ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu Miasta Gorzowa Wielkopolskiego
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Zmiana wpisu w rejestrze przedsiębiorców w przypadku rozszerzenia zakresu prowadzonych badań technicznych przez stację kontroli pojazdów.Drukuj informacjęSprawa: Zmiana wpisu w rejestrze przedsiębiorców w przypadku rozszerzenia zakresu prowadzonych badań technicznych przez stację kontroli pojazdów.

Szczegóły informacji

Zmiana wpisu w rejestrze przedsiębiorców w przypadku rozszerzenia zakresu prowadzonych badań technicznych przez stację kontroli pojazdów.

Wydział: KOMUNIKACJA - STACJE KONTROLI POJAZDÓW I OŚRODKI SZKOLENIA KIEROWCÓW

Ogłoszono dnia: 2014-12-03 12:31:34

Termin załatwienia

Zmiana wpisu przedsiębiorcy w rejestrze i wydanie zaświadczenia o wpisie dokonywane jest w terminie do 7 dni od dnia wpływu wniosku wraz z kompletem załączników.

Miejsce załatwienia

  1. Wydział Komunikacji Urzędu Miasta Gorzowa Wlkp. ul. Myśliborska 34, nr tel. (95) 7355-721, I piętro – pokój 116 lub
  2. punkt kancelaryjny Urzędu Miasta Gorzowa Wlkp. ul. Myśliborska 34, parter lub kancelaria Urzędu Miasta ul. Sikorskiego 4, 66–400 Gorzów Wlkp. (tylko składanie wniosków).

Telefon kontaktowy

tel.95 7355 721; fax: 95 7355 670

Adres e-mail

wkm@um.gorzow.pl

Sposób załatwienia

Wydanie zaświadczenia potwierdzającego wpis przedsiębiorcy do rejestru przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów.

Miejsce odbioru

Wydział Komunikacji Urzędu Miasta Gorzowa Wlkp., ul. Myśliborska 34, 66-400 Gorzów Wlkp.

Wymagane Dokumenty

1. Wniosek o wpis do rejestru przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów – pobierz druk.
2. Oświadczenie następującej treści:
„Oświadczam, że:
  1. dane zawarte we wniosku o wpis do rejestru przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów są kompletne i zgodne z prawdą;
  2. znane mi są i spełniam warunki wykonywania działalności gospodarczej w zakresie prowadzenia stacji kontroli pojazdów, określone w ustawie z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym."
Oświadczenie powinno również zawierać:
  1. firmę przedsiębiorcy oraz jego miejsce zamieszkania albo siedzibę i adres;
  2. oznaczenie miejsca i datę złożenia oświadczenia;
  3. podpis osoby uprawnionej do reprezentowania przedsiębiorcy, ze wskazaniem imienia i nazwiska oraz pełnionej funkcji.
3. Załączniki do wniosku:
  1. decyzja wydana przez Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego, poświadczająca zgodność wyposażenia i warunków lokalowych z wymaganiami odpowiednio do zakresu przeprowadzanych badań określonych we wniosku;
Do wglądu: dokument tożsamości przedsiębiorcy lub osoby uprawnionej do reprezentowania przedsiębiorcy (dodatkowo pełnomocnictwo).

Opłaty

  1. Za dokonanie zmiany wpisu w rejestrze przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów – opłata skarbowa: 206,00 zł.
  2. Za pełnomocnictwo – w przypadku załatwiania sprawy przez osobę upoważnioną – opłata skarbowa: 17,00 zł (więcej informacji – druk opłaty).
Dokonywanie opłat – patrz UWAGI.

Tryb odwoławczy

Nie dotyczy.

Uwagi

  1. Dokumenty stanowiące załączniki do wniosku o wpis do rejestru przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów powinny być aktualne na dzień złożenia wniosku.
  2. Stację kontroli pojazdów może prowadzić przedsiębiorca, który:
    1. posiada siedzibę lub miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
    2. nie jest przedsiębiorcą, w stosunku do którego otwarto likwidację lub ogłoszono upadłość;
    3. nie był prawomocnie skazany za przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowej lub przestępstwo przeciwko dokumentom – dotyczy osoby fizycznej lub członków organów osoby prawnej;
    4. posiada wyposażenie kontrolno-pomiarowe oraz warunki lokalowe gwarantujące wykonywanie odpowiedniego zakresu badań technicznych pojazdów zgodnie ze szczegółowymi warunkami przeprowadzania tych badań;
    5. posiada poświadczenie zgodności wyposażenia i warunków lokalowych z wymaganiami odpowiednio do zakresu przeprowadzanych badań wpisanego do rejestru przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów;
    6. zatrudnia uprawnionych diagnostów.
  3. Poświadczenie, o którym mowa w pkt 5, wydaje za opłatą, w drodze decyzji, Dyrektor Transportowego Dozoru Technicznego, po dokonaniu sprawdzenia stacji kontroli pojazdów. Poświadczenie zachowuje ważność do czasu zmiany stanu faktycznego, dla którego zostało wydane, nie dłużej niż przez 5 lat od daty jego wydania.
  4. Szczegółowe wymagania w zakresie wyposażenia kontrolno-pomiarowego, warunków lokalowych stacji kontroli pojazdów uregulowane są w rozporządzeniu Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 10 lutego 2006 r. w sprawie szczegółowych wymagań w stosunku do stacji przeprowadzających badania techniczne pojazdów.
  5. Z aktualnym wykazem stacji kontroli pojazdów wpisanych do rejestru prowadzonego przez Prezydenta Miasta Gorzowa Wlkp. można zapoznać się tutaj.
  6. Opłaty skarbowe można wnieść w kasie Urzędu Miasta Gorzowa Wlkp., ul. Myśliborska 34, 66-400 Gorzów Wlkp. lub bezpośrednio na rachunek bankowy Urzędu – pobierz druki opłat, sprawdź numer konta.

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym.
  2. Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców.
  3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
  4. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 1 października 2004 r. w sprawie wzorów dokumentów wymaganych dla wykonywania działalności gospodarczej w zakresie prowadzenia stacji kontroli pojazdów.
  5. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Miasto Gorzów
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Artur Fogler
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2014-12-02
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Bartosz Kmita
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2014-12-02 12:58:56
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Marta Ufir
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2014-12-03 12:31:34
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Marta Ufir
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2024-02-08 11:06:46
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1813 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony