Rejestr zmian
Szczegóły informacji
Biuro Obsługi Prawnej
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2012-04-20 02:19:29 przez Zasilenie Danymi
Informacja dodana do BIP w ramach etapu Zasilenie Danymi projektu Lubuski e-Urząd
Dyrektor: Jolanta Ruszczak
tel: 095 7355 680
fax: 095 7355 670
e-mail:
adres: Urząd Miasta Gorzowa Wlkp., ul.Sikorskiego 3-4, 66-400 Gorzów Wlkp.
pok.: 211
Zakres działania Biura:
- sporządzanie opinii prawnych, udzielanie porad prawnych i wyjaśnień w zakresie stosowania prawa na rzecz prezydenta, zastępców, rady i wydziałów zgodnie z przepisami ustawy o radcach prawnych;
- opiniowanie projektów uchwał rady;
- opiniowanie zarządzeń prezydenta;
- opiniowanie projektów porozumień, umów i innych dokumentów o szczególnym znaczeniu dla miasta;
- prowadzenie spraw w postępowaniu sądowym, administracyjnym oraz przed innymi organami orzekającymi z udziałem miasta, Skarbu Państwa lub urzędu jako strony;
- nadzór prawny nad egzekucją należności miasta oraz podejmowanie czynności w zakresie postępowania egzekucyjnego;
- prowadzenie repertoriów spraw sądowych;
- prowadzenie zbioru przepisów prawnych i ich aktualizacja;
- informowanie jednostek organizacyjnych urzędu o zmianach przepisów prawa;
- sygnalizowanie nowych uregulowań prawnych związanych z działalnością miasta oraz uchybień i nieprawidłowości stwierdzonych podczas opiniowania spraw;
- prowadzenia procesów sądowych;
- prowadzenie szkoleń wewnętrznych w urzędzie.