Rejestr zmian
Szczegóły informacji
Wydział Gospodarki Nieruchomościami
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2012-04-20 02:14:59 przez Zasilenie Danymi
Informacja dodana do BIP w ramach etapu Zasilenie Danymi projektu Lubuski e-Urząd
Dyrektor: mgr inż. Barbara Napiórkowska
tel: 095 7355 584
fax: 095 7355 624
e-mail:
adres: Urząd Miasta Gorzowa Wlkp., ul.Sikorskiego 3-4, 66-400 Gorzów Wlkp.
pok.: 417
Zakres działania wydziału
e-mail:
adres: Urząd Miasta Gorzowa Wlkp., ul.Sikorskiego 3-4, 66-400 Gorzów Wlkp.
pok.: 417
- reprezentowanie Miasta Gorzowa Wlkp. oraz Skarbu Państwa w sprawach gospodarowania nieruchomościami;
-
gospodarowanie nieruchomościami, stanowiącymi własność miasta i Skarbu Państwa, w zakresie:
- a) sprzedaży, oddawania w użytkowanie wieczyste, zamiany, darowizny, nieodpłatnego przekazywania nieruchomości,
- b) sprzedaży lokali mieszkalnych i użytkowych,
- c) przekazywania w trwały zarząd gminnym jednostkom organizacyjnym i jednostkom Skarbu Państwa, a także wygaszania tego prawa,
- d) obciążania nieruchomości,
- e) wydzierżawiania i użyczania gruntów z wyłączeniem dróg;
- określanie warunków zbycia nieruchomości oraz bonifikat od ustalonych cen;
- organizowanie przetargów na zbycie i dzierżawę nieruchomości oraz najem lokali użytkowych i garaży;
- nabywanie nieruchomości w drodze umów cywilno-prawnych do zasobu miasta i Skarbu Państwa oraz na cele publiczne oraz wykonywanie prawa pierwokupu;
- aktualizacja bazy danych gruntów oddanych w użytkowanie wieczyste;
- wyznaczanie dodatkowych terminów zagospodarowania nieruchomości oddanych w użytkowanie wieczyste, żądanie rozwiązania umowy użytkowania wieczystego;
- ustalanie opłat z tytułu użytkowania wieczystego;
- ustalanie opłat adiacenckich;
- ustalanie opłat planistycznych;
- przekształcanie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności;
-
prowadzenie spraw dotyczących zadań administracji rządowej oraz gospodarowania nieruchomości Skarbu Państwa w zakresie:
- a) współpracy z właściwym organem w sprawach dotyczących przekazywania nieruchomości na potrzeby statutowe urzędów centralnych, ministerstw, urzędów wojewódzkich itp.,
- b) wywłaszczanie nieruchomości,
- c) orzekania o zwrocie wywłaszczonych nieruchomości,
- d) prowadzenia postępowań administracyjnych związanych z orzekaniem o nadaniu na własność nieruchomości,
- e) udzielania zezwolenia na niezwłoczne zajęcie nieruchomości,
- f) ograniczania w drodze decyzji sposobu korzystania z nieruchomości,
- g) sporządzania planów wykorzystania zasobu,
- h) sporządzania dla wojewody rocznych sprawozdań z gospodarowania nieruchomościami,
- i) składania wniosków o założenie ksiąg wieczystych dla nieruchomości Skarbu Państwa;
- wydawanie zaświadczeń o posiadaniu gospodarstwa rolnego;
-
prowadzenie spraw dotyczących targowisk w zakresie:
- a) ewidencji,
- b) nadzoru nad działalnością administratora co do prawidłowości wykorzystywania nieruchomości,
- c) organizowanie nowych targowisk i ustalanie nowych administratorów tych targowisk;
- prowadzenie spraw wynikających z funkcji nadzorczej miasta nad Zakładem Gospodarki Mieszkaniowej w zakresie technicznym i ekonomicznym z wyłączeniem dodatków mieszkaniowych, polityki mieszkaniowej i przydziału mieszkań;
- prowadzenie spraw związanych z polityką gospodarowania lokalami użytkowymi będącymi w zasobie miasta, w tym prowadzenie ewidencji wolnych lokali użytkowych;