ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta w Krośnie Odrzańskim
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Robert Maciąg

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

SESJA NR XXXV/13 z dnia 26 kwietnia 2013 r

Informacja ogłoszona dnia 2013-08-27 08:39:03 przez Monika Karwowska-Pawłowska

Akapit nr 1 - brak tytułu

Wniosek:
Zgłosił, iż lampy znajdujące się przy promenadzie są porozbijane.
Odpowiedź:
Burmistrz poinformował, iż po dokonaniu przeglądu urządzeń oświetlenia parkowego, zarówno na promenadzie, jak i w parku stwierdzono, że całość urządzeń z uwagi na zużycie techniczne i wandalizm, należy wymienić w całości. Wykonanie nowego oświetlenia parkowego wymagało będzie poniesienia nakładów w wysokości 48 000 zł (30 słupów oświetleniowych komplet x 1.600 zł/ materiał + montaż ). W roku bieżącym w ramach posiadanych środków uzupełnione zostaną zniszczone oprawy oświetleniowe w ilości 7 sztuk oraz zabezpieczone zostaną tablice bezpiecznikowe.
 
Wniosek:
Zgłosił, iż na placu zabaw przy ulicy Grobla znajduje się porozbijane szkło, zepsute ławki, urządzenia; brakuje śmietnika oraz piasku w piaskownicy. Wniósł o wymalowanie ogrodzenia placu zabaw. Dodał,  iż mieszkańcy zadeklarowali, iż mogą to wykonać, proszą tylko o zakup farby.
Odpowiedź:
Burmistrz poinformował, iż sprzątanie placu zabaw przy ul. Grobla miało miejsce w dniu 22 kwietnia 2013 r. po dokonaniu kontroli w zakresie ustalenia stanu technicznego urządzeń zabawowych, wyposażenia w sprzęt (ławki, kosze na odpady) i jakości ogrodzenia. Teren placu będzie sukcesywnie sprzątany, urządzenia naprawione, piasek został wymieniony. Ogrodzenie zostanie wymalowane.
 
Pytanie:
Zapytał, co dalej z elewacjami budynku przy ulicy Armii Czerwonej i budynku należącego do WAM  przy ulicy Poznańskiej?
Odpowiedź:
Burmistrz poinformował, iż w budynku, który składa się z 10 odrębnych Wspólnot (w administracji ZGKiM pozostaje 8 Wspólnot Mieszkaniowych), decyzje dotyczące remontów wymagają akceptacji 100% członków poszczególnych Wspólnot. Mimo wielokrotnego podejmowania tematu remontu na zebraniach z mieszkańcami, nie ma pełnej zgody współwłaścicieli do podjęcia decyzji o kredytowaniu inwestycji i rozpoczęciu prac remontowych. Właściciele argumentują brak pozytywnej decyzji niewystarczającą swoją kondycją finansową, która musiałaby udźwignąć kolejne wieloletnie zobowiązania. Fundusz remontowy jest gromadzony przez wszystkich udziałowców (w tym też przez Gminę), jednak bez zaciągnięcia dodatkowych zobowiązań kredytowych, nie ma możliwości finansowania inwestycji remontu elewacji oraz remontu dachów i kominów. Najistotniejszą kwestią pozostaje wymóg pełnej zgodności wszystkich współwłaścicieli. Podejmowane były też wielokrotnie próby połączenia wszystkich Wspólnot w jedną i wówczas wystarczyłaby zgoda większości właścicieli lokali,  jednakże na takie działania również nie było zgody większości mieszkańców.
Burmistrz wyjaśnił, iż budynek przy ul. Poznańskiej stanowi własność Wojskowej Agencji Mieszkaniowej w Zielonej Górze i decyzja dotycząca wykonania elewacji należy wyłącznie do właściciela.
 
Pytanie:
Zapytał co ze skwerem znajdującym się przy ulicy Poznańskiej, przy WBK. Zapytał czy zmieni się jego zagospodarowanie, jeśli tak to kiedy i ile będzie to kosztowało.
Odpowiedź:
Burmistrz poinformował, iż w roku 2012 przygotowana została koncepcja modernizacji skweru przy ul. Poznańskiej, przedstawiona mieszkańcom w kwartalniku MOST w grudniu 2012. Koncepcja została pozytywnie przyjęta przez lokalną społeczność i jest podstawą do opracowania dokumentacji niezbędnej do przeprowadzenia inwestycji. Koszt modernizacji wstępnie szacowany jest na około 250 tysięcy zł.. Obecnie sprawdzamy możliwość wsparcia inwestycji środkami zewnętrznymi.
 
Wniosek:
Zgłosił zły stan wody. Stwierdził, iż sprawę zgłosiła mu mieszkanka ulicy Piastów. Stwierdził, iż ceny za wodę wzrosły. Powinna wzrosnąć także jakość, jednak chyba tak się nie stało.
Odpowiedź:
Odpowiedź KPWK w załączeniu (skan do pobrania).
 
Pytanie:
Zapytał, jakie są propozycje na funkcjonowanie ZGKiM po wprowadzeniu przepisów ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach? Zapytał, jakie działania będą podejmowane? Zapytał, czy w związku z tym planowane są zwolnienia pracowników?
Odpowiedź:
Burmistrz poinformował, iż każdy podmiot, który będzie brał udział w przetargu na obsługę wywozu nieczystości z terenu Związku, prawdopodobnie będzie zainteresowany współpracą z ZGKiM (ZGKiM może świadczyć usługi w ramach podwykonawstwa). Gmina planuje wydzielenie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (jest taki obowiązek) na terenie obecnego ZGKiM. Niezbędne będzie zapewnienie obsługi tego punktu. Nie przewiduje się grupowych zwolnień pracowników.  Aby zapewnić właściwą realizację planu finansowego, będą podejmowane wszelkie działania w zakresie przychodów oraz kosztów Zakładu.
 
Wniosek:
Wniósł o usunięcie drzew znajdujących się przy ulicy Jana Pawła II, przy zwężeniu bądź rozwiązanie problemu niebezpiecznego przejazdu w inny sposób. 
Odpowiedź:
Burmistrz poinformował, iż odcinek drogi zostanie oznakowany odpowiednimi znakami pionowymi do końca maja 2013 r.
 
Pytanie:
Zapytał, kiedy na drodze Kamień-Morsko funkcjonował fotoradar?
Odpowiedź:
Burmistrz poinformował, iż na drodze Kamień-Morsko nie funkcjonuje fotoradar, ponieważ przy tak małym natężeniu ruchu wykonanie i zatwierdzenie nowej organizacji ruchu nie jest zasadne. W celu poprawy bezpieczeństwa na tej drodze wystarczą kontrole funkcjonariuszy Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Powiatowej Policji w Krośnie Odrzańskim.

Wniosek:
Odniósł się do delegacji Burmistrza. Stwierdził, iż część z nich to duże kwoty. Powiedział, że Burmistrz powinien zdawać sprawozdania z tych wyjazdów i przedstawiać korzyści jakie przynoszą dla gminy. Powiedział, że jest zdumiony i zaskoczony, iż Burmistrz i Zastępca Burmistrza, którzy zarabiają po kilka tysięcy złotych, wyciągają ręce po delegacje za kilka złotych. Stwierdził, iż jest to dziadowanie. Dodał, iż chyba można coś zrobić, aby do takich sytuacji nie dochodziło, być może np. dać 50 zł limitu. 
Odpowiedź:
Burmistrz Marek Cebula odpowiedział, podczas sesji Rady Miejskiej, że z każdego wyjazdu przekazuje informacje w swoim sprawozdaniu, przedstawianym na sesji. Nie ma praktycznie wyjazdów, o których Burmistrz nie wspomina, i które zataja. Zaprosił Radnego do wspólnych wyjazdów w ramach delegacji. Może wstawać skoro świt i jechać zimą, zasypaną drogą np. do Karlina, aby załatwiać interesy gminy. Burmistrz dodał, że spotkał się tam z właścicielem firmy Homanit, by przedstawił plany, co do rozbudowy zakładu w Krośnie, możliwości zatrudnienia. Wyjaśnił, że musi bowiem przekonywać mieszkańców, iż jest to poważna firma, mająca perspektywy na przyszłość. Ponadto odwiedził Burmistrza Karlina, chociażby po to aby dowiedzieć się jak funkcjonuje tamtejszy samorząd. Mieszka tam ok. 9 tys. osób, a samorząd ma budżet na poziomie 60 mln zł. Podsumował, iż zdaje relacje z każdej podróży służbowej. Zapytał czy nie warto walczyć o wartość dodaną, którą będzie rozwój gminy. Dodał, że był w Karlinie również po to, aby dowiedzieć się jakie przyjęte rozwiązania powodują, iż na wybrzeżu lokuje się więcej firm. Nie decydują o tym przede wszystkim ulgi podatkowe czy inne rozwiązania ale położenie. Niestety Województwo Lubuskie należy do obszarów, gdzie jest mało mieszkańców. Średnie wynagrodzenie jest niskie w porównaniu do innych województw, z powodu braku rynku pracy. Dodał, iż nie uważa, że musiałby się tłumaczyć z delegacji, zwłaszcza kosztownych. Podał przykład wspólnej realizacji wielu projektów z miastem Schwarzheide dotyczących współpracy polsko-niemieckiej. Odnośnie delegacji na małe kwoty stwierdził, iż z przepisów prawa wynika, że w przypadku wyjazdu poza miasto Burmistrzowi czy Zastępcy Burmistrza naliczana jest delegacja. Można to zrobić zbiorczo i podliczyć na koniec miesiąca w jedną kwotę. Dodał, że jeśli radni zgodzą się, to Burmistrz złoży do budżetu na 2014 rok propozycję zakupu samochodu służbowego. Jednak wiąże się to być może z zatrudnieniem kierowcy. Funkcjonowanie samorządu to także obecność jego władz na wielu spotkaniach odbywających się na zewnątrz. Burmistrz wielokrotnie wolałby zostać w domu i spędzać czas inaczej, niż często popołudniami reprezentować gminę. Jednak to Burmistrz reprezentuje ją na zewnątrz. Są to jego obowiązki ustawowe. Można zamknąć się na kogokolwiek i nigdzie nie wyjeżdżać, jednak nie wiadomo czy jest to dobra droga. Jeśli będzie decyzja radnych, to w okolicach 50 tys. zł można będzie zakupić samochód, który spełni warunki samochodu służbowego. Wówczas nie będzie zestawień delegacji, nad którymi pastwią się poszczególne osoby. Wszystkie te dane są jawne. Burmistrz wyjaśnił, że nie ma niczego do ukrycia. Zapewnił, że w ramach tych środków nie odbył się żaden wyjazd prywatny.
 

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Krosno Odrzańskie
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Monika Karwowska-Pawłowska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2013-05-21
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Monika Karwowska-Pawłowska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2013-05-21 13:07:44
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2013-08-27 08:39:03
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2013-09-02 11:06:29
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
647 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony