Ekran szczegółów informacji - sprawa
Szczegóły informacji
Wpis do rejestru wyborców
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Referat Spraw Obywatelskich i Administracyjnych
Ogłoszono dnia: 2014-04-17 07:28:52
Termin załatwienia
3 dni
Osoba kontaktowa
Ryszarda Kryś
Miejsce załatwienia
Urząd Gminy Zielona Góra, ul. Generała Jarosława Dąbrowskiego 41
Referat Spraw Obywatelskich i Administracyjnych - pok. 106 (parter)
- poniedziałek 8.00 - 17.00
- wtorek - czwartek 7.00 - 15.00
- piątek - 7.00 - 14.00
Telefon kontaktowy
68 475 56 53
Miejsce odbioru
Decyzja wysyłana jest do Wnioskodawcy.
Wymagane Dokumenty
- WYMAGANE DOKUMENTY
- Wypełniony wniosek o wpisanie do rejestru wyborców w części A
- Pisemna deklaracja zawierająca informacje niezbędne do wpisania do rejestru wyborców
- Dowód tożsamości do wglądu oraz jego kserokopia
Czas realizacji
- 3 dni
Opłaty
- Opłat nie pobiera się
Tryb odwoławczy
- Od decyzji odmowy wpisania wyborcy do rejestru wyborców przysługuje prawo wniesienia skargi do Sądu Rejonowego w Zielonej Górze za pośrednictwem Wójta Gminy Zielona Góra w terminie 3 dni od dnia jej doręczenia. Od postanowienia Sądu nie przysługuje środek prawny.
Uwagi
- Rejestr wyborców obejmuje osoby stale zamieszkałe na obszarze gminy, którym przysługuje prawo wybierania.
- Osoby zameldowane na pobyt stały na terenie gminy ujmowane są w rejestrze z urzędu.
- Na własny wniosek do rejestru wyborców w części A przeznaczonej dla obywateli polskich może się wpisać osoba która:
- stale zamieszkuje na obszarze gminy bez zameldowania na pobyt stały,
- stale zamieszkuje na obszarze gminy pod innym adresem niż jej meldunek stały w danej gminie,
- nigdzie niezamieszkała, lecz stale przebywająca na obszarze danej gminy.
- Wniosek o dopisanie do rejestru wyborców można składać cały rok w dniach i godzinach pracy Urzędu.
- Decyzja o wpisaniu do rejestru wyborców jest wydawana w sytuacji, kiedy zostanie udowodnione, że dana osoba na stałe zamieszkuje po określonym adresem na terenie Gminy Zielona Góra. Na tę okoliczność Wnioskodawca winien udokumentować ten fakt poprzez przedłożenie dokumentów potwierdzających stały pobyt po wskazanym adresem np. dokument potwierdzający tytuł własności nieruchomości, ewentualnie umowę najmu, a także poświadczenie o stałym zamieszkaniu dokonane przez sołtysa wsi, ewentualnie poświadczenie o stałym zamieszkaniu dokonane przez sąsiadów (zameldowanych na pobyt stały). Stałe zamieszkanie i związanie z Gminą Zielona Góra można również wykazać poprzez przedłożenie umowy o pracę lub zaświadczenia o zatrudnieniu lub ewentualnie przez przedłożenie oświadczeń z organizacji społecznych, stowarzyszeń działających na terenie Gminy Zielona Góra. Osoba ubiegająca się o wpisanie do rejestru wyborców będąca zameldowana na pobyt czasowy jest zobowiązana do wyjaśnienia rozbieżności pomiędzy zadeklarowanym w zgłoszeniu meldunkowym pobytem czasowym, a deklarowanym we wniosku o wpisanie do rejestru wyborców stałym pobytem.
- Sprawy wymienione załatwia się po okazaniu dokumentu potwierdzającego tożsamość i złożeniu stosownych dokumentów
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. – Kodeks wyborczy (Dz. U. Nr 21, poz. 112 z późn. zm.).
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie rejestru wyborców oraz trybu przekazywania przez Rzeczypospolitą Polską innym państwom członkowskim Unii Europejskiej danych zawartych w tym rejestrze (Dz. U. Nr 158, poz. 941 z późn. zm.)