Zarządzenia Wójta
Szczegóły informacji
XXVIII/198/2018
Rodzaj: Uchwała
Status: Obowiązujący
Sesja: XXVIII
Kadencja: VIII
Data wejścia w życie: 2018-11-17
Data podjęcia/podpisania: 2018-11-03
Tytuł aktu:
Zmiana Statutu Gminy Brzeźnica
Na podstawie:
Na podstawie art. 3 ust. 1, art. 18 ust. 2 pkt 1, art. 22, art.40 ust.2 pkt.1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2018 r., poz. 994 ze zm.), Rada Gminy Brzeźnica uchwala, co następuje:
Treść:
§ 1. W uchwale Nr X/60/2004 Rady Gminy Brzeźnica z dnia 26 kwietnia 2004 r. w sprawie Statutu Gminy Brzeźnica (Dz. Urz. Woj. Lub. Nr 36, poz. 616), zmienionej uchwałami Nr III/10/2006 Rady Gminy Brzeźnica z dnia 29 grudnia 2006 r. w sprawie zmiany uchwały Statutu Gminy Brzeźnica (Dz. Urz. Woj. Lub. Nr 9, poz. 138), Nr XIII/69/2011 z dnia 30 grudnia 2011 r. w sprawie Statutu Gminy Brzeźnica ((Dz. Urz. Woj. Lub., poz. 309) wprowadza się następujące zmiany:
- § 15, ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. Rada powołuje następujące stałe komisje:
- Rewizyjną;
- Skarg, Wniosków i Petycji;
- Budżetu i Finansów.
2) po § 32 ust.1 dodaje się ust.1a w brzmieniu:
,,1a. Przewodniczący Rady po otwarciu sesji informuje radnych i zebranych gości, że sesja jest utrwalana i transmitowana za pomocą urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk”.
,,1a. Przewodniczący Rady po otwarciu sesji informuje radnych i zebranych gości, że sesja jest utrwalana i transmitowana za pomocą urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk”.
3) § 36 ust.5 otrzymuje brzmienie:
,,5. Odpowiedź na interpelację jest udzielana w formie pisemnej, w terminie nie później niż 14 dni od dnia otrzymania interpelacji”.
4) w § 36 wykreśla się ust.7 i ust.8
5) § 37 ust.2 otrzymuje brzmienie:
,,2. Zapytania formułowane są pisemnie na ręce Przewodniczącego Rady, który przekazuje je niezwłocznie Wójtowi.
6) § 37 ust.3 otrzymuje brzmienie:
,,3. Odpowiedź na zapytanie jest udzielana w formie pisemnej, w terminie nie późniejszym niż 14 dni od dnia otrzymania zapytania.
,,5. Odpowiedź na interpelację jest udzielana w formie pisemnej, w terminie nie później niż 14 dni od dnia otrzymania interpelacji”.
4) w § 36 wykreśla się ust.7 i ust.8
5) § 37 ust.2 otrzymuje brzmienie:
,,2. Zapytania formułowane są pisemnie na ręce Przewodniczącego Rady, który przekazuje je niezwłocznie Wójtowi.
6) § 37 ust.3 otrzymuje brzmienie:
,,3. Odpowiedź na zapytanie jest udzielana w formie pisemnej, w terminie nie późniejszym niż 14 dni od dnia otrzymania zapytania.
7) po § 37 dodaje się § 37a w brzmieniu:
,,Treść interpelacji i zapytań oraz udzielonych odpowiedzi podawana jest do publicznej wiadomości poprzez niezwłoczną publikację w Biuletynie Informacji Publicznej i na stronie internetowej Gminy oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu.
8) § 47 ust.2 otrzymuje brzmienie:
,,2. Przebieg sesji Rady gminy jest transmitowany i utrwalany za pomocą urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk. Nagrania sesji Rady są udostępniane w Biuletynie Informacji Publicznej i na stronie internetowej Gminy oraz w Biurze Rady.
9) po § 47 dodaje się § 47a w brzmieniu:
,,Nagrania z obrad sesji przechowywane są i archiwizowane zgodnie z przepisami szczególnymi obowiązującymi w tym zakresie.
,,Treść interpelacji i zapytań oraz udzielonych odpowiedzi podawana jest do publicznej wiadomości poprzez niezwłoczną publikację w Biuletynie Informacji Publicznej i na stronie internetowej Gminy oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu.
8) § 47 ust.2 otrzymuje brzmienie:
,,2. Przebieg sesji Rady gminy jest transmitowany i utrwalany za pomocą urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk. Nagrania sesji Rady są udostępniane w Biuletynie Informacji Publicznej i na stronie internetowej Gminy oraz w Biurze Rady.
9) po § 47 dodaje się § 47a w brzmieniu:
,,Nagrania z obrad sesji przechowywane są i archiwizowane zgodnie z przepisami szczególnymi obowiązującymi w tym zakresie.
10) po § 51 dodaje się § 51a w brzmieniu:
,,Przewodniczący Rady w związku z realizacją swoich obowiązków ma prawo wydawać polecenia służbowe pracownikom urzędu gminy o ile związane jest to z funkcjonowaniem Rady Gminy i pracy jej Komisji.”
11) § 59 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
,,1. Głosowanie jawne odbywa się z wykorzystaniem urządzeń umożliwiających sporządzanie i utrwalanie imiennego wykazu głosowań radnych. Dodatkowo radny sygnalizuje głosowanie przez podniesienie ręki. Za głosy oddane uznaje się te, które oddano ,,za”, ,,przeciw” oraz ,,wstrzymuje się”. Imienny wykaz z głosowania jawnego z wykorzystaniem urządzenia do liczenia głosów stanowi załącznik do materiałów z sesji”.
12) § 59 ust.2 otrzymuje brzmienie:
,,2. O wyniku głosowania decydują wskazania elektronicznego systemu głosowania”.
13) w § 59 wykreśla się ust.3 i ust.4
,,1. Głosowanie jawne odbywa się z wykorzystaniem urządzeń umożliwiających sporządzanie i utrwalanie imiennego wykazu głosowań radnych. Dodatkowo radny sygnalizuje głosowanie przez podniesienie ręki. Za głosy oddane uznaje się te, które oddano ,,za”, ,,przeciw” oraz ,,wstrzymuje się”. Imienny wykaz z głosowania jawnego z wykorzystaniem urządzenia do liczenia głosów stanowi załącznik do materiałów z sesji”.
12) § 59 ust.2 otrzymuje brzmienie:
,,2. O wyniku głosowania decydują wskazania elektronicznego systemu głosowania”.
13) w § 59 wykreśla się ust.3 i ust.4
14) po § 59 dodaje się § 59a w brzmieniu:
,,59a.1. W przypadku , gdy nie jest możliwe z przyczyn technicznych rejestrowanie i nagrywanie głosowania jawnego, Przewodniczący Rady zarządza przeprowadzenie głosowania imiennego. W tym celu Przewodniczący Rady sporządza wykaz imienny obecnych podczas głosowania.
2. Na imiennym wykazie głosowań umieszcza się:
1) nazwiska i imiona radnych sporządzone w porządku alfabetycznym,
2) tytuł projektu uchwały będącej przedmiotem porządku obrad sesji oraz nr druku,
3) sposób głosowania (,,za”, ,,przeciw”, ,,wstrzymujący się”).
3. Przewodniczący obrad wyczytuje nazwiska radnych na wykazie i przy nazwisku radnego, odnotowuje wynik aktu głosowania poprzez zaznaczenie oddanego głosu ,,za”, ,,przeciw” lub ,,wstrzymujący się” i ustala wynik głosowania ogłaszając go po zakończeniu głosowania. Wykaz z wynikami głosowania dołącza do protokołu z sesji.
4. Imienne wykazy głosowań podaje się niezwłocznie do publicznej wiadomości.
15) po § 104 dodaje się Rozdział VIa Zasady i tryb działania Komisji Skarg, Wniosków i Petycji w następującym brzmieniu:
,,59a.1. W przypadku , gdy nie jest możliwe z przyczyn technicznych rejestrowanie i nagrywanie głosowania jawnego, Przewodniczący Rady zarządza przeprowadzenie głosowania imiennego. W tym celu Przewodniczący Rady sporządza wykaz imienny obecnych podczas głosowania.
2. Na imiennym wykazie głosowań umieszcza się:
1) nazwiska i imiona radnych sporządzone w porządku alfabetycznym,
2) tytuł projektu uchwały będącej przedmiotem porządku obrad sesji oraz nr druku,
3) sposób głosowania (,,za”, ,,przeciw”, ,,wstrzymujący się”).
3. Przewodniczący obrad wyczytuje nazwiska radnych na wykazie i przy nazwisku radnego, odnotowuje wynik aktu głosowania poprzez zaznaczenie oddanego głosu ,,za”, ,,przeciw” lub ,,wstrzymujący się” i ustala wynik głosowania ogłaszając go po zakończeniu głosowania. Wykaz z wynikami głosowania dołącza do protokołu z sesji.
4. Imienne wykazy głosowań podaje się niezwłocznie do publicznej wiadomości.
15) po § 104 dodaje się Rozdział VIa Zasady i tryb działania Komisji Skarg, Wniosków i Petycji w następującym brzmieniu:
„§ 104a. 1. Komisja Skarg, Wniosków i Petycji jest stałą Komisją Rady powołaną w celu przygotowania projektów i stanowisk w zakresie składanych skarg, wniosków i petycji do Rady Gminy.
- W skład Komisji Skarg, Wniosków i Petycji wchodzą radni po jednym z każdego klubu oraz inni radni; w tym Przewodniczący Komisji, Wiceprzewodniczący Komisji, Sekretarz Komisji i 2 członków.
- Przewodniczącego Komisji wybiera Rada.
- Wiceprzewodniczącego i Sekretarza Komisji wybiera Komisja Skarg, Wniosków i Petycji na wniosek Przewodniczącego Komisji.
§ 104b. Przewodniczący Komisji Skarg, Wniosków i Petycji organizuje pracę Komisji Skarg, Wniosków i Petycji i prowadzi jej obrady. W przypadku nieobecności Przewodniczącego jego zadania wykonuje Wiceprzewodniczący.
§ 104c. 1. Komisja Skarg, Wniosków i Petycji obraduje na posiedzeniach w miarę potrzeb.
- Przewodniczący Komisji Skarg, Wniosków i Petycji zwołuje jej posiedzenia w formie pisemnej.
- Z posiedzenia Komisji Skarg, Wniosków i Petycji należy sporządzać protokół, który winien być podpisany przez wszystkich członków komisji uczestniczących w posiedzeniu.
§ 104d. Uchwały Komisji zapadają zwykłą większością głosów w obecności, co najmniej połowy składu Komisji w głosowaniu jawnym.
§ 104e. Obsługę biurową Komisji Skarg, Wniosków i Petycji zapewnia Wójt.
§ 104f. Komisja Skarg, Wniosków i Petycji może korzystać z porad, opinii i ekspertyz osób posiadających wiedzę fachową w zakresie związanym z przedmiotem jej działania.
§ 104g. 1. Komisja Skarg, Wniosków i Petycji opracowuje projekty uchwał w sprawie rozpatrzenia skarg, wniosków i petycji.
- Komisja Skarg, Wniosków i Petycji może zapraszać na swoje posiedzenia inne osoby.
- Komisja Skarg, Wniosków i Petycji prowadzi czynności wyjaśniające, których celem jest dokonanie ustalenia stanu faktycznego i prawnego dotyczącego wnoszonych skarg, wniosków i petycji.
- Komisja Skarg, Wniosków i Petycji przed rozpatrzeniem skargi zwraca się do osób, których skarga dotyczy o ustosunkowanie do stawianych w skardze zarzutów.
- Komisja Skarg, Wniosków i Petycji w ramach swoich prac może zwrócić się z prośbą o udzielenie stosownych informacji do Wójta.”
16) § 106 ust.1 otrzymuje brzmienie:
- Warunkiem utworzenia Klubu radnych jest zadeklarowanie w nim udziału przez co najmniej 3 radnych.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Brzeźnica.
§ 3. Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego i wchodzi w życie z dniem rozpoczęcia kadencji organów jednostek samorządu terytorialnego następującego po kadencji, w czasie której niniejsza uchwała została podjęta.
Przewodniczący Rady Gminy
Krzysztof Kosiński
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Gmina Brzeźnica |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Ela Kosińska |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2018-11-03 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Ela Kosińska |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2018-11-08 08:19:32 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2018-11-08 08:19:40 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2019-09-24 11:04:12 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 485 raz(y) |