ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Podział nieruchomościDrukuj informacjęSprawa: Podział nieruchomości

Szczegóły informacji

Podział nieruchomości

Wydział: Referat Gospodarki Gruntami

Ogłoszono dnia: 2004-07-02 08:19:54

Termin załatwienia

Bez zbędnej zwłoki. Sprawy wymagające postępowania wyjaśniającego – nie później niż w ciągu miesiąca. Sprawy szczególnie skomplikowane – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy.

Osoba kontaktowa

Ewelina Drywa

Miejsce załatwienia

Wniosek należy złożyć w Biurze Podawczym
Sprawy merytoryczne załatwia: Referat Gospodarki Gruntami, II piętro, pok. 305
 

Telefon kontaktowy

68-475 56 89

Adres e-mail

e.gomulka@gmina.zgora.pl

Miejsce odbioru

Decyzja wysyłana jest pocztą, możliwy jest odbiór osobisty (pok.305 II piętro)

Wymagane Dokumenty

 
W przypadku podziałów dokonywanych  niezależnie od ustaleń planu – w trybie określonym w art. 95 ustawy o gospodarce nieruchomościami:
1. Wniosek o podział nieruchomości
2. Dokument stwierdzający tytuł prawny do nieruchomości
2a. Odpis z rejestru przedsiębiorców (w przypadku spółek prawa handlowego, spółdzielni, przedsiębiorstw)
3. Wypis z katastru nieruchomości (ewidencji gruntów i budynków) i kopia mapy katastralnej, obejmująca nieruchomość podlegającą podziałowi
4. Pozwolenie wojewódzkiego konserwatora zabytków, w przypadku nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków
5.  Protokół przyjęcia granic nieruchomości
6. Wykaz zmian gruntowych
7. Wykaz synchronizacyjny, jeżeli oznaczenie działek w ewidencji gruntów jest inne niż w księdze wieczystej
8. Mapa z projektem podziału.

 

W przypadku podziałów dokonywanych zgodnie z ustaleniami planu miejscowego, a w przypadku jego braku z przepisami odrębnymi lub z warunkami określonymi w decyzji o warunkach zabudowy:
1. Wniosek o podział nieruchomości
2. Dokument stwierdzający tytuł prawny do nieruchomości
2a. Odpis z rejestru przedsiębiorców (w przypadku spółek prawa handlowego, spółdzielni, przedsiębiorstw)
3. Wypis z katastru nieruchomości (ewidencji gruntów i budynków) i kopia mapy katastralnej, obejmująca nieruchomość podlegającą podziałowi
4. Decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu (w przypadku braku planu miejscowego)
5. Wstępne projekty podziału
6. Pozwolenie wojewódzkiego konserwatora zabytków, w przypadku nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków
Po uzyskaniu pozytywnej opinii Wójta  Gminy Zielona Góra, wniosek należy uzupełnić o dokumenty, które podlegają przyjęciu do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego tj.:
7. Protokół przyjęcia granic nieruchomości
8. Wykazy zmian gruntowych
9. Wykaz synchronizacyjny, jeżeli oznaczenie działek w ewidencji gruntów jest inne niż w księdze wieczystej
10. Mapy z projektem podziału.
 

Czas realizacji

Bez zbędnej zwłoki. Sprawy wymagające postępowania wyjaśniającego – nie później niż w ciągu miesiąca. Sprawy szczególnie skomplikowane – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy.

Opłaty

Zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt. 1 lit. h ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej  (Dz. U. z 2012 r. poz. 1282) decyzja wydawana na podstawie przepisów ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami nie podlega opłacie skarbowej.

Tryb odwoławczy

1. Na postanowienie służy stronie zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Zielonej Górze za pośrednictwem Wójta Gminy Zielona Góra, w terminie 7 dni od dnia doręczenia.
2. Od decyzji służy stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Zielonej Górze za pośrednictwem Wójta Gminy Zielona Góra, w terminie 14 dni od dnia doręczenia.
 

Uwagi

Rodzaj składanego wniosku i dołączonych wraz z nim dokumentów zależy od trybu dokonywania podziału. Podziały na podstawie art. 93 i 94 dokonywane są zgodnie z ustaleniami planu miejscowego lub decyzją o warunkach zabudowy obowiązującą  w dniu złożenia wniosku, w wypadku braku planu miejscowego z przepisami odrębnymi. Podziały nieruchomości na podstawie art. 95 dokonywane są niezależnie od ustaleń planu miejscowego lub decyzji o warunkach zabudowy w następujących przypadkach:
1. zniesienie współwłasności nieruchomości zabudowanej co najmniej dwoma budynkami, wzniesionymi na podstawie pozwolenia na budowę, jeżeli podział ma polegać na wydzieleniu dla poszczególnych współwłaścicieli , wskazanych we wspólnym wniosku, budynków wraz działkami gruntu niezbędnymi do prawidłowego korzystania z tych budynków;
2. wydzielenie działki budowlanej, jeżeli budynek został wniesiony na tej działce przez samoistnego posiadacza w dobrej wierze;
3. wydzielenie części nieruchomości, której własność lub użytkowanie wieczyste zostały nabyte z mocy prawa;
4. realizacji roszczeń do części nieruchomości, wynikających z przepisów niniejszej ustawy lub z odrębnych ustaw;
5. realizacji przepisów dotyczących przekształceń własnościowych albo likwidacji przedsiębiorstw państwowych lub samorządowych;
6. wydzielenia części nieruchomości objętej decyzją o ustaleniu lokalizacji drogi publicznej;
6a. wydzielenia części nieruchomości objętej decyzją o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej;
6b. wydzielenia części nieruchomości objętej decyzją o zezwoleniu na realizację inwestycji w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 12 lutego 2009 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie lotnisk  użytku publicznego;
6c. wydzielenia części nieruchomości objętej decyzją o pozwoleniu na realizację inwestycji w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 8 lipca 2010 r. o szczególnych zasadach przygotowania do realizacji inwestycji w zakresie budowli przeciwpowodziowych;
7. wydzielenia działki budowlanej niezbędnej do korzystania z budynku mieszkalnego;
8. wydzielenia działek gruntu na terenach zamkniętych.
Postępowanie o podział nieruchomości odbywa się dwuetapowo (za wyjątkiem podziałów dokonywanych w trybie art. 95). Po wydaniu postanowienia wyrażającego opinię o zgodności proponowanego  podziału i po wykonaniu przez geodetę map podziału, protokołu przyjęcia granic, wykazu zmian gruntowych, wykazu synchronizacyjnego, wydaje się decyzję zatwierdzającą podział.
W przypadku braków formalnych wniosku, wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia.
 

Podstawa prawna

• Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz. U. z 2010 r. nr 102, poz. 651 ze zmianami)
• Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2004 r. w sprawie sposobu i trybu podziałów nieruchomości (Dz. U. z dnia 21 grudnia 2004 r.)

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Zielona Góra
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Referat Gospodarki Gruntami
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2004-07-02
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Referat Gospodarki Gruntami
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2004-07-02 08:18:22
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Referat Gospodarki Gruntami
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2004-07-02 08:19:54
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Referat Gospodarki Gruntami
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2013-03-15 12:20:38
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
6689 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony