Rejestr zmian
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów i Spraw Mieszkańców
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2012-04-20 01:56:47 przez Zasilenie Danymi
Informacja dodana do BIP w ramach etapu Zasilenie Danymi projektu Lubuski e-Urząd
Miejski Rzecznik Konsumentów: mgr Andrzej Wawrzyński
tel: 095 7355 962
fax: 095 7355 748
e-mail:
adres: Urząd Miasta Gorzowa Wlkp., ul.Orląt Lwowskich 1, 66-400 Gorzów Wlkp.
- zapewnianie konsumentom bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony ich interesów;
- prowadzenie edukacji konsumenckiej;
- w szczególnie uzasadnionych przypadkach wytaczanie powództwa na rzecz konsumentów lub wstępowanie za zgodą powoda do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumenta;
- składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów;
- współdziałanie z właściwymi terytorialnie delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi;
- występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów;
- występowanie z wnioskiem do Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o wszczęcie postępowania w sprawie praktyki naruszającej zbiorowe interesy konsumentów;
- przedstawianie sądowi, jeżeli nie bierze udziału w sprawie o ochronę interesów konsumentów toczącej się przed sądem, istotny dla sprawy pogląd;
- wykonywanie innych zadań określonych w ustawie lub w przepisach odrębnych;
- podejmowanie działań o charakterze informacyjno-doradczym, w sprawach problemowych konsumentów-mieszkańców miasta w zakresie związanym z funkcjonowaniem urzędu i podległych mu jednostek;
- współdziałanie w celu uzyskania niezbędnych informacji, wyjaśnień oraz wglądu do dokumentów urzędu i miejskich jednostek organizacyjnych w zakresie tematyki obejmującej realizowane zadania;