Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu Miasta Gorzowa Wielkopolskiego
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Szczegóły informacji

Biuro Obsługi Prawnej

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2012-04-20 02:19:29 przez Zasilenie Danymi

Informacja dodana do BIP w ramach etapu Zasilenie Danymi projektu Lubuski e-Urząd

Dyrektor: Jolanta Ruszczak

tel: 095 7355 680
fax: 095 7355 670
e-mail:
adres: Urząd Miasta Gorzowa Wlkp., ul.Sikorskiego 3-4, 66-400 Gorzów Wlkp.
pok.: 211
 
Zakres działania Biura:
  1. sporządzanie opinii prawnych, udzielanie porad prawnych i wyjaśnień w zakresie stosowania prawa na rzecz prezydenta, zastępców, rady i wydziałów zgodnie z przepisami ustawy o radcach prawnych;
  2. opiniowanie projektów uchwał rady;
  3. opiniowanie zarządzeń prezydenta;
  4. opiniowanie projektów porozumień, umów i innych dokumentów o szczególnym znaczeniu dla miasta;
  5. prowadzenie spraw w postępowaniu sądowym, administracyjnym oraz przed innymi organami orzekającymi z udziałem miasta, Skarbu Państwa lub urzędu jako strony;
  6. nadzór prawny nad egzekucją należności miasta oraz podejmowanie czynności w zakresie postępowania egzekucyjnego;
  7. prowadzenie repertoriów spraw sądowych;
  8. prowadzenie zbioru przepisów prawnych i ich aktualizacja;
  9. informowanie jednostek organizacyjnych urzędu o zmianach przepisów prawa;
  10. sygnalizowanie nowych uregulowań prawnych związanych z działalnością miasta oraz uchybień i nieprawidłowości stwierdzonych podczas opiniowania spraw; 
  11. prowadzenia procesów sądowych;
  12. prowadzenie szkoleń wewnętrznych w urzędzie.