Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu Miasta Gorzowa Wielkopolskiego
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Szczegóły informacji

Wydział Gospodarki Nieruchomościami

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2012-04-20 02:14:59 przez Zasilenie Danymi

Informacja dodana do BIP w ramach etapu Zasilenie Danymi projektu Lubuski e-Urząd

Dyrektor: mgr inż. Barbara Napiórkowska

tel: 095 7355 584
fax: 095 7355 624
e-mail:
adres: Urząd Miasta Gorzowa Wlkp., ul.Sikorskiego 3-4, 66-400 Gorzów Wlkp.
pok.: 417
Zakres działania wydziału
 
  1. reprezentowanie Miasta Gorzowa Wlkp. oraz Skarbu Państwa w sprawach gospodarowania nieruchomościami;
  2. gospodarowanie nieruchomościami, stanowiącymi własność miasta i Skarbu Państwa, w zakresie:
    1. a) sprzedaży, oddawania w użytkowanie wieczyste, zamiany, darowizny, nieodpłatnego przekazywania nieruchomości,
    2. b) sprzedaży lokali mieszkalnych i użytkowych,
    3. c) przekazywania w trwały zarząd gminnym jednostkom organizacyjnym i jednostkom Skarbu Państwa, a także wygaszania tego prawa,
    4. d) obciążania nieruchomości,
    5. e) wydzierżawiania i użyczania gruntów z wyłączeniem dróg;
  3. określanie warunków zbycia nieruchomości oraz bonifikat od ustalonych cen;
  4. organizowanie przetargów na zbycie i dzierżawę nieruchomości oraz najem lokali użytkowych i garaży;
  5. nabywanie nieruchomości w drodze umów cywilno-prawnych do zasobu miasta i Skarbu Państwa oraz na cele publiczne oraz wykonywanie prawa pierwokupu;
  6. aktualizacja bazy danych gruntów oddanych w użytkowanie wieczyste;
  7. wyznaczanie dodatkowych terminów zagospodarowania nieruchomości oddanych w użytkowanie wieczyste, żądanie rozwiązania umowy użytkowania wieczystego;
  8. ustalanie opłat z tytułu użytkowania wieczystego;
  9. ustalanie opłat adiacenckich;
  10. ustalanie opłat planistycznych;
  11. przekształcanie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności;
  12. prowadzenie spraw dotyczących zadań administracji rządowej oraz gospodarowania nieruchomości Skarbu Państwa w zakresie:
    1. a) współpracy z właściwym organem w sprawach dotyczących przekazywania nieruchomości na potrzeby statutowe urzędów centralnych, ministerstw, urzędów wojewódzkich itp.,
    2. b) wywłaszczanie nieruchomości,
    3. c) orzekania o zwrocie wywłaszczonych nieruchomości,
    4. d) prowadzenia postępowań administracyjnych związanych z orzekaniem o nadaniu na własność nieruchomości,
    5. e) udzielania zezwolenia na niezwłoczne zajęcie nieruchomości,
    6. f) ograniczania w drodze decyzji sposobu korzystania z nieruchomości,
    7. g) sporządzania planów wykorzystania zasobu,
    8. h) sporządzania dla wojewody rocznych sprawozdań z gospodarowania nieruchomościami,
    9. i) składania wniosków o założenie ksiąg wieczystych dla nieruchomości Skarbu Państwa;
  13. wydawanie zaświadczeń o posiadaniu gospodarstwa rolnego;
  14. prowadzenie spraw dotyczących targowisk w zakresie:
    1. a) ewidencji,
    2. b) nadzoru nad działalnością administratora co do prawidłowości wykorzystywania nieruchomości,
    3. c) organizowanie nowych targowisk i ustalanie nowych administratorów tych targowisk;
  15. prowadzenie spraw wynikających z funkcji nadzorczej miasta nad Zakładem Gospodarki Mieszkaniowej w zakresie technicznym i ekonomicznym z wyłączeniem dodatków mieszkaniowych, polityki mieszkaniowej i przydziału mieszkań;
  16. prowadzenie spraw związanych z polityką gospodarowania lokalami użytkowymi będącymi w zasobie miasta, w tym prowadzenie ewidencji wolnych lokali użytkowych;