Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu Miasta Gorzowa Wielkopolskiego
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Szczegóły informacji

Wydział Geodezji i Katastru

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2012-04-20 02:14:59 przez Zasilenie Danymi

Akapit nr - brak tytułu

Dyrektor Wydziału: Mateusz Umer
tel: 95 7355 641
fax: 95 7355 734
e-mail:
adres: Urząd Miasta Gorzowa Wlkp. - budynek przy  ul.Sikorskiego 4
pok.: 423, piętro III
 
Urząd Miasta Gorzowa Wielkopolskiego
ul. Sikorskiego 4
tel. 95 7355 572 - podziały i rozgraniczanie nieruchomości, wyłączanie gruntów z produkcji rolniczej, oznaczanie budynków numerami porządkowymi
 
Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej
ul. Jagiellończyka 10
pok.: 122, parter
tel. 95 7355 950 - obsługa zgłoszonych prac geodezyjnych oraz udostępnianie map i innych danych i materiałów zasobu geodezyjnego; on-line poprzez geoportal na stronie https://geoportal.wms.um.gorzow.pl/
tel. 95 7355 951 - udostępnienie danych ewidencji gruntów i budynków (wypisy i wyrysy); on-line poprzez geoportal na stronie https://geoportal.wms.um.gorzow.pl/
tel. 95 7355 952 - koordynowanie usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu
tel. 95 7355 953, 954 - weryfikacja przekazanych wyników zgłoszonych prac geodezyjnych
 
Zakres działania:
  1. prowadzenie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, w tym:
    1. prowadzenie dla obszaru miasta ewidencji gruntów i budynków, geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu oraz gleboznawczej klasyfikacji gruntów,
    2. tworzenie, prowadzenie i udostępnianie dla obszaru miasta baz danych: ewidencji gruntów i budynków, geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu, rejestru cen nieruchomości, szczegółowych osnów geodezyjnych oraz obiektów topograficznych o szczegółowości zapewniającej tworzenie standardowych opracowań kartograficznych w skalach 1:500-1:5000,
    3. tworzenie i udostępnianie dla obszaru miasta standardowych opracowań kartograficznych (mapy zasadniczej i mapy ewidencyjnej),
    4. pozyskiwanie, ewidencjonowanie, przechowywanie i zabezpieczanie zgromadzonych materiałów zasobu i zbiorów danych prowadzonych baz danych,
    5. prowadzenie w postaci elektronicznej w systemie teleinformatycznym rejestru prac geodezyjnych i kartograficznych, rejestru wniosków o udostępnienie materiałów zasobu oraz ewidencji materiałów zasobu,
    6. przyjmowanie zawiadomień o przekazaniu wyników zgłoszonych prac,
    7. weryfikacja przekazanych wyników zgłoszonych prac geodezyjnych;
  2. koordynacja usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu;
  3. zakładanie osnów szczegółowych;
  4. prowadzenie postępowań mających na celu modernizację ewidencji gruntówi budynków;
  5. ochrona znaków geodezyjnych;
  6. przeprowadzanie powszechnej taksacji nieruchomości oraz opracowywanie i prowadzenie map i tabel taksacyjnych dotyczących nieruchomości;
  7. prowadzenie spraw dotyczących rozgraniczania nieruchomości;
  8. prowadzenie ewidencji miejscowości, ulic i adresów (EMUiA), w tym ustalanie numerów porządkowych budynków;
  9. prowadzenie spraw nazewnictwa ulic i placów, w tym współdziałanie z Komisją ds. nazewnictwa ulic i placów;
  10. zlecanie i nadzorowanie prac geodezyjnych wykonywanych na potrzeby miasta i Skarbu Państwa;
  11. reprezentowanie miasta i Skarbu Państwa w przyjmowaniu i okazywaniu granic nieruchomości;
  12. prowadzenie spraw dotyczących podziałów nieruchomości;
  13. prowadzenie spraw dotyczących scalania i wymiany gruntów;
  14. prowadzenie spraw dotyczących scalania i podziałów nieruchomości;
  15. zezwalanie na wyłączenie gruntów rolnych z produkcji i określanie obowiązków związanych z wyłączeniem, w tym ustalanie wysokości należności za wyłączenie;
  16. pozyskiwanie, wprowadzanie, przetwarzanie, aktualizacja i weryfikacja danych i metadanych do baz danych Miejskiego Systemu Informacji Przestrzennych (MSIP);
  17. tworzenie metodologii systematycznego zbierania, analizowania i udostępniania zbiorów danych przestrzennych MSIP;
  18. administrowanie Samorządową Platformą Danych Przestrzennych – SPDP oraz geoportalami miejskimi;
  19. sporządzanie na podstawie danych zgromadzonych w MSIP analiz, raportów oraz opracowań mapowych na potrzeby Prezydenta Miasta i innych Wydziałów;
  20. współdziałanie z innymi Wydziałami oraz organami zewnętrznymi przy rozbudowie Miejskiego Systemu Informacji Przestrzennych;
  21. współdziałanie z twórcami oprogramowania oraz Wydziałem Zarządzania Systemami Informatycznymi pod kątem rozwoju i utrzymywania elementów infrastruktury informacji przestrzennych, w celu optymalnego dostępu do zbiorów danych i usług;
  22. współdziałanie z Wydziałem Spraw Obywatelskich oraz Miejską Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w sprawach związanych z wydawaniem zezwoleń na sprzedaż na terenie miasta napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu lub poza miejscem sprzedaży.
 

Załączniki