Rejestr zmian
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Wydział Geodezji i Katastru
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2012-04-20 02:14:59 przez Zasilenie Danymi
Informacja dodana do BIP w ramach etapu Zasilenie Danymi projektu Lubuski e-Urząd
Dyrektor: mgr Jerzy Oleksiewicz
tel: 095 7355 641
fax:095 7355 734
e-mail:
adres: Urząd Miasta Gorzowa Wlkp., ul.Sikorskiego 3-4, 66-400 Gorzów Wlkp.
pok.: 403
fax:095 7355 734
e-mail:
adres: Urząd Miasta Gorzowa Wlkp., ul.Sikorskiego 3-4, 66-400 Gorzów Wlkp.
pok.: 403
Zakres działania Wydziału
- prowadzenie miejskiego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, w tym ewidencji gruntów i budynków, gleboznawczej klasyfikacji gruntów i geodezyjnej ewidencyjnej sieci uzbrojenia terenu;
- koordynowanie usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu;
- zakładanie osnów szczegółowych;
- przeprowadzanie powszechnej taksacji nieruchomości oraz opracowywanie i prowadzenie map i tabel taksacyjnych dotyczących nieruchomości;
- ochrona znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych;
- tworzenie, prowadzenie w systemie teleinformatycznym i udostępnianie baz danych obejmujących następujące zbiory danych przestrzennych infrastruktury informacji przestrzennej:
- a) ewidencji gruntów i budynków,
- b) geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu,
- c) ewidencji miejscowości, ulic i adresów,
- d) rejestru cen i wartości nieruchomości,
- e) szczegółowych osnów geodezyjnych,
- f) obiektów topograficznych.
- tworzenie, prowadzenie w systemie teleinformatycznym i udostępnianie standardowych opracowań kartograficznych w skalach 1:500, 1:1000, 1:2000, 1:5000
- a) mapy ewidencyjnej,
- b) mapy zasadniczej.
- prowadzenie rejestru terenów zamkniętych;
- prowadzenie ewidencji operatów szacowania nieruchomości;
- prowadzenie spraw rozgraniczania nieruchomości;
- ustalanie numerów porządkowych budynków;
- prowadzenie spraw scalania i wymiany gruntów;
- sporządzanie wniosków o wyrażenie zgody na zmianę przeznaczenia gruntów i ewidencjonowania wyrażonych zgód;
- prowadzenie spraw ochrony gruntów rolnych i leśnych;
- prowadzenie spraw podziałów nieruchomości;
- prowadzenie spraw scalania i podziałów nieruchomości;
- prowadzenie spraw komunalizacji gruntów skarbu państwa;
- regulowanie stanów prawnych gruntów komunalnych;
- prowadzenie ewidencji gruntów komunalnych;
- prowadzenia spraw nazewnictwa ulic i placów, w tym współdziałanie z Komisją ds. Nazewnictwa Ulic i Placów;
- wydawanie opinii w sprawach ładu przestrzennego, gospodarki nieruchomościami, ochrony środowiska i przyrody oraz gospodarki wodnej;
- zlecanie i nadzorowanie prac geodezyjnych wykonywanych na potrzeby miasta
- i Skarbu Państwa;
- tworzenie, aktualizowanie i udostępnianie zbiorów metadanych infrastruktury informacji przestrzennych w zakresie właściwości prezydenta;
- tworzenia aktualizacja i udostępnianie zbiorów danych przestrzennych w zakresie właściwości prezydenta;
- zgłaszanie do ewidencji prowadzonej przez Głównego Geodetę Kraju zbiorów i usług danych przestrzennych;
- współdziałanie z organami wiodącymi i innymi organami administracji przy tworzeniu, utrzymywaniu, rozwijaniu i funkcjonowaniu infrastruktury danych przestrzennych;
- uzgadnianie i udzielanie dostępu do zbiorów danych przestrzennych;
- uzgadnianie klasyfikacji i standardów prowadzenia zbiorów danych przestrzennych;
- współdziałanie z innymi jednostkami w celu określania modułów tworzonych zbiorów przestrzennych.