Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu Miasta Gorzowa Wielkopolskiego
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Szczegóły informacji

Wydział Geodezji i Katastru

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2012-04-20 02:14:59 przez Zasilenie Danymi

Informacja dodana do BIP w ramach etapu Zasilenie Danymi projektu Lubuski e-Urząd

Dyrektor: mgr Jerzy Oleksiewicz
 
tel: 095 7355 641
fax:095 7355 734
e-mail:
adres: Urząd Miasta Gorzowa Wlkp., ul.Sikorskiego 3-4, 66-400 Gorzów Wlkp.
pok.: 403
 
Zakres działania Wydziału
 
  1. prowadzenie miejskiego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, w tym ewidencji gruntów i budynków, gleboznawczej klasyfikacji gruntów i geodezyjnej ewidencyjnej sieci uzbrojenia terenu;
  2. koordynowanie usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu;
  3. zakładanie osnów szczegółowych;
  4. przeprowadzanie powszechnej taksacji nieruchomości oraz opracowywanie i prowadzenie map i tabel taksacyjnych dotyczących nieruchomości;
  5. ochrona znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych;
  6. tworzenie, prowadzenie w systemie teleinformatycznym i udostępnianie baz danych obejmujących następujące zbiory danych przestrzennych infrastruktury informacji przestrzennej:
  7. a) ewidencji gruntów i budynków,
  8. b) geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu,
  9. c) ewidencji miejscowości, ulic i adresów,
  10. d) rejestru cen i wartości nieruchomości,
  11. e) szczegółowych osnów geodezyjnych,
  12. f) obiektów topograficznych.
  13. tworzenie, prowadzenie w systemie teleinformatycznym i udostępnianie standardowych opracowań kartograficznych w skalach 1:500, 1:1000, 1:2000, 1:5000
  14. a) mapy ewidencyjnej,
  15. b) mapy zasadniczej.
  16. prowadzenie rejestru terenów zamkniętych;
  17. prowadzenie ewidencji operatów szacowania nieruchomości;
  18. prowadzenie spraw rozgraniczania nieruchomości;
  19. ustalanie numerów porządkowych budynków;
  20. prowadzenie spraw scalania i wymiany gruntów;
  21. sporządzanie wniosków o wyrażenie zgody na zmianę przeznaczenia gruntów i ewidencjonowania wyrażonych zgód;
  22. prowadzenie spraw ochrony gruntów rolnych i leśnych;
  23. prowadzenie spraw podziałów nieruchomości;
  24. prowadzenie spraw scalania i podziałów nieruchomości;
  25. prowadzenie spraw komunalizacji gruntów skarbu państwa;
  26. regulowanie stanów prawnych gruntów komunalnych;
  27. prowadzenie ewidencji gruntów komunalnych;
  28. prowadzenia spraw nazewnictwa ulic i placów, w tym współdziałanie z Komisją ds. Nazewnictwa Ulic i Placów;
  29. wydawanie opinii w sprawach ładu przestrzennego, gospodarki nieruchomościami, ochrony środowiska i przyrody oraz gospodarki wodnej;
  30. zlecanie i nadzorowanie  prac geodezyjnych wykonywanych na potrzeby miasta
  31. i Skarbu Państwa;
  32. tworzenie, aktualizowanie i udostępnianie zbiorów metadanych infrastruktury informacji przestrzennych w zakresie właściwości prezydenta;
  33. tworzenia aktualizacja i udostępnianie zbiorów danych przestrzennych w zakresie właściwości prezydenta;
  34. zgłaszanie do ewidencji prowadzonej przez Głównego Geodetę Kraju zbiorów i usług danych przestrzennych;
  35. współdziałanie z organami wiodącymi i innymi organami administracji przy tworzeniu, utrzymywaniu, rozwijaniu i funkcjonowaniu infrastruktury danych przestrzennych;
  36. uzgadnianie i udzielanie dostępu do zbiorów danych przestrzennych;
  37. uzgadnianie klasyfikacji i standardów prowadzenia zbiorów danych przestrzennych;
  38. współdziałanie z innymi jednostkami w celu określania modułów tworzonych zbiorów przestrzennych.