Rejestr zmian
Szczegóły informacji
Wydział Komunikacji
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2012-04-20 02:08:34 przez Zasilenie Danymi
Akapit nr - brak tytułu
Dyrektor: dr Marek Kubik
tel: 95 7355 723
fax: 95 7355 722
e-mail:
adres: Urząd Miasta Gorzowa Wlkp., ul. Przemysłowa 53, 66-400 Gorzów Wlkp.
pok.: 103
fax: 95 7355 722
e-mail:
adres: Urząd Miasta Gorzowa Wlkp., ul. Przemysłowa 53, 66-400 Gorzów Wlkp.
pok.: 103
Zakres działania Wydziału:
- prowadzenie spraw wynikających z zarejestrowania i wyrejestrowania pojazdów;
- dokonywanie czynności prawnych wynikających z zawiadomień o zbyciu pojazdu i zmianie stanu faktycznego wymagającego zmiany danych zamieszczonych w dokumentach pojazdu;
- kierowanie pojazdów na dodatkowe badania techniczne;
- nadanie w drodze decyzji numerów cech identyfikacyjnych i wykonania tabliczki zastępczej;
- wpisywanie do dowodu rejestracyjnego terminu następnego badania technicznego pojazdu;
- zatrzymywanie i zwracanie dokumentów pojazdu przesłanych przez uprawnione organa;
- dokonywanie udokumentowanych zastrzeżeń, zastawów rejestrowych na pojazdach i ich likwidacja;
- wydawanie krajowych i międzynarodowych uprawnień do kierowania;
- dokonywanie w prawie jazdy wpisu potwierdzającego uzyskanie kwalifikacji wstępnej lub szkolenia okresowego;
- prowadzenie spraw związanych z wykonaniem prawomocnych orzeczeń sądów i innych uprawnionych organów;
- prowadzenie spraw dotyczących kierowania kierujących pojazdami na sprawdzenie kwalifikacji;
- kierowanie kierujących pojazdami do poddania się badaniom sprawności fizycznej, psychicznej, egzekwowanie wykonania w tym zakresie wniosków policji;
- zatrzymywanie i zwracanie uprawnień do kierowania pojazdami;
- cofanie i przywracanie uprawnień do kierowania;
- prowadzenie spraw związanych z wydawaniem kart parkingowych osobom uprawnionym;
- wydawanie upoważnień przedsiębiorstwu komunikacji publicznej do przeprowadzenia egzaminu państwowego w zakresie pozwolenia do kierowania tramwajem;
- wpisywanie i skreślanie przedsiębiorców z rejestru działalności regulowanej, w zakresie właściwości wydziału;
- wydawanie i cofanie uprawnień diagnosty;
- prowadzenie i aktualizacja ewidencji instruktorów;
- wydawanie i przedłużanie ważności legitymacji instruktora;
- kierowanie instruktorów na egzamin sprawdzający kwalifikacje oraz cofanie przyznanych im uprawnień;
- kontrola, nadzór merytoryczny i formalny nad jednostkami prowadzącymi szkolenia kandydatów na kierowców oraz przeprowadzającymi badania techniczne pojazdów;
- opracowywanie materiałów w celach zastosowania w procedurach przetargowych lub konkursowych;
- prowadzenie wydziałowego archiwum pojazdów i kierowców;
- archiwizacja dokumentów pojazdów i kierowców;
- prowadzenie spraw dotyczących planowania, realizowania i wykonania budżetu;
- prowadzenie spraw wynikających z postępowania administracyjnego i egzekucyjnego;
- prowadzenie spraw związanych ze zmianą właściwości miejscowej kierowców i pojazdów;
- elektroniczne przesyłanie danych, w systemie Pojazd i Kierowca, do wytworzenia spersonalizowanych dokumentów komunikacyjnych kierowców i pojazdów;
- przyjmowanie elektroniczne i fizyczne wytworzonych dokumentów komunikacyjnych;
- gospodarowanie drukami ścisłego zarachowania i tablicami rejestracyjnymi;
- gospodarowanie sprzętem elektronicznym, urządzeniami i materiałami eksploatacyjnymi;
- opracowywanie dokumentów na żądania uprawnionych organów;
- opracowywanie sprawozdań statystycznych oraz informacji organom podatkowym;
- prowadzenie spraw związanych z tworzeniem i archiwizacją kopii bezpieczeństwa;
- zapewnienie bezpieczeństwa i prawidłowej eksploatacji urządzeń infrastruktury ADSxP;
- prowadzenie korespondencji z organami zagranicznymi w zakresie działania wydziału;
- wykonywanie zadań określonych przez prezydenta w zakresie współpracy przy organizacji wyborów i referendum;