Rejestr zmian
Szczegóły informacji
Wydział Geodezji i Katastru
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2012-04-20 02:14:59 przez Zasilenie Danymi
Akapit nr - brak tytułu
Dyrektor Wydziału: Mateusz Umer
tel: 95 7355 641
fax: 95 7355 734
e-mail:
adres: Urząd Miasta Gorzowa Wlkp. - budynek przy ul.Sikorskiego 4
fax: 95 7355 734
e-mail:
adres: Urząd Miasta Gorzowa Wlkp. - budynek przy ul.Sikorskiego 4
pok.: 423, piętro III
Urząd Miasta Gorzowa Wielkopolskiego
ul. Sikorskiego 4
tel. 95 7355 572 - podziały i rozgraniczanie nieruchomości, wyłączanie gruntów z produkcji rolniczej, oznaczanie budynków numerami porządkowymi
Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej
ul. Jagiellończyka 10
pok.: 122, parter
tel. 95 7355 950 - obsługa zgłoszonych prac geodezyjnych oraz udostępnianie map i innych danych i materiałów zasobu geodezyjnego; on-line poprzez geoportal na stronie https://geoportal.wms.um.gorzow.pl/
tel. 95 7355 951 - udostępnienie danych ewidencji gruntów i budynków (wypisy i wyrysy); on-line poprzez geoportal na stronie https://geoportal.wms.um.gorzow.pl/
tel. 95 7355 952 - koordynowanie usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu
tel. 95 7355 953, 954 - weryfikacja przekazanych wyników zgłoszonych prac geodezyjnych
Zakres działania:
- prowadzenie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, w tym:
- prowadzenie dla obszaru miasta ewidencji gruntów i budynków, geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu oraz gleboznawczej klasyfikacji gruntów,
- tworzenie, prowadzenie i udostępnianie dla obszaru miasta baz danych: ewidencji gruntów i budynków, geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu, rejestru cen nieruchomości, szczegółowych osnów geodezyjnych oraz obiektów topograficznych o szczegółowości zapewniającej tworzenie standardowych opracowań kartograficznych w skalach 1:500-1:5000,
- tworzenie i udostępnianie dla obszaru miasta standardowych opracowań kartograficznych (mapy zasadniczej i mapy ewidencyjnej),
- pozyskiwanie, ewidencjonowanie, przechowywanie i zabezpieczanie zgromadzonych materiałów zasobu i zbiorów danych prowadzonych baz danych,
- prowadzenie w postaci elektronicznej w systemie teleinformatycznym rejestru prac geodezyjnych i kartograficznych, rejestru wniosków o udostępnienie materiałów zasobu oraz ewidencji materiałów zasobu,
- przyjmowanie zawiadomień o przekazaniu wyników zgłoszonych prac,
- weryfikacja przekazanych wyników zgłoszonych prac geodezyjnych;
- koordynacja usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu;
- zakładanie osnów szczegółowych;
- prowadzenie postępowań mających na celu modernizację ewidencji gruntówi budynków;
- ochrona znaków geodezyjnych;
- przeprowadzanie powszechnej taksacji nieruchomości oraz opracowywanie i prowadzenie map i tabel taksacyjnych dotyczących nieruchomości;
- prowadzenie spraw dotyczących rozgraniczania nieruchomości;
- prowadzenie ewidencji miejscowości, ulic i adresów (EMUiA), w tym ustalanie numerów porządkowych budynków;
- prowadzenie spraw nazewnictwa ulic i placów, w tym współdziałanie z Komisją ds. nazewnictwa ulic i placów;
- zlecanie i nadzorowanie prac geodezyjnych wykonywanych na potrzeby miasta i Skarbu Państwa;
- reprezentowanie miasta i Skarbu Państwa w przyjmowaniu i okazywaniu granic nieruchomości;
- prowadzenie spraw dotyczących podziałów nieruchomości;
- prowadzenie spraw dotyczących scalania i wymiany gruntów;
- prowadzenie spraw dotyczących scalania i podziałów nieruchomości;
- zezwalanie na wyłączenie gruntów rolnych z produkcji i określanie obowiązków związanych z wyłączeniem, w tym ustalanie wysokości należności za wyłączenie;
- pozyskiwanie, wprowadzanie, przetwarzanie, aktualizacja i weryfikacja danych i metadanych do baz danych Miejskiego Systemu Informacji Przestrzennych (MSIP);
- tworzenie metodologii systematycznego zbierania, analizowania i udostępniania zbiorów danych przestrzennych MSIP;
- administrowanie Samorządową Platformą Danych Przestrzennych – SPDP oraz geoportalami miejskimi;
- sporządzanie na podstawie danych zgromadzonych w MSIP analiz, raportów oraz opracowań mapowych na potrzeby Prezydenta Miasta i innych Wydziałów;
- współdziałanie z innymi Wydziałami oraz organami zewnętrznymi przy rozbudowie Miejskiego Systemu Informacji Przestrzennych;
- współdziałanie z twórcami oprogramowania oraz Wydziałem Zarządzania Systemami Informatycznymi pod kątem rozwoju i utrzymywania elementów infrastruktury informacji przestrzennych, w celu optymalnego dostępu do zbiorów danych i usług;
- współdziałanie z Wydziałem Spraw Obywatelskich oraz Miejską Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w sprawach związanych z wydawaniem zezwoleń na sprzedaż na terenie miasta napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu lub poza miejscem sprzedaży.