ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

ARCHIWUM BIP Urzędu Gminy Zielona Góra
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Zbiórki publiczneDrukuj informacjęSprawa: Zbiórki publiczne

Szczegóły informacji

Zbiórki publiczne

Wydział: Referat Spraw Obywatelskich i Administracyjnych

Ogłoszono dnia: 2009-09-14 15:44:37

Osoba kontaktowa

Referat Spraw Obywatelskich i Obronnych, parter, pokój 103,

Telefon kontaktowy

tel. (068) 475-56-61

Wymagane Dokumenty

  1. PODSTAWA PRAWNA:
    • Ustawa z dnia 15 marca 1933 r. o zbiórkach publicznych (Dz. U. Nr 22, poz. 162 z późn. zm.),
    • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 6 listopada 2003 r. w sprawie sposobów przeprowadzania zbiórek publicznych oraz zakresu kontroli nad tymi zbiórkami (Dz. U. z 2003 r. nr 199 poz. 1947 z późn. zm.).
    • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz.U. z 2000r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm),
    • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. Nr 225, poz. 1635).
  2. MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
    • Referat Spraw Obywatelskich i Administracyjnych - parter w godzinach:
      • poniedziałek 8.00 - 17.00
      • wtorek - czwartek 7.00 - 15.00
      • piątek - 7.00 - 14.00
  3. WYMAGANE DOKUMENTY
    • Wniosek (druk w załączeniu) o wydanie pozwolenia na przeprowadzenie zbiórki publicznej, skierowany do Wójta Gminy Zielona Góra, podpisany przez osoby upoważnione do wyrażania oświadczeń woli (w sprawach majątkowych) w imieniu wnioskodawcy zawierający: - cel, na który mają być przeznaczone ofiary pochodzące ze zbiórki publicznej, - formy przeprowadzenia zbiórki publicznej, - termin rozpoczęcia i zakończenia zbiórki publicznej, - obszar, na którym zbiórka publiczna ma być prowadzona, - sposób informowania o prowadzonej zbiórce publicznej, - liczbę osób, które mają brać udział w zbiórce publicznej, - przewidywane koszty przeprowadzenia zbiórki publicznej, w tym rodzaj i wysokość poszczególnych wydatków.
    • Do wniosku należy dołączyć aktualny statut wnioskodawcy (lub akt organizacyjny komitetu ze wskazaniem osób upoważnionych do składania oświadczeń woli w imieniu komitetu – podać serię i numer dowodu osobistego lub numer PESEL) oraz aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego (w przypadku komitetów - pełny skład osobowy z podpisami oraz adresami członków). Możliwe jest również przedłożenie uwierzytelnionych kopii powyższych dokumentów.
    • Do wglądu: -dowód osobisty osoby odpowiedzialnej za zbiórkę.
  4. OPŁATY
    • 82 zł - opłata skarbowa za pozwolenie ( wpłaty należy dokonać w kasie Urzędu Gminy Zielona Góra – pokój nr 210 - I piętro lub na konto PKO BP O /Zielona Góra nr 02 1020 5402 0000 0202 0027 6667) Zwalnia się od opłaty skarbowej: stosownie do art. 7 pkt 4 ustawy o opłacie skarbowej (Dz. U. Nr 225, poz.1635) zwalnia się od opłaty skarbowej organizacje pożytku publicznego, jeżeli składają wniosek o wydanie zaświadczenia lub zezwolenia - wyłącznie w związku z nieodpłatną działalnością pożytku publicznego w rozumieniu przepisów o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie”. Zgodnie z art. 7 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. Nr 96 poz. 873 z późn. zm.) działalnością nieodpłatną pożytku publicznego jest świadczenie na podstawie stosunku prawnego usług, za które organizacja pozarządowa oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 prowadzące tę działalność, nie pobierają wynagrodzenia.
  5. CZAS REALIZACJI
    • Do 30 dni od dnia złożenia wniosku.
  6. TRYB ODWOŁAWCZY
    • Od decyzji przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Zielonej Górze za pośrednictwem Wójta Gminy Zielona Góra w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
  7. DODATKOWE INFORMACJE
    • 1. Nie wymagają zezwolenia zbiórki na cele religijne, kościelną działalność charytatywno-opiekuńczą, naukową, oświatową i wychowawczą oraz utrzymanie duchownych i członków zakonów, jeżeli odbywają się w obrębie terenów kościelnych, kaplic oraz w miejscach i okolicznościach zwyczajowo przyjętych w danej okolicy i w sposób tradycyjnie ustalony; zbiórki przeprowadzana w drodze loterii pieniężnych lub fantowych, jeżeli zbiórki te nie są przeprowadzane w miejscach publicznych; zbiórki przeprowadzane w lokalach prywatnych wśród grona osób znajomych osobiście przeprowadzającym zbiórkę; zbiórki wśród młodzieży szkolnej w lokalach szkolnych, odbywających się na podstawie pozwolenia władz szkolnych; zbiórki koleżeńskie w lokalach urzędów publicznych na cele godne poparcia, odbywające się na podstawie pozwolenia przełożonego urzędu( art. 13 ustawy) 2. Pozwoleń na przeprowadzenie zbiórki udzielają, w drodze decyzji administracyjnej: - wójt, burmistrz (prezydent miasta) - jeżeli zbiórka ma być przeprowadzona na obszarze gminy lub jej części, - starosta - jeżeli zbiórka ma być przeprowadzona na obszarze powiatu lub jego części obejmującej więcej niż jedną gminę, - marszałek województwa - jeżeli zbiórka ma być przeprowadzona na obszarze województwa lub jego części obejmującej więcej niż jeden powiat, - minister właściwy do spraw wewnętrznych - jeżeli zbiórka ma być przeprowadzona na obszarze obejmującym więcej niż jedno województwo. 3. Pozwolenie na zbiórkę publiczną może być udzielone jedynie:  stowarzyszeniom i organizacjom posiadającym osobowość prawną,  komitetom zorganizowanym dla przeprowadzenia określonego celu. 4. Cel zbiórki powinien być zgodny z prawem oraz ze statutem stowarzyszenia lub organizacji, bądź z aktem organizacyjnym komitetu, oraz zasługiwać na poparcie ze względu na interes publiczny. Za takie cele uznaje się cele religijne, państwowe, oświatowe, kulturalno-społeczne, społeczno-opiekuńcze, zdrowotne. 5. Zawiadomienie o wyniku zbiórki i sposób zużytkowania zebranych ofiar powinno być złożone w terminie 1 miesiąca od zakończenia zbiórki w Biurze Podawczym Urzędu Gminy ( parter, pokój 100) oraz ogłoszone w prasie. 6. W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia w Biurze Podawczym Urzędu Gminy.

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Zielona Góra
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Robert Kubicki
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2009-09-14
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Robert Kubicki
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2009-09-14 13:14:54
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Robert Kubicki
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2009-09-14 15:44:37
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Robert Kubicki
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2009-09-14 13:14:54
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
3942 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony