ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Oddanie nieruchomości w trwały zarządDrukuj informacjęSprawa: Oddanie nieruchomości w trwały zarząd

Szczegóły informacji

Oddanie nieruchomości w trwały zarząd

Wydział: Referat Gospodarki Gruntami

Ogłoszono dnia: 2013-03-27 13:27:37

Termin załatwienia

ok. 2 miesięcy

Osoba kontaktowa

Grażyna Szczepaniak

Miejsce załatwienia

Wniosek należy złożyć w Biurze Podawczym

Telefon kontaktowy

68 454 46 66

Adres e-mail

g.szczepaniak@gmina.zgora.pl

Miejsce odbioru

Referat Gospodarki Gruntami, pok. 306, Ii piętro

Wymagane Dokumenty

Wniosek o oddanie nieruchomości w trwały zarząd. 

Czas realizacji

1. Do 1 miesiąca od dnia doręczenia wniosku organowi właściwemu do jego rozpoznania.
2. Do 2 miesięcy w sprawach szczególnie skomplikowanych.
3. W przypadku nie załatwienia sprawy w podanych terminach organ prowadzący sprawę obowiązany jest zawiadomić o tym wnioskodawcę, podając przyczyny zwłoki i wskazując inny termin załatwienia sprawy.
 

Opłaty

Nie pobiera się. 

Tryb odwoławczy

Od wydanej przez Wójta Gminy decyzji w sprawie oddania nieruchomości w trwały zarząd, stronie przysługuje prawo złożenia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Zielonej Górze  za pośrednictwem organu, który wydał decyzję w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie. 

Uwagi

W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia.
Stosownie do art.83 ustawy z 21 sierpnia 1997r o gospodarce  nieruchomościami  opłaty z tytułu trwałego zarządu ustala się według stawki procentowej od ceny nieruchomości ustalonej zgodnie z art. 67 ust. 3 ustawy  z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami.
Wysokość stawek procentowych opłat rocznych z tytułu trwałego zarządu jest uzależniona od celu, na jaki nieruchomość została oddana i wynosi:
1) za nieruchomości oddane na cele obronności i bezpieczeństwa państwa, w tym ochrony przeciwpożarowej - 01% ceny,
2) za nieruchomości oddane na cele mieszkaniowe, na realizację urządzeń infrastruktury technicznej i innych celów publicznych, działalność charytatywną, opiekuńczą, kulturalną, leczniczą, oświatową, naukową, badawczo-rozwojową, wychowawczą, sportową lub turystyczną, a także na siedziby organów władzy i administracji państwowej nie wymienionych w art. 60 - 03% ceny,
3) za pozostałe nieruchomości - 1% ceny.
Nie pobiera się opłat rocznych za nieruchomości oddane w trwały zarząd pod drogi publiczne, parki, zieleńce, ogrody botaniczne, ogrody zoologiczne, parki narodowe oraz rezerwaty przyrody.
Szkoły i placówki publiczne oraz organy prowadzące te szkoły i placówki są zwolnione z opłat z tytułu trwałego zarządu - art. 81 ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (Dz.U. z 1996r., Nr 67, poz. 329 z późn. zm.).
 

Podstawa prawna

* Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2013 r., poz. 267 ).
* Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2010r. Nr 102, poz.651 ze zm.).
 

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Zielona Góra
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Referat Gospodarki Gruntami
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2013-03-27
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Referat Gospodarki Gruntami
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2013-03-27 13:27:29
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Referat Gospodarki Gruntami
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2013-03-27 13:27:37
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Referat Gospodarki Gruntami
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2013-03-27 13:28:58
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
3952 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony