Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: Wydanie odpisu aktu stanu cywilnego/zaświadczenia z rejestru stanu cywilnego Drukuj informacjęSprawa: Wydanie odpisu aktu stanu cywilnego/zaświadczenia z rejestru stanu cywilnegoSzczegóły informacji
Wydanie odpisu aktu stanu cywilnego/zaświadczenia z rejestru stanu cywilnego
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Wydział Urząd Stanu Cywilnego i Spraw Obywatelskich
Ogłoszono dnia: 2018-02-01 08:27:09
Termin załatwienia
nie dotyczy
Osoba kontaktowa
Mirosław Kossowski – Kierownik USC, Agnieszka Haręża – Z-ca Kierownika USC, Dariusz Sawicki – Z-ca Kierownika USC
Miejsce załatwienia
Urząd Miasta w Krośnie Odrzańskim, ul.Parkowa 1,budynek A, parter, pokój nr 4
Telefon kontaktowy
68 410-97-50 – Kierownik USC, 68 410-97-51 – Z-ca Kierownika USC, 68 410-97-52 – Z-ca Kierownika USC
Adres e-mail
xAV4yPjbWzkopw28z5n7c1H5gpnYGDzgnApO2aFv9SNkb5hSabrQYEM/waGHPW0gyV/RPs+Z5e3oQv2wnJ8rUzhbR4HWVndFTTcX0uKhhiGUCdAa23uPsv3hueXrWe0xjrhPvfUgGUjewLLTPmmnc3qs1LuJLGiIm1fGXvPVoIlms1FZDIWEAo2cSJtmBIUA
Sposób załatwienia
Wniosek w sprawie wydania odpisu aktu stanu cywilnego lub zaświadczenia można przesłać pocztą tradycyjną, złożyć osobiście w siedzibie Urzędu Miasta - Biuro Obsługi Interesanta lub za pomocą platformy ePUAP.
Odmowa dokonania czynności następuje w formie decyzji administracyjnej.
Odpis aktu stanu cywilnego i zaświadczenie wydaje się osobie której akt dotyczy, lub jej małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu, rodzeństwu, przedstawicielowi ustawowemu, opiekunowi, osobie, która wykaże w tym interes prawny, sądowi, prokuratorowi, organizacjom społecznym, jeżeli jest to zgodne z ich celem statutowym i przemawia za tym interes społeczny, oraz organom administracji publicznej, jeżeli jest to konieczne do realizacji ich ustawowych zadań.
Miejsce odbioru
Odpisy wydawane są niezwłocznie pocztą tradycyjną lub na żądanie wnioskodawcy pocztą elektroniczną.
Wymagane Dokumenty
Wypełniony formularz wniosku - wszytskie rubryki.
Dokument tożsamości (dowód osobisty lub paszport) – w przypadku gdy wniosek składany jest osobiście.
Oświadczenie lub dokument wykazujący interes prawny w przypadku osób, które nie są rodzicami, dziadkami, dziećmi, wnukami, rodzeństwem lub małżonkiem osoby, której akt dotyczy.
Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis).
Czas realizacji
- do 7 dni roboczych od złożenia wniosku - jeśli wniosek składa się do urzędu stanu cywilnego, w którym akt jest przechowywany w formie papierowej,
- do 10 dni roboczych od złożenia wniosku - jeśli wniosek składa się do urzędu stanu cywilnego, w którym akt nie jest przechowywany w formie papierowej.
Opłaty
Opłata skarbowa za wydanie:
odpisu skróconego aktu stanu cywilnego - 22 zł,
odpisu skróconego wielojęzycznego aktu stanu cywilnego - 22 zł,
odpisu zupełnego aktu stanu cywilnego - 33 zł,
zaświadczenia - 24 zł,
-
zaświadczenie o złożonych zapewnieniach do ślubu,
-
zaświadczenie o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby;
17 zł. - w przypadku działania przez pełnomocnika (od każdego stosunku pełnomocnictwa).
Opłaty należy dokonać przed dołączeniem pełnomocnictwa do akt sprawy.
Zwolnienia od opłaty za złożone pełnomocnictwo reguluje załącznik do ustawy o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2006 roku w części 1.IV.kol.4.
Opłaty należy uiszczać w kasie Urzędu Miasta w Krośnie Odrzańskim
lub przelewem na konto bankowe:
SANTANDER Bank Polska S.A. Oddział II Krosno Odrzańskie
Numer 91 1090 1551 0000 0000 5500 1055
SWIFT - WBKPPLPP
IBAN - PL
Tryb odwoławczy
Od decyzji o odmowie wydania odpisu aktu stanu cywilnego przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Wojewody Lubuskiego, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.
Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Kierownika tutejszego Urzędu Stanu Cywilnego.
Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Kierownika tutejszego Urzędu Stanu Cywilnego.
Uwagi
Odpisy wydawane są niezwłocznie pocztą tradycyjną lub na żądanie wnioskodawcy pocztą elektroniczną.