Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Gminy Brzeźnica
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Uchwały Rady Gminy

Szczegóły informacji

XXVIII/198/2018

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Rodzaj: Uchwała

Status: Obowiązujący

Sesja: XXVIII

Kadencja: VIII

Data wejścia w życie: 2018-11-17

Data podjęcia/podpisania: 2018-11-03

Tytuł aktu:

Zmiana Statutu Gminy Brzeźnica

Na podstawie:

Na podstawie art. 3 ust. 1, art. 18 ust. 2 pkt 1, art. 22, art.40 ust.2 pkt.1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2018 r., poz. 994 ze zm.), Rada Gminy Brzeźnica uchwala, co następuje:

Treść:

§ 1. W uchwale Nr X/60/2004 Rady Gminy  Brzeźnica z  dnia 26 kwietnia 2004 r. w sprawie  Statutu Gminy Brzeźnica (Dz. Urz. Woj. Lub. Nr 36, poz. 616), zmienionej uchwałami Nr III/10/2006 Rady Gminy  Brzeźnica z  dnia 29 grudnia 2006 r. w sprawie zmiany uchwały Statutu Gminy Brzeźnica (Dz. Urz. Woj. Lub. Nr 9, poz. 138), Nr XIII/69/2011 z dnia 30 grudnia 2011 r. w sprawie Statutu Gminy Brzeźnica ((Dz. Urz. Woj. Lub., poz. 309) wprowadza się następujące zmiany:
  1. § 15, ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. Rada powołuje następujące stałe komisje:
  1. Rewizyjną;
  2. Skarg, Wniosków i Petycji;
  3. Budżetu i Finansów.
     
    2) po § 32 ust.1 dodaje się ust.1a w brzmieniu:
                  ,,1a. Przewodniczący Rady po otwarciu sesji informuje radnych i zebranych gości, że sesja jest utrwalana i transmitowana za pomocą urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk”.
 
    3)  § 36 ust.5 otrzymuje brzmienie:
                  ,,5. Odpowiedź na interpelację jest udzielana w formie pisemnej, w terminie nie później niż 14 dni od dnia otrzymania interpelacji”.
          
   4) w § 36 wykreśla się ust.7 i ust.8

   5) § 37 ust.2 otrzymuje brzmienie:
               ,,2. Zapytania formułowane są pisemnie na ręce Przewodniczącego Rady, który przekazuje je niezwłocznie Wójtowi.

  6)  § 37 ust.3 otrzymuje brzmienie:
              ,,3. Odpowiedź na zapytanie jest udzielana w formie pisemnej, w terminie nie późniejszym niż 14 dni od dnia otrzymania zapytania.
 
  7)  po § 37 dodaje się § 37a w brzmieniu:
                ,,Treść interpelacji i zapytań oraz udzielonych odpowiedzi podawana jest do publicznej wiadomości poprzez niezwłoczną publikację w Biuletynie Informacji Publicznej i na stronie internetowej Gminy oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu.

  8) § 47 ust.2 otrzymuje brzmienie:
               ,,2. Przebieg sesji Rady gminy jest transmitowany i utrwalany za pomocą urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk. Nagrania sesji Rady są udostępniane w Biuletynie Informacji Publicznej i na stronie internetowej Gminy oraz w Biurze Rady.

  9) po § 47 dodaje się § 47a w brzmieniu:
                ,,Nagrania z obrad sesji przechowywane są i archiwizowane zgodnie z przepisami szczególnymi obowiązującymi w tym zakresie.
 
  10) po § 51 dodaje się § 51a  w brzmieniu:
 ,,Przewodniczący Rady w związku z realizacją swoich obowiązków ma prawo wydawać polecenia służbowe pracownikom urzędu gminy o ile związane jest to z funkcjonowaniem Rady Gminy i pracy jej Komisji.”
11) § 59 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
               ,,1. Głosowanie jawne odbywa się z wykorzystaniem urządzeń umożliwiających sporządzanie i utrwalanie imiennego wykazu głosowań radnych. Dodatkowo radny sygnalizuje głosowanie przez podniesienie ręki. Za głosy oddane uznaje się te, które oddano ,,za”, ,,przeciw” oraz ,,wstrzymuje się”. Imienny wykaz z głosowania jawnego  z wykorzystaniem urządzenia do liczenia głosów stanowi załącznik do materiałów z sesji”.

12) § 59 ust.2 otrzymuje brzmienie:
               ,,2. O wyniku głosowania decydują wskazania elektronicznego systemu głosowania”.

13) w § 59 wykreśla się ust.3 i ust.4
 
14) po § 59 dodaje się § 59a w brzmieniu:
             ,,59a.1. W przypadku , gdy nie jest możliwe z przyczyn technicznych rejestrowanie i nagrywanie głosowania jawnego, Przewodniczący Rady zarządza przeprowadzenie głosowania imiennego. W tym celu Przewodniczący Rady sporządza wykaz imienny obecnych podczas głosowania.
                      2. Na imiennym wykazie głosowań umieszcza się:
                           1)  nazwiska i imiona radnych sporządzone w porządku alfabetycznym,
                           2)  tytuł projektu uchwały będącej przedmiotem porządku obrad sesji oraz nr druku,
                           3)  sposób głosowania (,,za”, ,,przeciw”, ,,wstrzymujący się”).
                     3.  Przewodniczący obrad wyczytuje nazwiska radnych na wykazie i przy nazwisku radnego, odnotowuje wynik aktu głosowania poprzez zaznaczenie oddanego głosu ,,za”, ,,przeciw” lub ,,wstrzymujący się” i ustala wynik głosowania ogłaszając go po zakończeniu głosowania. Wykaz  z  wynikami głosowania dołącza do protokołu z sesji.
                    4. Imienne wykazy głosowań podaje się niezwłocznie do publicznej wiadomości.

15) po § 104 dodaje się Rozdział VIa Zasady i tryb działania Komisji Skarg, Wniosków i Petycji w następującym brzmieniu:
 
„§ 104a. 1. Komisja Skarg, Wniosków i Petycji jest stałą Komisją Rady powołaną w celu przygotowania projektów i stanowisk w zakresie składanych skarg, wniosków i petycji do Rady Gminy.
  1. W skład Komisji Skarg, Wniosków i Petycji wchodzą radni po jednym z każdego klubu oraz inni radni; w tym Przewodniczący Komisji, Wiceprzewodniczący Komisji, Sekretarz Komisji i 2 członków.
  2. Przewodniczącego Komisji wybiera Rada.
  3. Wiceprzewodniczącego i Sekretarza Komisji wybiera Komisja Skarg, Wniosków i Petycji na wniosek Przewodniczącego Komisji.
§ 104b. Przewodniczący Komisji Skarg, Wniosków i Petycji organizuje pracę Komisji Skarg, Wniosków i Petycji i prowadzi jej obrady. W przypadku nieobecności Przewodniczącego jego zadania wykonuje Wiceprzewodniczący.
§ 104c. 1. Komisja Skarg, Wniosków i Petycji obraduje na posiedzeniach w miarę potrzeb.
  1. Przewodniczący Komisji Skarg, Wniosków i Petycji zwołuje jej posiedzenia w formie pisemnej.
  2. Z posiedzenia Komisji Skarg, Wniosków i Petycji należy sporządzać protokół, który winien być podpisany przez wszystkich członków komisji uczestniczących w posiedzeniu.
§ 104d. Uchwały Komisji zapadają zwykłą większością głosów w obecności, co najmniej połowy składu Komisji w głosowaniu jawnym.
§ 104e. Obsługę biurową Komisji Skarg, Wniosków i Petycji zapewnia Wójt.
§ 104f. Komisja Skarg, Wniosków i Petycji może korzystać z porad, opinii i ekspertyz osób posiadających wiedzę fachową w zakresie związanym z przedmiotem jej działania.
§ 104g. 1. Komisja Skarg, Wniosków i Petycji opracowuje projekty uchwał w sprawie rozpatrzenia skarg, wniosków i petycji.
  1. Komisja Skarg, Wniosków i Petycji może zapraszać na swoje posiedzenia inne osoby.
  2. Komisja Skarg, Wniosków i Petycji prowadzi czynności wyjaśniające, których celem jest dokonanie ustalenia stanu faktycznego i prawnego dotyczącego wnoszonych skarg, wniosków i petycji.
  3. Komisja Skarg, Wniosków i Petycji przed rozpatrzeniem skargi zwraca się do osób,  których skarga dotyczy o ustosunkowanie do stawianych w skardze zarzutów.
  4. Komisja Skarg, Wniosków i Petycji w ramach swoich prac może zwrócić się z prośbą o udzielenie stosownych informacji do Wójta.”
 
16) § 106 ust.1 otrzymuje brzmienie:
  1. Warunkiem utworzenia Klubu radnych jest zadeklarowanie w nim udziału przez co najmniej 3 radnych.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Brzeźnica.
      § 3. Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego i wchodzi w życie z dniem rozpoczęcia kadencji organów jednostek samorządu terytorialnego następującego po kadencji, w czasie której niniejsza uchwała została podjęta.
 
 
Przewodniczący Rady Gminy
 
Krzysztof Kosiński