Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: Zameldowanie na pobyt stałyDrukuj informacjęSprawa: Zameldowanie na pobyt stałySzczegóły informacji
Zameldowanie na pobyt stały
Wydział: Referat Spraw Obywatelskich i Administracyjnych
Ogłoszono dnia: 2004-07-12 10:17:04
Osoba kontaktowa
pok.106, parter
Telefon kontaktowy
0684755653, 068 4755652
Wymagane Dokumenty
- PODSTAWA PRAWNA:
- Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (Dz. U. z 2006r. Nr 139, poz. 993 z późn. zm.),
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 24 grudnia 2002 r. w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych (Dz. U. Nr 236, poz. 1999).
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004 r. w sprawie wojskowego obowiązku meldunkowego, obowiązku powiadamiania wojskowego komendanta uzupełnień oraz uzyskiwania zezwolenia na wyjazd i pobyt za granicą ( Dz. U. Nr 140, poz. 1480 z póź. zm.)
- MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
- Referat Spraw Obywatelskich i Administracyjnych - parter w godzinach:
- poniedziałek 8.00 - 17.00
- wtorek - czwartek 7.00 - 15.00
- piątek - 7.00 - 14.00
- Referat Spraw Obywatelskich i Administracyjnych - parter w godzinach:
- WYMAGANE DOKUMENTY
- Wypełniony formularz „ Zgłoszenie pobytu stałego” odrębny dla każdej meldującej się osoby – do pobrania w pok. 106- parter.
- Zaświadczenie o wymeldowaniu się z poprzedniego miejsca pobytu stałego.
- Do wglądu dowód osobisty lub w uzasadnionych przypadkach inny dokument z fotografią pozwalający ustalić tożsamość; w przypadku osoby niepełnoletniej – skrócony odpis aktu urodzenia.
- Osoby podlegające powszechnemu obowiązkowi obrony przedstawiają książeczkę wojskową lub poświadczenie o zgłoszeniu się do rejestracji przedpoborowych)*. Osoby posiadające kartę mobilizacyjną przedstawiają potwierdzone przez WKU zgłoszenie zmiany miejsca zamieszkania.
- Do wglądu dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu (tj. akt notarialny, wypis z księgi wieczystej, umowa najmu, przydział lokalu spółdzielczego lub umowa cywilno-prawna); w nowo budowanym domu - dokument o odbiorze budynku i zawiadomienie o nadaniu mu numeru,
- W przypadku meldowania osoby nie mającej tytułu prawnego do lokalu pożądana obecność właściciela lub najemcy lokalu z dokumentem tożsamości w celu udokumentowania ww. tytułu prawnego do lokalu, w którym ma nastąpić zameldowanie.
- OPŁATY
- Nie ma.
- CZAS REALIZACJI
- Od ręki.
- TRYB ODWOŁAWCZY
- Nie stosuje się
- DODATKOWE INFORMACJE
- Pobytem stałym jest zamieszkiwanie w określonej miejscowości pod oznaczonym adresem z zamiarem stałego przebywania
- Osoba przebywająca na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest obowiązana wykonywać obowiązek meldunkowy.
- Osoba przebywająca o określonej miejscowości pod tym samym adresem dłużej niż 3 doby jest obowiązana się zameldować przed upływem 4 doby, licząc od dnia przybycia.
- Zameldowanie w lokalu służy wyłącznie celom ewidencyjnym i ma na celu potwierdzenie faktu pobytu w tym lokalu.
- W zastępstwie osoby obowiązanej do zameldowania się czynności zgłoszenia danych może dokonać członek rodziny, opiekun ustawowy lub faktyczny albo inna osoba – wówczas przedstawia dokument potwierdzający swoją tożsamość.
- W przypadku osoby niepełnoletniej lub ubezwłasnowolnionej zameldowania dokonują rodzice lub opiekun prawny, który musi okazać się prawomocnym postanowieniem Sądu.
- Zameldowanie noworodka na pobyt stały dokonuje z urzędu organ gminy w miejscu pobytu stałego matki lub tego z rodziców, u którego dziecko faktycznie przebywa, albo w miejscu określonym przez sąd opiekuńczy.
- Zameldowania noworodka dokonuje się na podstawie odpisu skróconego aktu urodzenia przekazanego przez USC, bez konieczności wypełniania formularza „zgłoszenie pobytu stałego”
- Jeżeli osoba podlegająca obowiązkowi wojskowemu posiada kartę mobilizacyjną, przed dokonaniem zameldowania jest obowiązana zgłosić zmianę adresu w Wojskowej Komendzie Uzupełnień. *) Dotyczy to: - mężczyzn począwszy od 1 stycznia roku, w którym kończą 18 lat, do dnia 31 grudnia roku, w którym kończą 50 lat; a posiadających stopnie wojskowe chorążych lub oficerów - 60 lat, - kobiet przeniesionych do rezerwy, począwszy od następnego dnia po dniu przeniesienia do rezerwy do dnia 31 grudnia roku, w którym kończą 40 lat, a posiadające stopień oficerski - 50 lat.
Załączniki
Pobierz dane XMLSprawa: Zameldowanie na pobyt stałyDrukuj informacjęSprawa: Zameldowanie na pobyt stały
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Gmina Zielona Góra |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2004-07-12 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2004-07-12 10:14:50 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2004-07-12 10:17:04 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2013-08-30 08:02:58 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 10741 raz(y) |