ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta w Krośnie Odrzańskim
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Mariusz Grycan

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

SESJA NR XXVI/2012 z dnia 01.10.2012 r.

Informacja ogłoszona dnia 2012-11-20 11:17:07 przez Monika Karwowska-Pawłowska

Akapit nr 1 - brak tytułu

Wniosek:
Zgłosił, iż w jednym z mieszkań komunalnych na ulicy Armii Czerwonej kominiarz zabronił używania kominów. Polecono wymianę wkładów kominowych. Wniósł o jak najszybsze zajęcie się tą sprawą.

Odpowiedź:
Burmistrz poinformował, iż sprawa kominów przy ul. Armii Czerwonej została zgłoszona przez właścicielkę lokalu do tut. Urzędu i w dniu 26.09.2012 Urząd przekazał ją do realizacji Zakładowi Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Krośnie Odrzańskim, który w dniu 4.10.2012 r. ustosunkował się pisemnie do wniosku. Kopia dokumentacji w sprawie –  do wiadomosci Radnego.
 
Pytanie:
Powiedział, iż część rodziców w ramach protestu nie przyprowadziła w piątek dzieci do jednej z klas w Szkole Podstawowej Nr 2. Sprawa dotyczy agresywnej dziewczynki. Rodzice zgłaszali to wiele razy Pani Dyrektor. Zapytał czy coś zostało poczynione w tej sprawie. Zapytał czy Pani Dyrektor jakoś interweniowała.

Odpowiedź:
Odpowiedź do wiadomości Radnych.

Wniosek:
Wniósł o zastanowienie się nad zorganizowaniem imprezy kojarzonej z Krosnem.

Odpowiedź:
Burmistrz powiedział, iż imprezy kojarzone z Krosnem już się odbywają. Podał przykład Festiwalu Jadwigensis. Stwierdził, iż jakiś czas temu w okresie letnim odbywały się targi agroturystyczne, które przerodziły się w imprezę organizowaną z Powiatem – Festiwal Smaków. Trzeba jednak pamiętać, iż do wypracowania imprezy markowej niezbędne są pieniądze. Dzisiaj zewnętrzne źródła finansowania są ograniczone. Można wnioskować o małe kwoty. Prościej byłoby pozyskać środki na zorganizowanie takiej imprezy na terenach wiejskich. Stwierdził, iż nie jest to temat zamknięty. Szukamy pomysłu, który zadowoliłby wszystkie strony.
Ponadto poinformował, iż od kilku miesięcy pracownicy Wydziału PR wspólnie z CAK Zamek zajmują się tym tematem, też w aspekcie Dni Krosna Odrzańskiego. Odpowiedź CAK Zamek w załączeniu.

Wniosek:
Zgłosił, iż przy pojemnikach do segregowania odpadów w Marcinowicach jest duży bałagan.

Odpowiedź:
Burmistrz poinformował, iż sprawa bałaganu przy pojemnikach na odpady w Marcinowicach została telefonicznie przekazana do Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej i załatwiona w dniu  4 października 2012 r. 

Pytanie:
Zapytał co się dzieje z Klubem Tęcza. Zapytał czy Urząd wysłał jakieś sygnały zaradcze.

Odpowiedź:
Burmistrz poinformował, iż wpłynął wniosek z  Klubu Sportowego „Tęcza” do Burmistrza Krosna Odrzańskiego o umorzenie niesłusznie pobranej kwoty, która wpłynęła na konto klubu w 2011 r. w wysokości ok. 25.000,00 zł. Trwa w tej sprawie postępowanie o umorzenie zadłużenia, ze względu na trudną sytuację finansową klubu. Niestety Klub Sportowy „Tęcza” mimo wcześniejszego rozłożenia spłaty w/w kwoty na raty, nie był w stanie pokryć zadłużenia.  Ponadto przygotowano aneks do umowy na rok 2012 r. aby kwotę przeznaczoną do wypłaty na październik wypłacić wcześniej, wspomagając w ten sposób działalność „Tęczy”.  Pracownicy Urzędu Miasta w Krośnie Odrzańskim z Wydziału Kontroli i Audytu oraz z Wydziału Oświaty, Kultury i Sportu dokonają 22.10.2012 r. kontroli w Klubie Sportowym „Tęcza” z prawidłowego wykorzystania środków otrzymanych w ramach dotacji na Kluby Sportowe. Cały czas z troską przyglądamy się sytuacji w „Tęczy”.
Burmistrz powiedział, iż jest to organizacja pozarządowa, która korzysta z dotacji gminnych. Gmina jest odpowiedzialna za ich prawidłowe rozliczenie. Smutny jest fakt, iż działaczom chyba brakuje energii. Prezes Klubu twierdzi, iż jest słabo wspierany przez swój Zarząd. Są to zatem wewnętrzne problemy organizacji. Gmina próbuje pomóc i ułatwia dostęp do OSiR, jeśli chodzi o treningi. Dodał, iż nie wiele możne jeszcze zrobić.  
Zastępca Burmistrza Grzegorz Garczyński poinformował, iż Gmina wspiera finansowo organizację, jednak nie ma wpływu na jej pracę. Po spotkaniu z nowym Zarządem określono pewne cele i są one realizowane. Drużyna seniorska przegrywa kolejne mecze jednak wynika to z faktu, iż w jej składzie są sami wychowankowie Klubu Tęcza. Zarząd Klubu zrezygnował z opłacania zawodników z innych miast. Wynika to bowiem z ograniczenia środków na funkcjonowanie Klubu. Taka sytuacja jest w całej Polsce. Może się zatem okazać, iż drużyna nie zdoła utrzymać się w IV lidze. Jednak z meczu na mecz zawodnicy nabywają doświadczenia i ma się nadzieję na poprawę sytuacji. Dodał, iż nowy Zarząd odziedziczył olbrzymie zadłużenie, o którym nie wiedział. Klub boryka się zatem ze spłatami zobowiązań poprzedników. Jak na razie radzą sobie. Gmina jest z nim w stałym kontakcie. Stwierdził, iż postawiono przede wszystkim na szkolenie młodzieży. Drużyny orlików, trampkarzy i juniorów bardzo dobrze radzą sobie w lidze wojewódzkiej. 

