Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

ARCHIWUM BIP Urzędu Gminy Zielona Góra
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Szczegóły informacji

IMPREZY MASOWE

Wydział: Referat Spraw Obywatelskich i Administracyjnych

Ogłoszono dnia: 2009-09-11 08:18:28

Osoba kontaktowa

pokój 103

Telefon kontaktowy

(68) 475-56-61

Wymagane Dokumenty


  1. PODSTAWA PRAWNA:

    • Ustawa z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych ( Dz. U. Nr 62, poz. 504)
    • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. Nr 225, poz. 1635 z późn. zm. ).
    • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego ( Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z póź. zm,)


  2. MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY

    • Referat Spraw Obywatelskich i Obronnych tel. (068) 475-56-61 - parter w godzinach:

      • poniedziałek 8.00 - 16.00
      • wtorek - piątek 7.30 - 15.30



  3. WYMAGANE DOKUMENTY

    • Organizator imprezy masowej, nie później niż na 30 dni przed planowanym terminem imprezy, jest obowiązany wystąpić do Wójta Gminy Zielona Góra z wnioskiem (druk w załączeniu) o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej.

      Załączniki do wniosku:
      1. Opinia Komendanta Miejskiego Policji w Zielonej Górze
      2. Opinia Komenda Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej w Zielonej Górze
      3. Opinia kierownika jednostki organizacyjnej pomocy doraźnej ( pogotowia ratunkowego) w Zielonej Górze
      4. Opinia Państwowego Inspektora Sanitarnego w Zielonej Górze
      Wyżej wymienione opinie muszą zawierać informacje o niezbędnej wielkości sił i środków potrzebnych do zabezpieczenia imprezy, zastrzeżeniach co do stanu technicznego obiektu ( terenu)oraz przewidywanych zagrożeniach.
      O wydanie wyżej wymienionych opinii organizator imprezy zwraca się do właściwych instytucji nie później niż na 30 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia imprezy.
      Uzyskane od właściwych organów opinie organizator dołącza do wniosku kierowanego do Wójta niezwłocznie, jednak nie później niż na 14 dni przed terminem rozpoczęcia imprezy masowej.
      5. graficzny plan obiektu (terenu), na którym ma być przeprowadzona impreza masowa, wraz z jego opisem, zawierający:
      a) oznaczenie dróg dojścia i rozchodzenia się osób uczestniczących w imprezie masowej, dróg ewakuacyjnych i dróg dojazdowych dla pojazdów służb ratowniczych i Policji,
      b) oznaczenie punktów pomocy medycznej, punktów czerpalnych wody do picia i do celów przeciwpożarowych oraz punktów informacyjnych,
      c) oznaczenie lokalizacji hydrantów przeciwpożarowych, zaworów, przyłączy wody, gazu i energii elektrycznej oraz innych elementów mających wpływ na bezpieczeństwo użytkowników obiektu lub terenu,
      d) informacje o rozmieszczeniu służb porządkowych oraz służb informacyjnych, rozmieszczeniu osób uczestniczących w imprezie masowej i ewentualnym rozdzieleniu ich według sektorów oraz o rozmieszczeniu punktów gastronomicznych i sanitariatów;
      6. instrukcję postępowania w przypadku powstania pożaru lub innego miejscowego zagrożenia w miejscu i w czasie imprezy masowej.
      7. terminarz rozgrywek meczów piłki nożnej lub terminarz innych imprez masowych - w przypadku imprez masowych organizowanych cyklicznie;
      8. informację o:
      a) liczbie miejsc dla osób na imprezie masowej,
      b) przewidywanych zagrożeniach bezpieczeństwa i porządku publicznego,
      c) liczbie, organizacji, oznakowaniu, wyposażeniu i sposobie rozmieszczenia służby porządkowej oraz służby informacyjnej;
      d) osobie wyznaczonej na kierownika do spraw bezpieczeństwa, w tym jego dane obejmujące: imię, nazwisko, numer PESEL, numer i datę wydania zaświadczenia o ukończeniu kursu dla kierowników do spraw bezpieczeństwa imprez masowych, a w przypadku imprezy masowej podwyższonego ryzyka dodatkowo numer i datę wydania licencji pracownika ochrony fizycznej drugiego stopnia;
      e) informację o sposobie zapewnienia identyfikacji osób biorących udział w imprezie masowej - w przypadku meczu piłki nożnej lub imprezy masowej podwyższonego ryzyka;
      f) informację o zainstalowanych urządzeniach rejestrujących obraz i dźwięk,
      9) polisę ubezpieczeniową ( organizator imprezy masowej ma obowiązek ubezpieczenia się od odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone uczestnikom imprez masowych, na które wstęp jest odpłatny)
      10) kopie aktualnych protokołów z kontroli, o których mowa w art. 62 ust. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118, z późn. zm.4));


  4. TRYB ODWOŁAWCZY

    • Odwołanie od decyzji przysługuje w przypadku odmowy wydania zezwolenia bądź zakazu przeprowadzenia imprezy masowej. Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Zielonej Górze za pośrednictwem Wójta Gminy Zielona Góra. Samorządowe Kolegium Odwoławcze rozpatruje odwołanie w terminie 4 dni od dnia jego wniesienia.


  5. OPŁATY

    • zezwolenie – 82 zł
    • pełnomocnictwo –17 zł
      Opłatę uiszcza się w kasie Urzędu Gminy Zielona Góra, pok. 210, I piętro lub na konto PKO BP O/Zielona Góra nr 02 1020 5402 0000 0202 0027 6667.
      Obowiązek zapłaty opłaty skarbowej powstaje z chwilą złożenia wniosku o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej.


  6. CZAS REALIZACJI

    • Organ wydaje zezwolenie lub odmawia jego wydania w terminie co najmniej 7 dni przed planowanym terminem przeprowadzenia imprezy.


  7. DODATKOWE INFORMACJE

    • impreza masowa – należy przez to rozumieć imprezę masową artystyczno-rozrywkową, masową imprezę sportową, w tym mecz piłki nożnej z wyjątkiem imprez:
      a) organizowanych w teatrach, operach, operetkach, filharmoniach, kinach, muzeach, bibliotekach, domach kultury i galeriach sztuki lub w innych podobnych obiektach,
      b) organizowanych w szkołach i placówkach oświatowych przez zarządzających tymi szkołami i placówkami,
      c) organizowanych w ramach współzawodnictwa sportowego dzieci i młodzieży,
      d) sportowych organizowanych dla sportowców niepełnosprawnych,
      e) sportu powszechnego o charakterze rekreacji ruchowej, ogólnodostępnym i nieodpłatnym, organizowanych na terenie otwartym,
      f) zamkniętych organizowanych przez pracodawców dla ich pracowników
      – jeżeli rodzaj imprezy odpowiada przeznaczeniu obiektu lub terenu, gdzie ma się ona odbyć;
      impreza masowa artystyczno-rozrywkowa – należy przez to rozumieć imprezę o charakterze artystycznym lub rozrywkowym, która ma się odbyć:
      a) na stadionie, w innym obiekcie niebędącym budynkiem lub na terenie umożliwiającym przeprowadzenie imprezy masowej, na których liczba udostępnionych przez organizatora miejsc dla osób, ustalona zgodnie z przepisami prawa budowlanego oraz przepisami dotyczącymi ochrony przeciwpożarowej, wynosi nie mniej niż 1000,
      b) w hali sportowej lub w innym budynku umożliwiającym przeprowadzenie imprezy masowej, w których liczba udostępnionych przez organizatora miejsc dla osób, ustalona zgodnie z przepisami prawa budowlanego oraz przepisami dotyczącymi ochrony przeciwpożarowej, wynosi nie mniej niż 500;
      masowa impreza sportowa – należy przez to rozumieć imprezę masową mającą na celu współzawodnictwo sportowe lub popularyzowanie kultury fizycznej, organizowaną na:
      a) stadionie lub w innym obiekcie niebędącym budynkiem, na którym liczba udostępnionych przez organizatora miejsc dla osób, ustalona zgodnie z przepisami prawa budowlanego oraz przepisami dotyczącymi ochrony przeciwpożarowej, wynosi nie mniej niż 1000, a w przypadku hali sportowej lub innego budynku umożliwiającego przeprowadzenie imprezy masowej – nie mniej niż 300,
      b) terenie umożliwiającym przeprowadzenie imprezy masowej, na którym liczba udostępnionych przez organizatora miejsc dla osób wynosi nie mniej niż 1000;
      mecz piłki nożnej – należy przez to rozumieć masową imprezę sportową mającą na celu współzawodnictwo w dyscyplinie piłki nożnej, organizowaną na stadionie lub w innym obiekcie sportowym, na którym liczba udostępnionych przez organizatora miejsc dla osób, ustalona zgodnie z przepisami prawa budowlanego oraz przepisami dotyczącymi ochrony przeciwpożarowej, wynosi nie mniej niż 1000;
      liczba miejsc dla osób na imprezie masowej – należy przez to rozumieć liczbę udostępnionych przez organizatora miejsc na stadionie, w innym obiekcie niebędącym budynkiem, hali sportowej albo w innym budynku lub na terenie umożliwiającym przeprowadzenie imprezy masowej, ustaloną na podstawie przepisów prawa budowlanego i przepisów dotyczących ochrony przeciwpożarowej
      teren umożliwiający przeprowadzenie imprezy masowej – należy przez to rozumieć wydzielony, odpowiednio oznaczony teren na otwartej przestrzeni, spełniający warunki higieniczno-sanitarne odpowiadające wymaganiom przewidzianym prawem oraz posiadający infrastrukturę zapewniającą bezpieczne przeprowadzenie imprezy masowej, na którym do określenia liczby miejsc przyjmuje się przelicznik 0,5 m2 na osobę;
      Przepisów ustawy nie stosuje się do nieodpłatnych imprez masowych organizowanych na terenach zamkniętych będących w trwałym zarządzie jednostek organizacyjnych podległych, podporządkowanych lub nadzorowanych przez: Ministra Obrony Narodowej, Ministra Sprawiedliwości oraz ministrów właściwych: do spraw wewnętrznych, do spraw oświaty i wychowania, do spraw szkolnictwa wyższego oraz do spraw kultury fizycznej i sportu, jeżeli jednostki te są organizatorami imprezy masowej w rozumieniu niniejszej ustawy.

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Zielona Góra
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Wójt Gminy Zielona Góra
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2009-09-10
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Wójt Gminy Zielona Góra
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2009-09-10 14:25:25
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Wójt Gminy Zielona Góra
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2009-09-11 08:18:28
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Wójt Gminy Zielona Góra
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2009-09-10 14:25:25
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
5496 raz(y)