Uchwała Nr XXII/129/08 Rady Gminy Pszczew z dnia 18 grudnia 2008 roku.
UCHWAŁA BUDŻETOWA GMINY PSZCZEW NA 2009 ROK
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d” i lit. ”i” oraz pkt 10, art. 61 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym ( tekst jednolity: Dz.U. z 2001 roku Nr. 142, poz. 1591 ze zmianami: Dz.U. z 2002 roku Nr 23 poz. 220, Nr 62 poz.558, Nr 113 poz.984, Nr 153 poz. 1271, Nr 214 poz.1806; Dz.U z 2003 roku Nr 80 poz.717, Nr 162 poz. 1568 ; Dz.U z 2004 Nr 102 poz. 1055, Nr 116 poz.1203, Nr 167 poz. 1759; Dz. U z 2005 roku Nr 172 poz. 1441, Nr 175 poz. 1457; Dz.U z 2006 roku Nr 17 poz. 128, Nr 181 poz.1337; Dz.U z 2007 roku Nr 48 poz.327, Nr 138 poz. 974, Nr 173 poz.1218, Dz.U z 2008 roku Nr 180, poz.1111) oraz art. 86 ust.1, art. 165, art.165a ust.1,2 art. 166, art.168 ust.2 pkt 2, art. 173 ust.1,3 i 4, art.175 ust. 1, art.184, art. 188 ust.2 art. 195 ust.2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych ( Dz.U. z 2005 roku Nr 249 poz.2104 ze zmianami: Dz.U z 2006 roku Nr 45 poz.319, Nr 104 poz.708, Nr 187 poz. 1481, Nr 249 poz. 1832; Dz. U z 2007 roku Nr 82 poz. 560, Nr 88 poz. 587, Nr 115 poz. 791, Nr 140 poz. 984, Dz.U z 2008 roku Nr 180 poz. 1112).
Rada Gminy u c h w a l a, co następuje :
§ 1 1. Dochody budżetu gminy w wysokości 12.546.919zł., zgodnie z załącznikiem Nr 1.
w tym:
- dochody majątkowe 572.589 zł. - dochody bieżące 11.974.330 zł.
2. Ogólna kwota dochodów, o której mowa w pkt.1 obejmuje dotacje celowe na realizację zadań zleconych gminie z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych na podstawie odrębnych ustaw w kwocie 1.867.130 zł. jak w załączniku Nr 3 do uchwały.
§ 2 1. Wydatki budżetu gminy w wysokości 20.045.708 zł., zgodnie z załącznikiem Nr 2.
2. Z wydatków, o których mowa w pkt.1 przeznacza się łącznie na:
1) wydatki bieżące 9.863.726 zł.
w tym:
-
kwotę 4.697.560 zł. z przeznaczeniem na wynagrodzenie i pochodne;
-
kwotę 631.816 zł. z przeznaczeniem na dotacje,
w tym:
- dotację przedmiotową dla zakładu budżetowego 47.001 zł. - dotację podmiotową dla instytucji kultury 569.815 zł. - dotację celową z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie zadań określonych w art.4 ustawy o działalności pożytku publicznego 15.000 zł.
c) kwotę 10.000 zł. na wydatki związane z obsługa długu;
2) wydatki majątkowe w kwocie 10.181.982 zł.
3. Ogólna kwota wydatków określona w pkt.1 , obejmuje wydatki w kwocie 1.867.130 zł. na realizację zadań zleconych z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych na podstawie odrębnych ustaw, jak w załączniku Nr 4 do uchwały.
§ 3. Limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne w latach 2009 – 2012 zgodnie z załącznikiem Nr 5.
§ 4. 1. Deficyt budżetu gminy w wysokości 7.498.789 zł., który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z zaciągniętych kredytów w kwocie 7.498.789 zł.
2. Przychody budżetu w wysokości 7.498.789 zł. zgodnie z załącznikiem nr 6.
§ 5. W budżecie tworzy się rezerwy:
kryzysowego w wysokości 6.000 zł.
§ 6. 1. Ustala się dochody w kwocie 75.000 zł. z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 70.000 zł. na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
2. Ustala się wydatki w kwocie 5.000 zł. na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.
§ 7. Plan przychodów i wydatków zakładu budżetowego w kwotach: przychody 2.616.594 zł., wydatki – 2.616.594 zł. zgodnie z załącznikiem Nr 7.
§ 8. Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości :
- przychody 9.700 zł. - wydatki 28.000 zł.
zgodnie z załącznikiem Nr 8.
§ 9. Limity zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek zaciąganych na :
1. sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie 1.000.000 zł.
2. sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie 7.498.789 zł.
§ 10. Wydatki jednostek pomocniczych w wysokości 31.422 zł., zgodnie z załącznikiem Nr 9.
§ 11. Plan dochodów i wydatków rachunku dochodów własnych w kwotach: dochody -30.000 zł., wydatki – 30.000 zł. zgodnie z załącznikiem Nr 10.
§ 12. Upoważnia się Wójta do:
1) zaciągania kredytów i pożyczek na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do wysokości 1.000.000 zł.;
2) zaciągania zobowiązań:
-
na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne do wysokości określonej w załączniku Nr 5.
-
z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i termin zapłaty upływa w 2010 roku na łączną kwotę 500.000 zł.;
3) samodzielnego zaciągania zobowiązań do kwoty 800.000 zł.;
4) udzielania w roku budżetowym poręczeń do łącznej kwoty 1.000.000 zł.;
5) dokonywania zmian w planie wydatków, z wyłączeniem przeniesienia wydatków między działami;
6) przekazania kierownikom jednostek organizacyjnych gminy uprawnień do dokonywania zmian w planie wydatków jednostki w ramach tego samego rozdziału klasyfikacji budżetowej, za wyjątkiem wydatków na wynagrodzenia i pochodne oraz wydatków majątkowych;
7) przekazania uprawnień innym jednostkom organizacyjnym jednostki samorządu terytorialnego do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działalności jednostki i termin zapłaty upływa w roku 2010 na łączną kwotę 50.000 zł.
8) lokowania wolnych środków na rachunkach bankowych w innych bankach, niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
§ 13. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Pszczew.
§ 14. Uchwała wchodzi w życie z dniem 01.01.2009 r. i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy.
Przewodniczący Rady Gminy
Konrad Kiona |