ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

ARCHIWUM BIP Urzędu Gminy Zielona Góra
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Wydanie dowodu osobistego w przypadku utratyDrukuj informacjęSprawa: Wydanie dowodu osobistego w przypadku utraty

Szczegóły informacji

Wydanie dowodu osobistego w przypadku utraty

Wydział: Referat Spraw Obywatelskich i Administracyjnych

Ogłoszono dnia: 2004-07-12 09:08:58

Osoba kontaktowa

pok.106, parter

Telefon kontaktowy

0684755653, 068 4755652

Wymagane Dokumenty

  1. PODSTAWA PRAWNA:
    • Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (Dz. U. z 2006r. Nr 139, poz. 993 z późn. zm.),
    • Ustawa z dnia 14.06.1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz. U. z 2000r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.),
    • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 06 lutego 2009 r. w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz trybu postępowania w sprawach wydawania dowodów osobistych, ich wymiany, zwrotu lub utraty (Dz. U. z 2009 r.; Nr 147, poz.384),
  2. MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
    • Referat Spraw Obywatelskich i Administracyjnych - parter w godzinach:
      • poniedziałek 8.00 - 17.00
      • wtorek - czwartek 7.00 - 15.00
      • piątek - 7.00 - 14.00
  3. WYMAGANE DOKUMENTY
    • Wniosek o wydanie dowodu osobistego złożony osobiście – druk do pobrania i wypełnienia
    • Załączniki:  dwie aktualne fotografie o wymiarach 3,50 cm × 4,50 cm*),  odpis skrócony aktu urodzenia w przypadku osób które nie wstąpiły w związek małżeński,  odpis skrócony aktu małżeństwa z adnotacją o używanym nazwisku w przypadku osób, które wstąpiły w związek małżeński,  zaświadczenie o utracie dowodu osobistego,
  4. OPŁATY
    • brak
  5. CZAS REALIZACJI
    • Do 30 dni od dnia złożenia wniosku. Można telefonicznie uzyskać informację czy dokument jest gotowy do odbioru pod nr telefonu : 068 475-56-52 lub 53. Dowody osobiste wykonywane są w Warszawie, dlatego też termin odbioru nie zależy od Urzędu Gminy.
  6. TRYB ODWOŁAWCZY
    • W przypadku odmowy wydania dowodu osobistego wydaje się decyzję, od której przysługuje odwołanie do Wojewody Lubuskiego w Gorzowie Wlkp. za pośrednictwem Wójta Gminy Zielona Góra w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia. Od odwołania nie pobiera się opłaty skarbowej.
  7. DODATKOWE INFORMACJE
    • Składanie wniosku i odbiór dowodu osobistego następuje osobiście. Przy odbiorze nowego dowodu osobistego wnioskodawca przekłada: - potwierdzenie odbioru dowodu osobistego, *) Fotografia powinna być aktualna, wyraźna, przedstawiająca osobę:  bez nakrycia głowy,  bez okularów z ciemnymi szkłami,  głowa w lewym półprofilu z widocznym lewym uchem,  równomiernie oświetlona twarz. 1. Osoba z wrodzonymi lub nabytymi wadami narządu wzroku może załączyć do wniosku fotografie przedstawiające osobę w okularach z ciemnymi szkłami, a osoba nosząca nakrycie głowy zgodnie z zasadami swojego wyznania - fotografie przedstawiające osobę z nakryciem głowy. 2. Dokumentem poświadczającym uprawnienie do załączania fotografii przedstawiających osobę w okularach z ciemnymi szkłami jest orzeczenie o niepełnosprawności osoby do 16 roku życia lub orzeczenie o stopniu niepełnosprawności osoby, która ukończyła 16 lat, z powodu wrodzonej lub nabytej wady narządu wzroku, wydane zgodnie z przepisami o orzekaniu o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności. 3. Dokumentem poświadczającym uprawnienie do załączania fotografii przedstawiającej osobę w nakryciu głowy jest zaświadczenie o przynależności do wspólnoty wyznaniowej. 4. Dowód osobisty jest dokumentem stwierdzającym tożsamość osoby, poświadczającym obywatelstwo polskie, uprawniającym obywateli polskich do przekraczania granic państw członkowskich Unii Europejskiej, 5. Obowiązek posiadania dowodu osobistego – od ukończenia 18 roku życia, Fakultatywnie – od 13 roku życia, a na uzasadniony wniosek rodziców lub opiekunów prawnych dowód może być wydany osobie, która nie ukończyła 13 roku życia. 6. Termin ważności dowodu osobistego – 10 lat od daty jego wydania ( 5 lat dla osób które nie ukończyły 18 roku życia, bezterminowo dla osób które ukończyły 65 rok życia na ich wniosek) 7. W przypadku składania wniosku o wydanie dowodu osobistego dla małoletniego, nie jest wymagana obecność dziecka, jeżeli nie ukończyło 5 lat. Małoletni składają wniosek w obecności przedstawiciela ustawowego lub opiekuna prawnego. Wniosek podpisuje małoletni i jego przedstawiciel ustawowy lub małoletni i jego opiekun prawny. Małoletni przed ukończeniem 13 roku życia składają wniosek w obecności obojga rodziców/opiekunów prawnych (na ich uzasadniony wniosek). Odstępuje się od wymogu obecności obojga rodziców w momencie składania wniosku o dowód osobisty dla małoletniego przed ukończeniem 13 roku życia jedynie w przypadku gdy: • z orzeczenia sądu wynika, że prawo decydowania w tej sprawie jednemu z rodziców nie przysługuje, • jedno z rodziców przebywa: - za granicą a własnoręczność podpisu na wniosku o wydanie dowodu osobistego dla dziecka potwierdzone jest przez Konsulat lub Ambasadę RP, - w szpitalu a własnoręczność podpisu potwierdzona jest przez Ordynatora oddziału, - w zakładzie karnym a własnoręczność podpisu potwierdzona jest przez upoważnionego pracownika zakładu, • nie może przybyć z innych przyczyn i wtedy wymagana jest poświadczona notarialnie zgoda na złożenie wniosku. 8. W przypadku małoletniego lub osoby niepełnosprawnej, która nie może złożyć podpisu, wnioskodawca oraz opiekun prawny lub przedstawiciel ustawowy składa stosowne oświadczenie o niemożności złożenia podpisu. 9. Osoba, która utraciła obywatelstwo polskie zwraca dowód osobisty organowi wydającemu lub polskiej placówce konsularnej. 10. W przypadku zgonu posiadacza dowodu osobistego, osoba która jest zobowiązana do zgłoszenia zgonu, zwraca dowód osobisty w Urzędzie Stanu Cywilnego w terminie 3 dni od daty zgonu (w przypadku nie zwrócenia dowodu osobistego, osoba zobowiązana składa oświadczenie na piśmie ). 11. Zmiana dowodu osobistego skutkuje koniecznością zgłoszenia zmiany we właściwym urzędzie skarbowym (ew. innych instytucjach np. bank). Podatnicy nie prowadzący działalności gospodarczej-zgłoszenie NIP-3 osobiście, za pośrednictwem organu emerytalnego lub za pośrednictwem Urzędu przy odbiorze dowodu osobistego. Osoby prowadzące działalność gosp. NIP-2-osobiście w urzędzie skarbowym.

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Zielona Góra
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2004-07-12
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2004-07-12 09:08:46
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2004-07-12 09:08:58
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2004-07-12 09:08:46
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
7843 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony