Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu Miasta Gorzowa Wielkopolskiego
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Szczegóły informacji

Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów i Spraw Mieszkańców

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2015-03-31 15:13:17 przez Administrator Systemu

Akapit nr - brak tytułu

Miejski Rzecznik Konsumentów
 
tel: 95 7355 962
fax: 95 7355 748
e-mail:
adres: Urząd Miasta Gorzowa Wlkp., ul.Orląt Lwowskich 1, 66-400 Gorzów Wlkp.
 
Zakres działania Biura:
  1. zapewnianie konsumentom bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony ich interesów;
  2. prowadzenie edukacji konsumenckiej;
  3. w szczególnie uzasadnionych przypadkach wytaczanie powództwa na rzecz konsumentów lub wstępowanie za zgodą powoda do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumenta;
  4. składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów;
  5. współdziałanie z właściwymi terytorialnie delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi;
  6. występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów;
  7. występowanie z wnioskiem do Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o wszczęcie postępowania w sprawie praktyki naruszającej zbiorowe interesy konsumentów;
  8. przedstawianie sądowi, jeżeli nie bierze udziału w sprawie o ochronę interesów konsumentów toczącej się przed sądem, istotny dla sprawy pogląd;
  9. wykonywanie innych zadań  określonych w ustawie lub w przepisach odrębnych;
  10. podejmowanie działań o charakterze informacyjno-doradczym, w sprawach problemowych konsumentów-mieszkańców miasta w zakresie związanym z funkcjonowaniem urzędu i podległych mu jednostek;
  11. współdziałanie w celu uzyskania niezbędnych informacji, wyjaśnień oraz wglądu do dokumentów urzędu i miejskich jednostek organizacyjnych w zakresie tematyki obejmującej realizowane zadania;