Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu Miasta Gorzowa Wielkopolskiego
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Szczegóły informacji

Wydanie zaświadczenia z ksiąg stanu cywilnego lub o terminie ślubu

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Urząd Stanu Cywilnego

Ogłoszono dnia: 2012-04-20 23:39:13

Termin załatwienia

Niezwłocznie, w przypadku spraw wymagających postępowania wyjaśniającego w terminie do 30 dni

Miejsce załatwienia

Urząd Stanu Cywilnego, pokój nr 2, tel. 095 7355 826 lub kancelaria ogólna Urzędu Miasta

Sposób załatwienia

Wniosek złożyć można bezpośrednio w USC w Gorzowie Wlkp. lub w kancelarii ogólnej Urzędu Miasta Gorzowa Wlkp.
Odbiór dokumentu musi nastąpić osobiście lub za pośrednictwem osób spokrewnionych z osobą której akt dotyczy.

Miejsce odbioru

Urząd Stanu Cywilnego, pokój nr 2, tel. 095 7355 826 lub kancelaria ogólna Urzędu Miasta

Wymagane Dokumenty

1. Wniosek o wydanie zaświadczenia o dokonanych w księgach wpisach lub ich braku, czyli potwierdzające stan cywilny na podstawie księgi urodzenia lub zaświadczenie np. potwierdzające zamiar zawarcia związku małżeńskiego przed Kierownikiem USC
2. Dowód uiszczenia należnej opłaty skarbowej.
3. Do wglądu: dokument tożsamości wnioskodawcy.

Opłaty

24 zł – opłata skarbowa za zaświadczenie o dokonanych w księgach stanu cywilnego wpisach lub ich braku, albo o zaginięciu lub zniszczeniu księgi stanu cywilnego,
26 zł – opłata skarbowa za inne zaświadczenia.
Opłatę należy wnieść na konto Urzędu Miasta Gorzowa Wlkp.:
56 8363 0004 0000 3968 2000 0770
lub bezpośrednio w kasie znajdującej się w USC w Gorzowie Wlkp. (czynna w godzinach pracy urzędu)

Tryb odwoławczy

Odmowa wydania zaświadczenia następuje w drodze postanowienia, na które służy zażalenie do Wojewody Lubuskiego, w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia.

Uwagi

1. Z ksiąg stanu cywilnego wydaje się zaświadczenia o dokonanych w księdze stanu cywilnego wpisach lub o ich braku, zaświadczenie o zaginięciu lub zniszczeniu księgi stanu cywilnego oraz inne zaświadczenia dotyczące urzędowego potwierdzenia określonych faktów, np. zaświadczenie o wyznaczonej dacie ślubu
2. Podmioty uprawnione do uzyskania zaświadczeń: osoba, której akt dotyczy, jej wstępny, zstępny, rodzeństwo, małżonek, przedstawiciel ustawowy, pełnomocnik oraz inne osoby, które wykażą interes prawny.
3. Interes prawny ma miejsce, gdy przedstawienie zaświadczenia ma istotne znaczenie dla rozstrzygnięcia sprawy w postępowaniu sądowym lub administracyjnym, co należy udokumentować wezwaniem sądu lub organu administracji do przedłożenia tego dokumentu lub okazaniem potwierdzonego przez sąd pozwu sądowego względnie zawiadomienia organu administracyjnego o toczącym się postępowaniu.
4. Strona jest zobowiązana napisać od siebie wniosek bądź podanie skierowane do Kierownika USC

Podstawa prawna

1. Ustawa z dnia 29 września 1986 r. - prawo o aktach stanu cywilnego (tekst jednolity: Dz.U. z 2004 r. Nr 161, poz. 1688, z późn. zm).
2. Ustawa z dnia 16 listopada2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity: Dz.U. z 2006 r. Nr 225, poz. 1635, z późn. zm.).
3. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz.U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.).