ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta w Krośnie Odrzańskim
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Mariusz Grycan

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

SESJA NR XX/12 Z DNIA 8 LUTEGO 2012

Informacja ogłoszona dnia 2012-09-03 13:05:39 przez Krzysztof Alejun

Akapit nr 1 - brak tytułu

Wniosek:
Radny poruszył kwestię niezabezpieczonego budynku przy Placu 11 Pułku. Wniósł do Straży Miejskiej o codzienne patrole w tym miejscu oraz o wysłanie kolejnych pism do właściciela budynku o jego zabezpieczenie.
Odpowiedź:
Burmistrz przypomniał, iż od początku swojej kadencji zajmuje się tą sprawą. Wpływ na właściciela może mieć jedynie Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego, u którego kilkakrotnie monitowano tę sprawę.
 
Wniosek:
Radny powiedział, iż podobno wzrosły opłaty na cmentarzu komunalnym. Wniósł o poinformowanie o tym mieszkańców i przedstawienie nowych stawek np. w gazecie.
Odpowiedź:
Dyrektor ZGKiM Zbigniew Lubczyński powiedział, iż we wszystkich komunikatach podawana jest strona internetowa, na której opublikowane są nowe stawki. Dodał, iż komunikat może zostać powtórzony w prasie. Wyjaśnił, iż stawki uległy zwiększeniu o kilkanaście procent, gdyż od 6-7 lat nie były regulowane.
 
 
Wniosek:
Radny wniósł o podpisywanie artykułów w dodatku do Gazety Lubuskiej. Zapytał kto jest autorem artykułu: „Spór o catering. Dzieci narzędziem walki politycznej”. Zapytał dlaczego nie poproszono Radnego Śnieżka o przedstawienie swojego punktu widzenia w tej kwestii.
Odpowiedź:
Naczelnik Wydz. PR Anna Januszkiewicz wyjaśniła, iż sprawę podpisów pod artykułami reguluje Gazeta Lubuska. Artykuły dotyczące Gminy przygotowują redaktorzy Sławomir Pawlak i Damian Muńko. Stwierdziła, iż redaktorzy kontaktowali się z Radnym Śnieżkiem w sprawie jego opinii, umówienia się na rozmowę, jednak podobno Radny odmówił. Dodała, iż Radni nie mogą mieć pretensji o to, iż nie są zamieszczane ich wypowiedzi, skoro sami odmawiają ich udzielenia.
 
Wniosek:
Radny wniósł o zamieszczanie na stronie internetowej odpowiedzi udzielanych na interpelacje zgłaszane przez Radnych.
Odpowiedź:
Burmistrz stwierdził, iż odpowiedzi na interpelacje w miarę możliwości będą udzielane od razu na sesji. Dodał, iż w przypadku umieszczenia ich na stronie internetowej, to pracuje się nad tym. Przygotowany jest program. Jest założenie, aby wszystkie interpelacje wraz z odpowiedziami wrzucić jednorazowo na stronę internetową. Jednak w tej chwili informatycy mają wiele obowiązków. Brakuje w tej chwili pracownika, który mógłby to zrobić.  
 
 
Pytanie:
Radny odniósł się do sprawy wzrostu podatków. Zapytał Burmistrza czy wiedział, iż ich wzrost po uchwaleniu
w dniu 29.12.2011 r. nie może wejść w życie od 01.01.2012 r. Stwierdził, iż na sesji trzeba było powiedzieć prawdę, iż opłaty nie wzrosną, ponieważ minął termin podjęcia uchwały w tej sprawie, a nie przekonywać, że pozostawienie ich na dotychczasowym poziomie to działanie proinwestycyjne. Poprosił o pisemną odpowiedź
w tej sprawie.
Odpowiedź pisemna Burmistrza:
Jako przedkładający projekty uchwał na sesję  – po konsultacji z radnymi z Klubu Radnych Platformy Obywatelskiej RP - podjąłem decyzję o wycofaniu z porządku obrad sesji Rady Miejskiej 29 grudnia 2011 r. projektu uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości i zmieniłem projekt dot. wysokości stawek podatku od środków transportowych. Zostały podjęte tylko uchwały, które dostosowywały obowiązujące stawki do stawek określonych przepisami prawa (podatek od środków transportowych) oraz wprowadzona została obniżka ceny skupu żyta z kwoty 74,18 zł do kwoty 50,00 zł - stanowiąca obniżenie kwoty wynikającej z Komunikatu Prezesa GUS o 24,18 zł (33%).

Wniosek:
Radny powiedział, iż słyszał o zlikwidowaniu autobusu z Krosna do Szklarki Radnickiej o godzinie 15.30. Poprosił o interwencję, aby autobus został przywrócony.
Odpowiedź:
Burmistrz powiedział, iż rozmawiał z Prezesem PKS. Należy jednak pamiętać, iż w ostatnich czasach bardzo wzrosła cena paliwa. W związku z czym wszystkie nierentowne kursy są likwidowane. Dodał, iż Krosno jest i tak w dobrej sytuacji, ponieważ nie został zlikwidowany dworzec autobusowy.
Do Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej sp. z o.o. w Zielonej Górze zostało wystosowane pismo w sprawie przywrócenia w/w kursu. Wcześniej Burmistrz osobiście rozmawiał na ten temat z Dyrekcją PKS. Niestety, dla PKS jedynym wyznacznikiem utrzymywania połączeń na określonych trasach, są kwestie ekonomiczne. Burmistrz powiedział, że nadal będzie walczył o przywrócenie ww. kursu.
 
 
Wniosek
Radny wniósł o przekazanie mieszkańcom informacji na temat możliwości dofinansowania utylizacji.
Odpowiedź pisemna Burmistrza:
Po przeprowadzeniu inwentaryzacji i opracowaniu programu utylizacji azbestu, to Rada Miejska podejmie decyzję o ewentualnej pomocy finansowej dla osób zamierzających usunąć azbest. Przygotowana zostanie też kampania informacyjna w tym temacie.
 

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Krosno Odrzańskie
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Monika Karwowska-Pawłowska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2012-09-03
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Monika Karwowska-Pawłowska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2012-09-03 13:03:09
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2012-09-03 13:05:39
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2012-09-03 13:05:38
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
825 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony