanie pracą Referatu Gospodarki Finansowej,
- koordynowanie i wykonywanie zadań w zakresie przygotowania projektu uchwały budżetowej Gminy zgodnie z procedurami i terminami ustalonymi przez Radę,
- prowadzenie bieżącej analizy gospodarki finansowej Gminy i informowanie Wójta o realizacji budżetu,
- nadzorowanie wykonywania zadań określonych w ustawie o rachunkowości,
- nadzorowanie i kontrolowanie gospodarki finansowej referatów, jednostek or-ganizacyjnych Gminy i jednostek pomocniczych oraz współdziałanie w tym za-kresie z Komisją Rewizyjną Rady Gminy,
- opiniowanie projektów aktów prawnych i innych dokumentów niosących skutki finansowe dla budżetu Gminy, a w przypadkach określonych prawem składanie kontrasygnaty,
- współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową, Urzędem Skarbowym, ZUS oraz innymi organami administracji rządowej i samorządowej w zakresie finansów publicznych,
- sporządzanie planu finansowego i układu wykonawczego dochodów i wydat-ków budżetu oraz ich zmian w trakcie roku budżetowego,
- sporządzanie planu finansowego zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych do realizacji Gminie odrębnymi ustawami oraz ich zmian w okresie realizacji budżetu,
- przedstawianie projektów limitów wydatków na wieloletnie programy inwesty-cyjne,
- przedstawianie propozycji przeznaczania nadwyżek budżetowych oraz określa-nie źródeł finansowania deficytu budżetowego wraz z opracowywaniem odpo-wiednich analiz i opinii ich dotyczących,
- opracowywanie projektów uchwał Rady Gminy w sprawie zaciągania kredytów i pożyczek oraz udzielania gwarancji i poręczeń,
- uczestniczenie w procesie legislacyjnym uchwalania budżetu Gminy, w tym współdziałanie z poszczególnymi Komisjami Rady w zakresie prac związanych z przygotowaniem budżetu oraz jego realizacją,
- sporządzanie sprawozdań budżetowych jak również opracowywanie informacji półrocznej o przebiegu wykonania budżetu oraz sprawozdania rocznego z wy-konania budżetu zgodnie z zakresem i formą przyjętymi przez Radę,
- określanie procedur planistycznych i terminów ich realizacji dla jednostek orga-nizacyjnych,
- nadzorowanie realizacji wykonywania umowy zawartej z bankiem obsługującym budżet Gminy,
- opracowywanie zasad rachunkowości, gospodarki majątkiem trwałym, inwenta-ryzacji majątku i zasad odpowiedzialności za powierzone mienie oraz kontroli wewnętrznej.
§ 15.
Do zadań wspólnych Kierowników referatów, w zakresie powierzonych spraw nale-ży:
- przygotowywania projektów uchwał Rady Gminy i zarządzeń Wójta wraz z uza-sadnieniem,
- przygotowywanie materiałów (informacje, analizy, programy, dokumentacje, itp.) obejmujących zakres działań Referatu,
- wnikliwe i terminowe załatwianie spraw i interesantów,
-
przygotowywanie i prowadzenie spraw wynikających ze stosowania KPA,
a przede wszystkim przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych, - wnikliwe rozpatrywanie skarg i wniosków zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
- przestrzeganie przepisów bhp i p. poż.,
- współpraca z Sekretarzem w zakresie zapewnienia właściwego funkcjonowania Urzędu oraz organizacji obsługi interesantów
-
współpraca ze Skarbnikiem w zakresie planowania i realizacji zadań ujętych
w budżecie Gminy, - przygotowywanie i ewidencja akt i rejestrów itp. oraz ich przekazywanie do ar-chiwum Urzędu,
- realizacja zadań wynikających z ustawy o dostępie do informacji publiczneja w szczególności przekazywanie informacji do BIP
- przestrzeganie zasad określonych w ustawie o ochronie informacji niejawnych i ustawie o ochronie danych osobowych,
- stosowanie przepisów ustawy Prawo o zamówieniach publicznych,
-
organizowanie pracy i podział zadań dla podległych pracowników – kierowanie
i nadzór nad właściwym wypełnianiem obowiązków, - przygotowanie podlegających zatwierdzaniu przez Wójta, zakresów czynności podległym pracownikom, oraz organizowanie zastępstw na stanowiskach,
- prowadzenie kontroli wewnętrznej i kontroli zewnętrznej w zakresie meryto-rycznie prowadzonych spraw przez referat.
Rozdział V
ZADANIA REFERATÓW WCHODZĄCYCH W SKŁAD URZĘDU GMINY
§ 16 .
ZADANIA REFERATÓW WCHODZĄCYCH W SKŁAD URZĘDU GMINY
§ 16 .
Do zakresu działania Referatu Gospodarki Finansowej należy:
- obsługa wykonywania budżetu Gminy,
- prowadzenie rachunkowości budżetu Gminy
- prowadzenie ewidencji i rozliczeń zaciągniętych przez Gminę kredytów i poży-czek oraz udzielonych gwarancji i poręczeń,
- przekazywanie środków finansowych, zgodnie z przyjętymi zasadami, dyspo-nentom środków budżetowych,
-
prowadzenie spraw wynikających z ustawy o podatkach i opłatach lokalnych oraz ustawy Ordynacja podatkowa w tym:
a) przygotowywanie decyzji w zakresie zobowiązań podatkowych,
b) ewidencja dochodów podatkowych, - prowadzenie ewidencji i windykacji dochodów własnych Gminy wg tytułów prawnych i terminów realizacji,
- prowadzenie rachunkowości gminnych funduszy celowych,
- prowadzenie ewidencji wydatków UG zgodnie z przyjętym planem finanso-wym,
- przygotowywanie analiz z realizacji budżetu Gminy dla potrzeb organów Gmi-ny, organów państwowych oraz sprawozdawczości budżetowej,
- przygotowywanie analiz i opinii dla organów Gminy w sprawie udzielania ulg, odraczania, umarzania i rozkładania na raty opłat i innych należności stanowią-cych dochody Gminy,
- kontrolowanie i prowadzenie spraw związanych z przestrzeganiem dyscypliny finansów publicznych przez referaty oraz jednostki organizacyjne Gminy,
- prowadzenie ewidencji księgowej mienia komunalnego,
- prowadzenie ewidencji podatku VAT i rozliczanie się z tego tytułu z urzędem skarbowym,
- prowadzenie ewidencji udziałów i akcji w spółkach prawa handlowego oraz od-setek i dywidend od kapitałów wniesionych do spółek,
- udział w pracach komisji przetargowych dotyczących zbywania mienia Gminy oraz udzielania zamówień publicznych,
- wykonywanie obsługi kasowej,
- prowadzenie obsługi finansowo- płacowej urzędu gminy,
- prowadzenie ewidencji oraz windykacji grzywien nakładanych w drodze man-datu karnego przez strażników straży gminnej zgodnie z obowiązującym rozpo-rządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji,
- kontrola dokumentów księgowych, umów i porozumień pod względem formal-no-rachunkowym oraz zgodności z obowiązującymi przepisami prawa finanso-wego i przyjętymi zasadami wewnętrznymi,
- współdziałanie z organami administracji rządowej, samorządowej, instytucjami kontroli i nadzoru oraz bankami w zakresie prowadzonych spraw
-
prowadzenie spraw wynikających z ustawy o przeciwdziałaniu wprowadzaniu do obrotu finansowego wartości majątkowych pochodzących nielegalnych lub nieujawnionych źródeł oraz przeciwdziałaniu finansowaniu terroryzmu, w tym:
a) przygotowywanie projektów powiadomienia GIIF o podejrzeniu wprowadze-nia do obrotu finansowego wartości majątkowych pochodzących z nielegal-nych lub nieujawnionych źródeł,
b) przeprowadzenie szkoleń pracowników jednostki w zakresie niezbędnym
do prawidłowego wykonywania zadań, jako jednostki współpracującej z GIIF,
c) nadzór nad przestrzeganiem zasad zawartych w instrukcji w sprawie przeciw-działania wprowadzaniu do obrotu finansowego wartości majątkowych pocho-dzących z nielegalnych lub nieujawnionych źródeł,
d) okresowa analiza zapisów rejestru powiadomień GIIF o podejrzanych wpro-wadzeniach do obrotu finansowego wartości majątkowych pochodzących
z nielegalnych bądź nieujawnionych źródeł, w celu ustalenia ich wzajemnych powiązań i przedstawienie raportu.
§ 17 .
Do zakresu działania Referatu Infrastruktury Technicznej należy:
-
prowadzenie spraw wynikających z ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, Prawa Budowlanego i ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, a w szczególności:
a) przygotowywanie projektów uchwał w sprawach planów zagospodarowania przestrzennego,
b) opracowywania projektów decyzji ustalających warunki zabudowy, o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego,
c) współdziałanie z organami nadzoru budowlanego,
d) realizacja zadań związanych z ochroną zabytków, - opracowywanie projektów postanowień opiniujących zgodność proponowanego podziału nieruchomości z ustaleniami planu miejscowego,
- prowadzenie spraw wynikających z ustawy o ochronie praw lokatorów, mieszka-niowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego,
-
prowadzenie spraw wynikających z ustawy o gospodarce komunalnej, a w szcze-gólności :
a) nadzór i koordynacja nad zadaniami realizowanymi przez zakład budżetowy
w zakresie obsługi komunalnej Gminy,
b) koordynowanie spraw z zakresu ustalania cen i opłat za usługi komunalne
o charakterze użyteczności publicznej świadczone na rzecz mieszkańców,
c) sporządzania projektów uchwał regulujących zasady i tryb korzystania
z obiektów i urządzeń użyteczności publicznej,
d) współdziałanie z właściwymi jednostkami w sprawach z zakresu komunikacji lokalnej i łączności, -
prowadzenie spraw wynikających z ustaw : Prawo o ochronie środowiska, o odpa-dach, o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, o ochronie zwierząt, o in-spekcji weterynaryjnej, o inspekcji ochrony środowiska, inspekcji sanitarnej,
a w szczególności:
a) opracowywanie gminnego programu ochrony środowiska,
b) realizowanie zadań związanych z utrzymaniem porządku i czystości na terenie Gminy poprzez uporządkowanie gospodarki odpadami, utrzymania w czysto-ści dróg i chodników, utrzymania terenów zielonych, itp.,
c) umieszczanie i utrzymywanie tablic z nazwami ulic i placów oraz posesji.
d) prowadzenie zadań inwestycyjnych w zakresie ochrony środowiska, - realizacja zadań wynikających z ustawy Prawo energetyczne,
- prowadzenie spraw z zakresu infrastruktury technicznej, w tym realizacja zadań inwestycyjnych
-
realizacja zadań wynikających z ustawy o transporcie drogowym, ustawy Prawo
o ruchu drogowym, ustawy o drogach publicznych - prowadzenie spraw wynikających z ustawy o zamówieniach publicznych w zakre-sie objętym działalnością Urzędu.
§ 18.
Do zakresu działania Referatu Gospodarki Gruntami należy:
-
realizacja zadań wynikających z ustawy o rodzinnych ogrodach działkowych oraz ustawie o gospodarce nieruchomościami, ustawy o przekształceniu prawa użytko-wania wieczystego w prawo własności nieruchomości, a w szczególności:
a) prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem nieruchomościami sta-nowiącymi gminny zasób, w tym sprzedaż gruntów, oddawanie ich
w użytkowanie wieczyste, najem, dzierżawę, użyczenie czy w trwały zarząd,
b) realizacja spraw związanych z wykonywaniem, ograniczeniem lub przeniesie-niem praw do nieruchomości, w tym dotyczących podziału nieruchomości lub wywłaszczenia,
c) opracowywanie decyzji w sprawach podziału gruntów,
d) prowadzenie ewidencji analitycznej gruntów,
e) ustalanie udziału w kosztach budowy urządzeń infrastruktury technicznej- wo-dociągowej, -
realizacja zadań wynikających z ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych,
o nasiennictwie, o ochronie roślin, o przeciwdziałaniu narkomanii, o zwalczaniu chorób zakaźnych , - realizacja zadań wynikających z ustawy Prawo wodne, ustawy o zbiorowym zaopa-trzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków,
- prowadzenie ksiąg gospodarstw,
-
realizacja zadań wynikających z ustawy Prawo łowieckie, poprzez współdziałanie z organizacjami i instytucjami prowadzącymi przedmiotowe sprawy zgodnie
ze swoją działalnością statutową, -
prowadzenie spraw wynikających z ustawy o lasach oraz ustawy o ochronie przy-rody, w tym:
a) wydawanie zezwoleń na usunięcie drzew lub krzewów,
b) przygotowanie projektów rozstrzygnięć w zakresie wprowadzenia form ochro-ny przyrody, -
prowadzenie spraw z zakresu nazewnictwa miejscowości i obiektów fizjograficz-nych oraz numeracji nieruchomości, w tym:
a) prowadzenie spraw i przygotowywanie propozycji dotyczących ustalania nazw ulic, placów publicznych, miejscowości i charakteru jednostek osadniczych położonych na terenie Gminy,
b) prowadzenie i uzupełnianie map z miejscowościami i ulicami,
c) ustalanie numeracji nieruchomości z zachowaniem odpowiednich procedur.
§ 19.
Do zakresu działania Referatu Spraw Obywatelskich i Obronnych należy:
-
realizacja zadań wynikających z ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobi-stych, w tym:
a) prowadzenie ewidencji ludności z zachowaniem dyscypliny meldunkowej,
b) wydawanie dowodów osobistych,
c) wprowadzanie numerów identyfikacyjnych PESEL, -
realizacja zadań w zakresie określonym ustawą o izbach rolniczych oraz przygo-towywania obsługi wyborów do władz – samorządowych, parlamentarnych, pre-zydenckich oraz obsługi referendum w tym :
a) prowadzenie stałych rejestrów wyborców,
b) współdziałanie z biurem wyborczym w zakresie prowadzenia spraw tech-niczno-kancelaryjnych i prowadzenia archiwum, - przygotowywanie pod względem organizacyjnym wyborów ławników,
-
realizacja zadań wynikających z ustawy o powszechnym obowiązku obrony,
w tym:
a) przeprowadzenie rejestracji przedpoborowych i przygotowanie dokumen-tacji do przeprowadzenia poboru na terenie Gminy,
b) prowadzenie akcji kurierskiej,
c) prowadzenie akcji ogólnego ostrzegania,
d) realizacja zadań na wypadek ,,W”,
e) organizowanie drużyn OC na wypadek klęsk żywiołowych, -
prowadzenie spraw z zakresu współdziałania Gminy z organami Policji, Straży Gminnej i organami sprawiedliwości, w tym:
a) kontroli nad realizacją dyscypliny meldunkowej,
b) przestrzegania ładu i porządku publicznego,
c) wykonywanie przez Gminę przekazywanych do realizacji wyroków sądów, -
prowadzenie spraw bhp i p. poż. na rzecz Urzędu, w tym:
a) realizowanie zadań służby bezpieczeństwa i higieny pracy,
b) prowadzenie instruktażu ogólnego z zakresu bhp i ochrony p. poż.,
c) prowadzenie dokumentacji wypadków w drodze do i z pracy,
d) organizowanie i koordynowanie okresowych badań profilaktycznych, -
zapewnienie technicznych i materialnych warunków funkcjonowania Urzędu oraz realizacja spraw wynikających z ustawy o zakładowym zasobie archiwal-nym i archiwach:
a) obsługa kancelaryjno-techniczna Urzędu,
b) gospodarowanie środkami rzeczowymi, drukami, formularzami oraz pro-wadzenie magazynu materiałów biurowo gospodarczych,
c) prowadzenie prenumeraty i rozdzielnictwa wydawnictw promulgacyjnych oraz czasopism i prasy codziennej dla potrzeb Urzędu,
d) prawidłowe zabezpieczenie obiektu przed włamaniem i kradzieżą,
e) załatwianie spraw związanych z zamawianiem i wykonywaniem pieczątek, pieczęci urzędowych i tablic, -
realizacja zadań wynikających z ustawy Prawo o zgromadzeniach, ustawy
o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej oraz ustawy o bezpie-czeństwie imprez masowych, -
prowadzenie spraw z zakresu administrowania pomieszczeniami Urzędu Gminy,
w tym:
a) przygotowywanie umów w zakresie eksploatacji budynku i przestrzeganie realizacji ich postanowień,
b) czuwanie nad zabezpieczeniem w budżecie środków na utrzymanie Urzę-du,
c) zabezpieczenie stanowisk pracy w materiały i urządzenia niezbędne
do wykonywania pracy,
d) utrzymanie ładu i czystości w pomieszczeniach budynku Urzędu,
e) współdziałanie z Referatem Gospodarki Finansowej w zakresie prawidło-wej gospodarki środkami trwałymi i nietrwałymi w Urzędzie,
f) nadzór nad prawidłową eksploatacją technicznego sprzętu biurowego oraz przygotowywanie umów na konserwację, serwis ww. sprzętu oraz sieci elektrycznej, wodno-kanalizacyjnej,
g) prowadzenie spraw z zakresu informacji wizualnej oraz informacji kiero-wanych do publikatorów,
h) współdziałanie w zakresie prawidłowej gospodarki środkami i materiałami, przeznaczonymi na prawidłowe działanie stanowisk pracy w Urzędzie.
i) organizacja i nadzór nad pracą Sekretariatu Wójta i Biura Podawczego Urzędu.
