Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

ARCHIWUM BIP Urzędu Gminy Zielona Góra
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Szczegóły informacji

Sporządzenie aktu pełnomocnictwa do głosowania

Wydział: Referat Spraw Obywatelskich i Administracyjnych

Ogłoszono dnia: 2010-05-04 07:48:58

Termin załatwienia

Niezwłocznie

Osoba kontaktowa

Małgorzata Ostrowska

Miejsce załatwienia

Urząd Gminy Zielona Góra, ul. Generała Jarosława Dąbrowskiego 41
Referat Spraw Obywatelskich i Administracyjnych  - pok. 103 (parter)
  • poniedziałek 8.00 - 17.00
  • wtorek - czwartek 7.00 - 15.00
  • piątek - 7.00 - 14.00

Telefon kontaktowy

68 475 56 61

Miejsce odbioru

Akt pełnomocnictwa sporządzany jest w miejscu zamieszkania wyborcy udzielającego pełnomocnictwa lub innym miejscu na terenie gminy wskazanym we wniosku przez wyborcę

Wymagane Dokumenty

  1. WYMAGANE DOKUMENTY
    • Wypełniony wniosek o sporządzenie aktu pełnomocnictwa do głosowania,
    • Pisemna zgoda osoby, która wyraziła zgodę na przyjęcie pełnomocnictwa,
    • Kopia aktualnego orzeczenia właściwego organu orzekającego o ustaleniu stopnia niepełnosprawności (znaczny lub umiarkowany) wyborcy (nie dotyczy wyborcy, który najpóźniej w dniu głosowania kończy 75 lat),
    • Kopia zaświadczenia o prawie do głosowania wydanego osobie, która wyraziła zgodę na przyjęcie pełnomocnictwa (załącza się wyłącznie w przypadku gdy osoba, która wyraziła zgodę na przyjęcie pełnomocnictwa nie jest wpisana do rejestru wyborców w tej samej gminie, co wyborca udzielający pełnomocnictwa do głosowania),

Czas realizacji

  • Niezwłocznie

Opłaty

  • Opłat nie pobiera się

Tryb odwoławczy

  • Brak

Uwagi

  1. DODATKOWE INFORMACJE
    • Udzielić pełnomocnictwa do głosowania może udzielić wyborca o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych lub wyborca, który najpóźniej w dniu głosowania kończy 75 lat.
    • Pełnomocnikiem może być osoba wpisana do rejestru wyborców w tej samej gminie co udzielający pełnomocnictwa lub posiadająca zaświadczenie o prawie do głosowania jeżeli przepisy dotyczące danych wyborów przewidują możliwość uzyskania takiego zaświadczenia.
    • Wniosek o sporządzenie aktu pełnomocnictwa do głosowania wnosi się do wójta gminy w której wyborca jest wpisany do rejestru wyborców,  najpóźniej  niż w 10 dniu przed dniem wyborów. Za datę wniesienia wniosku przyjmuje się dzień jego wpływu do właściwego urzędu
    • Jeżeli wniosek o sporządzenie aktu pełnomocnictwa do głosowania nie spełnia ustawowych warunków, Wójt Gminy Zielona Góra w terminie 3 dni od dnia otrzymania wniosku wzywa wyborcę do usunięcia wad wniosku. Jeżeli wad nie można usunąć albo nie zostały one usunięte w terminie 3 dni, Wójt odmawia sporządzenia aktu pełnomocnictwa do głosowania
    • Wyborca ma prawo do cofnięcia udzielonego pełnomocnictwa do głosowania. Cofnięcie pełnomocnictwa do głosowania następuje przez złożenie najpóźniej na 2 dni przed dniem wyborów stosownego oświadczenia woli Wójtowi lub doręczenie takiego oświadczenia właściwej obwodowej komisji wyborczej w dniu głosowania.
    •  Jeżeli wyborca nie może lub nie umie złożyć podpisu, wniosek podpisuje osoba, która wyraziła zgodę na przyjęcie pełnomocnictwa.
    • Pełnomocnictwo do głosowania można przyjąć tylko od jednej osoby lub od dwóch osób, jeżeli co najmniej jedną z nich jest wstępny (ojciec, matka, dziadek, babka, itd.), zstępny (syn, córka, wnuk, wnuczka, itd.), małżonek, brat, siostra lub osoba pozostająca w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli w stosunku do pełnomocnika.
    • Pełnomocnictwo do głosowania wygasa z mocy prawa w przypadku:
  • śmierci lub utraty prawa wybierania przez udzielającego pełnomocnictwa do głosowania lub pełnomocnika,
  • wcześniejszego głosowania osobistego przez osobę udzielającą pełnomocnictwa do głosowania.
  • wykreślenia z rejestru wyborców
  • wejścia pełnomocnika w skład obwodowej komisji wyborczej właściwej dla miejsca zamieszkania wyborcy lub zostanie mężem zaufania;

Podstawa prawna

  1. PODSTAWA PRAWNA:
    • Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. – Kodeks wyborczy (Dz. U. Nr 21, poz. 112 z późn. zm.).
    • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 28 lipca 2011 r. w sprawie sporządzenia aktu pełnomocnictwa do głosowania w wyborach: do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej, Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, do Parlamentu Europejskiego w Rzeczypospolitej Polskiej, do organów stanowiących jednostek samorządu terytorialnego oraz wójtów, burmistrzów i prezydentów miast (Dz. U. Nr 157, poz. 936)

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Zielona Góra
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Małgorzata Ostrowska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2014-04-17
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Małgorzata Ostrowska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2010-05-04 07:41:24
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Małgorzata Ostrowska
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2010-05-04 07:48:58
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Małgorzata Ostrowska
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2014-04-22 14:45:23
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
3625 raz(y)