Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: Zgłoszenie likwidacji działalności gospodarczejDrukuj informacjęSprawa: Zgłoszenie likwidacji działalności gospodarczejSzczegóły informacji
Zgłoszenie likwidacji działalności gospodarczej
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Działalność Gospodarcza
Ogłoszono dnia: 2012-04-22 14:53:22
Termin załatwienia
niezwłocznie (w terminie uzgodnionym z pracownikiem przyjmującym wniosek)
Miejsce załatwienia
1. sala obsługi interesanta - stanowisko 3 (ewidencja działalności gospodarczej) tel. 95 7355 548,
2. elektronicznie na platformie www.epuap.gov.pl (o ile przedsiębiorca posiada podpis elektroniczny, profil zaufany),
3. pocztą (z notarialnym potwierdzeniem własnoręczności podpisu wnioskodawcy).
2. elektronicznie na platformie www.epuap.gov.pl (o ile przedsiębiorca posiada podpis elektroniczny, profil zaufany),
3. pocztą (z notarialnym potwierdzeniem własnoręczności podpisu wnioskodawcy).
Sposób załatwienia
1. jako formularz papierowy przyniesiony przez samego przedsiębiorcę albo jego pełnomocnika z pełnomocnictwem notarialnym lub z podpisem poświadczonym przez notariusza do wykonania tej czynności,
2. jako formularz papierowy przesłany listem poleconym z notarialnym potwierdzeniem własnoręczności podpisu wnioskodawcy,
3. elektronicznie przesłany za pomocą formularza dostępnego na stronie internetowej www.epuap.gov.pl (o ile przedsiębiorca posiada podpis elektroniczny, profil zaufany).
2. jako formularz papierowy przesłany listem poleconym z notarialnym potwierdzeniem własnoręczności podpisu wnioskodawcy,
3. elektronicznie przesłany za pomocą formularza dostępnego na stronie internetowej www.epuap.gov.pl (o ile przedsiębiorca posiada podpis elektroniczny, profil zaufany).
Wymagane Dokumenty
Do złożenia zawiadomienia o zaprzestaniu wykonywania działalności gospodarczej wymagany jest:
1. wniosek o wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej CEIDG-1,
2. dokument tożsamości do wglądu,
3. w przypadku złożenia wniosku przez pełnomocnika – pełnomocnictwo do wykonania tej czynności (notarialne lub z podpisem poświadczonym przez notariusza) oraz dokument tożsamości osoby, na którą udzielono pełnomocnictwa.
Do odbioru zawiadomienia o zaprzestaniu wykonywania działalności gospodarczej:
1. dokument tożsamości do wglądu,
2. w przypadku odbioru zawiadomienia o zaprzestaniu działalności gospodarczej przez pełnomocnika – pełnomocnictwo do wykonania tej czynności (zwykłe,
notarialne lub z podpisem poświadczonym przez notariusza) oraz dokument tożsamości osoby, na którą udzielono pełnomocnictwa.
Na podstawie art. 1 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. Nr 225, poz. 1635 ze zmianami) za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa na dokonanie czynności w zakresie ewidencji działalności gospodarczej oraz jego odpisu, wypisu lub kopii (z wyjątkiem dokumentu poświadczonego notarialnie lub pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu) pobierana jest opłata skarbowa w wysokości 17 zł.
Opłatę należy wpłacić na konto: Urząd Miasta Gorzowa Wlkp. Wydział Budżetu i Rachunkowości GBS Gorzów Wlkp. 07 8363 0004 0000 3968 2000 0003 z dopiskiem opłata skarbowa za pełnomocnictwo.
1. wniosek o wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej CEIDG-1,
2. dokument tożsamości do wglądu,
3. w przypadku złożenia wniosku przez pełnomocnika – pełnomocnictwo do wykonania tej czynności (notarialne lub z podpisem poświadczonym przez notariusza) oraz dokument tożsamości osoby, na którą udzielono pełnomocnictwa.
Do odbioru zawiadomienia o zaprzestaniu wykonywania działalności gospodarczej:
1. dokument tożsamości do wglądu,
2. w przypadku odbioru zawiadomienia o zaprzestaniu działalności gospodarczej przez pełnomocnika – pełnomocnictwo do wykonania tej czynności (zwykłe,
notarialne lub z podpisem poświadczonym przez notariusza) oraz dokument tożsamości osoby, na którą udzielono pełnomocnictwa.
Na podstawie art. 1 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. Nr 225, poz. 1635 ze zmianami) za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa na dokonanie czynności w zakresie ewidencji działalności gospodarczej oraz jego odpisu, wypisu lub kopii (z wyjątkiem dokumentu poświadczonego notarialnie lub pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu) pobierana jest opłata skarbowa w wysokości 17 zł.
Opłatę należy wpłacić na konto: Urząd Miasta Gorzowa Wlkp. Wydział Budżetu i Rachunkowości GBS Gorzów Wlkp. 07 8363 0004 0000 3968 2000 0003 z dopiskiem opłata skarbowa za pełnomocnictwo.
Opłaty
nie podlega opłacie
Podstawa prawna
1. Ustawa z dnia 19 listopada 1999 r. Prawo działalności gospodarczej (Dz. U. Nr 101, poz. 1178 ze zmianami)
2. Ustawa z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2010 r. Nr 220, poz. 1447 ze zmianami)
3. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 ze zmianami)
4. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. Nr 225, poz. 1635 ze zmianami)
2. Ustawa z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2010 r. Nr 220, poz. 1447 ze zmianami)
3. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 ze zmianami)
4. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. Nr 225, poz. 1635 ze zmianami)