ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Gminy Brzeźnica
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ogłoszenie - szczegóły

Pobierz dane XML Ogłoszenie numer: 20/2024Drukuj informację Ogłoszenie numer: 20/2024

Szczegóły informacji

Ogłoszenie: stanowisko pracy ds. gospodarki nieruchomościami, geodezji i rolnictwa

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Miejsce pracy: Urząd Gminy Brzeźnica

Wymiar etatu: 1/1

Ilość etatów: 1

Wydział: Urząd Gminy

Data udostępnienia: 2024-02-06

Ogłoszono dnia: 2024-02-06

Termin składania dokumentów: 2024-02-16 14:00:00

Nr ogłoszenia: 20/2024

Zlecający: Wójt Gminy Brzeźnica

I. Wymagania w stosunku do kandydatów:

a. Wymagania niezbędne:
1) posiadanie obywatelstwa polskiego (z zastrzeżeniem art.11 ust.2 i 3 ustawy o pracownikach samorządowych),
2) posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych,
3) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe,
4) wykształcenie wyższe ( preferowane kierunki: w zakresie gospodarki nieruchomościami, geodezji i kartografii lub gospodarki przestrzennej, ochrony środowiska, nauk przyrodniczych, administracji samorządowej publicznej, itp.),
5) co najmniej 3 letni staż pracy,
6) bardzo dobra znajomość oraz umiejętność właściwego stosowania przepisów w zakresie ustaw: o gospodarce nieruchomości, księgach wieczystych i hipotece, prawo geodezyjne i kartograficzne, o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, Prawo ochrony środowiska, Kodeks cywilny, opłacie skarbowej, Kodeks postepowania administracyjnego, ustawy o samorządzie gminnym,
7) znajomość programów MS Office,
8) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na danym stanowisku,
9) cieszenie się nieposzlakowaną opinią.
b. Wymagania dodatkowe:
1. umiejętność pracy w zespole,
2. dobra znajomość obsługi komputera w środowisku Windows, programów pakietu MS Office, obsługa urządzeń biurowych,
3. predyspozycje osobowościowe: samodzielność, zaangażowanie, zdolności analityczne, organizacyjne, komunikacyjne, chęć podnoszenia kwalifikacji,
4. dodatkowym atutem przy ocenie kandydata będzie doświadczenie zawodowe w administracji samorządowej,
5. Odpowiedzialność, obowiązkowość, kreatywność, systematyczność, rzetelność.

II. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

Do zadań stanowiska pracy ds. gospodarki nieruchomościami, geodezji i rolnictwa należy:
1. Prowadzenie spraw z zakresu gminnej gospodarki nieruchomościami:
    a) tworzenie gminnego zasobu nieruchomości, gospodarowanie nim i nadzór,
    b) sporządzanie projektów wykazów gruntów i budynków oraz lokali przewidzianych do
        sprzedaży, wydzierżawienia, najmu oraz ustalenia warunków ich zbycia, oddania
        w trwały zarząd, użytkowanie, użyczenie,
    c) prowadzenie spraw związanych ze sprzedażą nieruchomości stanowiących własność
        gminy, w tym przeprowadzanie przetargów,
    d) podejmowanie czynności i sporządzanie dokumentacji w sprawach bezprzetargowego
        zbycia nieruchomości,
    e) opracowywanie projektów uchwał w sprawie ustalenia bonifikaty na sprzedaż
        nieruchomości,
    f) sporządzanie protokołów , uzgodnień lub rokowań zbycia lub nabycia nieruchomości,
    g) współpraca z kancelariami notarialnymi przy zawieraniu aktów notarialnych,
    h) podejmowanie czynności w postępowaniu sądowym w sprawach o własność lub inne
        prawa rzeczowe na nieruchomości, o roszczenie nabycia własności nieruchomości przez
        zasiedzenie oraz wpis w księdze wieczystej lub o założenie księgi wieczystej
    i) prowadzenie spraw dotyczących prawa pierwokupu,
    j) prowadzenie spraw związanych z wydzierżawieniem gruntów Gminy, w tym m.in.:
       zawieranie umów dzierżawy, wyliczanie wysokości czynszu, bieżąca windykacja
       należności zaległego czynszu, wysłanie wezwań, naliczanie odsetek,
    k) aktualizacja i naliczenie opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego, w tym
       prowadzenie postępowania w zakresie wezwania do zapłaty czy windykacji,
    l) zlecanie opracowań geodezyjnych, podziałów, rozgraniczeń i operatów szacunkowych
       nieruchomości przewidzianych do sprzedaży, wydzierżawienia, najmu i użytkowania
       wieczystego,
    m) udział w czynnościach przyjęcia przebiegu granic nieruchomości gminnych,
    n) prowadzenie procedury podziału, rozgraniczenia i scalania nieruchomości,
    o) wydawanie zaświadczeń o spłacie ciężaru realnego.
2. Prowadzenie spraw dotyczących ustanowienia służebności gruntowych i przesyłu,
3. Prowadzenie rejestru dochodów budżetowych z zakresu realizowanych zadań,
4. Prowadzenie spraw w zakresie rolnictwa:
    a) prowadzenie należących do gminy spraw z zakresu rolnictwa i gospodarki leśnej
    a) prowadzenie teczek gospodarstw rolnych,
    b) wydawanie zaświadczeń o prowadzeniu, posiadaniu gospodarstwa rolnego, w tym
        potwierdzanie oświadczeń rolników o prowadzeniu gospodarstwa rolników,
    c) organizowanie i opracowywanie niezbędnych informacji w zakresie spisów rolnych,
    d) kontrola rolniczego wykorzystania gruntów, dzierżawy,
    e)  współpraca z Agencją Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, a dotyczącą dopłat
         bezpośrednich dla rolników i innych spraw,
    f) prowadzenie spraw dotyczących szacowania strat w gospodarstwach rolnych, w których
        wystąpiły szkody spowodowane niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi,
   g)  współdziałanie z instytucjami zajmującymi się doradztwem rolniczym, organizowanie
        szkoleń dla rolników,
   h)  pomoc rolnikom w wypełnianiu dokumentacji dotyczącej dopłat,
5. Sporządzanie corocznej informacji o stanie mienia komunalnego obejmującej zakres
    realizowanych zadań,
6. Przyjmowanie i wywieszanie obwieszczeń komorniczych o licytacji nieruchomości
    i rzeczy ruchomych, ogłoszeń o przetargach na sprzedaż i dzierżawę nieruchomości
    z Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa,
7. Prowadzenie spraw wynikających z ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami:
      a) prowadzenie gminnej ewidencji zabytków,
      b) opracowywanie projektów gminnego programu opieki nad zabytkami oraz sprawozdań
          z realizacji,
      b) przyjmowanie zawiadomień o odkryciu przedmiotu, co do którego istnieje
          przypuszczenie, że jest on zabytkiem lub zabytkiem archeologicznym,
      c)  opracowanie zasad przyznawania dotacji z budżetu gminy na prace konserwatorskie,
           restauratorskie, lub prace budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków
          oraz sporządzanie stosownych uchwał i umów w tym zakresie,
      d) rozliczanie przyznanych dotacji wraz z kontrolą wykonanych prac.
8. Wydawanie zezwoleń na kontraktację maku, prowadzenie rejestru zezwoleń oraz nadzór nad 
     nielegalnymi uprawami maku i konopi włóknistych,
9. Prowadzenie sprawozdawczości i statystyki gospodarki gruntami i nieruchomościami,
      w tym sporządzanie informacji, analiz, zestawień i opisowych sprawozdań z zakresu 
      prowadzonych spraw, opracowywanie programów, strategii itp.,
10.W zakresie spraw związanych z gospodarka lokalową:
      a) administrowanie, gospodarowanie i zarządzanie lokalami mieszkalnymi i użytkowymi,
      b) zamiana lokali, przyznawanie lokali mieszkalnych, w tym socjalnych i zastępczych,
      c) ustalanie czynszu i opłat za lokale mieszkalne i użyteczne,
      d) sporządzanie umów najmu, wyliczanie wysokości czynszu, wysyłanie wezwań do zapłaty,
          sporządzanie wniosków do sądu w postępowaniu upominawczym,
      e) współpraca w zakresie płatności czynszu z księgowością.
11. Prowadzenie całokształtu spraw związanych z postępowaniem administracyjnym wynikającym
      z  wniosków o wycinkę drzew i krzewów,
12. Prowadzenie całokształtu spraw w zakresie łowiectwa, w tym:
      a) opiniowanie rocznych planów łowieckich,
      b) opiniowanie wniosków o wydzierżawienie obwodu łowieckiego.
13. Prowadzenie całokształtu spraw z zakresu postępowania administracyjnego dotyczącego zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej,
14. Sporządzanie informacji na stronę internetowa gminy oraz do Biuletynu Informacji Publicznej,
15. Przygotowywanie projektów aktów prawnych: zarządzeń  uchwał  oraz innych dokumentów w zakresie prowadzonych spraw.

III. Warunki zatrudnienia na stanowisku:

Wynagrodzenie zgodnie z rozporządzeniem w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych.
Miejsce pracy:
Praca w budynku Urzędu i w terenie. Budynek Urzędu piętrowy i nie dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich. Brak windy.
Stanowisko pracy:
Stanowisko pracy jest wyposażone w niezbędne urządzenia techniczne. Praca odbywa się w podstawowym systemie czasu pracy w wymiarze 1/1 etatu, jednozmianowa. Praca przy komputerze powyżej 4 godz. dziennie.

V. Wymagane dokumenty:

1. list motywacyjny – własnoręcznie podpisany,
2. życiorys (CV) - własnoręcznie podpisany,
3. kserokopie dyplomów potwierdzających kwalifikacje i wykształcenie kandydata,
4. kserokopie świadectw pracy lub innych dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe, posiadane kwalifikacje, umiejętności, w tym spełnienie wymagań niezbędnych wskazanych w niniejszym ogłoszeniu,
5. oryginał kwestionariusza osobowego dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
6. własnoręcznie podpisane pisemne oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych, oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,
7. własnoręcznie podpisane pisemne oświadczenie kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe,
8. własnoręcznie podpisane oświadczenie o braku przeciwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na w/w stanowisku,
9. własnoręcznie podpisane oświadczenie kandydata o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
10. własnoręcznie podpisane oświadczenie, że kandydat wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do przeprowadzania procesu naboru,
11. kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność, jeżeli kandydat zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych.
Każdy dokument składany w formie kserokopii musi być na każdej stronie potwierdzony za zgodność z oryginałem przez składającego ofertę poprzez umieszczenie na kserokopii zwrotu „stwierdzam zgodność z oryginałem”, miejscowość, data, czytelny podpis.
Dokumenty składane w oryginale muszą być podpisane odpowiednio przez podmiot wystawiający dokument lub podpisane czytelnie przez kandydata składającego ofertę.

VI. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:

a. Termin:
2024-02-16 14:00:00
b. Sposób:
Oferty z wymaganymi dokumentami kandydaci powinni składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem „Konkurs na stanowisko pracy ds. gospodarki nieruchomościami , geodezji i rolnictwa w Urzędu Gminy w Brzeźnicy” 
c. Miejsce:
drogą pocztową na adres Urzędu Gminy w Brzeźnicy ul. Zielonogórska  30, 68 -113 Brzeźnica lub osobiście w sekretariacie Urzędu, pokój nr 6 do dnia 16 luty 2024 r. do godz.14:00. Zgłoszenia, które wpłyną do Urzędu po upływie wskazanego terminu nie będą rozpatrywane.

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony