Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

ARCHIWUM BIP Urzędu Gminy Zielona Góra
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Szczegóły informacji

Zespół ds. Społecznych, Przedsiębiorczości i Promocji

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2013-04-03 07:07:50 przez Paweł Wawryk

Wykaz stanowisk

  • Kierownik zespołu
    • Ireneusz Bogucewicz (ZW)
      tel. 68 475 56 67
      e-mail: 
      I piętro pokój 205
       
  • Stanowisko ds. promocji (zobacz zakres zadań)
    • Weronika Wziętek (ZSPP.I)
      tel. 68 454 46 77
      e-mail: ,
      Parter pokój 107
       
  • Stanowisko ds. realizacji programów rozwojowych Gminy (zobacz zakres zadań)
    • Wiesław Jendraszyk (ZSPP.II)
      tel. 68 454 46 76
      e-mail: ,
      I piętro pokój 212
       
  • Stanowisko ds. przedsiębiorczości (zobacz zakres zadań)
    • Iwona Grabowska (ZSPP.III)
      tel. 68 454 46 79
      e-mail:
      Parter pokój 107
       
  • Stanowiska ds. społecznych (zobacz zakres zadań)
    • Anna Mroczkowska (ZSPP.IV)
      tel. 68 475 56 50
      e-mail:
      Parter pokój 107
    • Paweł Wawryk
      tel. 68 454 46 43
      e-mail:
      Parter pokój 107
 

Zakres zadań zespołu

Promocja:
  • inicjowanie, organizowanie i prowadzenie działań związanych z promocją Gminy we współpracy z instytucjami zewnętrznymi i lokalnymi;
  • prowadzenie wielokierunkowych działań dotyczących udziału przedstawicieli Gminy w uroczystościach promujących Gminę, organizowanych w kraju i za granicą;
  • przygotowywanie publikacji i prezentacji medialnej o Gminie w formie folderów, przewodników, albumów zdjęciowych, zeszytów okolicznościowych, kronik itp.;
  • realizacja zadań związanych z przynależnością Gminy do związków i stowarzyszeń jednostek samorządu terytorialnego;
  • współpraca ze Stowarzyszeniami Gmin, w tym:
    • przygotowywanie kalendarza imprez o zasięgu przygranicznym;
    • podtrzymywanie kontaktów z byłymi mieszkańcami Gminy w ramach realizowania małych projektów przygranicznych ze środków unijnych;
  • współdziałanie z jednostkami realizującymi zadania z zakresu upowszechniania kultury poprzez wspólne planowanie i organizowanie imprez okolicznościowych (kalendarz imprez) przy współudziale samorządów lokalnych i innych jednostek działających na terenie Gminy;
  • nadzorowanie działalności gminnych jednostek organizacyjnych prowadzących działalność w zakresie kultury fizycznej i sportu;
  • inicjowanie, koordynowanie i prowadzenie spraw związanych z kontaktami zagranicznymi poprzez: opracowywanie programów spotkań, przygotowywania scenariuszy i uczestnictwo w wyjazdach zagranicznych;
  • organizowanie współpracy Gminy z zagranicą, zabezpieczenie tłumaczy dla delegacji zagranicznych, przekładu tekstów i dokumentów z języka obcego na język polski i odwrotnie, opracowywanie programów pobytu delegacji zagranicznych i ich organizacja;
  • tłumaczenia korespondencji zagranicznej (tj.: pism, zaproszeń, podziękowań itp.) Urzędu Gminy w języku niemieckim;
  • współpraca z mediami, kontakty z prasą i telewizją w zakresie promocji Gminy;
  • informowanie mieszkańców Gminy (za pośrednictwem środków masowego przekazu) o realizowanej współpracy międzynarodowej;
  • udział w zespole ds. pozyskiwania środków zewnętrznych, ds. strategii rozwoju Gminy;
  • współpraca w zakresie przygotowania i realizacji projektów dofinansowywanych przez Euroregion w zakresie prowadzonych zadań;
  • monitorowanie form i źródeł pozyskiwania środków zewnętrznych;
  • prowadzenie ewidencji oraz monitorowanie i gromadzenie informacji o organizacji imprez lokalnych.

Realizacja programów rozwojowych Gminy:
  • prowadzenie spraw związanych z uzyskiwaniem pomocy finansowej z różnych źródeł, w tym:
    • przygotowywanie, kompletowanie oraz składanie wniosków o środki pomocowe z Unii Europejskiej;
    • opracowywanie i składanie wniosków o przyznanie środków z innych funduszy;
    • współpraca w zakresie pozyskiwania i wykorzystywania środków pomocowych z gminnymi jednostkami organizacyjnymi, partnerami zagranicznymi i gminami partnerskimi;
    • prowadzenie korespondencji z instytucjami zaangażowanymi w realizację projektu w zakresie merytorycznym zespołu;
    • współpraca z samorządami innych krajów w zakresie pozyskiwania środków;
  • prowadzenie spraw związanych z procesem integracji europejskiej w zakresie merytorycznym zespołu;
  • gromadzenie danych niezbędnych do właściwego opracowywania wniosków, w tym:
    • danych charakteryzujących rozwój Gminy;
    • założeń społeczno-gospodarczych oraz założeń do budżetu, programów inwestycyjnych;
    • udzielanie informacji organizacjom pozarządowym o możliwościach pozyskiwania środków pomocowych z Unii Europejskiej:
  • prowadzenie, koordynowanie i monitorowanie spraw związanych z realizacją i sprawozdawczością planów rocznych i wieloletnich opracowywanych na podstawie uchwał Rady i zarządzeń Wójta, a w szczególności:
    • Strategii Rozwoju Gminy Zielona Góra;
    • Planu Rozwoju Lokalnego Gminy Zielona Góra;
  • prowadzenie rejestru wniosków w ramach projektów realizowanych z funduszy strukturalnych oraz monitorowanie harmonogramów ich realizacji;
  • współpraca w zakresie przygotowania i realizacji projektów dofinansowywanych przez Euroregion w tematach społeczno-kulturalno-oświatowych,
  • koordynowanie działań dotyczących planów odnowy miejscowości;
  • nadzór nad stroną internetową Gminy w zakresie jej aktualizacji, zebrania i przygotowania materiałów do publikacji internetowej;
  • prowadzenie spraw z zakresu informacji wizualnej oraz informacji kierowanych do publikatorów.
 
Ewidencja działalności gospodarczej:
  • prowadzenie spraw związanych z ewidencją działalności gospodarczej, organizacją handlu oraz zadań organów Gminy w zakresie działalności gospodarczej;
  • prowadzenie postępowań ewidencyjnych w zakresie podejmowania, wykonywania i zakończenia działalności gospodarczej przez osoby fizyczne;
  • dokonywanie wpisów do ewidencji działalności gospodarczej na wniosek lub z urzędu;
  • dokonywanie zmian we wpisach;
  • wydawanie decyzji o odmowie dokonania wpisu;
  • wydawanie decyzji o wykreśleniu wpisu;
  • przekazywanie danych ewidencyjnych: Urzędowi Statystycznemu, Naczelnikowi Urzędu Skarbowego, Oddziałowi Zakładu Ubezpieczeń Społecznych;
  • prowadzenie ewidencji w systemie informatycznym;
  • prowadzenie akt ewidencyjnych przedsiębiorców;
  • udzielanie informacji z danych zawartych w ewidencji;
  • wydawanie zaświadczeń o treści wpisów w ewidencji;
  • przekazywanie złożonych przez przedsiębiorców wniosków o wpis do rejestru REGON oraz zgłoszenia NIP;
  • prowadzenie ewidencji działalności gospodarczej oraz ewidencjonowanie decyzji i zaświadczeń związanych z działalnością gospodarczą;
  • prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na sprzedaż alkoholu, a w szczególności:
    • przedkładanie w celu zaopiniowania wniosków o wydanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych do Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych;
    • wydawanie zezwoleń stałych na sprzedaż napojów alkoholowych, przeznaczonych do spożycia w miejscu sprzedaży lub poza miejscem sprzedaży;
    • wydawanie zezwoleń na jednorazową sprzedaż napojów alkoholowych;
    • wydawanie decyzji odmownych na sprzedaż napojów alkoholowych;
    • wydawanie decyzji o cofnięciu oraz wygaśnięciu zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych;
    • wydawanie zezwoleń na wyprzedaż posiadanych zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych w miejscu sprzedaży lub poza miejscem sprzedaży;
  • prowadzenie spraw związanych z naliczaniem i rozliczaniem opłat za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych;
  • realizacja zadań wynikających z ustawy o grach i zakładach wzajemnych w zakresie przygotowywania projektów opinii Rady Gminy w sprawie lokalizacji ośrodków gier;
  • prowadzenie ewidencji obiektów, w których prowadzone są usługi hotelarskie oraz ich kontrola.

Sprawy społeczne, współpraca z organizacjami pozarządowymi:
  • koordynowanie współpracy z organizacjami społecznymi na terenie Gminy;
  • koordynacja i nadzór nad organizacją wypoczynku dzieci i młodzieży szkolnej;
  • prowadzenie spraw w zakresie kultury, sztuki oraz kultury fizycznej, związanych z wypoczynkiem i rekreacją;
  • współpraca z organizacjami pozarządowymi wynikająca z ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, ze szczególnym uwzględnieniem zlecania zadań publicznych związanych z działalnością merytoryczną stanowisk;
  • prowadzenie spraw związanych z dokumentacją dotyczącą współpracy z organizacjami pozarządowymi;
  • dokonywanie kontroli i oceny dotyczącej realizacji zadań określonych w umowie zlecającej organizacji pozarządowej realizację zadań publicznych;
  • realizacja zadań Gminy w zakresie ochrony zdrowia i współdziałanie w tym zakresie z innymi podmiotami i jednostkami, w tym przygotowywanie i koordynowanie realizacji programów z zakresu profilaktyki i promocji zdrowia;
  • prowadzenie spraw związanych z przygotowywaniem projektów uchwał, umów zleceń w celu realizacji zadań, wynikających z ustawy o pożytku publicznym i wolontariacie;
  • udział w podejmowaniu działań związanych z pozyskiwaniem środków europejskich w zakresie realizacji zadań zespołu.
 

Akapit nr - brak tytułu

bez tytulu