Wniosek:
Zgłosił sprawę drogi w Wężyskach. Zapytał jak wstawiane były znaki, czy można coś zmienić, naprawić ją. Poprosił o informacje na ten temat.

Odpowiedź:
Burmistrz poinformował, iż droga wewnętrzna we wsi Wężyska została zamknięta na wniosek mieszkańców budynku przy niej zlokalizowanego, a oznakowanie pionowe zostało ustawione po konsultacjach z Radą Sołecką.  W sprawie remontu w/w drogi mieszkańcom została już udzielona odpowiedź.  Skany korespondencji w sprawie otrzymał Radny Grycan.

Wniosek:
Wniósł o zorganizowania spotkania radnych opozycji z Burmistrzem oraz Redaktorem Pawlakiem.

Odpowiedź:
Burmistrz Marek Cebula  poinformował, iż radni opozycji mają możliwość się z nim spotykać przy okazji posiedzeń Rady Programowej. Jest tam przedstawiciel opozycji, który nie uczestniczył w ani jednym spotkaniu. Burmistrz stwierdził, iż albo radni opozycji zmienią swojego przedstawiciela, albo być może znajdzie on czas i pojawi się na posiedzeniu. Jest tam miejsce, aby zgłaszać uwagi do Pana Pawlaka. Dodał, iż przewidywane jest zorganizowanie szkolenia dla radnych Rady Miejskiej w zakresie public relations, które będzie prowadził Pan Pawlak. Będzie to doskonała okazja do rozmowy z nim, zadawania pytań. 

Pytanie:
Zapytał Burmistrza, czy prosił on Przewodniczącego Rady, aby ten zabraniał zadawania pytań przez radnych po sprawozdaniu z działalności. Zapytał czy Burmistrz boi się pytań radnych.

Odpowiedź:
Burmistrz poinformował, iż nie uważa za zasadne, aby on ustalał radnym porządek obrad sesji Rady Miejskiej. Jeśli udzielany jest mu głos to odpowiada na pytania, a jeśli nie ma takiej możliwości, to nie zabiera głosu. Dodał, że gdy radni ustalą inny porządek obrad to Burmistrz w każdym punkcie będzie do dyspozycji. Jest na sali cały czas i stara się jak najbardziej wyczerpująco odpowiadać na pytania radnych.

Pytanie:
Zapytał kiedy zakończy się remont domu pogrzebowego na cmentarzu. Wniósł o przedstawienie informacji zawierającej wysokość opłat obowiązujących na cmentarzu obecnie i stawek, które były wcześniej.

Odpowiedź:
Dyrektor ZGKiM Zbigniew Lubczyński odnośnie opłat obowiązujących na cmentarzu powiedział, iż są one dostępne na stronie internetowej, jednak przekaże je także w formie pisemnej.
W sprawie remontów prowadzonych na cmentarzu Dyrektor ZGKiM powiedział, iż prowadzonych jest w tej chwili wiele prac, które mają za zadanie polepszyć wygląd i usprawnić funkcjonowanie cmentarza. Trudno określić termin ukończenia remontu domu pogrzebowego. Zadanie to jest realizowane przy pomocy własnej brygady remontowej ZGKiM, której głównym zadaniem jest usuwanie usterek i drobne naprawy w mieszkaniach komunalnych. W wolnych chwilach wykonują prace na cmentarzu komunalnym. W chwili obecnej realizowane są roboty, których być może nie widać np. odprowadzenie wody z dachu budynku domu pogrzebowego. Następnie wykonany zostanie kącik pamięci. Będą tam przenoszone zwłoki z opuszczonych, nieopłaconych grobów. ZGKiM jest na etapie ich typowania. Prace wykonywane na cmentarzu są procesem ciągłym i nie zostaną zakończone. 

Pytanie:
Zapytał czy radni w ramach środków mogą zmieniać na sesjach propozycje Burmistrza. Poprosił o opinię prawną.

Odpowiedź:
Opinia prawna do wiadomości Radnego.

Pytanie:
Zapytał czy pracownicy Wydziału Promocji i Rozwoju Gospodarczego mają zawarte dodatkowe umowy zlecenia na wykonywanie czynności związanych z realizacją projektów.
 
Odpowiedź:
Burmistrz poinformował, iż od czasu funkcjonowania Wydziału Promocji i Rozwoju Gospodarczego zawarta była jedna umowa zlecenie, której przedmiotem była koordynacja działań związanych z realizacją i rozliczeniem projektu pn. „Popularyzacja wiedzy na temat Alfreda Henschke – Klabunda – poety z Krosna Odrzańskiego. Etap I”. Wypłacona kwota w wysokości 728,24 zł stanowiła 1,42 % wartości projektu. Praktyką przyjętą w Urzędzie Miasta, jeszcze za czasów Burmistrza Andrzeja Chinalskiego, jest stworzenie systemu motywacyjnego dla osób odpowiedzialnych za pozyskanie funduszy zewnętrznych opartego na możliwości uzyskania dodatkowego wynagrodzenia za pracę wykonywaną przy projektach, jeśli sposób ich realizacji pozwala na takie rozwiązanie. Nie stanowi to obciążenia dla budżetu gminy, a pozwala na zwrot kosztów poniesionych przez te osoby w związku z realizacją dodatkowych zadań. Należy bowiem wziąć pod uwagę fakt, że realizacja projektów miękkich wiąże się często z organizacją imprez, czy wydarzeń lub, tak, jak w tym wypadku, obsługą pobytu delegacji zagranicznych. Wymaga zatem pełnej dyspozycyjności oraz szeregu różnych ustaleń dokonywanych przez koordynatora osobiście, bądź telefonicznie (począwszy od zabezpieczenia noclegu, po kwestie związane z wyżywieniem i całym pobytem gości z zagranicy). Korzystniej jest zatem zawrzeć z pracownikiem umowę zlecenie na realizację dodatkowych zadań w ramach środków przewidzianych na realizację projektu, niż zwracać mu pieniądze z budżetu gminy za wypracowane nadgodziny, pokrywać koszty rozmów telefonicznych, czy wypłacać delegację. Ponadto plusem tego typu rozwiązania jest fakt, iż jedna i ta sama osoba czuwa nad realizacją działań w ramach projektu oraz odpowiada za jego prawidłowe rozliczenie finansowe, co jest niezmiernie ważne w przypadku zadań realizowanych z udziałem środków zewnętrznych.

Pytanie:
Zapytał czy pracownicy Urzędu Miasta lub radni mają zawarte umowy o pracę, umowy zlecenia lub umowy o dzieło w jednostkach organizacyjnych gminy. 

Odpowiedź:
Burmistrz poinformował, iż zgodnie z art. 30 Ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. Nr 223, poz.1458 ze zm.) pracownik samorządowy zatrudniony na stanowisku urzędniczym w tym kierowniczym stanowisku urzędniczym, nie może wykonywać zajęć pozostających w sprzeczności lub związanych z zajęciami, które wykonuje w ramach obowiązków służbowych, wywołujących uzasadnione podejrzenie o stronniczość lub interesowność oraz zajęć sprzecznych z obowiązkami wynikającymi z ustawy. Ponadto pracownik samorządowy jest obowiązany złożyć oświadczenie  o prowadzeniu działalności gospodarczej. Nie ma przepisu prawnego, z którego wynika, że pracownicy mają obowiązek informowania kierownika jednostki o zawartych umowach w innych zakładach pracy. Jeśli ma Pan wiedzę co do konkretnych osób, proszę u tych osób szukać szczegółowych danych bądź bezpośrednio u dyrektorów i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.

Pytanie:
Zapytał czy Redaktor Pawlak otrzyma dodatkowe wynagrodzenie za przeprowadzenie szkolenia dla radnych.

Odpowiedź:
Redaktor Pawlak za przeprowadzone szkolenia (8 i 15.10.2012 r.) nie otrzymał dodatkowego wynagrodzenia.
 

Załączniki

  • Załącznik nr 1 (PDF, 131.5 KiB) Data wprowadzenia do BIP: 2012-11-20 11:42:39 | Data wytworzenia informacji: 2012-11-20 | Odpowiedź CAK "Zamek" w Krośnie Odrzańskim

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Krosno Odrzańskie
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Monika Karwowska-Pawłowska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2012-10-22
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Monika Karwowska-Pawłowska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2012-10-22 14:21:00
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2012-11-20 11:17:07
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2012-11-20 11:42:39
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
627 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony