ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Gminy Brzeźnica
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Zarządzenia Wójta

Pobierz dane XMLAkt prawny: XXI/130/2017Drukuj informacjęAkt prawny: XXI/130/2017

Szczegóły informacji

XXI/130/2017

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Rodzaj: Uchwała

Status: Obowiązujący

Sesja: XXI

Kadencja: VIII

Data wejścia w życie: po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku U

Data podjęcia/podpisania: 2017-06-22

Tytuł aktu:

Uchwała Nr XXI/130/2017 Rady Gminy Brzeźnica z dnia 22 czerwca 2017 r. w sprawie: regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków

Treść:

Uchwała Nr XXI/130/2017
Rady Gminy Brzeźnica
z dnia 22 czerwca 2017 r.

w sprawie: regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków

Na podstawie art. 19 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 7 czerwca 2001r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (Dz. U. 2015, poz. 139 ze zm.)
 
uchwala się, co następuje:  

REGULAMIN  DOSTARCZANIA WODY I ODPROWADZANIA ŚCIEKÓW
NA OBSZARZE GMINY BRZEŹNICA
 
 
Rozdział I
MINIMALNY POZIOM USŁUG ŚWIADCZONYCH PRZEZ PRZEDSIĘBIORSTWO WODOCIĄGOWO-KANALIZACYJNE W ZAKRESIE DOSTARCZANIA WODY I ODPROWADZANIA ŚCIEKÓW
 
§1. 1. Przedsiębiorstwo wodociągowo - kanalizacyjne ma obowiązek dostawy wody do nieruchomości, o której mowa w umowie, zgodnie z wydanymi warunkami technicznymi przyłączenia nieruchomości lub o ciśnieniu nie mniejszym niż 0,05 MPa w miejscu włączenia do sieci.
2. Przedsiębiorstwo wodociągowo - kanalizacyjne jest zobowiązane do regularnego informowania o jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi.
3. Przedsiębiorstwo wodociągowo - kanalizacyjne dostarcza wodę do nieruchomości, o jakości przeznaczonej do spożycia przez ludzi w ilości zgodnie z warunkami przyłączenia nieruchomości nie mniejszej niż 1,5 m3/h.
4. Przedsiębiorstwo wodociągowo - kanalizacyjne odbiera ścieki w sposób ciągły, o stanie i składzie zgodnym z aktualnie obowiązującymi przepisami, w ilości określonej w dokumentacji projektowej i warunkach przyłączenia nieruchomości nie mniejszej niż 1,5 m3/h.
5. Przedsiębiorstwo wodociągowo - kanalizacyjne określa dopuszczalne wskaźniki zanieczyszczeń odbieranych ścieków, a także kontroluje, czy jakość przyjmowanych ścieków jest zgodna z obowiązującymi przepisami.
 
Rozdział II
SZCZEGÓŁOWE WARUNKI I TRYB ZAWIERANIA UMÓW Z ODBIORCAMI USŁUG

§ 2. 1. Warunkiem zawarcia umowy przez odbiorcę usług jest wystąpienie z wnioskiem do przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego.
2. Przedsiębiorstwo wodociągowo – kanalizacyjne sporządza i przedkłada przyszłemu odbiorcy usług projekt umowy, w terminie do 14 dni od dnia złożenia wniosku o zawarcie umowy.

§ 3. Po rozwiązaniu umowy przedsiębiorstwo dokonuje zamknięcia przyłącza wodociągowego i/lub kanalizacyjnego oraz demontuje wodomierz główny.

§ 4. Przedsiębiorstwo wodociągowo – kanalizacyjne udostępnia na swojej stronie internetowej aktualnie obowiązujące wzorce umowne, w szczególności Ogólne Warunki Umów, o ile się nimi posługuje.
 
Rozdział III
SPOSÓB ROZLICZEŃ W OPARCIU O CENY I STAWKI OPŁAT USTALONE W TARYFACH

§ 5. Rozliczenia za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków są prowadzone przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne z odbiorcami usług na podstawie określonych obowiązujących cen i stawek opłat. Taryfy sporządzane są przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne przy zastosowaniu obowiązujących przepisów prawnych. Taryfy mogą określać ceny i stawki dla kilku grup odbiorców.

§ 6. Długość okresu obrachunkowego określa umowa, przy czym jest to okres nie krótszy niż jeden miesiąc i nie dłuższy niż sześć miesięcy.

§ 7. Umowa zawiera ceny i stawki opłat wynikające z aktualnej taryfy.

§ 8. 1. Podstawą obciążenia odbiorcy usług należnościami za usługi świadczone przez przedsiębiorstwo wodociągowo - kanalizacyjne jest faktura.
2. W przypadku budynku wielolokalowego, w którym odbiorcami usług są również osoby korzystające z poszczególnych lokali, przedsiębiorstwo wodociągowo - kanalizacyjne wystawia odrębną fakturę zarządcy lub właścicielowi takiego budynku oraz odrębne faktury osobom korzystającym z lokali, które mają zawartą odrębną umowę z przedsiębiorstwem wodociągowo-kanalizacyjnego.

Rozdział IV
WARUNKI PRZYŁĄCZANIA DO SIECI

§ 9. Osoba ubiegająca się o przyłączenie nieruchomości do sieci składa przedsiębiorstwu wodociągowo – kanalizacyjnemu wniosek o przyłączenie, który powinien zawierać co najmniej:
1) imię i nazwisko (lub nazwę) wnioskodawcy,
2) adres do korespondencji,
3) w przypadku osób prawnych numer KRS albo wpis do ewidencji działalności gospodarczej,
4) określenie rodzaju instalacji i urządzeń służących do odbioru usług,
5) określenie ilości przewidywanego poboru wody, jej przeznaczenia oraz charakterystyki zużycia wody,
6) wskazanie przewidywanej ilości odprowadzanych ścieków i ich rodzaju (w przypadku dostawców ścieków przemysłowych, również jakości odprowadzanych ścieków przemysłowych oraz zastosowanych lub planowanych do zastosowania urządzeń podczyszczających),
7) opis nieruchomości, do której będzie dostarczana woda i/lub z której będą odprowadzane ścieki, w szczególności określenie jej powierzchni, sposobu zagospodarowania i przeznaczenia,
8) wskazania planowanego terminu rozpoczęcia poboru wody i dostarczania ścieków.

§ 10. Do wniosku, o którym mowa w § 9, osoba ubiegająca się o przyłączenie nieruchomości do sieci powinna załączyć aktualną  mapkę sytuacyjno-wysokościową określającą usytuowanie nieruchomości, względem istniejących sieci  wodociągowych i/lub kanalizacyjnych.

§ 11. 1. Jeżeli są spełnione warunki techniczne, umożliwiające podłączenie nieruchomości do sieci, przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne w terminie do 30 dni od otrzymania wypełnionego wniosku, o którym mowa w § 9, wraz z kompletem załączników, wydaje osobie ubiegającej się o podłączenie nieruchomości dokument pod nazwą "Warunki przyłączenia do sieci wodociągowej i/lub kanalizacyjnej".
2. Dokument, o którym mowa w ust. 1 powinien co najmniej:
1) wskazywać  miejsce i  sposób  przyłączenia  nieruchomości do sieci wodociągowej i/lub kanalizacyjnej,
2) potwierdzać  lub ustalić dostawę wnioskowanej ilości wody dostarczanej do nieruchomości,
3) potwierdzać  lub ustalić odbiór wnioskowanej ilości ścieków odprowadzanych z nieruchomości i ich jakość,
4) zawierać informacje o konieczności przeprowadzenia prób i odbiorów częściowych oraz końcowego, przy udziale przedsiębiorstwa wodociągowo–kanalizacyjnego,
5) wskazywać okres ważności wydanych warunków przyłączenia, nie krótszy niż dwa lata.
3. Dokument, o którym mowa w ust. 1 może określać:
1) parametry techniczne przyłącza,
2) miejsce zainstalowania wodomierza głównego, wodomierza mierzącego ilość wody bezpowrotnie zużytej lub urządzenia pomiarowego.
4. Warunki przyłączenia do sieci wodociągowej i/lub kanalizacyjnej wydaje Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne.
 
§ 12. Każda nieruchomość powinna być przyłączona do sieci odrębnym przyłączem wodociągowym i/lub kanalizacyjnym.
 
Rozdział V
TECHNICZNE WARUNKI OKREŚLAJĄCE MOŻLIWOŚĆ DOSTĘPU
DO USŁUG WODOCIĄGOWO-KANALIZACYJNYCH

§ 13. 1. Możliwość dostępu do usług wodociągowych i kanalizacyjnych w przyszłości określają wieloletnie plany rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych, które zawierają planowany zakres usług wodociągowo-kanalizacyjnych.
2. Odbiorcy mogą uzyskać informacje dotyczące dostępności do usług w Przedsiębiorstwie wodociągowo-kanalizacyjnym, które udostępnia nieodpłatnie do wglądu: wieloletnie plany rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych oraz niniejszy regulamin.
3. Dostęp do usług uwarunkowany jest technicznymi możliwościami istniejących Urządzeń wodociągowych i Urządzeń kanalizacyjnych takimi jak: przepustowość, zdolność produkcyjna, lokalizacja nieruchomości, stan techniczny urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych.
4. Rodzaj warunków technicznych zaopatrzenia w wodę, odprowadzenia ścieków bytowych lub odprowadzenia ścieków przemysłowych świadczonych przez Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne uzależnione jest od rodzaju zabudowy obiektu budowlanego na terenie nieruchomości, który ma być przyłączony do sieci wodociągowej i/lub kanalizacyjnej uwzględniając nieruchomość istniejącą bądź projektowaną uzależnioną od rodzaju zabudowy czy jest to zabudowa: jednorodzinna, wielorodzinna, zakład produkcyjny/usługowy, obiekt handlowy, obiekt biurowy, obiekt użyteczności publicznej lub inny rodzaj zabudowy obiektu posiadający określoną charakterystykę techniczną obiektu, do którego będzie dostarczana woda lub odprowadzane ścieki.
 
Rozdział VI
SPOSÓB DOKONYWANIA PRZEZ PRZEDSIĘBIORSTWO
WODOCIĄGOWO - KANALIZACYJNE ODBIORU WYKONANEGO PRZYŁĄCZA

§ 14. 1. W ramach prac związanych z odbiorem przyłącza przedsiębiorstwo wodociągowo – kanalizacyjne dokonuje sprawdzenia zgodności wykonanych prac z wydanymi przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne "Warunkami przyłączenia do sieci wodociągowej lub kanalizacyjnej".
2. Określone w warunkach przyłączenia próby i odbiory częściowe oraz końcowe są przeprowadzane przy udziale upoważnionych przedstawicieli stron.  
3. Odbiór jest wykonywany przed zasypaniem przyłącza. Wszelkie odcinki przyłącza ulegające częściowemu zakryciu (tzw. prace zanikające) należy zgłaszać do odbioru przed zasypaniem.

§ 15. 1. Po pisemnym zgłoszeniu gotowości do odbioru przez osobę ubiegająca się o przyłączenie nieruchomości do sieci, przedsiębiorstwo wodociągowo - kanalizacyjne uzgadnia termin odbioru, nie dłuższy niż 7 dni od daty pisemnego zgłoszenia.
2. Wyniki prób i odbiorów, o których mowa w § 14 ust. 2, są potwierdzane przez strony w sporządzanych protokołach.

§ 16. 1. Zgłoszenie odbioru technicznego przyłącza powinno zawierać co najmniej:
a) dane identyfikujące osobę ubiegającą się o przyłączenie nieruchomości do sieci i adres przyłącza;
b) termin odbioru proponowany przez osobę ubiegająca się o przyłączenie nieruchomości do sieci.
2. Protokół odbioru technicznego przyłącza powinien zawierać co najmniej:
a) dane techniczne charakteryzujące przedmiot odbioru (średnica, materiał, długość, elementy uzbrojenia);
b) skład i podpisy członków komisji dokonującej odbioru;
c) uwagi dotyczące różnic pomiędzy uzgodnioną dokumentacją, a realizacją przyłącza.
    

Rozdział VII
SPOSÓB POSTĘPOWANIA W PRZYPADKU NIEDOTRZYMANIA CIĄGŁOŚCI USŁUG
I ODPOWIEDNICH PARAMETRÓW DOSTARCZANEJ WODY I WPROWADZANYCH
DO SIECI KANALIZACYJNEJ ŚCIEKÓW

§ 17.1. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne ma obowiązek poinformowania odbiorców usług o planowanych przerwach lub ograniczeniach w dostawie wody, w sposób zwyczajowo przyjętym z wyprzedzeniem co najmniej 48 godzinnym.
2. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne ma również obowiązek niezwłocznie poinformować odbiorców usług, w sposób zwyczajowo przyjęty, o zaistniałych nieplanowanych przerwach lub ograniczeniach w dostawie wody, o ile czas ich trwania przekracza 6 godzin.
3. W przypadku budynków wielolokalowych, przedsiębiorstwo wodociągowo - kanalizacyjne może o zdarzeniach wskazanych w ust. 2 poinformować wyłącznie właściciela lub zarządcę nieruchomości, o ile planowany czas trwania przerwy w dostawie wody nie przekracza 12 godzin.
4. W razie planowanej lub zaistniałej przerwy w dostawie wody przekraczającej 12 godzin przedsiębiorstwo wodociągowo – kanalizacyjne ma obowiązek zapewnić zastępczy punkt poboru wody i poinformować o tym fakcie odbiorców usług, wskazując lokalizację zastępczego punktu poboru wody.

§ 18. W przypadku niedotrzymania odpowiednich parametrów dostarczanej wody, przedsiębiorstwo wodociągowo - kanalizacyjne ma obowiązek niezwłocznie poinformować o tym fakcie odbiorców usług,  w sposób zwyczajowo przyjęty, w szczególności w lokalnych środkach masowego przekazu i na swojej stronie internetowej.
 
Rozdział VIII
STANDARDY OBSŁUGI ODBIORCÓW USŁUG, A W SZCZEGÓLNOŚCI SPOSOBY ZAŁATWIANIA
REKLAMACJI ORAZ WYMIANY INFORMACJI DOTYCZĄCYCH
W SZCZEGÓLNOŚCI ZAKŁÓCEŃ W DOSTAWIE WODY I ODPROWADZANIU ŚCIEKÓW

§ 19. 1. Przedsiębiorstwo wodociągowo – kanalizacyjne zapewnia wyodrębnione stanowiska pracy do spraw obsługi klienta.
2. Przedsiębiorstwo wodociągowo – kanalizacyjne jest zobowiązane do udzielania wszelkich istotnych informacji dotyczących:
1) prawidłowego sposobu wykonywania przez odbiorcę usług umowy o zaopatrzenie w wodę                                      i/lub odprowadzanie ścieków;
2) warunków przyłączenia się do sieci wodociągowej i/lub kanalizacyjnej;
3) występujących zakłóceń w dostawach wody lub w odprowadzaniu ścieków;
4) występujących awarii urządzeń wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych;
5) planowanych przerw w świadczeniu usług.

§ 20. Przedsiębiorstwo zobowiązane jest do udzielania, na żądanie odbiorców, informacji w związku  z niedotrzymaniem ciągłości usług nie później niż w ciągu:
1) 12 godzin - na telefoniczne żądanie określenia przewidywanego terminu usunięcia przerw i zakłóceń w świadczeniu usług,
2) 7 dni - na pisemne żądanie usunięcia przerw i zakłóceń, o których mowa w punkcie 1).

§ 21. 1. Odbiorca usług ma prawo zgłaszania reklamacji dotyczących sposobu wykonywania umowy przez przedsiębiorstwo wodociągowo - kanalizacyjne, w szczególności ilości i jakości świadczonych usług oraz wysokości opłat za te usługi.
2. Reklamacja jest zgłaszana w formie pisemnej, osobiście przez zainteresowanego w siedzibie przedsiębiorstwa, listem poleconym lub za pomocą poczty elektronicznej w terminie 30 dni od zdarzenia ją uzasadniającego.
3. Przedsiębiorstwo wodociągowo - kanalizacyjne jest zobowiązane rozpatrzyć reklamację bez zbędnej zwłoki, w terminie nie dłuższym jednak niż 21 dni od dnia jej wniesienia. W szczególnych przypadkach, wymagających dodatkowych ustaleń, termin może być wydłużony maksymalnie do 30 dni.

§ 22. W siedzibie przedsiębiorstwa wodociągowo - kanalizacyjnego winny być udostępnione wszystkim zainteresowanym:
1) aktualnie obowiązujące na terenie Gminy Brzeźnica taryfy cen i stawek opłat;
2) tekst jednolity Regulaminu obowiązującego na terenie Gminy Brzeźnica,
3) tekst jednolity ustawy.
 
Rozdział IX
WARUNKI DOSTARCZANIA WODY NA CELE PRZECIWPOŻAROWE

§ 23. Woda do celów przeciwpożarowych jest w szczególności dostępna z urządzeń wodociągowych posiadanych przez przedsiębiorstwo wodociągowo - kanalizacyjne, w tym z hydrantów przeciwpożarowych zainstalowanych na sieci wodociągowej.

§ 24. Ilość wody pobieranej na cele przeciwpożarowe wraz z określeniem punktów poboru jest ustalana na podstawie pisemnych informacji składanych przez jednostkę straży pożarnej lub upoważnionego pracownika Gminy w umownie ustalonych okresach.

§ 25. W przypadku poboru wody na cele przeciwpożarowe z urządzeń wodociągowych, którymi woda jest dostarczana dla innych odbiorców usług, jednostka straży pożarnej niezwłocznie przekazuje przedsiębiorstwu wodociągowo-kanalizacyjnemu informacje o ilości wody pobranej.
 
Rozdział X
POSTANOWIENIA KOŃCOWE

§ 26. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Brzeźnica.

§ 27. Z dniem wejścia w życie niniejszej uchwały traci moc uchwała Nr XX/123/2017 Rady Gminy Brzeźnica z dnia 30.03.2017 r. w sprawie regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków obowiązującego na terenie Gminy Brzeźnica (Dz. Urz. Woj. Lub. z 2017 r, poz. 1004)

§ 28. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego.
 
 

Przewodniczący Rady Gminy
Krzysztof Kosiński
« powrót do poprzedniej strony