ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta w Krośnie Odrzańskim
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Robert Maciąg

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

SESJA NR XXXVIII/13 z dnia 26 czerwca 2013 r.

Informacja ogłoszona dnia 2013-09-02 11:06:34 przez Monika Karwowska-Pawłowska

Akapit nr 1 - brak tytułu

Wniosek:
Poinformował, iż wzdłuż schodów prowadzących od biblioteki do ulicy WOP wymywana jest ziemia, której część leży na schodach. Zaproponował zamontowanie rynny, bądź innego rozwiązania, które powstrzymałoby ten problem.
Odpowiedź:
Burmistrz Marek Cebula poinformował, iż dnia 10 czerwca 2013 r. prace polegające na wzmocnieniu betonem rozmytej skarpy przy powyższych schodach zlecone zostały ZGKiM. Zadanie zostało zrealizowane.
 
Wniosek:
Poruszył kwestię oświetlenia w parku. Stwierdził, iż nie jest tam bezpiecznie. Dodał, iż utrzymanie parku pozostawia wiele do życzenia.
Odpowiedź:
Burmistrz Marek Cebula poinformował, iż na terenie parku i promenady zainstalowane są 42 słupy oświetleniowe,  z czego 5 jest wymienione na nowe. Pozostałe wymagają wymianu z uwagi na zużycie techniczne. Doraźne prace związane z wymianą żarówek, bezpieczników czy też zniszczonych kloszy są tylko działaniami doraźnymi. Należy rozważyć wymianę całego oświetlenia parkowego na nowe. Koszt modernizacji oświetlenia w technologii  LED szacuje się na kwotę około 130 tys. zł. Ponadto Pan Burmistrz poinformował, że od 5  lipca 2013 r. trwają prace pielęgnacyjne parku: usunięcie zalegających, starych pni, regulacja  drzew i krzewów w części parku przy urzędzie, wykonanie  rekultywacji wybranego terenu (przy klubie garnizonowym), wyrównanie i zasiew trawy. Zaplanowane są również cztery koszenia trawy, do października 2013 r.
 
Wniosek:
Poinformował o złym utrzymaniu czystości na schodach znajdujących się przy byłym budynku Szkoły Muzycznej. Stwierdził, iż panuje tam nieporządek. Leży porozbijane szkło.
Odpowiedź:
Burmistrz Marek Cebula poinformował, iż uporządkowanie terenu schodów zostało wykonane 2 lipca 2013 r.
 
Pytanie:
Zapytał, co z budynkiem znajdującym się przy ulicy Chrobrego 14. Stwierdził, iż nadal przeznaczony jest na sprzedaż. Zapytał czy coś w tej sprawie się dzieje. Zaproponował przekształcenie go na mieszkania socjalne.
Odpowiedź:
Burmistrz Marek Cebula poinformował, iż aktualnie trwają rozmowy z zainteresowanym kupnem budynku przy ul. Chrobrego. Zostanie ogłoszony kolejny,  trzeci przetarg nieograniczony na sprzedaż tej nieruchomości.
 
Pytanie:
Zapytał, jaki będzie los budynku umiejscowionego naprzeciwko poczty?
Odpowiedź:
Burmistrz Marek Cebula poinformował, iż budynek położony przy ul. Pocztowej  9 zostanie ponownie przeznaczony do sprzedaży w drodze przetargu nieograniczonego. W przypadku braku nabywcy, zostanie dokonana analiza sposobu wykorzystania dla innych celów, np. lokale mieszkalne.
 
Pytanie:
Zapytał, jakie są propozycje odnośnie funkcjonowania amfiteatru?
Odpowiedź:
Burmistrz Marek Cebula poinformował, iż w obecnej sytuacji finansowej gminy nie ma możliwości sfinansowania modernizacji amfiteatru w 100% z własnego budżetu. Wydział Promocji i Rozwoju Gospodarczego monitoruje dostępność środków zewnętrznych na rozwój infrastruktury kultury.
 
Pytanie:
Zapytał, jakie propozycje składała Rada Przedsiębiorców?  Poprosił o namacalne efekty jej działalności. Zapytał, jakie propozycje składała dla przedsiębiorców, bądź wspólnie z gminą. Zapytał, jak ogólnie wygląda jej funkcjonowanie?
Odpowiedź:
Burmistrz Marek Cebula poinformował, iż Krośnieńska Rada Przedsiębiorców powołana została do życia Zarządzeniem Burmistrza Krosna Odrzańskiego z dnia 17 stycznia 2013 r. W skład tego gremium weszło 9 przedstawicieli podmiotów funkcjonujących na lokalnym rynku, których doświadczenie zdobyte w dotychczasowej działalności stało się podstawą i gwarantem sukcesu tj.:
- Pani Jolanta Borger – Dyrektor w firmie Asysta Bis Sp. z o.o.,
- Pan Zdzisław Banaszak – Współwłaściciel Gospodarstwa Rybackiego „Karp” w Osiecznicy,
- Pan Emil Tumiński – Przedstawiciel Homanit Krosno Odrzańskie, Sp. z o.o.,
- Pan Andrzej Horoszkiewicz – Współwłaściciel sieci handlowej Horex S.C.,
- Pan Sylwester Chełchowski – Prezes Zarządu Kromet Sp. z o.o.,
- Pan Adam Tyski – Kierownik Zakładu Krosno Metal Sp. z o.o.,
- Pan Sylwester Szymczak – Współwłaściciel PPHU Meblostyl,
- Pan Jan Jermak – Prezes Zarządu PSS Społem,
- Pan Adrian Ignatowicz – Prezes Zarządu Stolhaus Sp. z o.o.
Organizację i tryb pracy Rady określa regulamin stanowiący załącznik do niniejszej odpowiedzi. Zgodnie z jego zapisami Rada jest organem opiniodawczo – doradczym Burmistrza Krosna Odrzańskiego w zakresie spraw dotyczących rozwoju gospodarczego Gminy. Służy także wsparciem procesów inwestycyjnych poprzez wiedzę i doświadczenie członków oraz znajomość problemów społeczno – gospodarczych.
Zgodnie z zapisami regulaminu Rada Przedsiębiorców pracuje na posiedzeniach, które odbywają się nie rzadziej, niż raz na pół roku. Z obrad sporządzany jest protokół, a za współpracę z ramienia samorządu odpowiedzialny jest Wydział Promocji i Rozwoju Gospodarczego.
Do tej pory Krośnieńska Rada Przedsiębiorców obradowała trzykrotnie. Pierwsze posiedzenie odbyło się 26 lutego i jego głównym celem było ukonstytuowanie się organów, omówienie zasad funkcjonowania oraz określenie płaszczyzny współpracy z władzami gminnymi.
Kolejne spotkanie odbyło się 19 marca. W trakcie posiedzenia Członkowie Krośnieńskiej Rady Przedsiębiorców, zgodnie ze złożonymi wcześniej wnioskami, wysłuchali informacji na temat realizacji inwestycji związanej z uzbrojeniem strefy przemysłowej, wprowadzeniem w życie nowej ustawy śmieciowej oraz podjęli dyskusję dotyczącą funkcjonowania obiektów handlowych w mieście. W trakcie posiedzenia członkowie sformułowali wniosek formalny do Burmistrza Krosna Odrzańskiego, dotyczący zbadania możliwości prawnych wprowadzenia ulgi dotyczącej podatku od nieruchomości dla osób młodych, debiutujących na rynku pracy, które zakładają jednoosobową działalność gospodarczą.
Na tym samym posiedzeniu członkowie Krośnieńskiej Rady Przedsiębiorców wyrazili wolę opracowania bloków tematycznych określających problemy, jakie napotyka środowisko biznesu. Zadeklarowano chęć określenia obszary tematycznych, które pozwolą na podjęcie decyzji jakich gości zapraszać na kolejne spotkania oraz jakie tematy poruszać. Celem takich spotkań ma być wskazanie poszczególnym instytucjom wadliwych procedur oraz zasugerowanie rozwiązań mogących je uprościć.
Ostatnie spotkanie Rady Przedsiębiorców odbyło się 21 maja br. i miało charakter typowo roboczy - służyło określeniu zasad współpracy w ramach Dni Krosna Odrzańskiego. Partnerstwo nawiązane pomiędzy samorządem, a środowiskiem biznesu zaowocowało bowiem wsparciem organizacji święta miasta przez firmy reprezentowane przez członków Krośnieńskiej Rady Przedsiębiorców na łączną kwotę w wysokości blisko 12.000,00 zł.
Burmistrz poinformował, że kolejne spotkanie planowane jest po wakacjach, a wśród poruszanych tematów znajdzie się m.in. redakcja pisma do władz samorządowych na temat kierunków rozwoju miasta i gminy celem rozwoju przedsiębiorczości oraz stworzenie poradnika dla ludzi młodych debiutujących na rynku pracy pod roboczym tytułem „Jak stworzyć własny biznes? Plusy i minusy działalności gospodarczej”.
 
Pytanie:
Zapytał, jakie są pomysły i propozycje na funkcjonowanie ZGKiM po 1 lipca 2013 r.?
Odpowiedź:
Burmistrz Marek Cebula poinformował, iż na to pytanie udzielał już odpowiedzi w ramach interpelacji Radnych zgłoszonych na sesji 26 kwietnia 2013 r.
Zakład jest powołany do realizacji zadań własnych Gminy, a jego funkcjonowanie i rozwój uzależnione jest od organu, który go powołał.  Po 1 lipca 2013 r. Zakład w dalszym ciągu realizuje i będzie realizował działania w zakresie zadań własnych gminy. Po likwidacji wywozu odpadów stałych, przychody Zakładu w głównej mierze będą pochodziły z usług na rzecz Gminy, czynszów za lokale i mieszkania komunalne oraz usług cmentarnych. Ich wielkość będzie uzależniona przede wszystkim od zakresu świadczonych usług oraz ustalanych stawek czynszowych za mieszkania komunalne, stawek za roboczogodzinę oraz wartości za poszczególne realizowane zadania. Wprowadzane będą w dalszym ciągu działania zmniejszające koszty. Wielkość zatrudnienia będzie dostosowywana do planowanych do wykonania usług na rzecz Gminy. Podejmowane też będą działania w kierunku zmiany systemu dozoru Zakładu. 
Aby zapewnić właściwe funkcjonowanie Zakładu  niezbędnym będzie określanie, już na etapie planowania, zakresu działania Zakładu i warunków na jakich będzie finansowany, czyli kwoty jakie będzie Zakład otrzymywał w danym roku – forma dotacji rocznych na określone z góry zadania – bez rozliczania fakturami za poszczególne usługi. Powyższe działania będą konieczne bez względu na formę organizacyjną Zakładu.
Zakład w swoich działaniach w dalszym ciągu będzie kładł nacisk na wzrost wydajności oraz poprawę jakości pracy i świadczonych usług. Ponadto gmina wydzieliła Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych na terenie obecnego ZGKiM.  Niezbędne będzie zapewnienie obsługi tego punktu.
 

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Krosno Odrzańskie
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Monika Karwowska-Pawłowska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2013-07-17
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Monika Karwowska-Pawłowska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2013-07-17 10:55:16
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2013-09-02 11:06:34
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2013-10-28 10:46:02
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
776 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony