Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

ARCHIWUM BIP Urzędu Gminy Zielona Góra
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Szczegóły informacji

Wymeldowanie w drodze decyzji administracyjnej

Wydział: Referat Spraw Obywatelskich i Administracyjnych

Ogłoszono dnia: 2004-07-12 09:27:01

Osoba kontaktowa

pok.106, parter

Telefon kontaktowy

0684755653, 068 4755652

Wymagane Dokumenty

  1. PODSTAWA PRAWNA:
    • Art. 15 ust. 2 ustawy z dnia 10 kwietnia 1974r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (Dz. U. z 2006r. Nr 139, poz. 993 z późn. zm.),
    • Ustawa z dnia 14.06.1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.),
  2. Forma załatwienia sprawy:
      Organ wydaje decyzję administracyjną, która w zależności od ustalonych okoliczności orzeka:
    • o wymeldowaniu,
    • o braku podstaw do wymeldowania,
    • o umorzeniu postępowania,
    • o zawieszeniu postępowania (wydania w sytuacji , gdy rozstrzygnięcie sprawy jest uzależnione od wcześniejszego wyjaśnienia istotnej w sprawie okoliczności przez sąd powszechny lub inny organ.
  3. MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
    • Referat Spraw Obywatelskich i Administracyjnych - parter w godzinach:
      • poniedziałek 8.00 - 17.00
      • wtorek - czwartek 7.00 - 15.00
      • piątek - 7.00 - 14.00
  4. WYMAGANE DOKUMENTY
    • Umotywowany wniosek o wymeldowanie (druk w załączeniu) W uzasadnieniu wniosku podać należy następujące informacje: o czy znane jest aktualne miejsce pobytu bądź miejsca pracy osoby, której wniosek dotyczy albo informację o nieznanym adresie, o określenie daty lub przybliżonego terminu opuszczenia miejsca dotychczasowego pobytu o wskazanie bezpośrednich powodów opuszczenie lokalu (np. eksmisja, własna decyzja, zmuszenie do opuszczenia lokalu ) o wskazanie okoliczności towarzyszących opuszczeniu miejsca pobytu (np. czy zabrała z lokalu rzeczy osobiste i inne np. meble itd.) o informacja, czy były próby powrotu do lokalu osoby, której wniosek dotyczy, o wskazanie dowodów na twierdzenia zawarte we wniosku (np. wskazanie świadków – przez podanie ich imion, nazwisk, adresów).
    • Do wglądu - oryginały dokumentów potwierdzających fakty opisane w podaniu (np. sentencję wyroku rozwodowego, wyrok orzekający eksmisję, itp.), których kserokopię należy dołączyć do podania.
    • Kserokopia lub odpis aktualnego dokumentu stwierdzającego tytuł prawny do lokalu (umowa najmu, wypis lub odpis z księgi wieczystej, akt notarialny, umowa o przydziale lokalu).
  5. CZAS REALIZACJI
    • Zależy od złożoności sprawy, zgodnie z Kpa do 2 miesięcy. Istnieje możliwość przedłużenia terminu załatwienia sprawy w przypadkach konieczności wystąpienia do sądu o ustanowienie kuratora dla osoby o nieustalonym miejscu pobytu.
  6. TRYB ODWOŁAWCZY
    • Odwołanie kieruje się do Wojewody Lubuskiego za pośrednictwem Wójta Gminy w Zielonej Górze w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
  7. DODATKOWE INFORMACJE
    • Osoba, która opuszcza miejsce pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące jest obowiązana wymeldować się w organie gminy, właściwym ze względu na dotychczasowe miejsce jej pobytu, najpóźniej w dniu opuszczenia tego miejsca.
    • Obowiązek wymeldowania powstaje, gdy osoba opuszcza miejsce pobytu dobrowolnie i na trwałe, względnie w wykonaniu orzeczenia sądu.
    • W toku prowadzonego postępowania organ administracji kompletuje materiał dowodowy w postaci, zeznań świadków, wyjaśnień stron postępowania, informacji urzędów i instytucji w celu ustalenia stanu faktycznego będącego podstawą do wydania decyzji w sprawie. W przypadku braku możliwości ustalenia miejsca pobytu osoby, w stosunku do której prowadzone jest postępowanie o wymeldowanie, realizowana jest procedura ustanawiania przez Sąd Rejonowy w Zielonej Górze - Wydział Rodzinny i Nieletnich kuratora dla nieobecnego celem reprezentowania w postępowaniu (w toku dalszego postępowania kurator obejmuje pozycję strony postępowania o wymeldowanie), Z podaniem o wymeldowanie może wystąpić osoba posiadająca tytuł prawny do lokalu (właściciel, najemca, wynajmujący) z którego ma nastąpić wymeldowanie.

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Zielona Góra
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2004-07-12
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2004-07-12 09:24:11
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2004-07-12 09:27:01
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2004-07-12 09:24:11
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
16845 raz(y)