Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: Wymeldowanie w drodze decyzji administracyjnejDrukuj informacjęSprawa: Wymeldowanie w drodze decyzji administracyjnejSzczegóły informacji
Wymeldowanie w drodze decyzji administracyjnej
Wydział: Referat Spraw Obywatelskich i Administracyjnych
Ogłoszono dnia: 2004-07-12 09:27:01
Osoba kontaktowa
pok.106, parter
Telefon kontaktowy
0684755653, 068 4755652
Wymagane Dokumenty
- PODSTAWA PRAWNA:
- Art. 15 ust. 2 ustawy z dnia 10 kwietnia 1974r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (Dz. U. z 2006r. Nr 139, poz. 993 z późn. zm.),
- Ustawa z dnia 14.06.1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.),
- Forma załatwienia sprawy:
-
Organ wydaje decyzję administracyjną, która w zależności od ustalonych okoliczności orzeka:
- o wymeldowaniu,
- o braku podstaw do wymeldowania,
- o umorzeniu postępowania,
- o zawieszeniu postępowania (wydania w sytuacji , gdy rozstrzygnięcie sprawy jest uzależnione od wcześniejszego wyjaśnienia istotnej w sprawie okoliczności przez sąd powszechny lub inny organ.
- MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
- Referat Spraw Obywatelskich i Administracyjnych - parter w godzinach:
- poniedziałek 8.00 - 17.00
- wtorek - czwartek 7.00 - 15.00
- piątek - 7.00 - 14.00
- Referat Spraw Obywatelskich i Administracyjnych - parter w godzinach:
- WYMAGANE DOKUMENTY
- Umotywowany wniosek o wymeldowanie (druk w załączeniu) W uzasadnieniu wniosku podać należy następujące informacje: o czy znane jest aktualne miejsce pobytu bądź miejsca pracy osoby, której wniosek dotyczy albo informację o nieznanym adresie, o określenie daty lub przybliżonego terminu opuszczenia miejsca dotychczasowego pobytu o wskazanie bezpośrednich powodów opuszczenie lokalu (np. eksmisja, własna decyzja, zmuszenie do opuszczenia lokalu ) o wskazanie okoliczności towarzyszących opuszczeniu miejsca pobytu (np. czy zabrała z lokalu rzeczy osobiste i inne np. meble itd.) o informacja, czy były próby powrotu do lokalu osoby, której wniosek dotyczy, o wskazanie dowodów na twierdzenia zawarte we wniosku (np. wskazanie świadków – przez podanie ich imion, nazwisk, adresów).
- Do wglądu - oryginały dokumentów potwierdzających fakty opisane w podaniu (np. sentencję wyroku rozwodowego, wyrok orzekający eksmisję, itp.), których kserokopię należy dołączyć do podania.
- Kserokopia lub odpis aktualnego dokumentu stwierdzającego tytuł prawny do lokalu (umowa najmu, wypis lub odpis z księgi wieczystej, akt notarialny, umowa o przydziale lokalu).
- CZAS REALIZACJI
- Zależy od złożoności sprawy, zgodnie z Kpa do 2 miesięcy. Istnieje możliwość przedłużenia terminu załatwienia sprawy w przypadkach konieczności wystąpienia do sądu o ustanowienie kuratora dla osoby o nieustalonym miejscu pobytu.
- TRYB ODWOŁAWCZY
- Odwołanie kieruje się do Wojewody Lubuskiego za pośrednictwem Wójta Gminy w Zielonej Górze w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
- DODATKOWE INFORMACJE
- Osoba, która opuszcza miejsce pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące jest obowiązana wymeldować się w organie gminy, właściwym ze względu na dotychczasowe miejsce jej pobytu, najpóźniej w dniu opuszczenia tego miejsca.
- Obowiązek wymeldowania powstaje, gdy osoba opuszcza miejsce pobytu dobrowolnie i na trwałe, względnie w wykonaniu orzeczenia sądu.
- W toku prowadzonego postępowania organ administracji kompletuje materiał dowodowy w postaci, zeznań świadków, wyjaśnień stron postępowania, informacji urzędów i instytucji w celu ustalenia stanu faktycznego będącego podstawą do wydania decyzji w sprawie. W przypadku braku możliwości ustalenia miejsca pobytu osoby, w stosunku do której prowadzone jest postępowanie o wymeldowanie, realizowana jest procedura ustanawiania przez Sąd Rejonowy w Zielonej Górze - Wydział Rodzinny i Nieletnich kuratora dla nieobecnego celem reprezentowania w postępowaniu (w toku dalszego postępowania kurator obejmuje pozycję strony postępowania o wymeldowanie), Z podaniem o wymeldowanie może wystąpić osoba posiadająca tytuł prawny do lokalu (właściciel, najemca, wynajmujący) z którego ma nastąpić wymeldowanie.
Załączniki
Pobierz dane XMLSprawa: Wymeldowanie w drodze decyzji administracyjnejDrukuj informacjęSprawa: Wymeldowanie w drodze decyzji administracyjnej
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Gmina Zielona Góra |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2004-07-12 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2004-07-12 09:24:11 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2004-07-12 09:27:01 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2004-07-12 09:24:11 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 16844 raz(y) |