Rozdział VI
SZCZEGÓŁOWY ZAKRES ZADAŃ SAMODZIELNYCH STANOWISK PRACY
§ 20.
SZCZEGÓŁOWY ZAKRES ZADAŃ SAMODZIELNYCH STANOWISK PRACY
§ 20.
Do zakresu działania Radcy Prawnego należy obsługa prawna Urzędu, w tym:
- opiniowanie pod względem formalno - prawnym projektów uchwał Rady Gminy i zarządzeń Wójta,
- parafowanie umów i porozumień zawieranych z innymi podmiotami
- udzielanie pomocy prawnej w związku ze stosowaniem kodeksu postępowania administracyjnego,
- sporządzanie opinii prawnych na pisemnie złożony wniosek w zakresie spraw prowadzonych przez Urząd,
- opiniowanie pod względem formalno - prawnym decyzji pracodawcy wynikają-cych ze stosowania kodeksu pracy,
- udzielanie porad i konsultacji prawnych dla potrzeb Urzędu i Rady Gminy,
- wydawanie opinii w sprawach zawarcia ugody majątkowej i umorzeń wierzytel-ności,
- udzielanie informacji o zmianach w obowiązującym stanie prawnym w zakresie działalności Urzędu,
- wykonywanie zastępstwa procesowego przed sądami powszechnymi i administra-cyjnymi.
§ 21.
Do zakresu działania Stanowiska obsługi Rady Gminy należy:
- przygotowywanie pod względem organizacyjno-technicznym posiedzeń Rady i Komisji,
- kompletowanie materiałów, w tym projektów uchwał i innych dokumentów na po-siedzenie Rady i Komisji,
- protokołowanie obrad sesji, posiedzeń Komisji, zebrań i spotkań organizowanych przez Radę oraz Komisje,
- prowadzenie rejestru uchwał Rady i Komisji,
- prowadzenie rejestrów wniosków, zapytań i interpelacji składanych przez radnych,
- prowadzenie pod względem organizacyjno-technicznym spraw jednostek pomoc-niczych Gminy - sołectw, w tym obsługa kancelaryjno - techniczna narad i szkoleń sołtysów,
- obsługa techniczna wyborów do samorządów lokalnych – współdziałanie z orga-nami sołectw,
- prowadzenie zbiorów przepisów gminnych, udostępnianie do powszechnego użyt-ku w siedzibie Urzędu oraz wprowadzanie do BIP-u,
- przygotowywanie spraw związanych z konsultacjami społecznymi,
- przechowywanie uchwał podejmowanych przez Radę oraz przekazywanie ich do archiwum,
- prowadzenie rejestru korespondencji wpływającej do Przewodniczącego Rady Gminy oraz przygotowywanie odpowiedzi,
- prowadzenie spraw osobowych radnych i sołtysów,
- współpraca z jednostkami pomocniczymi i ich organami w zakresie organizowania imprez kulturalno – sportowo - rekreacyjnych o zasięgu lokalnym,
- prowadzenie spraw związanych z nadawaniem honorowego obywatelstwa Gmi-ny.
§ 22.
Do zakresu działania Stanowiska ds. Kadr należy:
-
prowadzenie spraw osobowych pracowników Urzędu i kierowników jednostek or-ganizacyjnych w tym:
a) prowadzenie dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych,
b) prowadzenie rejestru upoważnień i pełnomocnictw udzielanych przez Wójta,
c) przygotowywanie procedur związanych z konkursami na obsadzanie stano-wisk pracy,
d) prowadzenie ewidencji czasu pracy pracowników Urzędu oraz ewidencji składanych wniosków emerytalno - rentowych,
e) przygotowywanie projektów planów urlopów,
f) realizacja zadań z zakresu ustawy o ochronie informacji niejawnych. - współpraca w zakresie obsługi systemu komputerowego ,,Płatnik’’,
- realizacja projektów w zakresie przeciwdziałania bezrobociu - współpraca z Po-wiatowym Urzędem Pracy i innymi organizacjami zajmującymi się tym proble-mem,
- realizowanie zadań wynikających z opieki nad praktykantami i stażystami,
- prowadzenie ewidencji, szkoleń, kursów i innych form dokształcania realizowa-nych przez pracowników Urzędu,
- prowadzenie spraw socjalnych pracowników
-
pełnienie funkcji Pełnomocnika ds. ochrony informacji niejawnych, w tym:
a) sprawowanie nadzoru nad Kancelarią Tajną,
b) zapewnienie ochrony informacji niejawnych,
c) zapewnienie ochrony systemów i sieci teleinformatycznych,
d) kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów
o ochronie tych informacji,
e) okresowa kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów,
f) opracowywanie planu ochrony jednostki organizacyjnej i nadzorowanie jego realizacji,
g) szkolenie pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych.
§ 23.
Do zakresu działania stanowiska ds. Oświaty należy:
-
prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań Gminy jako organu prowadzą-cego placówki oświatowe, w tym:
a) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem przez dyrektorów funkcji administratorów obiektów,
b) prowadzenie spraw związanych z organizacją placówek oświatowych, -
prowadzenie spraw wynikających z Karty Nauczyciela, w tym:
a) przygotowywanie dokumentów związanych z nadawaniem stopnia awansu zawodowego nauczycieli,
b) prowadzenie spraw w zakresie kształcenia i dokształcania nauczycieli, - prowadzenie spraw w zakresie ochrony zdrowia ludności, w tym organizacja opieki zdrowotnej,
- przyjmowanie wniosków i ofert o dofinansowanie z budżetu gminy zleconych za-dań własnych innym podmiotom z dziedziny edukacji i wychowania,
-
prowadzenie spraw związanych z wydawaniem decyzji administracyjnych
w sprawach przyznawania stypendiów uczniom, - prowadzenie zbioru przepisów prawnych dotyczących oświaty, w tym zbiorów wewnętrznych aktów prawnych placówek oświatowych (statuty, regulaminy orga-nizacyjne szkół i przedszkoli).
§ 24.
Do zakresu działania Komendanta Gminnego Ochrony Przeciwpożarowej należy:
-
realizacja zadań wynikających z ustawy o ochronie przeciwpożarowej, w tym:
a) zapewnienie koniecznych warunków, umożliwiających działalność ratowniczą w krajowym systemie ratowniczo-gaśniczym,
b) podejmowanie działań w zakresie wyposażenia, utrzymania, wyszkolenia i zapewnienia gotowości bojowej ochotników straży pożarnej, - koordynowanie prac związanych z zaopatrzeniem w wodę do zewnętrznego ga-szenia pożarów,
- prowadzenie spraw wynikających z ustawy o stanie klęski żywiołowej, a w szczególności spraw związanych z funkcjonowaniem Gminnego Zespołu Reagowania Kryzysowego,
- prowadzenie spraw z zakresu realizacji planu operacyjnego ochrony przed po-wodzią.
§ 25 .
Do zakresu działania Komendanta Straży Gminnej należy:
-
zapewnienie prawidłowego działania Straży i kierowanie jej działalnością poprzez planowanie, organizowanie i koordynowanie zadań wynikających
z obowiązujących przepisów, a w szczególności:
a) poprzez współpracę z referatami, samodzielnymi stanowiskami Urzędu Gminy i jednostkami organizacyjnymi Gminy w zakresie merytorycznego ich działania,
b) opracowywanie i realizację planów pracy i planów kontroli,
c) współdziałanie z Policją i jednostkami Straży Pożarnej, - nakładanie grzywien w drodze mandatów karnych oraz prowadzenie ich ewidencji,
- organizowanie pracy strażników – prowadzenie dziennika zgłoszeń i przydzielanie zadań do realizacji,
- prowadzenie dokumentacji dotyczącej korespondencji zgodnie z instrukcją kancelaryjną,
- przygotowywanie dla Rady Gminy i Wójta sprawozdań, analiz oraz bieżących informacji z realizowanych zadań.
§ 26.
Do zadań Stanowiska ds. Informatyki należy:
- opracowywanie i wdrażanie kompleksowego programu informatyzacji i kompute-ryzacji Urzędu oraz gminnych jednostek organizacyjnych,
- kierowanie pracami dotyczącymi wykorzystania komputerów w Urzędzie,
- analizowanie potrzeb Urzędu w zakresie systemów informatycznych
- dbanie o nowoczesność rozwiązań planowanych do zastosowania w Urzędzie i spójność z modelem przyjętym w administracji rządowej,
- określanie i nadzór nad przestrzeganiem w Urzędzie standardów oraz parametrów sprzętu i oprogramowania, opiniowanie zakupów i inwestycji w tym zakresie,
- obsługa systemu informatycznego w Urzędzie - administrowanie siecią kompute-rową,
- instalowanie, konfigurowanie i konserwacja urządzeń komputerowych, oraz wszelkiego oprogramowania w Urzędzie, załatwianie spraw serwisu i gwarancyj-nych,
- koordynacja i nadzór nad przygotowywaniem założeń do programów, projekto-wanie, zakup i wdrażanie systemów aplikacyjnych,
- nadzór legalności stosowanego oprogramowania i właściwego zabezpieczenia da-nych (archiwizacja danych, kontrola antywirusowa itp.),
- współdziałanie w organizacji szkoleń informatycznych,
- udzielanie pracownikom wszelkiej pomocy związanej z pracą ze sprzętem i opro-gramowaniem komputerowym,
- zakup sprzętu i oprogramowania informatycznego,
- pełnienie funkcji "administratora systemu" w myśl przepisów dotyczących ochrony informacji niejawnych,
- realizacja zadań związanych z techniczną obsługą serwisów internetowych Urzę-du,
- ujednolicanie i standaryzacja oprogramowania wdrażanych i eksploatowanych systemów informatycznych oraz ich wersji technicznych,
- opracowywanie regulaminów dotyczących eksploatacji sprzętu i oprogramowań,
- podejmowanie działań związanych z pozyskiwaniem środków europejskich w za-kresie realizacji zadań Urzędu,
- redagowanie Biuletynu Informacji Publicznej,
- koordynacja oraz nadzór nad wymianą informacji pomiędzy Urzędem a innymi podmiotami,
- udzielanie pomocy w sprawach informatycznych gminnym jednostkom,
- koordynacja i unifikacja procesów związanych z finansowaniem i zakupem sprzętu informatycznego dla jednostek, o których mowa w pkt 20,
-
realizacja zadań należących do Użytkownika systemu e-CMS jako administratora umieszczającego dane w Biuletynie Informacji Publicznej, w tym:
a) wprowadzanie informacji do BIP,
b) uzupełnianie i aktualizacja baz danych,
c) zabezpieczanie danych przetworzonych,
d) archiwizacja danych,
e) kontakt z zarządcą serwera, na którym funkcjonuje baza BIP Gminy, -
prowadzenie spraw wynikających z ustawy o ochronie danych osobowych, w tym:
a) przeciwdziałanie dostępowi osób niepowołanych do systemu przetwarzania danych osobowych,
b) podejmowanie odpowiednich działań w przypadku wykrycia naruszeń w sys-temie zabezpieczeń.
Rozdział VII
ZADANIA ZESPOŁU DS. SPOŁECZNYCH, PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
I PROMOCJI
§ 27
ZADANIA ZESPOŁU DS. SPOŁECZNYCH, PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
I PROMOCJI
§ 27
-
Do zakresu działania Stanowiska ds. społecznych i promocji należy:
1) prowadzenie spraw z zakresu przepisów ustawy o pożytku publicznym i wolonta-riacie, w tym opracowywanie i realizacja programu współpracy z organizacjami pożytku publicznego,
2) współdziałanie z jednostkami realizującymi zadania z zakresu upowszechniania kultury poprzez wspólne planowanie i organizowanie imprez okolicznościowych (kalendarz imprez) przy współudziale samorządów lokalnych i innych jednostek działających na terenie Gminy,
3) prowadzenie spraw z zakresu sportu i kultury fizycznej w tym prowadzenie ewi-dencji obiektów i urządzeń sportowo-rekreacyjnych użyteczności publicznej,
4) prowadzenie działań w zakresie promocji i organizacji turystyki i wypoczynku,
5) inicjowanie, koordynowanie i prowadzenie spraw związanych z kontaktami za-granicznymi poprzez: opracowywanie programów spotkań, przygotowywania sce-nariuszy i uczestnictwo w wyjazdach zagranicznych,
6) współpraca ze stowarzyszeniami gmin w tym:
a) przygotowywanie kalendarza imprez o zasięgu przygranicznym,
b) podtrzymywanie kontaktów z byłymi mieszkańcami Gminy w ramach re-alizowania małych projektów przygranicznych ze środków unijnych,
7) współpraca z mediami, kontakty z prasą i telewizją w zakresie promocji Gminy,
8) nadzór nad stroną internetową Gminy w zakresie jej aktualizacji, zebrania i przy-gotowania materiałów do publikacji internetowej,
9) przygotowywanie publikacji i prezentacji medialnej o Gminie w formie folderów, przewodników, albumów zdjęciowych, zeszytów okolicznościowych, kronik itp.
§ 28.
Do zakresu działania Stanowiska ds. realizacji programów rozwojowych Gminy i spraw społecznych należy:
-
prowadzenie, koordynowanie i monitorowanie spraw związanych z realizacją
i sprawozdawczością planów rocznych i wieloletnich opracowywanych na pod-stawie uchwał Rady i zarządzeń Wójta, a w szczególności uchwały w sprawie Strategii Rozwoju Gminy Zielona Góra, uchwały w sprawie Planu Rozwoju Lo-kalnego Gminy Zielona Góra oraz uchwały w sprawie programu „Odnowa Wsi oraz Zachowanie i Ochrona Dziedzictwa Kulturowego”, - prowadzenie rejestru wniosków w ramach projektów realizowanych z funduszy strukturalnych oraz monitorowanie harmonogramów ich realizacji,
- współpraca w zakresie przygotowania i realizacji projektów dofinansowywanych przez Euroregion w tematach społeczno-kulturalno-oświatowych,
-
wykonywanie zadań wynikających, z zastrzeżeniem § 29 pkt 4, z ustawy o wy-chowywaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi oraz ustawy o prze-ciwdziałaniu narkomanii, w tym:
a) współuczestniczenie w opracowywaniu Gminnego Programu Profilaktyki
i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Programu Przeciwdziałania Narkomanii,
b) współpraca z zakładami opieki zdrowotnej, sądami, prokuraturą, policją, strażą gminną, szkołami, organizacjami pozarządowymi, kościołami i innymi insty-tucjami w zakresie wychowania w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholi-zmowi oraz narkomanii,
c) obsługa techniczno – kancelaryjna Gminnej Komisji Rozwiązywania Proble-mów Alkoholowych,
d) prowadzenie spraw dotyczących kontroli punktów sprzedaży napojów alkoho-lowych na terenie Gminy Zielona Góra w zakresie przestrzegania ustawy
o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi,
e) prowadzenie spraw dotyczących prowadzenia świetlic socjoterapeutycznych na terenie gminy.
§ 29.
Do zakresu działania Stanowiska ds. przedsiębiorczości należy:
-
realizowanie zadań wynikających z ustaw regulujących prowadzenie działalności gospodarczej, w tym:
a) prowadzenie ewidencji działalności gospodarczej,
b) przygotowywanie zaświadczeń o wpisie do ewidencji działalności gospodar-czej, - współpraca z Krajowym Rejestrem Sądowym,
- informowanie Referatu GF o zmianach w ewidencji działalności gospodarczej mogących mieć wpływ na powstanie zaległości podatkowych,
-
prowadzenie zadań wynikających z ustawy o wychowaniu w trzeźwości i prze-ciwdziałaniu alkoholizmowi, między innymi:
a) przygotowywanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
b) naliczanie opłat za korzystanie z zezwoleń, o których mowa w pkt 4 lit. a, - prowadzenie archiwum zakładowego zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- kierowanie kancelarią tajną w Urzędzie,
- realizacja zadań wynikających z ustawy o usługach turystycznych.
Rozdział VIII
ZASADY FUNKCJONOWANIA URZĘDU
§ 30.
ZASADY FUNKCJONOWANIA URZĘDU
§ 30.
Pracownicy ponoszą odpowiedzialność za prawidłowe wykonywanie zadań i obo-wiązków określonych zakresem czynności, a przede wszystkim za:
- zgodność z prawem opracowywanych decyzji,
- dokładną znajomość i prawidłowe stosowanie przepisów prawa,
- właściwe przyjmowanie i załatwianie interesantów,
- przestrzeganie terminów załatwiania spraw,
- prowadzenie dokumentacji zgodnie z instrukcją kancelaryjną.
§ 31.
- Kierownicy referatów odpowiadają przed Wójtem za realizację zadań powierzo-nych niniejszym Regulaminem, oraz za prawidłowe wykonywanie czynności wynika-jących z indywidualnego zakresu czynności.
- Zakresy czynności dla samodzielnych stanowisk pracy i kierowników referatów za-twierdza Wójt na wniosek Sekretarza.
- Zakresy czynności dla podległych pracowników w ramach swoich referatów opraco-wują kierownicy i na ich wniosek zatwierdza Wójt.
- W przypadku załatwiania spraw leżących w kompetencji kilku referatów lub samo-dzielnych stanowisk pracy koordynującym jest referat lub samodzielne stanowisko pracy, do którego właściwości należy ostateczne załatwienie sprawy. W sprawach spornych co do właściwości referatu rozstrzyga Wójt.
§ 32.
Za prawidłowe wykonywanie zadań realizowanych przez referat odpowiada Kie-rownik referatu, za Zespół - Zastępca Wójta a za Komendę – Komendant Straży:
- ponosząc odpowiedzialność za organizację pracy, merytoryczną działalność oraz dyscyplinę pracy,
- ponosząc odpowiedzialność za terminowe załatwianie spraw oraz sprawną i uprzejmą obsługę petentów,
- przygotowując propozycję odpowiedzi na skargi i wnioski,
- sprawując kontrolę wewnętrzną.
§ 33.
-
Planowanie pracy w Urzędzie ma charakter zadaniowy – służy sprecyzowaniu zadań nałożonych na poszczególne komórki organizacyjne oraz wytyczeniu i koordy-nacji przedsięwzięć zmierzających do realizacji tych zadań. Podstawę planowania działalności Urzędu stanowią zadania nie mające charakteru czynności rutynowych
i powtarzalnych lecz zadania wynikające z uchwał Rady i zarządzeń Wójta. - Plany pracy sporządzane są w formie harmonogramów zawierających tematy i ter-miny realizowanych zadań, podlegających zatwierdzeniu przez Wójta.
- Harmonogramy, o których mowa w ust. 2 mogą być zmieniane w ciągu roku w formie aneksów.
- Za realizację planów pracy odpowiadają Kierownicy referatów.
§ 34.
W Urzędzie sprawowana jest kontrola wewnętrzna w stosunku do pracowników Urzędu i kontrola zewnętrzna w stosunku do jednostek organizacyjnych Gminy. Ce-lem kontroli jest zapewnienie prawidłowości wykonywania zadań Urzędu przez po-szczególnych pracowników i jednostki organizacyjne.
§ 35.
Kontrola zewnętrzna prowadzona jest zgodnie z planem kontroli opracowywanym przez Kierowników referatów i zatwierdzanym przez Wójta.
§ 36.
Wójt, może podjąć decyzję w sprawie przeprowadzenia kontroli nie objętej planem,o którym mowa w § 35.
§ 37.
Kierownicy referatów prowadzą między innymi kontrolę w zakresie przestrzegania zarządzeń Wójta, regulaminu pracy, realizacji zadań określonych zakresem czynności dla poszczególnych pracowników.
§ 38.
Z każdej kontroli sporządza się protokół, który powinien określać fakty stanowiące podstawę do oceny referatu lub kontrolowanego w badanym okresie. Protokół
z kontroli podpisuje kontrolowany i kontrolujący.
z kontroli podpisuje kontrolowany i kontrolujący.
§ 39.
Wystąpienia pokontrolne kierowane są do kontrolowanych w terminie 14 dni od daty podpisania protokółu.
§ 40.
Sekretarz Gminy prowadzi działalność kontrolną w zakresie przestrzegania dyscy-pliny pracy, stosowania instrukcji kancelaryjnej, załatwiania interesantów .
§ 41.
Dokumentacja kontroli, o której mowa w § 40, określającą jej zakres, prowadzona jest w zeszycie kontroli.
§ 42.
Skarbnik Gminy sprawuje kontrolę w zakresie gospodarki finansowej prowadzonej przez jednostki organizacyjne i jednostki pomocnicze gminy. Szczegółowy zakres
i sposób prowadzenia tej kontroli reguluje oddzielne zarządzenie Wójta.
i sposób prowadzenia tej kontroli reguluje oddzielne zarządzenie Wójta.
§ 43.
Ewidencję protokółów kontroli zewnętrznych prowadzonych przez Urząd jak i re-jestr kontroli przeprowadzanych w Urzędzie przez organ kontroli zewnętrznej pro-wadzi Sekretarz Gminy, który także nadzoruje realizację wydanych przez te organy zaleceń pokontrolnych.
ZASADY PRZYJMOWANIA, EWIDENCJOWANIA ORAZ ZAŁATWIANIA SKARG I WNIOSKÓW
§ 44 .
§ 44 .
- Petenci w sprawach skarg i wniosków przyjmowani są przez Wójta Gminy w wyznaczonym dniu tygodnia i w określonych godzinach.
- Petenci w sprawie skarg i wniosków są przyjmowani przez Sekretarza, Kierow-ników referatów oraz pozostałych pracowników w każdym dniu, w godzinach pracy Urzędu.
-
Przyjmowanie, rozpatrywanie, załatwianie oraz rejestrowanie skarg i wniosków napływających do Urzędu koordynuje Sekretarz, który:
1) czuwa nad terminowym załatwianiem skarg i wniosków,
2) prowadzi bieżącą kontrolę przyjmowania, rejestrowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków,
3) dokonuje okresowych ocen. -
Centralny rejestr skarg i wniosków, prowadzony w Sekretariacie Urzędu, zawie-ra:
1) liczbę porządkową,
2) datę przyjęcia,
3) nazwisko i imię oraz adres zgłaszającego,
4) przedmiot,
5) nazwisko osoby odpowiedzialnej za załatwienie,
6) obowiązujący termin,
7) datę faktycznego załatwienia skargi lub wniosku,
8) sposób załatwienia,
9) informację – kogo powiadomiono o załatwieniu,
10) numer teczki i nazwę komórki organizacyjnej załatwiającej sprawę. - Pracownik po otrzymaniu skargi lub wniosku wpisuje je do ewidencji skarg i wniosków samodzielnego stanowiska, oraz rejestruje w centralnym rejestrze skarg i wniosków prowadzonym przez Sekretariat.
- Skargi i wnioski powinny być załatwiane bez zbędnej zwłoki, a w przypadkach wymagających postępowania wyjaśniającego w terminach ustawowych.
-
Skargę lub wniosek skierowany do Urzędu niezgodnie z jego właściwością po zarejestrowaniu w rejestrze centralnym należy niezwłocznie, nie później niż
w terminie 7 dni przekazać właściwemu organowi lub instytucji zawiadamiając o tym zainteresowanego. - Postępowanie w sprawie załatwienia skargi lub wniosku normuje kodeks postę-powania administracyjnego.
PRZYGOTOWYWANIE ZARZĄDZEŃ I INNYCH DOKUMENTÓW
DO PODPISU WÓJTA
§ 45.
DO PODPISU WÓJTA
§ 45.
- Projekty zarządzeń i innych pism przygotowuje właściwy merytorycznie Kierow-nik Referatu, co potwierdza parafą.
-
Zarządzenie wymaga:
1) uzasadnienia, które sporządza projektodawca aktu,
2) uzgodnienia z Kierownikami Referatów, jeśli zawiera zadania z ich właściwo-ści,
3) parafy radcy prawnego,
4) parafy Skarbnika, jeśli wywołuje skutki finansowe. -
Po uzyskaniu podpisu Wójta, zarządzeniu:
1) wydanemu przez Wójta jako organ w sprawach działalności Gminy wynikają-cych z przepisów nadaje się numer cyframi arabskimi i rejestruje w rejestrze prowadzonym w Sekretariacie Urzędu, prowadzącym zbiór zarządzeń Wójta jako organu Gminy,
2) wydanemu przez Wójta jako kierownika Urzędu w sprawach związanych z funkcjonowaniem Urzędu nadaje się numer cyframi rzymskimi i rejestruje
w rejestrze prowadzonym przez Sekretarza Gminy, prowadzącym zbiór zarzą-dzeń wewnętrznych. - Referat – projektodawca, przekazuje kopie zarządzeń zainteresowanym referatom lub jednostkom organizacyjnym.
- W przypadku gdy zarządzenie lub inny dokument dotyczy zagadnień z różnych dzie-dzin, Wójt wyznacza Kierownika Referatu wiodącego.
ZASADY PODPISYWANIA PISM
§ 46. 1.
§ 46. 1.
Wójt podpisuje:
-
decyzje w indywidualnych sprawach z zakresu zadań administracji publicznej,
2) zarządzenia,
3) korespondencję z organami administracji rządowej, samorządowej i innymi pod-miotami w zakresie działań statutowych gminy,
4) odpowiedzi na interpelacje i wnioski radnych oraz parlamentarzystów,
5) odpowiedzi na skargi i wnioski dotyczące działalności pracowników i referatów oraz gminnych jednostek organizacyjnych,
6) dokumenty wynikające ze sprawowania funkcji kierownika zakładu pracy, -
Zastępca Wójta podpisuje dokumenty i pisma w sprawach:
a) należących do kompetencji Zastępcy Wójta,
b) załatwianych z upoważnienia Wójta, w tym decyzje w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej - Sekretarz podpisuje dokumenty, w ramach udzielonego przez Wójta upoważnienia.
- Skarbnik Gminy podpisuje decyzje administracyjne w ramach udzielonego upoważ-nienia przez Wójta.
- Kierownicy referatów podpisują decyzje administracyjne w ramach udzielanego upo-ważnienia przez Wójta.
- Inspektorzy podpisują decyzje administracyjne w ramach udzielonego upoważnienia przez Wójta.
ZASADY OBSŁUGI INTERESANTÓW I OBIEGU DOKUMENTÓW
W URZĘDZIE
§ 47.
W URZĘDZIE
§ 47.
-
Bezpośrednią obsługę interesantów prowadzą:
1) Biuro Podawcze i Sekretariat Urzędu, które mają za zadanie przyjmować
i wydawać dokumenty, kierować interesantów do właściwych rzeczowo re-feratów oraz udzielać pełnej i wyczerpującej informacji o sposobie załatwie-nia spraw w Urzędzie,
2) kierownicy referatów oraz pracownicy merytorycznie prowadzący dany
zakres spraw. - Przyjmowanie interesantów odbywa się codziennie przez cały czas pracy Urzędu.
- Przyjmowanie interesantów w Urzędzie odbywa się z zachowaniem wszelkich zasad kultury, służenia interesantowi fachową informacją i poradą oraz sprawnym i zgodnym z prawem załatwieniem przedmiotowej sprawy. Każdy pracownik Urzędu obowiązany jest udzielić informacji interesantowi o tym kto i gdzie zała-twia sprawy, które interesują pytającego.
§ 48.
- Korespondencję przyjmuje Biuro Podawcze i Sekretariat Urzędu a po jej zaewi-dencjonowaniu, przekazuje Wójtowi, a w razie jego nieobecności Z-cy Wójta lub Sekretarzowi do dekretacji.
- Przejrzaną i zadekretowana korespondencję przychodzącą Sekretariat rozdziela –zgodnie z dekretacją.
- Poszczególne referaty i stanowiska pracy kwitują odbiór korespondencji - podpi-sem.
- Bezpośrednio po otrzymaniu sprawy pracownik ma obowiązek zarejestrowania jej w „spisie spraw” i nadania jej odpowiedniego „znaku sprawy”.
- Obieg korespondencji poufnej i zastrzeżonej określa odrębna instrukcja.
- Zarządzenia wewnętrzne, informacje i zawiadomienia podawane są pracownikom do wiadomości w formie pisemnej przez wywieszenie na tablicy ogłoszeń bądź obiegiem.
- Szczegółowe zasady i tryb wykonywania czynności kancelaryjnych określa in-strukcja kancelaryjna stanowiąca załącznik do rozporządzenia Prezesa Rady Mini-strów z dnia 22 grudnia 1999 r w sprawie instrukcji kancelaryjnej dla organów gmin i związków międzygminnych (Dz. U. Nr 112, poz.1319 z późn. zm).
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Gmina Zielona Góra |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Wójt Gminy Zielona Góra |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2006-12-29 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Wójt Gminy Zielona Góra |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2006-12-29 23:41:13 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2006-12-30 00:30:26 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2013-02-14 09:10:24 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 1978 raz(y) |